۱۱/۲۷/۱۳۸۸

سهام عدالت دردسر شده است

سهام عدالت دردسر شده است

. ادامه راه سبز«ارس»: نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی با انتقاد از نحوه واگذاری سهام عدالت گفت: در هنگام واگذاری سهام یکسری دردسر کشیدیم و اکنون که بحث واگذاری سود سهام است باز هم یکسری دردسر داریم.

علی‌اکبر خبازها در گفتگو با ایلنا با انتقاد شدید از نحوه پرداخت سود سهام عدالت، گفت: اکنون برای پرداخت ۴۰ هزار تومان سود سهام عدالت، شرایطی ایجاد کرده‌اند که بازنشستگان از ساعت ۴ صبح مقابل دفتر سهام تجمع می‌کنند تا ساعت ۸ صبح که درها باز شود و یک برگه برای پر کردن مشخصات بگیرند.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان این برگه‌ها را به خانه می‌برند و پس از پر کردن دوباره مراجعت می‌کنند؛ گفت: آن هم یک دردسر دیگر دارد و باید مدت‌ها در صف بمانند تا برگه‌هایشان را تحویل بدهند.

خبازها با تاکید بر اینکه کم‌لطفی است که پیرمرد و پیرزن بازنشسته را از ساعت ۴ صبح به خیابان بکشانند تا یک برگه به او تحویل دهند؛ گفت: آقایان می‌توانستند شرایطی ایجاد کنند که این مساله از طریق پست یا به روش‌های منطقی دیگر اجرا شود و درست نیست که چنین توهین‌آمیز با بازنشستگان برخورد شود.

وی با یادآوری اینکه هدف دولت از توزیع سهام عدالت این بود که ثروت ملی در بین مردم تقسیم شود؛ گفت: ۵ سال است که سهام عدالت نقل محافل و مجالس شده و در سال ۷۶ سهام را توزیع کرده‌اند که تاکنون ۱۵ درصد بازنشستگان موفق به دریافت این سهام نشده‌اند.

نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: اکنون پس از ۲ سال می‌خواهند سود سهام بدهند که ۸۰ هزار تومان تعیین شده اما ۴۰ هزار تومان بابت اصل مبلغ سهام کسر و ۴۰ هزار تومان دیگر نیز به عنوان سود پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه قرار است تا هنگامی که ۵۰ درصد مبلغ سهام به دولت پرداخت نشده نقل و انتقال سهام ممکن نباشد؛ گفت: شنیده شده که عده‌ای فرصت‌طلب این سهام را به صورت قولنامه‌ای اما با یک سوم قیمت خریداری می‌کنند اما اینکه پشتوانه آنها چیست و چگونه این کار را می‌کنند نمی‌دانم.

خبازها از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت: از یک طرف سهام عدالت می‌دهند و از طرف دیگر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب می‌کنند که ده‌ها برابر ۴۰ هزار تومان سود سهام عدالت را از گلویمان بیرون بیاورند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر