۴/۲۴/۱۳۸۹

آیت‌الله صانعی: فرهنگ دروغ به گونه‌ای ریشه دوانده که راست گفتن برای برخی افراد معنا ندارد

آیت‌الله صانعی:
فرهنگ دروغ به گونه‌ای ریشه دوانده که راست گفتن برای برخی افراد معنا ندارد

. ادامه راه سبز(ارس):به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله صانعی، وی در دیدار اعضای تحریریه هفته‌نامه “اترک” در مشهد، در بخشی از سخنان خویش به رسالت مطبوعات در بیان واقعیات جامعه و تکیه بر عنصر آگاهی بخشیدن به مردم اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باید به مردم آگاهی بدهید، این است که درد مردم باید با سخن جامعه و سخن مسئولان یکی باشد، چرا که اگر درد مردم با سخن سخنگویان و مسئولان متفاوت باشد، این مسئله برای ملت بدبختی می‌آورد.

معظم اله همچمين يادآور شدند: مبارزه با ظلم و ظالم باید به عنوان یک هدف و انگیزه اصلی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باشد و ملیت‌ها و مذاهب و نوع ادراک‌ها نباید باعث شود که ظالمی را تبرئه و مظلومی را محکوم کنیم.

ايشان افزودند: از دیگر مسائلی که مطبوعات باید به آن توجه داشته باشند، بحث دروغ‌گویی و تبدیل آن به یک فرهنگ است که متأسفانه در جامعه ما ریشه دوانده و نسبت به برخی افراد حتی از فرهنگ هم گذشته و فطری آنان شده است و دیگر راست گفتن برای برخی افراد معنا ندارد.

آیت‌الله صانعی در پایان و با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و سختی امرار معاش مردم، رسالت رسانه‌ها و مطبوعات در بیان دردهای جامعه را گوشزد کرد و گفت: آنهایی که باید مسائل را بدانند، می‌دانند و برخی را هم نمی‌توان نصیحت کرد، اما در عین حال مطبوعات می‌توانند در جهت آگاه کردن جامعه و مردم قدم‌های مثبت و موثرتری بردارند، البته بایستی به‌گونه‌ای حرکت کنید که اگر هزینه‌ای می‌پردازید، برای کارهای ارزشمند و بزرگ باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر