بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نشريات سبز: «كلمه» شماره ويژه || «قلم سبز» شماره 26 || «گـــذر» شماره 03

آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي:
گذر 03«ايجاد تنش سياسي،عبور از بحران اقتصادي» ؛ كلمه ويژه‌ «مصاحبه با ميرحسين» ؛ قلم سبز 26 «قربانيان حذف يارانه»

ادامه راه سبز(ارس): آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي مورخه چهارشنبه 22 دي ماه 89 جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم است و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند:

هفته‌نامه «گـــــــــــــذر» شماره 03
ايجاد تنش سياسي»عبور از بحران اقتصادي!


روزنــامــه «كــلـــمــــــه» ويــــــــژه
ويژه نامه مصاحبه با ميرحسين موسوي


روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره 26
سرمقاله امروز قلم سبز، ضمن اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها و تبعات آن، خاطرنشان شده است "مقامات دولتی از روز اول اجرای طرح، نتوانستند خوشحالی خود را درباره عدم وقوع اعتراض جدی نسبت به اجرای آن پنهان نکنند. آنان در موارد مکرر و روز به روز، شادمانی زاید الوصفشان را از اینکه گروههای کم درامد و جمعیت هایی که با اجرای طرح، زندگی سخت تری در انتظارشان است، سکوت کرده و صبورانه منتظرند تا صحت و سقم آنچه مقامات دولتی مدعی آن هستند را با چشمان خود ببینند و در زندگی خود لمس کنند، اظهار کردند..."

همچنین آمده است "نتایج حاصله از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، چشم انداز نگران کننده ای از زندگی در آینده نزدیک و پیشِ روی فقرای ایران می گشاید و دولت با خوش خیالی تمام و حتی بی خیالی، به امید آن نشسته تا دستی از آسمان همه این نتایج زشت و پلید را کنار زند. دولت حتی سکوت آنها را علامت رضا گرفته و تصور می کند آنها ادعاهای بی بنیاد رییس دولت، دایر بر زندگی بهتر پس از اجرای طرح را باور کرده اند..."

در ستون دیگر شماره امروز قلم سبز، بخش چهارم از سلسله مباحث "دموکراتیزاسیون، هم استراتژی و هم تاکتیک"، با عنوان "رویکردهای نظری دموکراسی خواهی" منتشر شده است.

در م ستون های دیگر روزنامه تک برگیِ قلم سبزِ ٢٢ دی ماه، همزمان با مهمترین اخبار کارگری و معیشتی، اظهارات اخیر هاشمی و مصاحبۀ میرحسین موسوی با کلمه مورد مرور و بازخوانی قرار گرفته است.

روزنامه قلم سبز، از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار ميگيرد.


جهت دريافت، بر روي تصاوير هر يك كليك نماييد

2 نظرات :: نشريات سبز: «كلمه» شماره ويژه || «قلم سبز» شماره 26 || «گـــذر» شماره 03

  1. «ايجاد تنش سياسي جهت عبور از بحران اقتصادي!»

    طرح هدفمند کردن یارانه ها به ظاهر آرام پیش میرود و واکنش های اولیه از سوی مردم و اعتراضات گسترده دیده نمیشود؛ گویی اینکه برای وقوع واکنش توده باید به این نکته پرداخت که آیا تا کنون کنشی برای وقوع اعتراض اقتصادی از سوی حاکمیت به سمت توده مردم ره برده است یا نه؟

    آزاد سازی قیمت ها همراه با واریز مقداری وجه نقد به حساب مردم برای آن بود تا از واکنش اولیه بکاهد. قیمت کالاهای مصرفی هم تا کنون کنترل شده است، چون تا به امروز کالاهایی که به فروش میرسند با قیمت یارانه ای خریداری شده و هنوز آزاد سازی قیمت ها وارد حساب بنگاه های اقتصادی نشده؛ تا کنون خبری از قبوض آب و برق و حامل ها سوختی هم نبوده است؛ قبوض آب و برق از دو ماه به چهل و پنج روز پرداختش عقب افتاده تا کمتر فشار آزاد سازی قیمت ها دیده شود.

    خلاصه آنکه تاکنون کنش عظیمی اتفاق نیفتاده تا منتظر واکنش بزرگ مردمی باشیم که با اجرای این طرح مشخصا زیر فشار خواهند رفت.

    اما کنش اعتراضی که مردم را به واکنش فرا میخواند بدون کنترل دولت همین روزها راهی منزل مردم می شود و فشار این جراحی اقتصادی تا سر سفره های مردم پیش میرود.

    مشخصا و همانطور که بسیاری از کنش گران اقتصادی پیش بینی کرده اند، دولت به زودی با اعتراضات عمومی در سطح اقتصاد روبرو خواهد شد و فشار اقتصادی ناشی از آزاد سازی قیمت در همین روزها خود را نشان می دهد و واکنش مردم را در ادامه همراه می آورد.

    همسو با نزدیک شدن پیشروی فشار اقتصادی به سمت سفره های توده، شاهد تحرکاتی از سوی دولت هستیم. بعد از گذشت سالروز راهپیمایی حکومتی نهم دی، انگشت اشاره دولت باز به سمت سیاست سوق پیدا کرده و به نظر می رسد دولت با استفاده از اهرم هایی که در اختیار دارد سعی دارد تا جو عمومی کشور را به سمت سیاسی شدن سوق دهد. تحرکات سیاسی، هم در داخل دولت و حاکمیت و هم افزایش فشار بر معترضین در آستانه نزدیک شدن فشار اقتصادی به سفره های مردم به وضوح قابل رویت است.

    پر واضح است که دولت اگر با اعتراضات اقتصادی مردم روبرو شود، نمیتواند از خشونت و حمایت صد در صدی حامیان خود برای سرکوب اعتراض ها بهره مند شود. این بار اعتراض ها منوط به برداشت سیاسی یک گروه خاص نیست که بتوان آن را با برچسب بیگانگی و براندازی سرکوب کرد. اینبار معترضین از کف خیابانها و با خواست های اقتصادی پا به میدان میگذارند و روش اعتراضی شان با اعتراضات سیاسی تفاوت فاحشی دارد. اعتراض از جنس اقتصادی نمیتواند همچون اعتراضات سیاسی تمام حاکمیت را حول یک محور متحد کند؛ آنچنان که هم اکنون و قبل از شروع اعتراضات مردمی شاهدیم که بخشی از بدنه حاکمیت نسبت به ادامه این طرح اظهار نگرانی میکنند.

    دولت در مقابل اعتراضات اقتصادی یا ناچار به عقب نشینی می شود و یا دست به سرکوب میزند. برای سرکوب دولت نیازمند حمایت حداکثری حاکمیت است و برای جذب این حمایت نیازمند...

    دولت برای اینکه اقدام به سرکوب اعتراضات اقتصادی بکند، بی شک نیازمند حمایت اکثریت بدنه حاکمیت است و با توجه به جو کنونی و انتقاد هایی که از دولت میشود، جذب حمایت حداکثری برای دولت محمود احمدی نژاد کاری دشوار است.

    تنش سیاسی؛ رفتن به سمت فضای سیاسی و ایجاد جو سیاسی چندین فایده برای دولت احمدی نژاد در مقابله با اعتراضات اقتصادی دارد. جو سیاسی میتواند قشر عظیمی از مردم را که با آزاد سازی قیمت ها در امرار معاش هم دچار مشکل شده اند از اعتراض منصرف کند و ترس از بازداشت، برچسب های سیاسی و از دست دادن همین حداقلی های موجود برای امرار معاش، آنها را به خانه هایشان باز گرداند.

    از سوی دیگر تنش سیاسی بار دیگر میتواند باعث همراه شدن منتقدین دولت در سرکوب ها باشد؛ تصویر دشمنی واحد که در عرصه سیاست تهدیدی برای نظام و اصولگرایان باشد، میتواند ترفندی نو برای وحدت میان منتقدین اصولگرای دولت باشد.

    البته باید به نظاره نشست که دولت برای متقاعد کردن سرکوب به چه شدت از جو سیاسی نیاز دارد. شاید دولت برای ایجاد اعتراضات سیاسی دست به عملی بزند که سر انجامش مشخص نباشد.شاید دولت برای اینکه از مواضعش در آزاد سازی قیمت ها کوتاه نیاید مجبورشود دست به ریسک بزرگی بزند؛ ریسکی که با توجه به گستردگی طبقاتی مخالفین سیاسی اش میتواند میخ تابوت دولت مهر ورز باشد.

  2. تا کنون از خود پرسیده ایم که در این راه چقدر گام برداشته ایم؟

    برخی از ما خسته شده ایم و بدنبال ایجاد هر چه سریعتر یک تغییر.برخی دیگر رها کرده ایم و نا امید.
    درست است که اگر خستگان را طلب باشد و قوت نبود گر ما بیداد کنیم ، شرط مروت نبوَد ، ما برادران و خواهران شما نیز قصد سخن سرایی نداریم و سخن را کوتاه می کنیم:
    به چشم های بی قرارتان سوگند می خوریم فردای سبز این دیار در همین نزدیکی هاست.تنها نیازمند همراهی تک تک ماست.همراهی که از خود شروع می شود و با پیشبرد آگاهی بخشی از هر وسیله ای ، روزی سبز را درکنار یکدیگر خواهیم داشت...باور کنید...
    شاید در کنار خود سازی قراری بین خودمان به پیشروی هرچه بیشتر این مهم کمک کند قراری مثل اینکه هرکدام از ما با انتشار 7 نسخه از یکی از این برگ ها در هفته و رساندن آن به دوستان و آشنایانمان همراه یکدیگر باشیم. دیری نمی گذرد که خود نیز به یک گیرنده تبدیل می شویم...
    برخیزید،که اگر امروز ما بترسیم یا خسته شویم سرنوشتی تلخ رقم خواهد خورد.برای ایران، برای آیندگان و برای خودمان.آری تلخ تر از این.

    فردای سبز در همین نزدیکی هاست .برای پاسداری از آن برخیز

    گروه رسا-راه سبز امید

    گروه رسا-راه سبز امید

    ۲۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۶

جديدترين ديدگاه خوانندگان