۶/۲۲/۱۳۸۹

شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر آزاد شد

شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر آزاد شد

. ادامه راه سبز(ارس): شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار دقایقی پیش با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیونی از زندان اوین آزاد شد. شیوا غروب یکشنبه پس از آزادی در مقابل زندان اوين مورد استقبال خانواده و دوستانش قرار گرفت .

دادگاه نظرآهاری ۱۳ شهریور ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی برگزار شد و هنوز حکمی برایش صادر نشده است اما خانواده و وکلای مدافع وی امیدوارند با توجه به دفاعیات انجام شده در دادگاه از تمامی اتهامات وارده تبرئه شود.

این فعال حقوق بشر ،۲۶ ساله که نزدیک به یک سال در زندان اوین به سر برد در این دادگاه به اتهام محاربه ، تبانی و اجتماع برعلیه امنیت ملی ، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام محاکمه شد .

شیوا نظرآهاری روزنامه نگار و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، در دوران حبس خود بیش از ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی گذراند.

وی در سال ۸۸ و درست یک روز بعد از انتخابات جنجال برانگیز دهم دستگیر و روانه زندان اوین شد .اما پس از سه ماه با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد .اما طولی نکشید که وی بار دیگر در ۲۹ آذرماه وقتی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری عازم قم بود دستگیر و زندانی شد.

شیوا اکنون با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت آزاد شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر