۷/۱۱/۱۳۸۹

سید علیرضا بهشتی شیرازی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

سید علیرضا بهشتی شیرازی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

. ادامه راه سبز(ارس): سید علیرضا بهشتی شیرازی ساعتی پیش به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه مشاور ارشد میرحسین موسوی که از دیماه سال گذشته در بازداشت موقت به سر می برد پس از تحمل هفته ها زندان انفرادی و ماهها بازداشت در بند عمومی ساعتی پیش با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بهشتی شیرازی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و دبیر هیات دولت در دوره میرحسین موسوی بود. وی در دوره بیست ساله سکوت و سانسور موسوی به فعالیت های فرهنگی پرداخت.

بهشتی شیرازی با بازگشت موسوی به عرصه انتخابات در قامت مشاور وی به عرصه سیاست بازگشت.

۲ نظر:

  1. محکومیت طبرزدی به ۹ سال زندان

    حشمت الله طبرزدی به ۹ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. به گزارش کلمه این فعال سیاسی، دانشجویی و سردبیر هفته نامه توقیف شده پیام دانشجو از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
    طبرزدی به دلیل اقدام تبلیغی علیه نظام به یک سال، اجتماع و تبانی ۵ سال، توهین به رهبر دو سال و برهم زدن نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

    پاسخحذف
  2. محاکمه عماد بهاور به اتهام شرکت در تجمعات

    برخلاف ادعای احمدی‌نژاد که در نیویورک گفته بود کسی در ایران به خاطر شرکت در تجمع بازداشت نمی‌شود، صبح روز یکشنبه دادگاه عماد بهاور، به همین اتهام و دو اتهام دیگر، به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

    به گزارش میزان خبر، اولین دادگاه رییس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران،پس از سه بار تعویق زمان دادگاه، در شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب، امروز و با حضور قاضی صلواتی و نماینده دادستان برگزار شد.

    نماینده دادستانی اتهامات بهاور را “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “شرکت در اجتماعات بعد از انتخابات” عنوان کرد که این فعال سیاسی به طرح دفاعیات خود در این خصوص پرداخت.

    تاریخ دادگاه بعدی این زندانی سیاسی هنوز مشخص نشده است.

    گفتنی است عماد بهاور از اسفند ماه سال گذشته در بازداشت موقت به سر می برد و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین است.

    پاسخحذف