۱۲/۱۸/۱۳۸۸

آمریکا تحریم اینترنتی ایران را لغو کرد

آمریکا تحریم اینترنتی ایران را لغو کرد

. ادامه راه سبز«ارس»: شرکت‌های اینترنتی آمریکایی از این پس می‌توانند بدون نگرانی از مجازات‌های دولت آمریکا، خدماتشان را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور خدمات اینترنتی چون ارسال پیامک و اشتراک عکس به ایران موافقت کرد.

به گزارش نیویورک تایمز قرار است فردا سه‌شنبه 18 اسفند، مجوز رسمی صدور خدمات اینترنتی به ایران، کوبا،‌ و سودان توسط وزارت خزانه داری آمریکا صادر شود.

درپی صدور این مجوز، شرکت‌های اینترنتی ارائه‌دهنده خدماتی از این دست می‌توانند آزادانه نرم‌افزارهای خدماتی خود را به این کشورها صادر کنند. تا پیش از این تحریم‌های واشنگتن اجازه ارائه این خدمات را نمی‌داد.

لغو تحریم‌ها برای کمک به جریان آزاد اطلاعات

به گفته مقامات آمریکایی، کوبا، ایران و سودان، «جوامع بسته‌ای» هستند که حکومت‌های آنها اجازه دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را نمی‌دهند و لغو این تحریم‌های اینترنتی برای کمک به باز شدن این فضای بسته و آزاد سازی جریان اطلاعات در آنها صورت می‌گیرد.

پیشنهاد لغو تحریم‌های اینترنتی توسط وزارت امور خارجه و سنای آمریکا مطرح شده بود و ارزش این کار، به گفته نیویورک تایمز، تاکنون بارها ثابت شده‌است.

در جریان اعتراض‌های پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۳۸۸ و ممانعت از فعالیت رسانه‌های خارجی، شهروندان ایرانی به‌گستردگی به استفاده از توییتر، فیس‌بوک، ای‌میل و پیامک رو آوردند تا در جریان خبرهای اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه ایران قرار بگیرند.

این اقبال چنان گسترده بود که وزارت امور خارجه آمریکا از سرویس تویتر خواست که زمان تغییرات و تعمیرات در سایتش را از زمان اوج‌گرفتن اعتراض‌ها به زمانی دیگر عقب بیاندازد تا کاربران ایرانی بتوانند همچنان از این سرویس استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر