بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

پدر شهيد سبز رامين رمضاني: قاتلان رامین در امنیت کامل زندگی شان را می کنند

0 نظرات
گفت و گو با پدر رامين رمضاني، از شهداي جنبش سبز:
قاتلان رامین در امنیت کامل زندگی شان را می کنند
. ادامه راه سبز(ارس): رامین رمضانی یکی از شهدای جوان جنبش سبز است. با این که یک سال و نیم ازشهادت این پسر ۲۲ ساله می گذرد اما هنوز وقتی کنار مادرش می نشینی، اشک امانش نمی دهد. مادر و پدر رامین هنوز هم سیاه می پوشند و به قول خودشان بیشتر روزها را در کنار مزار دلبندشان می گذرانند، چون به گفته خودشان جای دیگری آرامش و دلخوشی ندارند.در و دیوار خانه رمضانی هم پوشیده از عکسهای رامین است .مثل اینکه پدرو مادر تنها با دیدن این عکسها و در کنار مزار او قادرند روزگار بگذرانند.

پدر رامين ميگويد: «هر روز که می گذرد حال ما بدتر و بدتر می شود. فکر می کنم دلیلش این است که می بینیم کسی نمی خواهد عدالت را در این باره اجرا کند. قاتلان رامین در امنیت کامل زندگی شان را می کنند و کسی کاری به کارشان ندارد و این واقعا دردآور است. این روزها بهترین جا برای من و مادر رامین بهشت زهرا و بر سر مزار رامین است. باور کنید هیچ جا نمی رویم هیچ مهمانی و دعوتی را قبول نمی کنیم. آن قدر کام مان تلخ است که جایی به ما خوش نمی گذرد. می گوییم چرا کام دیگران را هم تلخ کنیم. ولی امیدوارم خداوند تقاص خون این جوان بی گناه و دیگر شهدای سبز را بگیرد.»

رامین رمضانی، بیست و پنجم خرداد ماه سال گذشته در روز راهپیمایی مسالمت آمیز مردم به ضرب گلوله کشته شد. راه پیمایی که میلیونها نفر در آن شرکت کردند. رامین چند روز قبل از زابل محل خدمت سربازی اش برای مرخصی به تهران آمده بود و آن روز با هدف شرکت در راهپیمایی از خانه خارج شد و پس از آن هرگز به خانه بازنگشت.

خبرنگار کلمه، با پدر رامین رمضانی گفتگویی درباره آخرین وضعیت پرونده رامین انجام داده است:


آقای رمضانی! از آخرین پی گیری هایتان درباره پرونده رامین برای ما بگویید؟ آیا شکایت تان از قاتل یا قاتلان او به جایی رسیده است ؟

آخرین مراجعه من به دادگاه ۱۷ مهرماه امسال بود. در این مراجعه به ما گفتند که« قاتل را نمی توانیم پیدا کنیم.» من هم در پاسخ گفتم معلوم است شما قاتل را پیدا نمی کنید ، ولی من می دانم قاتل پسرم کیست. قاتل او کسی است که دستور شلیک به او را صادر کرده است . من قاتل فرزندم را نه آن بسیجی که کسی می دانم که فرمان قتل این بچه ها را صادر کرد .

یعنی خواستار مجازات آمران اصلی هستید ؟

بله. اگر فرزند من برای دفاع از کشور کشته می شد اصلا ناراحت نمی شدم ولی فرمان قتل فرزند من را دوست و هموطن داد. من لااقل یکی از این آدم ها را می شناسم و او را دیده ام .او ودیگر آمران باید مجازات شود .

یعنی کسی که دستور شلیک را داد، می شناسید ؟

بعد از کشته شدن رامین به دیدن آقای ظفر علی برات لو معاونت اجتماعی – امنیتی استانداری تهران رفتم. او گفت که در آن روز ناچار شده اند دستور شلیک بدهند . او گفت وقتی شهر شلوغ شد ابتدا به دستور مقامات بالاتر به نیروهای مستقر در میدان گفته است ۴۰ دقیقه با گلوله پلاستیکی و مشقی مردم را پراکنده کنند اما وقتی دیده اند که فایده ای ندارد دستور رگبار را صادر کرده اند . این آقا در چشمان من نگاه کرد و این حرفها را زد .پس من هم از او و هم از روسای او شاکی هستم.

شما به او چه گفتید ؟

صاف در چشمانش زل زدم و گفتم یعنی شما یکی از مقصران شهادت فرزندم هستید و دستور شلیک داده اید؟چطور توانستید این کار را بکنید؟ او گفت من وظیفه ام را انجام دادم.همین!

شما چه کردید ؟

چه می توانستم بکنم . تنها کاری که کردم این بود که دفترش را ترک کنم.

این دیدار چه زمانی انجام شد ؟

درست قبل از چهلم رامین ام بود. این اولین جایی بود که رفتیم .

دیگر به چه مراکز قانونی و دولتی برای پی گیری پرونده رامین مراجعه کردید ؟

اولین جایی که مراجعه کردیم دفتر احمدی نژاد بود که ما را راه ندادند و گفتند فعلا ایشان وقت ندارد .همان جا گفتند بروید استانداری تهران با آقای برات لو صحبت کنید. چند بار رفتم تا بالاخره بعد ازیک ماه، وقت ملاقات دادند . در آن نشست هم بدون رودربایستی گفت که چون مردم معترض، خیابان های شهر را ترک نمی کردند او و همکارانش دستور رگبار داه اند .به دادسرا و دادگاه هم رفتیم اما راستش را بخواهید زیاد هم پی گیر نبوده ایم. چون می دانیم فایده ای ندارد. مگر قاتل هیچ کدام از شهدای جنبش سبز تا حالا محاکمه شده است که قاتل فرزند ما بشود .می دانیم که فایده ای ندارد .

از مراکز دولتی تا به حال کسی هم به شما سر زده است؟

یک بار از هلال احمر، یک بار هم از شهرداری و استانداری تهران به خانه ما آمدند . یک بار هم نه -ده نفر که می گفتند سپاهی اند یا وابسته به سپاه ، آمدند .آنها فقط به حرفهای ما گوش دادند و سر تکان دادند و اظهار تاسف کردند و رفتند .

آقای رمضانی! بعد از گذشت ۱۷ ماه شما الان چه حال و روزی دارید؟ یعنی می خواهم بدانم ایا غم از دست دان پسرتان کمی تسکین یافته است ؟

هر روز که می گذرد حال ما بدتر و بدتر می شود. همه می گویند گذشت زمان داغ را سرد می کند، ولی گذشت زمان برای ما هیچ فایده ای نداشته است و هر روز وضع روحی مان بدتر می شود .فکر می کنم دلیلش این است که می بینیم کسی نمی خواهد عدالت را در این باره اجرا کند . قاتلان رامین در امنیت کامل زندگی شان را می کنند و کسی کاری به کارشان ندارد و این واقعا دردآور است .این روزها بهترین جا برای من و مادر رامین بهشت زهرا و بر سر مزار رامین است .باور کنید هیچ جا نمی رویم هیچ مهمانی و دعوتی را قبول نمی کنیم آن قدر کام مان تلخ است که جایی به ما خوش نمی گذرد. می گوییم چرا کام دیگران را هم تلخ کنیم. ولی امیدوارم خداوند تقاص خون این جوان بی گناه و دیگر شهدای سبز را بگیرد .

مهمترین خواسته تان از مسوولان قضایی چیست ؟

همان طور که گفتم آنها نه می توانند و نه می خواهند قاتلان فرزندان ما را محاکمه کنند . وضعیت پرونده رامین واقعا نامشخص است و هیچ کس به ما پاسخی نمی دهد.به ما فقط می گویند در دست بررسی است .می دانم این بررسی ها هیچ فایده ای ندارد. از خدا می خواهم تقاص خون جوانان ما رابگیرد و بالاخره عاملان اصلی این جنایت رامجازات کند .تا آن روز فقط به خدا توکل و صبر پیشه می کنیم .


ادامه مطلب ...

مصطفی تاجزاده: آقای اژه ای «دادستانی» است که خود «متهم» است

0 نظرات
واکنش مصطفی تاجزاده نسبت به اظهارات اخیر دادستان کل کشور:
اژه ای خود متهم است
. ادامه راه سبز(ارس): برخلاف میل دادستان وقت و در حضور او گزارش دادم که سه جلسه مورد ضرب و شتم و توهین و فحاشی قرار گرفته ام. و نیز با توجه به این که اطلاع دارم علاوه بر من آقایان صفایی فراهانی، سلیمانی، عرب سرخی، زیدآبادی، سحرخیز، حمزه کرمی، عبدالله مؤمنی، مهدی محمودیان و دیگر عزیزان مورد شکنجه و آزار واقع شده اند، متعجبانه می خواهم بدانم آقای اژه ای برچه مبنایی همه این موارد را تکذیب کرده است و اساساً مصادیق شکنجه از نظر ایشان چه هست؟ البته مسئولیت آقای اژه ای «دادستانی» است در حالی که خود «متهم» است زیرا اولاً آقای مرتضوی را که متهم ردیف اول جنایت کهریزک و شهادت دست کم 4 نفر از جوانان پاک این مرزوبوم است و هم چنین متهم ردیف اول پرونده دکتر زهرا کاظمی است، برای معاونت خود انتخاب کرده است و ثانیا او خود پس از انتخابات و در زمام وقوع اقدامات غیرقانونی در زندان ها، مدتی وزیر اطلاعات بوده و بسیاری از شکنجه ها در زمان وزارت ایشان رخ داده است.
سید مصطفی تاجزاده یکی از هفت شاکی از دخالت نظامیان در انتخابات سال ۸۸ امروز در ملاقات کابینی با همسرش از کلیه خویشان، دوستان و عزیزانی که مرحمت و ملاطفت نموده تولد پنجاه و سه سالگیش را در شرایطی که او امکان میزبانی و پاسخگویی مراحم ایشان را نداشته، به انحای مختلف مهربانانه تبریک گفته اند، از صمیم قلب تشکر کرد و از همسرش خواست که به شکل مقتضی مراتب قدرشناسی او را به همه دوستان همیشه همراهش و یاوران سبز جوان، اعلام دارد.

به گزارش کلمه وی هم چنین پس از اطلاع از توقیف مجله چلچراغ که درطول زمان انتشارش در نوع خود مایه امید و سرزندگی جوانان ایرانی بوده است، به شدت ابراز تأثر کرد و گفت: واقعا متأسفم که در کشور مدعی آزادی و دموکراسی ما در مجامع بین المللی، نه فقط روزنامه های اصلاح طلب و ارگان احزاب سیاسی، بلکه هر نشریه متعلق به مخالفان توقیف می شوند و حتی مجله ای چون چلچراغ تحمل نمی شود و این به معنای مسدود کردن همه راه ها و بسیار تأمل برانگیز است!

معاون سیاسی وزارت کشور اصلاحات در عین حال این گونه اقدامات را در جلوگیری از رشد و ترویج اندیشه اصلاح طلبی عقیم دانست و گفت بی شک چلچراغ خاموش نمی ماند و چلچراغی ها راه های دیگری برای حضور در میان جوانان هواخواهشان، تدبیر خواهند کرد که در اندیشه دیکتاتورها نمی گنجد.

مشاور رئیس جمهور سابقمان در این دیدار کوتاه غیرحضوری هم چنین در واکنش به اظهارات اخیر دادستان کل کشور که منکر هرگونه آزار و شکنجه و هتاکی در زندان ها شده بود، گفت: من توجه مردم را به درخواست تحقیق و تفحص زندانیان بند دوالف از مجلس شورای اسلامی جلب می کنم که به منظور روشن شدن همه آن چه در زندان برما گذشت، انجام شد و نیز شکایتی که خودم از قرارگاه ثارالله سپاه به دلیل ضرب و شتم و فحاشی و تهدید و روش های غیرقانونی در بازجویی ها دارم و امیدوارم قوه قضائیه حتی اگر قصد رسیدگی ندارد، با مخالفت ملاقات وکیل با من، مانع انجام مراحل رسمی این شکایت نشود. روز چهل و ششم بازداشتم که هیأتی از طرف آقای شاهرودی رئیس قوه قضائیه وقت و آن هم براثر فشارهای بیرونی بر این قوه برای پاسخ گویی به منظور سرکشی به وضعیت ما به زندان آمد، موارد فحاشی و ضرب و شتم و غیره را گزارش دادم. هم چنین روز شصتم هم در دیداری که آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس باز هم براثر فشار خانواده ام برای پاسخ گویی در مورد وضعیت من در اتاق آقای مرتضوی صورت گرفت، برخلاف میل دادستان وقت و در حضور او گزارش دادم که سه جلسه مورد ضرب و شتم و توهین و فحاشی قرار گرفته ام. و نیز با توجه به این که اطلاع دارم علاوه بر من آقایان صفایی فراهانی، سلیمانی، عرب سرخی، زیدآبادی، سحرخیز، حمزه کرمی، عبدالله مؤمنی، مهدی محمودیان و دیگر عزیزان مورد شکنجه و آزار واقع شده اند، متعجبانه می خواهم بدانم آقای اژه ای برچه مبنایی همه این موارد را تکذیب کرده است و اساساً مصادیق شکنجه از نظر ایشان چه هست؟ البته مسئولیت آقای اژه ای «دادستانی» است در حالی که خود «متهم» است زیرا اولاً آقای مرتضوی را که متهم ردیف اول جنایت کهریزک و شهادت دست کم ۴ نفر از جوانان پاک این مرزوبوم است و هم چنین متهم ردیف اول پرونده دکتر زهرا کاظمی است، برای معاونت خود انتخاب کرده است و ثانیا او خود پس از انتخابات و در زمام وقوع اقدامات غیرقانونی در زندان ها، مدتی وزیر اطلاعات بوده و بسیاری از شکنجه ها در زمان وزارت ایشان رخ داده است. و اینک باید معلوم شود که کدام شکنجه ها در بند ۲۰۹ که در اختیار وزارت اطلاعات است، در زمان وزارت آقای اژه ای و کدام شکنجه ها در زمان مسئولیت آقای احمدی نژاد و سرپرستی اش بر این وزارت خانه انجام شده است؟

وی افزود: ضمنا در روزنامه ها خواندم که آقای اژه ای صدور بیانیه مهندس موسوی را به مناسبت ۱۶ آذر، که هیچ روزنامه ای هم جرأت منتشر کردن آن را نداشته و متأسفانه از مفاد آن بی اطلاعم، جرم خوانده است! با این ادعاها آقایان مافی الضمیر خود را همراه با ترسی عمیق آشکار می کنند و نشان می دهند که اساساً افسانه انقلاب مخملی و انتخابات مسئله نیست بلکه مسئله اصلی تصمیم جناح حاکم برای سرکوب هرگونه نظر مخالف و هرگونه اعتراض و انتقاد و در نتیجه استقرار تک صدایی در جامعه است.

تاجزاده تاکید کرد: آقای اژه ای به جای مجرم خواندن فرزندان صادق امام و دلسوزان واقعی کشور باید هرچه سریع تر توضیح دهد که چرا به شکایت ۷ نفر از قربانیان بگیر و ببندهای فله ای رسیدگی نمی شود و بهتر است ایشان برای رعایت ظاهر هم که شده هرچه زودتر اقدام به تشکیل دادگاه رسیدگی به شکایت ما بنماید.

ادامه مطلب ...

محمد نوري زاد: خدایا مردان امنیتی ما، در زدن عبدالله مومنی روی ساواک را سفید کرده اند!

0 نظرات
گلها و سیم خاردارها۸ (عبدالله مؤمنی)؛ به قلم محمد نوري زاد:
صبح زنده است و نفس می کشد، درست مثل شما، و مثل آزادی

. ادامه راه سبز(ارس): خدایا، این چه غوغایی است که در غروب و قحطی عقل، روان و ذهن مرا به تکاپوی رنجکامگی گمگشتگانی می پراکنی که حکومتیان، مستعمدانه آنان را به مدار فراموشی در انداخته اند؟ و مرا بر آن داشته ای تا به برآوردن یک یک این زندگان فرو مرده، دست ببرم؟ چرا شراره های درون مرا در این زوالستان اقلیم، به گلوگاه آتشفشان تباهی می رانی؟ و از من گدازه های فولاد سوز مطالبه می کنی؟ چرا مرا به نوشتن فرمان می فرمایی؟ و جمعه مرا چرا به تبارشناسی عاملان شعبده از یک سوی، و از دیگر سوی، به غبار روبی از شکل و شمایل شاکله ای که نامش را«عشق» گذارده ای، بر می کشانی؟ خدایا، خوبان تو از توصیف قلم من مستغنی اند. آنان را به پروردگاری چون تو، وصف کننده است: « والصبح اذا تنفس» تنها توان و توش من به این است که در اکبریت و بزرگی تو، با تو هم عقیده باشم. و نیز بر این باور باشم که فهم بزرگی تو، با کند و کاو و توقف در اسماء و صفات تو، ممکن نیست. ما با تماشای یک گل، یک حشره، یک لبخند، یک شهاب، بهتر به بزرگی تو راه می بریم.

خدایا، قدم رنجه کن و به تماشای یک قطره اشک بیا. قطره اشکی که در خود، غریوستانی پنهان دارد. و طوفانی به قامت نوح. و اکسیری به حیات بخشی خضر. و مجتبایی به غلظت محمد. و عدالتی به قلم علی. و جام زهری به زیبایی حسن. و مظلومیتی از جنس حسین. و عفافی از تار موی فاطمه. خدایا با من به تماشای یک مظلوم بیا که ” آه ” اش، ظاهراً، باطن ارکان آفرینش تو را می لرزاند. با من به تماشای ” عبدالله مؤمنی” بیا که این روزها، در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است. اطمینان دارم با من هم عقیده ای که جمال بعضی از بهشتیان تو را می شود در همین دنیا تماشا کرد. مردمانی که فزونی جمعیتشان بسیار قلیل است، اما همین قلّت شان، ابر رحمتی است بر سر کثیری دیگر. خدایا بیا به تماشای بهشت تو در همین دنیا برویم. با مردم، و پشت در خانه استیجاری عبدالله مؤمنی به صف بایستیم. به همسر و فرزندان عبدالله سری بزنیم. در همان خانه ای که بوی عبدالله را به حافظه اش سپرده. خدایا به من بگو چرا امروز مرا با یاد عبدالله آمیختی؟ خود بگویم؟ شاید به این دلیل که جراحت غربت این مرد بی نشان، آسمان عاطفه تو را نیز مجروح ساخته است. تو، در عین حال که خدای فهم، و خدای درک، و خدای عقلی، خدای عاطفه نیز هستی. خدایی که از سوز بندگان غریب و دور افتاده اش می گدازد.

خرداد ماه ۸۹ بود که عبدالله را در بهداری عتیقه‌ی بند هفت زندان اوین دیدم. مکانی که برای درک تمیزی و بهداشت، باید از هر کجای کره زمین به سمت او شتاب کرد. همان جا بود که قریب به بیست دقیقه از لبخند او، از فهم او، از نجابت او، از درستی او، و از مردانگی او ارتزاق کردم. خدایا تو شاهدی که من به توصیف ذره ای از بزرگی عبدالله دست برده ام. شأن و بزرگواری او، در پیشگاه تو، قطعاً آشکارتر و بلند مرتبه تر است. عبدالله را مردی دیدم که از آسمان تو ای خدا، هیچ نمی خواهد الا باران. آن هم نه برای خود، که برای مردمان تشنه کامی که زبان درخواستشان به لکنت افتاده و شهامت واخواهی حق خود را ندارند، و عبدالله به نمایندگی از آنان، به دامگاه زندان رفته، و در آنجا به سلاخی ناسزاگویان درافتاده است. خدایا، عبدالله، این جوان بی نشان لرستانی را تو برکشیدی و بر چهار ستون فهم امثال من استوارساختی. وگرنه من از کجا می دانستم که نوجوان چهارده ساله ما، آنگاه که در شهامت برادر جوانش اشک می ریخت، در هجده سالگی با همسر همو، که ده سال از او بزرگتر بود، ازدواج می کند و فرزند برادر را در آغوش می کشد و بی پدری را از ذهن او می زداید؟

خدایا تو شاهدی که من به توصیف ذره ای از بزرگی عبدالله دست برده ام. شأن و بزرگواری او، در پیشگاه تو، قطعاً آشکارتر و بلند مرتبه تر است. عبدالله را مردی دیدم که از آسمان تو ای خدا، هیچ نمی خواهد الا باران. آن هم نه برای خود، که برای مردمان تشنه کامی که زبان درخواستشان به لکنت افتاده و شهامت واخواهی حق خود را ندارند، و عبدالله به نمایندگی از آنان، به دامگاه زندان رفته، و در آنجا به سلاخی ناسزاگویان درافتاده است.

خدایا، من از بزرگان امنیتی و قضایی خودمان می پرسم: چه شد که از ادامه ضرب و شتم عبدالله خسته شدید؟ او را بزنید. همچنان که زدید. با مشت و لگد. با کابل. یک نفره. و چند نقره. بله، او را بزنید و ناموسش را با تلخ ترین واژه هایی که بلدید، و با ناسزاهایی که مهارتش را دارید، دهان به دهان کنید. همچنان که ناگفته ای از چنته‌ی فحش های خود باقی نگذاردید. مجدداً سرش را در سطل مستراح سلول بازجویی فرو برید. او را به فروبردن چوبی که نجاران از به ‌در آوردنش عاجز بمانند، تهدید و تحقیر کنید. شما را به خدا اجازه ندهید نعره‌ی بازجوها، آنگاه که عبدالله را وحشیانه می زنند و فحشش می دهند، یکدم به خاموشی گراید. مردم ما به این موسیقی محتاج اند. موسیقی قدرت نوازی که با نعره و فحش و ضجّه آمیخته است. خدایا، می خواهم به بزرگان امنیتی وقضایی خودمان پیشنهاد کنم: همچنانکه عبدالله مومنی را می زنید و مادر و همسرش را به لجن ترین واژه ها می آلایید، از او بپرسید: عبدالله ، فلان کارخانه بی صاحب راچگونه با نصف پول اجناسی که در انبار داشت به صورت صوری خریدی و بالا کشیدی؟

و بپرسید: ای عبدالله مومنی، ثروت تریلیاردی تو، ارتباطی به برادری و نسبت تو با بزرگان بازار که ندارد؟ و بپرسید: ای عبدالله فلک زده، چرا از بستگان نزدیک رییس جمهور ما نشدی تا با واردات کامیون های مرگ، وبا کشتن صدها نفر از مردم بی نوا، هیچ قانونی، و هیچ مجری قانونی به ابروی بالای چشم تواشاره نکند؟

خدایا، می خواهم به بزرگان امنیتی و قضایی خودمان بگویم: تا میتوانید عبدالله را لجن مال کنید و خوب مشت ومالش بدهید. آنگاه که از نفس افتاد، از زیر زبانش این نکته ها را به‌در آورید که در واردات شکر و اتومبیل و دارو و موز وفروش مخفیانه نفت، چه بساطی به راه انداخته و چه اندوخته هایی از واردات ال.جی و سامسونگ برای خود پرداخته است؟

با لگد ومشت و کله به شکم و صورت او بکوبید که: چرا در جایی که بزرگان، همگان مردم را به ضرب جهل و خرافه خواب می کنند، تو باید مردمان را به بیداری و احقاق حق خود فرا بخوانی؟

خدایا مردان امنیتی ما، در زدن عبدالله مومنی روی ساواک را سفید کرده اند. مادر او را که مادر شهید، و همسر او راکه همسر شهید است، با کثیف ترین الفاظی که شایسته هیچ تنابنده ای مباد، ناسزا گفتند. تا او، به کاری که نکرده بود،اعتراف کند. خدایا تو کجا بودی آنگاه که عبدالله زیر ضربات مشت و لگد و کابل بازجو ها بیهوش می شد؟ و ناموسش به تاراج الفاظ لجنی شعبان بی مخ های امنیتی می رفت؟ مگر نه این که تو غیوری؟ و نسبت به بندگان خویش غیرتمندی؟ تو ای خدا، آن روز که بازجوها، همسر سعید امامی را با آن الفاظ سخیف، به تنگنای پاکدامنی در می انداختند، کجا بودی؟ می دانم که همانجا بودی و های‌های می گریستی. هم بخاطر مظلومیتی که پناهی جز تو نداشته وندارند، و هم به خاطر تاراج مظلومی به اسم ” انقلاب اسلامی ” که در یغمای جماعتی که ستو نهای قدرت را بغل زده اند، خنجرآجین می شده است .

خدایا مردان امنیتی ما، در زدن عبدالله مومنی روی ساواک را سفید کرده اند. مادر او را که مادر شهید، و همسر او راکه همسر شهید است، با کثیف ترین الفاظی که شایسته هیچ تنابنده ای مباد، ناسزا گفتند. تا او، به کاری که نکرده بود،اعتراف کند.

خدایا چرا به ” تنفس صبح ” قسم خورده ای؟ که صبح، و دمیدن صبح ، نفس می کشد؟ که تاریکی و جهل، رفتنی است؟ و رو شنایی و فهم در راه است؟

خدایا عبدالله مومنی یک تحصیل کرده مسلمان است. شیدای سرافرازی سرزمین خویش است. از نکبت دزدی وظلم بیزار است. او، زندانی کسانی است که به او می گویند: چرا تو به خلاف کاری های ما معترضی؟ چرا گند ما را بر ملا می کنی؟ چرا می خواهی بساط ویژه خواری های مارا بر چینی؟ تو را به رییس جمهور و مشاورانش چه‌کار؟ به وزرا، به سپاه که نباید در اقتصاد و سیاست و عرصه های فرهنگی و اطلاعاتی و امنیتی ورود کند؟ به امامان جمعه، که باید با سواد و مردمی و مسئولیت پذیر باشند؟ به روحانیانی که در همه کارها دخالت می کنند و مسئولیتی نیز نمی پذیرند؟ به این که چرا به اسم اسلام، مردم را از مسلمانی متنفر می کنیم؟ و اسلام اختراعی خود را به سفره ناگزیر مردمان پهن می کنیم؟ و به روح و روان حق و آزادی و قانون و مردم صلوات می فرستیم؟ و به صورت همه شان پوز خند می زنیم؟

خدایا ، چرا گفته ای: ” والصبح اذا تنفس ” ؟ تنفس صبح یعنی: شب رفتنی است؟ یعنی صبح آمدنی است؟ یعنی صبح، درخش، سربرآوردن نمرده است و نفس می کشد؟ یعنی عبدالله مومنی ها در اختفای زندان نیز سر به سامان آینده ی سرزمین ما دارند؟ یعنی عبدالله مومنی ها بر حق اند؟ و یک زمانی، که همچون صبح، بسیار نزدیک است، از گرد راه خواهند رسید و خبر از روشنایی خواهند آورد؟

پس بیا ای خدا، به تماشای آنانی برویم که جمعیتشان فراوان نیست. اما بهشتی اند، و تو، به خاطر روح بلندشان، و شرافت فهمشان، و ارزشی که برای انسان و انسانیت قائلند، درهمین دنیا، بهشتی بودن آنها را به تماشا گذارده ای. سلام ای صبح. سلام ای عبدالله مومنی.

و شما ای فرزندان بی نشان و راستین ایران زمین، بدانید و آگاه باشید که: صبح زنده است و نفس می کشد. درست مثل شما. و مثل آزادی.

سلام بر آزادی. و سلام بر خدای خوب!

محمد نوري زاد - اوين

ادامه مطلب ...

فراخوان حضور در مراسم زادروز شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨

0 نظرات
فراخوان حضور در مراسم زادروز شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨

. ادامه راه سبز(ارس): مراسم بیست و ششمین سالروز تولد شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨، روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه ٨٩، توسط خانواده آن شهید جنبش سبز، در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد و دوستان آن مرحوم از عموم مردم و جوانان خواسته اند تا "برای تسلی خانواده" و همچنین "زنده نگاهداشتن یاد آن جوان" در این مراسم شركت كنند.

به گزارش كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه سالروز تولد جان باخته راه آزادی، امیر ارشد تاجمیر می باشد. خانواده و دوستان وی بر مزارش گرد می آیند و یاد او را گرامی خواهند داشت.

در همین راستا، دوستان و دوستداران امیر ارشد از عموم مردم درخواست نموده اند كه برای تسلی خانواده و همچنین زنده نگاهداشتن یاد او در این مراسم شركت كنند.

مزار شهید امیر ارشد تاجمیر، در قطعه ۳۰۲، ردیف ۱۶۶، شماره ۷ و ساعت برگزاری مراسم نیز، ده صبح روز یكشنبه ۱۴ آذر می باشد.

گفتنی است امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش کسوت رادیو و تلویزیون و از قربانیان روز عاشورا در میدان ولیعصر بود که پس از زیر گرفته شدن توسط خودرو نیروی انتظامی، پس از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد. امیرارشد زمان شهادت، ۲۵ ساله و از صدابرداران رادیو بود.

رسانه های خبری در مورد مراسم تدفین وی گزارش داده بودند:

"عصر روز شنبه ۱۲ دی ٨٨ و پس از یكهفته پیگیری خانواده شهید تاجمیر برای دریافت پیكر فرزندشان، این جوان در ساعتی غیر معمول كه در بهشت زهرا خاكسپاری صورت نمی گیرد، بصورتی سریع و با عجله به خاك سپرده شد. آن روز هم مانند تمام روزهای بعد از عاشورا، خانواده شهید امیر ارشد تاجمیر پیگیر دریافت پیكر فرزندشان بودند كه نزدیك ساعت ۳ بعدازظهر از طرف مامورین به ایشان اعلام می شود كه میتوانند پیكر فرزندشان را دریافت كرده و به خاك سپارند. ابتدا تصور می شود كه پیكر تحویل سردخانه‌ بهشت زهرا داده می شود تا صبح یكشنبه مراسم خاكسپاری انجام شود اما خیلی سریع و صریح به ایشان اعلام می شود كه خاكسپاری باید تا ساعت ۴/۵ همانروز انجام شده و پایان پذیرد. خانواده‌ این شهید باید در این فاصله‌ی كوتاه هم اقوام و آشنایان را خبر می كردند و هم با فرزند و جگر گوشه‌شان وداع مینمودند. به آنها سفارش اكید هم می شود كه جز اقوام نزدیك كسی را خبر ننمایند و مراقب باشند تا مراسم در نهایت آرامش و بی سر و صدا انجام شود. بدین ترتیب در ساعتی كه تمام بخشهای بهشت زهرا اعم از اداری و غسالخانه برای عموم تعطیل شده بود و طبیعتا اطراف غسالخانه هم كاملا خلوت بود پیكر این شهید را شستشو داده و كفن كرده و با همراهی مامورین لباس شخصی بیرون آوردند. محل دفن هم از پیش تعیین و آماده شده بود و امكانی برای تصمیم گیری خانواده نبود. سه خودروی نیروی انتظامی و تعداد زیادی مامور لباس شخصی مشایعت كنندگان را همراهی می كردند. هنگام خاكسپاری نیز مامورین لباس شخصی در میان و همچنین پیرامون حاضرین ایستاده و از همه عكس و فیلم تهیه میكردند. تعدادی سرباز باتوم بدست هم در میان آن جمعیت كوچك مستقر شده بودند. چند مامور زن هم میان بستگان زن این شهید ایستاده بودند كه با یكی از زنان جوان حاضر كه به شدت بیقراری میكرد و در آن حال روسری‌اش به پشت سرش سُر خورده بود برخورد ناشایستی داشتند و الفاظ بسیار زشت و زننده‌ای را نسبت به او به زبان ‌آوردند..."





ادامه مطلب ...

دفاعيات ابوالفضل قدياني در دادگاه: حاکم جائر تاب سخن حق را ندارد + pdf

0 نظرات
متن کامل لایحه دفاعیه ابوالفضل قدیانی در دادگاه:
انقلاب کردیم تا استبداد و حکومت دائمی نداشته باشیم
. ادامه راه سبز(ارس): ابوالفضل قدیانی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و رییس کمیته تشکیلات این حزب، از فعالان اصلاح طلب است که بعد از وقایع عاشورای ٨٨ دستگیر شد و چندین ماه در بازداشت به سر برد. او در جریان محاکمه غیر علنی خود، با تاکید بر وقوع کودتای انتخاباتی، خطاب به قاضی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تاکید کرد که احمدی نژاد را رئیس‌جمهور ایران نمی‌دانم و با صراحت می‌گویم که با تقلب آشکار در انتخابات و به دنبال آن کودتای انتخاباتی پست ریاست جمهوری را غصب کرده است. قاضی مقیسه هم قدیانی را به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، به یک سال حبس و به اتهام توهین به احمدی نژاد به صد هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

این عضو سازمان مجاهدین انقلاب، در لایحه دفاعیه خود تاکید کرده است "یکی از اهداف انقلاب اسلامی این بود که مردم دیگر گرفتار حکومت دائمی یک فرد یا یک گروه نباشند چرا که حکومت دائم زمینه‌ساز دیکتاتوری و استبداد است. در حکومت دائم تمام فکر و ذکر حاکم حفظ حکومت و هراس مداوم از سقوط است. این هراس دائم است که زمینه‌ساز سرکوب است. حکومت دائم دیگران را در کمین جایگاه خود می‌بیند و در این توهم، هر انتقاد و اعتراضی را خفه می‌کند، مبادا پایه‌های حکومتش سست شود."

وی همچنین افزوده است: "صادر کنندگان کیفرخواست علیه بنده و امثال بنده این صداقت را ندارند که اذعان کنند مرا مخالف نظام مطلوب خود یافته‌اند نه نظام "جمهوری اسلامی". حال می‌خواهد نظام مطلوب ایشان چیزی باشد که به زعم آنها "نظام ولایی" نام می‌گیرد، یا "حکومت مهدوی"، یا "حکومت اسلامی" یا هر چیز دیگر. سال‌هاست که در تریبون‌ها و محافل رسمی ونیمه رسمی جناح حاکم گاه به تلویح و گاه حتی به تصریح، نظام جمهوری اسلامی قلب نام و ماهیت می‌شود، رأی جمهور مردم تزیینی شمرده شده و در برابر همگان از نظام جمهوری اسلامی با چنین عناوینی یاد می‌شود. اما عجب اینکه دستگاه عریض و طویل قضایی و امنیتی از این تبلیغ آشکار علیه نظام جمهوری اسلامی همیشه گذشته است ودر حال حاضر نیز می‌گذرد."
در ادامه، متن کامل لایحه دفاعیه این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که نسخه‌ای از آن در اختیار "ارس" قرار گرفته، بصورت فايل pdf جهت دانلود و مطالعه در اختيار علاقمندان قرار ميگيرد:

متن کامل دفاعيات «ابوالفضل قدياني»
جهت دريافت
(فايل pdf) بر روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل جهت دانلود 218 كيلوبايت

ادامه مطلب ...

سيد محمد خاتمي: دریغ و درد که مصطفی عزیز در بند است گرچه آزادگان مومن دربند هم آزادند

0 نظرات
پيام سید محمد خاتمی بمناسبت سالروز تولد مصطفي تاجزاده:
تاج زاده را همواره بر سر پیمانی استوار یافتم که با خدای خود بسته است
. ادامه راه سبز(ارس): سید محمد خاتمی در پیامی به مناسبت سالروز تولد سید مصطفی تاج زاده، این زندانی سیاسی اصلاح طلب را از بندگان خوب خدا توصیف کرده که به نوشته‌ی خاتمی، همواره بر سر پیمانی با خدای خود بسته، استوار مانده است.

به گزارش نوروز، متن پیام خاتمی بدین شرح است:
سپاس خداوند را که انسان را آزاد و آگاه آفرید و امام یکتاپرستان و پیشوای ما دردمندان حضرت علی (ع) را الگویی قرار داد برای انسان، آنگونه که باید باشد.

پاییز با آذر به پایان می رسد و زمستان آغاز می گردد، آذر مظهر سرما و فسردگی است ولی نام آذر که به معنی آذرخش تابناک است گرما و شور را نیز تداعی می کند.

آذرخش ایمان، آگاهی، نجابت و دلیری؛ مصطفی تاج زاده عزیز در آذر زاده می شود تا پیرامون خود را گرم و نورانی کند. مبارک باد بر همه ما این زادروز خوب.

تاج زاده را همواره بر سر پیمانی استوار یافتم که با خدای خود بسته است. خداوند انسان را با کرامت ذاتی آفریده و او را آزاد و آگاه بر سرنوشت خود حاکم خواسته است. و بندگان خوب خدا نیز به انسان و انسانیت چنین می نگرند.

دریغ و درد که مصطفی عزیز در بند است گرچه آزادگان مومن دربند هم آزادند.

مبارک باد عید سعید غدیر بر جناب مصطفی تاج زاده و بر بانوی باکرامت، شکیبا و باشهامت او، سرکار خانم فخرالسادات محتشمی پور، که گامی را از همراهی با تاج زاده عزیز واپس ننهاده است.

سید محمد خاتمی
۱/۹/۱۳۸۹
ادامه مطلب ...

عبدالله مومنی: در شرح شکنجه های بازجویان سر سوزنی اغراق نشده است

1 نظرات
واکنش عبدالله مومنی به اظهارات محسنی اژه ای:
در شرح شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی و خلاف شرع بازجویان، سر سوزنی اغراق نشده
. ادامه راه سبز(ارس): در واکنش به ادعای هفته اخیر دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه پیرامون “دروغ و ناباورانه بودن شکنجه های اِعمال شده بر عبدالله مومنی”، این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در بند ٣۵۰ زندان اوین که دوران محکومیت خود را سپری می کند، در خصوص اظهارات اخیر محسنی اژه ای جوابیه ای منتشر ساخت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، روز دو‌شنبه (اول آذر) با اشاره به انتشار نامه چندی پیش عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی پیرامون شکنجه های وارده در جریان بازجویی ها و بازداشت، و همچنین تسلیم شکایت نامه ای به دادستانی تهران در همین زمینه، مدعی شده بود که “هیچ‌کدام از موارد ذکر شده توسط مومنی صحیح نیست و به فرض هم که گفته باشد آیا باور کردنی است؟”

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، متن جوابیۀ این فعال دانشجویی به دادستان کل کشور به شرح زیر است:
بخشهایی از اظهارات آقای محسنی اژه ای در نشست خبری مورخه اول آذرماه در خصوص تکذیب شکنجه های وارده به اینجانب طی بازداشت موقت در تابستان ٨٨ را از طریق برخی جراید در زندان اوین مطالعه کردم، لذا از آنجا که این مطالب حاوی اظهارات نادرست و کذب می باشد جهت تشحیذ اذهان عمومی نکاتی را مختصرا بیان می دارم :

۱- مخاطب نامه سرگشاده اینجانب همچنان که در نشست خبری مذکور نیز یادآوری شده است مقام رهبری به عنوان عالیترین مقام کشور و مسئول نظارت بر عملکرد سه قوه بوده است ، حال چنانچه سخنگوی محترم دستگاه قضایی جایگاه فراتری نیز برای خود قائل هستند مناسب است که افکار عمومی در این خصوص توجیه و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد و در غیر این صورت به شرحی که در ادامه توضیح خواهم داد ورود ایشان به این قضیه دچار اشکال حقوقی است.

٢- چندی پس از انتشار علنی نامه اینجانب در حالی که در چند نوبت محتوای این نامه در جلساتی برای برخی مقامات قضایی تشریح کرده بودم ؛ در پی پیگیری دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی طی نشستی با ایشان در زندان اوین در مورخ هشتم مهر امسال ضمن تشریح مجدد شکنجه و رفتارهای غیرقانونی در جریان بازداشت موقت توسط بازجویان وزارت اطلاعات، شکواییه ای مکتوب را علیه کلیه آمران و عاملان این برخوردهای غیرقانونی تنظیم کرده و شکایت خود را با طرح بالاترین مقام دادسرای عمومی و انقلاب تهران به جریان انداختم .

مع الوصف از آنجا که مجموعه تحت مدیریت وزیر وقت اطلاعات و سخنگوی فعلی قوه قضاییه به ویژه آن دسته از ماموران و کارشناسان شاغل در بندهای ٢۰٩ و ٢۴۰ که نقشی در پرونده اینجانب داشته اند از جمله متشکی عنهم پرونده مفتوحه در خصوص شکنجه می باشند و به نظر می رسد چنانچه ایشان به عنوان یکی از اطراف دعوی و یا مطلعان از قضیه دفاعیات و یا توضیحاتی دارند بایستی آن را در محضر مقام بازپرسی مطرح کنند نه آنکه از رسانه های عمومی و جایگاه سخنگوی قوه قضاییه برای طرح و توضیح درخصوص نقاط تاریک کارنامه باندهای اطلاعاتی ، امنیتی مداخله گر در انتخابات و حوادث پس از آن بهره جویند.

٣- اینجانب بار دیگر تایید می نمایم که کلیه مطالب مذکور در نامه سرگشاده ام درخصوص نحوه شکنجه فیزیکی و روانی وارده بدون سرسوزنی اغراق تشریح شده و تماماً منطبق با واقعیت می باشد. با پرهیز از ذکر درباره جزئیات رفتارهای غیرقانونی ، غیر انسانی و خلاف شرع بازجویان طرح این مسئله را ضروری می دانم که نکات منتشره و سرفصل های اشاره شده در نامه سرگشاده با لحاظ پرهیز از ذکر رویه های غیرقانونی رایج در بازداشتگاهای امنیتی و از باب اهم فی الاهم آمده است.

۴- گرچه سخنگوی محترم در اظهاراتشان بخش مربوط به ضرب و شتم حین بازداشت را تایید کردند لیکن ادعای جالب توجه ایشان در خصوص غیرممکن بودن اعمال شکنجه در زندان و بازداشتگاه ها با توجه به تجربه تلخ شخصی ام و نیز اخبار و قرائن فراوانی که پیش روی افکارعمومی طی یکسال و نیم گذشته وجود دارد نشان می دهد که انتخاب مخاطب و مرجع تظلم خواهی در نامه من به درستی صورت گرفته چرا که درخصوص فجایع رخداده در پرونده هایی همچون کهریزک نیز ابتدا با تمام قرائن و شواهدی که وجود داشت مقامات و مدیران وقت قضایی اقدام به انکار و تکذیب می کردند اما پس از افشاگری های مکرر در سطح افکار عمومی بود که با ورود عالیترین مقام کشور مقدمات رسیدگی قضایی و مجازات عاملان پرونده فاجعه کهریزک فراهم شد.

۵- درپایان امیدوارم با طرح شکایت اینجانب نزد مراجع قضایی ضمن رسیدگی قضایی و مجازات به دادخواهی من، اراده سیالی در جهت ریشه کنی زمینه ها و عوامل بروز چنین قانون شکنی هایی برای همیشه فراهم شود.

عبدالله مومنی
آذرماه ٨٩- بند ٣۵۰ زندان اوین

گفتنی است عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانشجویی ادوار تحکیم وحدت که در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و اکنون در زندان به سر می برد، طی نامه ای از زندان اوین خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، مطالبی را در خصوص شکنجه شدید، اعترافات ساختگی و محاکمه نمایشی خود، و همچنین فقدان کامل استقلال قضایی در محاکمه اش شرح داده و خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته، شد.

این فعال دانشجویی که هم اکنون در حال گذراندن محکومیت ۴ سال و ۱۱ ماه خویش در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران است، در نامه خود همچنین خاطرنشان کرده است “به آگاهی می رسانم من همچنان به اعتقاداتی که پیش از بازداشت داشته ام پایبندم و آنچنانکه توضیح دادم سخنانی را که تحت فشار در دادگاه روخوانی کردم، بیان اعتقاد خود نمی دانم.”

ادامه مطلب ...

سيد محمد خاتمي: اعتراض، انتقاد و بیان اندیشه نباید هزینه داشته باشد

0 نظرات
سید محمد خاتمی، در مراسم جشن ولایت و رونمایی از مصحف شریف یاقوت:
قدرت تاس لغزنده‌ای است که می‌تواند انسانها را با غرور به زیر بکشد

. ادامه راه سبز(ارس): رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه امام علی(ع) با ستایش گران، تمجیدکنندگان و غلوکنندگان به شدت برخورد می کرد و با معترضان و منتقدان خوشرو بود و مدارا می‌کرد گفت: تلاش امیرالمومنین به دلیر کردن مردم بود تا خود را در مقابل قدرت نبازند، از حق اعتراض و انتقاد دست برندارند و با حقوق خود آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، در مراسم جشن ولایت و رونمایی از مصحف شریف یاقوت که همزمان با عید سعید غدیرخم در دفتر وی برگزار شد، ضمن تبریک این عید، اظهار داشت: در جغرافیا، غدیربرکه و آبگیر کوچکی در بیابان است که دل و جان رهگذران خسته و تشنه را می نوازد و از این نظر نعمت بزرگی است.

وی افزود:غدیر خم نیز همان برکه در نقطه خاصی از حجاز و پیوندگاه راهی است که از شرق و غرب و شمال وجنوب به کعبه منتهی می شود و داستان عظیم غدیر در ۱۸ ذیحجه سال دهم هجرت در همین نقطه جغرافیا و در آن بیابان سوزان در حالیکه از آسمان آتش می بارید و ریگ های تفتیده چون گدازه های آتشفشان پای رهگذران را می سوزاند رخ داد، آن داستان بزرگ تاریخی که همه می دانیم در این محل و زمان رخ می دهد.

رییس موسسه بین المللی گفتگوی تمدنها با بیان اینکه از نظر تاریخ غدیرخم پیوندی میان ازل و ابد است، افزود: اما در تاریخ غدیرخم یعنی جایگاهی که در آنجا به تعبیر عارفان، «حقیقت محمدیه» که حقیقت جاوید است و اگر نبود آفرینش نبود(لو لاک لما خلقت الافلاک)، باید در متن جان تاریخ به واسطه جان انسان بزرگی که بزرگترین تربیت شده پیامبر است، جاری شود.

خاتمی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند انا ادیب الله و علی ادیبی(من پرورده شده خدایم و علی(ع) پرورده من)، به طرح این سوال پرداخت که خدا به خاطر خلقت انسان به خود آفرین گفته است و خلق کردن او را در برابر همه هستی، خلق برتر و او را جانشین خود در زمین دانسته است، باید به کدام راه برود و چگونه باید باشد؟

رئیس بنیاد باران سپس گفت: غدیر مشخص می کند که راه کمال کجاست و الگوی کمال چیست و کیست؟ او کسی جز مولای پرهیزکاران و سرور باورمندان امام علی بن ابی طالب(ع) نیست که در آن نقطه جغرافیا و لحظه تاریخ به شایستگی و بزرگی از سوی پیامبر اعلام می‌شود. او مظهر عرفان، علم ، تقوا، دلیری، صبوری، عدالتخواهی و مردم خواهی و انسان کاملی است که در خور شان انسان این است که وی حاکم و فرمان روا و مراد و مقتدای او باشد.

وی ادامه داد: پیامبر هم به خود می بالد و می نازد که در دامن معنویت او علی بن ابی طالب تربیت شده است وبرای ملت ایران افتخار بزرگی است که ارادت ویژه ای به او و خاندانش دارد و همه پیرو آن بزرگوار هستیم.

رئیس جمهور سابق کشورمان با تبریک عید غدیر به حاضران جمع و به ملت شریف ایران و همه آزادیخواهان و حق طلبان جهان، اظهار داشت: امروز یک اثر بزرگ یعنی قرآن کریم به خط یاقوت رونمایی می شود که حادثه مبارکی است، زیرا علی(ع) و قرآن پیوند ناگسستنی دارند و این روایت از پیامبر(ص) در مراجع اهل شیعه و سنت نقل شده است که «علی مع القرآن و القرآن مع علی؛ لن یفترقا حتی یردا علی الحوض»: علی با قرآن و قرآن با علی است آن دو تا قیامت از هم هرگز جدانمی شوند.

علی (ع) نشان داد چگونه حکومتی می تواند شایسته انسان باشد

خاتمی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی های زندگی امیرالمومنین(ع) این بود که ایشان بعد از پیامبر(ص) به حکومت ظاهری رسید، افزود: علی(ع)علاوه بر مقامات معنوی و جایگاه بلند در معنا، عرفان و عظمت معنوی انسان -که به همین دلیل صاحب ولایت عظما و کبری است- به تقدیر الهی حکومت هم کرد تا علاوه بر الگوی معنوی بودن برای جامعه بشری نشان دهد که چگونه حکومتی شایسته انسان است و چگونه انسان می تواند حکومتی داشه باشد که حرمت او نگاه داشته شود و استعدادهایش شکوفا شود.

امام خمینی (ره) می فرمود هیچ قدرتی نیست که مسئول و پاسخگو نباشد

وی در تبیین این موضوع به ذکر سخنانی از امام خمینی(ره) پرداخت و یادآور شد: در پاریس وقتی از ایشان می پرسیدند که «جمهوری» چیست؟ می فرمود آنچه در دنیا هست؛ یعنی پایه حکومت رای و رضایت مردم است و حکومت در مقابل آنان مسئول است و هیچ قدرتی نیست که مسئول و پاسخگو نباشد. لوازم این جمهوریت هم آزادی اندیشه و بیان است ؛سپس وقتی سوال می کردند که حکومت اسلامی به چه معنی است؟ می گفتند در این حکومت که مردم پایه آن هستند، ارزشهای اسلامی باید پیاده شود و نمونه آن را حکومت حضرت علی(ع) معرفی کردند.

رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: این سخنان بدان معناست که جمهوری اسلامی افتخار می کند که در این انقلاب بزرگ که هزینه فراوانی برای آن پرداخت شده است، هم مردم محور هستند و می خواهیم ارزش هایی که در حکومت علی(ع) تجلی داشت در آن وجود داشته باشد.

سید محمدخاتمی با اشاره به اینکه علی(ع) با وجود اینکه رسما از سوی خداوند به ولایت و امامت منصوب شده بود اما در عمل جز به رضایت آنها حاضر به حکمرانی نشد، گفت: وقتی هم که ایشان روی کار می آید علاوه بر اینکه همواره نگاهش به تامین رضایت الهی است، جانب حق و حرمت مردم را نیز دارد. عدالت علی(ع) زبانرد است که «قتل علی فی محراب عبادته لشدت عدله». یعنی به خاطر عدل، پر کردن فاصله های طبقاتی، جای دادن مردم در جای خود، نگاه داشتن حرمت آنان، رعایت همه حقوق آنها( نه فقط عدالت اقتصادی) کشته شد.

رئیس موسسه بین المللی گفت‌و‌گوی فرهنگها و تمدن‌ها ، نکته ممتاز منش و شیوه امیرمؤمنان علی (ع) را نحوه تلقی ایشان از حکومت و قدرت ومواجهه با آن دانست و یادآور شد: در مورد علی(ع) آنقدر غلو شد که گاهی به او مرتبه ربوبیت و خدایی دادند و گاه چنان به او تاختند که کافر، منحرف و فاسق معرفی کردند. جالب این است که او در مقام قدرت، با متملقان، گزافه گویان و کسانی که تمجیدهای بیجا می کردند و او را با گزافه می ستودند و حتی با کسانیکه به او نسبت الوهیت دادند برخورد خشن جانی کرد، اما در مقابل کسانی که به او ناسزا می گفتند و اعتراض می کرند با خوشرویی و مدارا رفتار می کرد.

وی ادامه داد: خوارج به مسجد کوفه می آمدند و به صراحت می گفتند ایشان کافر است و یکی از آنها می گفت، «خدا او را بکشد که چه انسان هوشمند و دانایی است»! یا حتی ایشان را کافر می نامیدند و یا برای ابراز مخالفت و اینکه بگویند علی(ع) عادل نیست، پشت سر او نماز نمی خواندند و هنگام نماز او در کنار مسجد نماز برپا می کردند. اما وقتی که اصحاب می خواستند با آن گروه برخورد کنند، به شدت جلوگیری می کرد و حتی حقوقشان را از بیت المال قطع نکرد.

خاتمی گفت: وقتی طلحه و زبیر از علی(ع) اجازه گرفتند که به حج بروند، با وجود اینکه حضرت می دانستند و گفته بودند که اینها برای “فتنه” می روند، به ایشان گفته شد که با آنها برخورد کنید؛ اما علی(ع) فرمود (نقل به مضمون) : خیر! اینها کاری نکرده اند و نباید قبل از جنایت قصاص کرد.

علی(ع) با ستایش‌گران، تمجیدکنندگان و غلوکنندگان با شدت برخورد می‌کرد

وی با تاکید بر اینکه این مساله مهمی است که علی(ع) با ستایش گران، تمجیدکنندگان و غلوکنندگان با شدت برخورد می کرد و با معترضان و منتقدان با مدارا روبرو می شد و حق مردم را در حکومت می شناخت، تصریح کرد: امیرالمومنین نسبت به قدرت و حکومت دو کار عمده انجام داد؛ یکی خطاب به امیران و حکمرانان است که به آنان توصیه می کردند مردم را طعمه خود نکنید و به آنان ستم نکنید؛ مانند درندگان درنده خو در هم ندرید و حقشان را رعایت کنید، زیرا مردم یا برادران و خواهران دینی شما هستند یا همنوعان و همسانان شما در آفرینش ؛ و در کمال مدارا و محبت و احترام رفتار کنید.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: ایشان همچنین به مالک اشتر سفارش می‌کنند که مبادا دچار کبر شود و می‌فرمایند بدان که اگر تو حاکمی بر تو حاکمی هست و بالاتر از تو و ما، خدای بزرگ است؛ عظمت خدا را در نظر بگیر و در مقابل مردم تواضع کن. ایشان توصیه فراوانی می‌کردند که قدرت تاس لغزنده‌ای است که ممکن است انسانها را با کبر و غرور به زیر بکشد و با دعوت قدرتمندان به ذکر خداوند و با بیان اینکه قدرت امانتی برای خدمت به مردم است، قدرتمندان را از اینکه قدرت آنها را فاسد کند بازمی داشت.

سید محمد خاتمی یادآور شد: تلاش علی(ع) از طرف دیگر به دلیر کردن مردم بود تا خود را در مقابل قدرت نبازند، از حق اعتراض و انتقاد دست برندارند و با حقوق خود آشنا شوند؛ تا جایی که می‌فرمایند، « جامعه ای که ضعیف در آن حق خود را بدون لکنت زبان از قوی نگیرد، مقدس نیست « . یعنی نه تنها اعترض، انتقاد و بیان اندیشه نباید هزینه ای داشته باشد، بلکه مردم دربیان مطالب خود هم نباید دچار لکنت شوند.

رئیس دولت اصلاحات در پایان با بیان اینکه امیرالمونین با این حرکت دو لایه سعی داشت که قدرت را در خدمت مردم معرفی کند که باید سبب رشد و پیشرفت و نه تحقیر آنان شود، گفت:امروز هم می‌گوییم جمهوری اسلامی باید تامین کننده و نگاهبان حقوق و حرمت مردم باشد و ارزشهایی که در کلام و عمل امیرالمومنان علی (ع) تجلی داشت بر آن حاکم گردد و ما این راه را ادمه می دهیم و از خدا می خواهیم دلمان را به حقیقتی که امام علی (ع) مظهرکامل آن بود روشن کند و توفیق تدوام راه آن بزرگوار را عنایت فرماید.

حاشیه های«آئین رونمائی از مصحف شریف یاقوت» همزمان با عیدغدیر

آیۀ «رب اشرح لی صدری» در تفال خاتمی به قرآن کریم

هنگام بازکردن قرآن به دست سیّدمُحمّدخاتمی، این آیات بر پیشانی صفحه خودنمائی کرد: «قال رب اشرح لی صدری* و یسّرلی امری… .»

رونمائی از مصحف شریف یاقوت به دست سیدمحمدخاتمی و باحضور احمدمسجدجامعی انجام شد.

سهیل محمودی، به رسم مراسم همه سالۀ بزرگداشت عیدغدیرخم که بیش از یک دهه است به همت احمدمسجدجامعی و باحضور و مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برگزارمی شود، اجرای مراسم را برعهده داشت.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط هادی حیدری آغازشد. سهیل محمودی درپایان تلاوت زیبای این هنرمند کاریکاتوریست که حضّار را به وجدآورده بود، او را آراسته به هنرهای زیاد توصیف کرد.

حضور احمدمسجدجامعی در پشت تریبون برای سخنرانی، باصلوات بر محمد و آل محمد توسط حضّار همراه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات این گونه سخنان خود را آغاز کرد:سابقه این مراسم بسیار طولانی است، قطعا بیش از یک دهه است که ما در چنین روزی در مجلسی جمع می شویم و از بیانات آقای خاتمی استفاده می‌کنیم و شعرا به شعر خوانی می پردازند و به میمنت و شادی این ایام دیدارهای خوبی حاصل می‌شود.

وی افزود:در کنار این دیدار اتفاقات خوب و ارزشمندی رخ می‌دهد که با سنت غدیر هم همراه است ما از رسول اکرم (ص) داریم که “علی مع القران و القران مع علی” این حدیث لطایفی دارد که با علی شروع و به علی ختم می شود که این مربوط به اهل معناست که باید نزد آنها بود و بهره برد اما اگر از صورت ظاهری هم این مساله را ببینیم واقعیتش این است قران در همین شکل ظاهریش هم با انگیزه و تلاش و کوشش حضرت و اصحاب خاص حضرت شکل گرفته و به دست ما رسیده است.

احمدمسجدجامعی طی سخنرانی خود، این مراسم را دومین آئین رونمائی از قرآن کریم دانست که مصادف با عیدغدیرخم برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی بااشاره به اینکه درعیدغدیردوسال پیش نیز، در موزۀ ملی قرآن کریم، به همت حاج سیّدصادق خرازی و حاج عباس ایروانی از مصحف شریف نور به خط نورالدّین محمّد، کاتب ایرانی قرن نهم و دهم هجری به دست سیّدمحمّدخاتمی رونمائی شده بود اظهار امیدواری کرد تا این سنّت حسنه که تبلور حدیث «علی مع القرآن و القرآن مع علی» است ادامه یابد.

در این مراسم وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین سبک‌های مختلف نگارش قرآن و بخصوص خط کوفی، اظهار اشاره کرد.

مسجدجامعی بااشاره به ترویج خط عثمان طه طی سالهای اواخر دهه هفتاد، از بزرگداشت صاحبان مکاتب خوشنویسی ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نظیر ابن بوّاب، ابن مغله، محمدشفیع ارسنجانی و حمایت از نشر و ترویج قرآن کریم با خط خوشنویسان ایرانی به عنوان یک سیاست فرهنگی در آن سالها رمزگشائی کرد.

وی در ادامه با ذکر تاریخچه تجلیل از آثار حوزه خط و کتابت قرآن در نمایشگاه قرآن هر سال، به قرآن نفیس یاقوت مستعصمی اشاره کرد و گفت ، بیش از ۱۳۵۰۰ نفرساعت کار پیوسته طی مدت دوسال تا پیش از آغاز مرحله صحافی، برای چاپ این قرآن انجام شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر خاطره‌ای از دیدار با عثمان طه خوشنویس مشهور قرآن کریم، افزود: وی در آن دیدار می‌گفت که زمانی خوشنویسی قرآن متعلق به عثمانی ها بود اما اکنون تردید نیست که این رشته متعلق به ایرانی‌هاست و من آرزو دارم قرآنی خاص ایران بنویسم که البته کار دشواری است.

البته وی تاکید کرد که سنت تذهیب قرآن از قدیم در دست ایرانیان بوده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه نقش‌های قرآنی نخستین بار در کوفه زده شد و علی(ع) هم اولین تذهیب را انجام داد، تاکید کرد: هنر پایگاه و جایگاه زینت افزایی به مولای متقیان علی (ع) می رسد.

هنگام ورود سیدصادق خرازی به مراسم، احمدمسجدجامعی از روبه پایان بودن مراحل چاپ یک نسخه منحصربه فرد صحیفه سجادیه به خط یاقوت توسط آقایان حاج سید صادق خرازی و حاج عباس ایروانی خبرداد.

مسجدجامعی با نقل قولی از پسر میرزاطاهرخوشنویس در مراسم بزرگداشت ایشان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که سالها پیش باحضور سیدمحمود دعائی برگزارشده بود ابراز امیدواری کرد تا با همت آقای دعائی موجبات انتشار آخرین قرآن نوشته شده و منتشر نشده میرزاطاهرکه بهترین قرآن نوشته شده توسط وی است فراهم شود.

اسرافیل شیرچی از خوشنویسان به نام حاضر در مراسم، پیشنهادکرد تا به دلیل اهمیت این قرآن از نظرخوشنویسی درمیان بیش از ۳۶۰ مصحف نوشته شده به خط یاقوت المستعصمی، سمیناری کارشناسی برای معرفی و بررسی آن برگزار شود.

مجری، هنگام ورود فیض الله عرب سرخی به همراه خانواده اش به سالن، با اشاره به حضور فخرالسادات محتشمی پور درمیان میهمانان ابراز امیدواری کرد تا سیدمصطفی تاج زاده نیز هرچه زودتر به آغوش خانواده بازگردد.

درمیان حاضران، چهره‌های سرشناسی از خادمین قرآن کریم، ذاکرین اهل بیت، شاعران، خوشنویسان، اساتید حوزه و دانشگاه، اهالی موسیقی، سینما و تاتر، مدیران مسئول روزنامه‌های کثیرالانتشار و نشریات، روزنامه نگاران و خبرنگاران، عکاسان، گرافیستها، فعالان دانشجوئی، نمایندگان ادوارمجلس، خانواده‌های زندانیان، وزرای کابینه سیّدمحمدخاتمی و مدیران سابق وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به چشم می خوردند.

حضور پرتعداد حاضران در«آئین رونمائی از مصحف شریف یاقوت»به همراه مردمی که برای تبریک عید نزد سیدمحمد خاتمی می آمدند به نحوی بود که تمامی صندلی های سالن محل برگزاری مراسم اشغال شده و تعداد کثیری از مردم نیز، ایستاده در راهروها و محوطه بیرونی محل مراسم، برنامه را دنبال می کردند.

رئیس جمهور سابق کشورمان به احترام میهمانانی که ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند و جمعی که هرلحظه اضافه می شدند، برخاست و با رفتن به کنار در ورودی سالن، مراسم را ایستاده دنبال کرد.

منوچهرمحمدی تهیه کننده فیلم «عصر روز دهم» نیز درمیان حاضران در سالن بود. همچنین حضور بهاره رهنما که برای تبریک عید نزد رئیس جمهور سابق کشورمان آمده بود و گرفتن عکس یادگاری با سیدمحمدخاتمی دیگر حاشیه این مراسم را رقم زد.

ساعدباقری، عبدالجبارکاکائی، افشین علاء، فاطمه راکعی، فاطمه سالاروند و بیوک ملکی از شعرای حاضر در مراسم بودند. همچنین همسر زنده نام «قیصرامین پور» و آیه امین پور- فرزند این شاعرفقید- در مراسم حضورداشته و حسین شاهرخی، نوه مرحوم استادمحمودشاهرخی به قرائت آخرین غزل آن استاد درباره امام علی(ع)پرداخت.

حسین شاهرخی همچنین از احمدمسجدجامعی به عنوان شخصی که حق شناسی را چه در هنگام حیات و چه درهنگام ممات استاد شاهرخی به حداعلا رسانید، یادکرد.

افشین علاء شاعر معاصر علیرغم سفر، صرفا برای حضور در این مراسم، خود را به تهران رسانده بود.

حضور پررنگ مدیران مسئول مطبوعات، روزنامه نگاران و خبرنگاران درمیان میهمانان جالب توجه بود.

حجت الاسلام«سیدمحمود دعائی» نماینده ولی فقیه از زمان حضرت امام خمینی(ره) و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که هنگام ورود به سالن مراسم، با ازدحام جمعیت و کمبود جا مواجه شد درگوشه ای برروی زمین نشست و تا پایان مراسم به رغم اصرار میهمانان، به همان صورت مراسم را دنبال کرد.

در پایان مراسم،کتاب خطابۀ غدیر اثر استادمحمدرضا حکیمی به میهمانان اهداءشد.

این جشن بامدیحه سرائی سیّدحسام الدین سراج و اقامه نماز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیّدمحمّدخاتمی به پایان رسید.حاج قاسم رفعتی نیز پس از پایان مراسم علیرغم آنکه باتوجه به ضیق وقت، فرصت مدیحه سرائی اهل بیت(س)را نیافته بود غزلی از حافظ را درحضور سیدمحمدخاتمی و جمعی از میهمانان اجرا کرد.

ادامه مطلب ...

خبرنامه سه شنبه 02 آذرماه 89» محاصره مجدد خانه مهدی کروبی

0 نظرات
خبرنامه الكترونيكي سه شنبه 89.09.02:
«تعطيلي روز چهارشنبه تهران بعلت آلودگی هوا!» ، «محاصره مجدد خانه مهدی کروبی»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه سه شنبه، دوم آذرماه 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

نشريه “چلچراغ ” هم توقيف شد
نشريه "چلچراغ " یکی از پرمخاط‌ب‌ترین نشریات در میان قشر جوان، در پي دريافت چند تذكر كتبي و به دلیل آنچه "تكرار تخلفات" نامیده شده، توقيف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشريه چلچراغ در پي دريافت دو تذكر كتبي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات به بهانه "انتشار برخي مطالب غير‌اخلاقي در قالب داستان و طنز"، توقيف شد.

در همین رابطه، یکی از اعضای تحریریه چلچراغ به خبرنگار جرس گفت: نشریه چلچراغ مقرر بود که برای شب چله به مانند سالهای گذشته جشن برپا کند که با اقدام به توقیف این مجله از برپایی جشن و گردهمایی از سوی مسئولان نشریه چلچراغ و جوانان جلوگیری به عمل آمد.

» جریمه کسبه در صورت عدم نصب تابلوی “ورود بانوان بدحجاب ممنوع”
کسبه ای که تابلو "ورود بانوان بدحجاب ممنوع" را در داخل محل کسب خود نصب نکنند، جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار جرس، اتاق اصناف تهران در پي اجراي طرحي است كه براساس آن، از كسبه اي كه تابلوهاي ممنوعيت ورود خانمهاي بدحجاب را نصب نكرده اند، جريمه بگيرند.

» انتقال دانشگاه‌هاي خواجه نصير و علامه به خارج از تهران منتفي شد
پايگاه اطلاع‌‌رساني دولت، خبر خود مبني‌ بر خروج دانشگاه‌هاي خواجه‌نصيرالدين طوسي و علامه طباطبايي را اصلاح كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران در جلسه مورخ 89.7.5 به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري را موظف كرد نسبت به انتقال بيست و پنچ پژوهشكده و سه سازمان از تهران و ارائه گزارش تكميلي به دبيرخانه كارگروه اقدام كند.

» محاصره مجدد خانه مهدی کروبی
نیروهای امنیتی طی هفته گذشته و نیز به صورت مجدد از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی جهت دید و بازدید اعیاد اسلامی، جلوگیری کردند.

» كاريكاتور خانواده درگير - شماره 119
ابلاغ حكم اعدام اميركبير

» تعطیلی روز چهارشنبه تهران بعلت آلودگی هوا!
كميته اضطراري آلودگي تهران در نشست دوشنبه شب خود به دليل پايداري هواي آلوده شهر تهران را در روز چهارشنبه تعطيل اعلام كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرتضي تمدن استاندار تهران و رئيس كميته اضطراري آلودگي هواي شهر تهران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: به دليل تداوم شرايط آلوده تهران و با توجه به اعلام هواشناسي مبني بر افزايش ميزان آلودگي هوا در روز چهارشنبه اين كميته تصميم گرفت روز چهارشنبه 3/9/89 كليه ادارات دولتي، بانك‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مدارس و دانشگاه‌هاي شهر تهران تعطيل شوند. سازمان‌هاي نظامي و مراكز درماني و اورژانس و دستگاه‌هاي امدادي داراي كشيك مشمول قوانين خاص خود خواهند بود.

» بیانیه شماره ٢ فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری در دانشگاهها به مناسبت روز دانشجو
در پی انتشار فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری دانشگاهها به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو و استقبال دانشجویان دانشگاههای مختلف سراسر کشور از این موضوع، بیانیه شماره ٢ این فعالان دانشجویی با ارائه پیشنهاداتی جهت اعتصاب و اعتراضات هماهنگ و منسجم، منتشر شد.

این فعالان دانشجویی در بیاینه شماره یک خود، که ابتدای هفته جاری آن را منتشر کرده بودند، دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند.

» لاريجاني: سخنان سخنگوی شورای نگهبان، نظر جنتي است نه كارگروه حل اختلاف
سخنان اخير عباسعلي كدخدايي در مورد مباحث مطرح شده در كارگروه حل اختلاف دولت و مجلس با تذكرات و اعتراض نمايندگان مجلس مواجه شد و رئيس‌مجلس نيز تاكيد كرد: آنچه كه كدخدايي در مصاحبه عنوان كرده نظر جنتي است.
به گزارش ايلنا، درآغاز جلسه علني صبح امروز مجلس محسن كوهكن نماينده لنجان در مجلس و عضو هيات رئيسه با اشاره به مصاحبه اخير سخنگوي شوراي نگهبان و به استناد بند 11 ماده 23 آئين‌نامه داخلي مجلس در مورد حفظ شأن و جايگاه آن مجلس، اظهار داشت: بنده با توجه به اينكه سخنگوي هيات رئيسه هستم سوالات و تذكراتي را از سوي نمايندگان دريافت كردم و لذا وظيفه دارم كه براي انجام تكليف آنها را دنبال كرده و مطرح كنم.

» محکومیت امیر احمد منظمی، فعال دانشجویی به حبس و شلاق
امیر احمد منظمی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
به گزارش دانشجو نیوز، وی در تاریخ ۲۹ آذر ماه هنگام شرکت در مراسم شام غریبان آیت الله منتظری بازداشت و پس از یک ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار وثیقه آزاد شد.

» معاون احمدی‌نژاد: استعفا، بازخرید، انتقال؛ کارمندان تهرانی یکی را انتخاب کنند
باوجود اعتراض و نارضایتی کارمندان تهرانی از برنامه انتقال به شهرستان‌ها، معاون احمدي‌نژاد امروز بدون توجه به این اعتراضات، با اعلام اینکه کارکنان دستگاه‌های شامل طرح انتقال از تهران باید از بین "استعفا، بازخرید و انتقال" یکی را انتخاب کنند، گفت: اگر تا پایان سالجاری دستگاه‌های مشمول 40 درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهرها منتقل نکنند باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه دولت باشند.

» دادگاه سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران ۱۷ بهمن برگزار می‌شود
وکیل سه شهروند آمریکایی که سال گذشته در مرز ایران و عراق از سوی جمهوری اسلامی بازداشت شدند روز دوشنبه اعلام کرد که دادگاه موکلینش در تاریخ ۱۷ بهمن در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش رادیو فردا، مسعود شفیعی، وکیل پرونده جاش فتال، شین باوئر و سارا شورد، سه آمریکایی که بیش از یک‌سال است در بازداشت به سر می برند روز دوشنبه، اول آذر، به خبرگزاری فرانسه گفت که زمان برگزاری دادگاه سه موکلش رسما به وی ابلاغ شده و قرار بر این است که این دادگاه در تاریخ ۱۷ بهمن برگزار شود.

این در حالی است که پیش از این قرار بود دادگاه این سه نفر روز ۱۵ آبان برپا شود، اما پنج روز پیش از این تاریخ، غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ دادستان کل ایران،‌ اعلام کرد که محاکمه این سه نفر به تاریخ نامعلوم دیگری موکول شده است، زیرا سارا شورد، یکی از متهمان که با سپردن وثیقه آزاد شده و به آمریکا بازگشته است، باید احضار شود.

» شکنجه، شکنجه است: سوال چهار گزینه ای: راوی این سخنان چه کسی است؟
"قبل از اینها هم در طول تاریخ در دنیا و حتّی در زمان خود ما کسانی بودند که خیال می‏کردند با زور و سرنیزه می‏شود بر ملتهای خودشان یا ملتهای دیگر سوار شد و حکمرانی کرد. دنیا هیتلرها را دیده است، رهبرانِ اوایل کارِ شوروی را دیده است؛ دنیا بعضی از قدرتهای دیگر را هم این زمان و قبل از این زمان دیده است؛ اینها شکست خوردند.

- ماجراى زندان «ابو غریب» [...] داغ ننگى بر پیشانى امریکاییها شد؛ و این داغ به این آسانیها پاک نخواهد شد. آن وقت رؤساى امریکایى[...] مى‏گویند ما خبر نداشتیم؛ عذرخواهى‏شان این است! مى‏گویند ما اطلاع نداشتیم؛ [...] مگر فرق مى‏کند که چه کسى مردم را شکنجه کند؛ صدام یا شما؟! شکنجه، شکنجه است. [...] معلوم مى‏شود که از مدتها قبل این کار اتفاق افتاده و حالا آشکار شده است؛ بنابراین باید خبر به اینها رسیده باشد و اگر نرسیده، این موضوع، خودش جرم دیگرى است.
به نظر شما سخنان زیبای بالا را چه کسی فرموده اند؟

» اعلام حمایت از روند دموکراتیک حاکم بر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
٢۶ انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای در آغاز ماه آذر ضمن اعلام حمایت از برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت، نسبت به ادامه بازداشت چهار عضو منتخب این اتحادیه اعتراض کردند.

به گزارش دانشجونیوز، شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت همچنین در بیانیه خود ماه آذر را "ماه فریاد دانشجویان علیه ظلم و استبداد" نامیده و به بهاره هدایت و میلاد اسدی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و به "یک صد ستاره در بند جنبش دانشجویی" درود فرستاده است.

» نگرانی های امنیتی حکومت در آستانه روز دانشجو و عاشورا: نصب دوربین های جدید و پیشرفته
در راستای افزایش تدابیر امنیتی به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) و همچنین روز عاشورا ، دوربین های جدیدی درمقابل درب دانشگاه تهران نصب شده است که بنا به گزارش منابع خبری، قادرند تصویر چهره افراد را از فاصله ۵۰۰ متری ، بزرگ نمایی كنند.

به گزارش جرس، براساس دستورات مقامات امنیتی كلیه دوربینهای مسیر و مقابل دانشگاه تهران تعویض شده و دوربینهای كوچكتر و بسیار قویتری نصب گردیده است.

جهت دانلود و مشاهده متن كامل اخبار خبرنامه، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 567 كيلوبايت
ادامه مطلب ...

نوشته اي از تاج زاده تقدیم به شهدای ۸۸ ایران سبز که قربانی تمامیت‌خواهی جناح حاکم شدند - pdf

0 نظرات
نوشته تازه اي از تاجزاده كه به شهداي سبز 88 تقديم نموده:
مغالطه‌های سیاسی
. ادامه راه سبز(ارس): در ادامه انتشار مجموعه مقالاتی که مصطفی تاج زاده در دوران مرخصی خود تحریر کرده است، یادداشت جدیدی با عنوان “مغالطه‌های سیاسی” منتشر شد.

تاجزاده در اين مقاله آورده است: «جناح حاکم کاملاً ‌حق دارد که رژیم محمدرضا شاهی را به برپایی انتخابات نمایشی و تشکیل مجالس فرمایشی، سانسور گسترده مطبوعات، انحلال احزاب، سرکوب هر گونه تظاهرات مردمی، تعطیلی اتحادیه‌ها و سندیکاها، ایجاد محدودیت در حوزه و دانشگاه،‌ اعمال شکنجه در زندان‌ها، تیراندازی‌ به سوی معترض بی‌سلاح و بی‌پناه، حاکمیت تک‌صدایی و تک‌حزبی، توسعه فساد در درون حکومت و بیرون آن، گسترش بی‌بند و باری در جامعه به ویژه نسل جوان و غیر قابل نقد و انتقاد دانستن مقام سلطنت که همه قدرت را قبضه کرده بود و در عین حال پاسخگوی هیچ کس نبود، متهم ‌کند. ولی از خود آنان می‌پرسم که در سال 1388 کدام یک از اعمال و سیاست‌های فوق را خودشان اجرا نکردند؟ آیا مردم ایران انقلاب کردند تا آدم‌‌ها تغییر کنند، اما سیاست‌ها، روش‌ها و مناسبات همچنان ثابت بماند و حقوق آن‌ها نقض نشود؟»

سيد مصطفي تاج زاده اگرچه این روزها از درد دیسک کمر و طی نشدن دوران درمان بعد از عمل جراحی (به دلیل بازگردانده شدن به زندان) رنج می برد، ولی کماکان محکم استوار کودتای خرداد ۸۸ را محکوم می کرده و این یادداشت را “ به شهدای ۸۸ ایران سبز که قربانی تمامیت‌خواهی جناح حاکم شدند” تقدیم کرده است. متن کامل این یادداشت را با فرمت pdf درادامه دريافت نماييد:
تقدیم به شهدای ۸۸ ایران سبز که قربانی تمامیت‌خواهی جناح حاکم شدند

مقدمه

اندیشه و عملکرد هر فرد، گروه و جناح سیاسی را می‌توان از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داد. معمول‌‌ترین روش، سنجش دیدگاه و رضایت شهروندان درباره رفتار و گفتار بازیگران عرصه سیاست است که از طریق نظرسنجی‌ها یا میزان آرای کسب شده در انتخابات آزاد و منصفانه مشخص می‌شود. شیوه دیگر بررسی شعارها و وعده‌های دوران تبلیغات انتخاباتی نامزدها و مقایسه‌ آن‌ها با عملکرد گروه پیروز است که می‌تواند صداقت یا تظاهر نامزدها و واقع‌بینانه‌ یا رویایی بودن شعارهای‌ آنان را نشان دهد. اما من در این مقاله قصد دارم از منظر دیگری به ارزیابی رفتار و گفتار جناح حاکم بپردازم و می‌کوشم معیارهایی پیشنهاد دهم که صرفاً به کار بررسی عملکرد جناح مذکور نیاید، بلکه با مراجعه به آن، بتوان مواضع و عملکرد همه اشخاص،‌ احزاب و جناح‌ها، از جمله رهبران و فعالان جنبش سبز را بررسی کرد. البته همان گونه که ملاحظه خواهد شد، خود آن معیارها را درباره جناح حاکم شرح و بسط داده‌ام. ملاک‌های مورد نظر من عبارتند از:

الف) میزان سازگاری گفتار یک جناح با رفتار آن
ب) انسجام منطقی دیدگاه‌ها و مواضع
ج) مغالطه‌‌های سیاسی بازیگران عرصه سیاست
د) یگانگی یا دوگانی معیارها (استانداردهای دوگانه)
ه) گفتمان زنده و گفتمان شکست خورده سیاسیون

در این مقاله قصد ندارم از تحقق یا عدم تحقق وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی و نیز میزان رضایت یا نارضایتی قشرهای مختلف از عملکرد جناح حاکم سخن بگویم. چرا که مقصود من فراتر از نقد جناح مذکور، ارائه معیارهایی است که بی‌توجهی به آن‌ها موجب آسیب‌پذیری عرصه سیاست‌ورزی در ایران می‌شود. به همین دلیل سپاسگزار خواهم شد صاحب‌نظران، ملاک‌های پیشنهادی من و نیز مصادیق آن‌ها را نقد، اصلاح و تکمیل کنند تا چارچوب مناسبی برای ارزیابی دیدگاه و عملکرد فعالان سیاسی فراهم شود. بحث درباره این معیارها می‌تواند همة بازیگران عرصه سیاست، از جمله خود ما، کمک کند تا مسئولانه‌تر عمل نماییم و دچار تناقض در گفتار و نظر، عدم انسجام درونی دیدگاه‌‌ها، استنتاج‌های نادرست سیاسی، دوگانگی معیارها و سایر ضعف‌ها و خطاهایی که در جریان کشمکش با رقبا معمولاً آن‌ها را یا فراموش می‌کنیم یا بنا به عادت دیرینه با «فرافکنی» انکارشان می‌کنیم و یا اساساً مانع طرح آن‌ها می‌شویم، با این استدلال (و در واقع با این بهانه) که «نقد درونی» موجب سوءاستفاده رقیب در این برهه حساس می‌شود. به این ترتیب از شناخت نقاط ضعف و در نتیجه راه‌حل‌های مطلوب باز می‌مانیم و در نهایت به تکرار گذشته می‌پردازیم یا به انحراف می‌رویم یا در بهترین حالت سرعت پیشرفت ما کُند می شود، زیرا تجربیات ما انباشت نمی‌شود.

متن کامل مقاله «مغالطه هاي سياسي»
جهت دريافت
(فايل pdf) بر روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل جهت دانلود 298 كيلوبايت
ادامه مطلب ...

قانون اجرا نشد، قیمت ها گران شد!

1 نظرات
قانون اجرا نشد، قیمت ها گران شد:
درآمد 60 هزار میلیاردی دولت از اجرا نکردن هدفمند سازی

. ادامه راه سبز(ارس): با وجود آنکه بر اساس مصوبه مجلس و نیز سخنان وزرای کابینه و محمود احمدی نژاد، نیمه دوم مهرماه موعد اجرای طرح هدفمندسازی یارانه بود، روز گذشته و با اعلام تغییر قیمت گاز از اسفندماه و نیز عدم تغییر قیمت و سهمیه بندی بنزین آذر ماه، پیش بینی صاحبنظران اقتصادی محقق شد و هدفمندسازی یارانه ها بار دیگر به تعویق افتاد.این در حالیست که از یک سو رئیس دولت تاکید کرده بودتا نیمه دوم مهر ماه این طرح را که به "جراحی پر درد اقتصاد ایران" مشهور شده، اجرا خواهد کرد واز طرف دیگر شوک تورمی ناشی از آزادسازی قیمت ها، هم به رکود در بازار ها دامن زده و هم موجب افزایش 30 درصدی کالاهای مصرفی شده است.

بر پایه گزارش خبرگزاری های دولتی، محمد رضا رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، روز گذشته و پس از نشست کابینه درباره تعیین قیمت بنزین در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که نحوه سهمیه بندی و قیمت بنزین در آذر ماه نیز تفاوتی نخواهد کرد.

به نوشته ایلنا، رویانیان گفته است: "سهميه بنزين براي آذرماه در حد همان 60 ليتر باقي مي‌ماند و با اين حساب شهروندان در آذرماه هم مي‌توانند مثل آبان ماه مشتري بنزين باشند".

ایلنا، خبرگزاری مستقل کارگری در پایان گزارش خود از نشست کابینه درباره سوخت نوشته است: "به نظر مي‌رسد هنوز دولتي‌ها راهكاري براي برون رفت از كلاف بنزين پيدا نكرده‌اند. درواقع به رغم آن كه بارها مسئولين اقتصادي از آزاد سازي بنزين سخن گفته‌‌اند اما هنوز در نهمين ماه از سال بنزين سهميه‌اي با نرخ 100 تومان در كارت‌ها شارژ مي‌شود".

روز گذشته همچنین علاوه بر تثبیت دوباره نرخ بنزین، وزیر نیرونیز از تغییر تعرفه گاز در اسفندماه خبر داد و به این ترتیب عملا از عدم اجرای هدفمندسازی یارانه ها تا پایان سال خبر داد.

مجيد نامجو، به خبرگزاری فارس گفته است: "سناريوهاي برق بسته شده است اما اينكه چه زماني سناريوي برق، گاز و حامل‌هاي انرژي با هم اعلام شود اين را هيچ كس نمي‌داند".

به نوشته فارس، وزير نيرو در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شد قيمت جديد برق از آذرماه اعمال مي‌شود گفته است: "ما هم فكر مي‌كرديم كه در آذرماه اين اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبري از اين كه اين اتفاق در چه ماهي رقم خواهد خورد نداريم و هنوز هم كه آذرماه تمام نشده است".

وي افزود: "مردم اثر هدفمندي يارانه‌ها را در قبض‌هاي برق از نيمه اسفند‌ماه خواهند ديد. چون ما قبوض برق را دو ماهه صادر مي‌كنيم و در برنامه داريم كه يك ماهه قبوض را صادر كنيم".

تصمیم جدید دولت در آزادسازی قیمت روز گذشته در حالی علنی شد که طی روزهای گذشته زمزمه های مبنی تعویق مجدد طرح هدفمندسازی شنیده می شد.

طی روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس، از جمله کاظم دلخوش و عبدالرضا ترابی که هر دو از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس هستند، از به تعویق افتادن غیر رسمی هدفمندسازی یارانه ها سخن گفته بودند.

بنا به نوشته سایت خانه ملت، عبدالرضا ترابی گفته است: "هدفمندی یارانه‌ها عملاً آغاز نشده است، و پیش‌بینی می شود که اجرایی شدن قانون مذکور و آزادسازی قیمت‌ها، به اواخر آذرماه ـ یعنی یک ماه دیگر ـ موکول شود".

علاوه بر وی، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا نیز در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان خبر از تعویق اجرای این طرح داده است.

او گفته است: "زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یک ماه دیگر و شروع فصل زمستان خواهد بود".

روز گذشته همچنین، جمشید انصاری یکی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت و گو با سایت آفتاب خبر داد که پول واریز شده به حساب خانوار ها نیز پس از تغییر و آزادسازی قیمت ها قابل برداشت نخواهد بود.به این ترتیب و با اعلام حفظ یارانه های سوخت، مبلغ واریز شده نیز دستکم تا دی ماه قابل برداشت نیست.

به نوشته سایت آفتاب، این نماینده مجلس گفته است: "از آنجا که برنامه‌ریزی‌های دولت برای اجرای این قانون مغایر با واقعیت‌هایی است که باید پیش از این درک می‌شد دولت هم اکنون عملا در اجرا مشکل پیدا کرده است. دولت با توقعی که برای مردم در میزان پرداخت یارانه‌ها ایجاد کرده است اگر بخواهدآن مبلغ را تامین کند باید اجرای قانون را با شیب تند درنظر بگیرد تا آن مبالغ تامین شود حال دولت درعمل متوجه شده است که نمی‌تواند چنین کند و درواقع از نظر اجرایی کار سخت شده است".

این عضو کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی افزوده است: "هم اکنون هم دولت برای آذرماه سهمیه بنزین در نظر گرفته است هرچند که درنظر گرفتن سهمیه یا عدم آن دلیل اجرا یا عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیست زیرا ما در قانون ممنوعیت برای درنظر گرفتن سهمیه نداشتیم اما تاکید بر این بود که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد. علت اینکه سهمیه بنزین برای آذرماه اعلام شد این بود که دولت هنوز قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نداده است بنابراین نمی‌توانست مردم را بلاتکلیف قرار دهد و ناچار به اعلام سهمیه شد. با این روندی که دولت در پیش گرفته نباید اجازه برداشت از یارانه‌های واریزی به حساب مردم داده شود زیرا دولت تا زمانی که افزایش قیمت درحامل‌های انرژی نداشته منبعی برای پرداخت یارانه ندارد".

همچنین بنا به نوشته سایت کلمه، مجلس نیز جلسه‌ای غیرعلنی داشته که جزئیات آن به رسانه‌ها درز کرده و مشخص شده که در جلسه مذکور، مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی، به دیدار خود و چند عضو دیگر این کمیسیون با وزیر اقتصاد، معاون پارلمانی احمدی نژاد و رئیس کارگروه طرح تحول اقتصادی اشاره و تصریح کرده است که: "دولت در قبال سئوالات نمایندگان سکوت کرده و در پی اجرای مرحله به مرحله و اطلاع رسانی قطره چکانی است تا به قول خودش مانع از برخی سوء استفاده ها شود".

کلمه می افزاید که مصباحی مقدم در این جلسه از کسب درآمد غیرقانونی از سوی دولت به بهانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پرده برداشته و به نمایندگان گزارش داده شده است: "ارائه یارانه ۸۱هزار تومانی به هر خانوار برای دوماه، گویای کسب درآمد ۸۰ هزارمیلیارد تومانی دولت در سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‎هاست. این در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس، دولت باید در سال اول حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند. از این رو کسب درآمد بیشتر بر خلاف قانون مصوب مجلس به شمار می‌رود".

وی همچنین گفته است: "کسب چنین درآمدی در ازای افزایش قیمت حامل‎های انرژی است. این در حالی است که دولت تا کنون، نرخ حامل‎های انرژی پس از اجرای این قانون را اعلام نکرده است و این دومین تخلف دولت است".

سایت کلمه درباره افشای تخلفات دولت و تعویق مجدد طرح هدفمندسازی یارانه ها نوشته است: "بدین ترتیب حتی اگر طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در ابتدای فصل زمستان هم اجرا شود، معنایی جز این ندارد که دولت بودجه یک ساله این طرح را برای سه ماه خرج خواهد کرد و با افزایش چهار برابری منابع و نیز کسب درآمدهای غیرقانونی، آنطور که در گزارش به مجلس اشاره شده، سعی می‌کند ناکارآمدی‌ها و مشکلات طرح را بپوشاند. اما واضح است همه این زمان خریدن ها و تعویق‌ها و تاخیرها برای امسال و این چند ماه ممکن است، و از این رو این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت، فارغ از رویه کلی و سابقه‌دار نزدیک‌بینی و برنامه‌ریزی‌های بدون آینده‌نگری خود، در زمینه طرح هدفمندی و پرداخت یارانه‌های نقدی و مهار قیمت‌ها و دیگر ابعاد این طرح تکان‌دهنده اقتصادی، برای سال بعد و سالهای بعد هم فکری کرده است؟"

اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در حالی بار دیگر به تعویق افتاد که تهدید های امنیتی درباره اعتراضات اجتماعی ناشی از افزایش قیمت ها همچنان از سوی نهادهای نظامی و انتظامی شنیده می شود.

روز گذشته، علاوه بر اینکه اعلام شد سپاه قرار است در هفته بسیج "مانور هوایی" در تهران برپا کند، محمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی و یکی از متهمان جنایت کهریزک نیز به تهدید مردم پرداخت و به نوشته رجا نیوز گفت: "پيش‌بيني‌هاي لازم براي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها انجام شده و بعيد است مشكلي در اين زمينه بوجود بيايد.پليس جوانب اين طرح را سنجيده و آمادگي كامل را براي اجراي اين طرح دارد. احساس مي‌كنيم براي اجراي اين طرح اتفاق امنيتي و انتظامي روي ندهد".

ادامه مطلب ...

آماده‌باش شبانه‌ی پمپ‌بنزین‌ها: اعلام ناگهانی افزایش قیمت سوخت در یکی از همین شب‌ها!

0 نظرات
احتمال اعلام ناگهانی افزایش قیمت سوخت در یکی از همین شب‌ها:
آماده‌باش شبانه‌ی پمپ‌بنزین‌ها

. ادامه راه سبز(ارس): در حالی که مسئولان دولتی حاضر به اطلاع‌رسانی صریح و شفاف درباره‌ی زمان و چگونگی افزایش قیمت‌ها نیستند و اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت‌های اقلام مختلف را یکجا و به طور ناگهانی خبر خواهند داد، رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور از اعلام آماده‌باش دولت به مسئولان پمپ‌بنزین‌ها و حضور شبانه پمپ‌بنزین‌داران در محل کار خود خبر داد تا این احتمال پررنگ‌تر از قبل شود که در یکی از همین شب‌ها، افزایش قیمت بنزین اعلام خواهد شد.

صبح امروز وزیر رفاه خبر داد که عصر امروز قیمت جدید حامل‌های انرژی اعلام خواهد شد. هرچند این خبر توسط روابط عمومی وزارت رفاه تکذیب شد و تا ساعت انتشار این مطلب هم خبری از اعلام تغییر قیمت‌ها نیست، اما گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که به زودی – شاید همین امشب و یا چند روز آینده – دولت به انتظارها پایان دهد و روند افزایش قیمت‌ها را آغاز کند و به نظر می‌رسد تکذیب این خبر هم به خاطر لو رفتن موضوعی است که نباید منتشر می‌شد!

خبرگزاری مهر در این خصوص، دو روز قبل گزارش داد که احمدی نژاد قصد دارد به زودی قیمت جدید ۷ حامل انرژی (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق) را به صورت ناگهانی اعلام کند.

دو روز قبل، نشست ویژه‌ای در دولت، به ریاست معاون اول احمدی نژاد و با حضور مسئولان وزارت نفت، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و برخی از دستگاهها به منظور تعیین تکلیف قیمت و نحوه عرضه بنزین در کشور تشکیل شد که خروجی اعلام شده از این جلسه، تکرار سهمیه‌های مهر و آبان در آذر ماه است؛ اما بعید نیست که جلسه ویژه مذکور، نتایج دیگری هم داشته که هنوز اعلام نشده است، نتایجی همچون احتمال تک‌نرخی شدن و آزادسازی نسبی قیمت بنزین از اواسط آذرماه که جسته و گریخته از زبان برخی نمایندگان مطرح شده است.

در این راستا، برخی کارشناسان هم معتقدند که دولت با اعلام تداوم سهمیه‌بندی بنزین در آذرماه، قصد انحراف افکار عمومی و کنترل فضای روانی انتظار تورمی را داشته است.

این احتمال با توجه به اظهارات امروز بیژن حاج محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور، تقویت می‌شود. او در مصاحبه‌ای از اعلام آماده‌باش مسوولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از ۱۲ روز قبل برای اعلام یکباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل خبر داده است.

رئیس صنف پمپ‌بنزین‌داران همچنین اعلام کرده است که: “مسوولان جایگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ هر شب با حضور در جایگاه‌ها و هماهنگی‌های لازم، خود را برای اعلام یکباره قیمت حامل‌ها آماده کرده‌اند.”

روزنامه خبر هم در این باره گزارش داد که یکشنبه شب (دیشب) و در آخرین ساعات ماه آبان، صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های بنزین در تهران تشکیل شده بود. بر اساس این گزارش، “یکشنبه شب در مقابل اکثر جایگاه بنزین در بهترین حالت بیش از ۶۰ خودرو برای سوخت گیری در انتظار بودند و همین امر باعث شده بود تا زمان سوخت‌گیری در اخرین روز آبان ماه به بیش از یک ساعت برای هر راننده خودرو افزایش یابد، زمانی که در شرایط آتی کمتر از ۱۰ دقیقه به طول می انجامد.”

بر اساس این گزارش، دلیل این صف های طویل شایعاتی بود که این روزها بسیار به آن دامن زده شده و اغلب مردم با استدلال افزایش قیمت بنزین یکشنبه شب به جایگاه ها مراجعه کرده بودند تا از آخرین قطره های بنزین ۱۰۰ تومانی و ۴۰۰ تومانی استفاده کنند. در گزارش سایت این روزنامه همچنین آمده است: “با انتشار خبری به نقل از وزیر رفاه و تامین اجتماعی که گفته است بعداز ظهر اولین روز آذرماه قیمت های جدید حامل های انرژی اعلام خواهد شد، به نظر می رسد شایعات یکشنبه شب چندان بی اساس نباشد.”

ادامه مطلب ...

پنجمين شماره روزنامه اعتـمــادمـلـّـي» جنبش سبز چه می‌خواهد؟

0 نظرات
روزنامه الكترونيكي «اعتـمــادمـلـّـي» پيش شماره پنجم:
«جنبش سبز چه می‌خواهد؟»

. ادامه راه سبز(ارس): پنجمين شماره روزنامه "اعتـمــادمـلـّـي" مورخه شنبه 01 آذر ماه 89 جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت «تحول سبز» قرار گرفت. دانستن حق مردم است، و اكنون همت يكايك ما را براي رساندن حتي يك نسخه از آن به دست مشتاقان طلب ميكند:

در نقاله نخست تحت عنوان «جنبش سبز چه می‌خواهد؟» آمده است:

مردمی که به امید اصلاح امور و آرزوی تغییر وضعیتشان در انتخابات شرکت کردند، انقلاب اسلامی را به خوبی جلوی چشمشان داشتند. برای همین بود که مردم با همه تجربیاتی که از انتخابات کم‎حاصل گذشته داشتند، باز هم انتخابات را به‎عنوان راه اصلاح برگزیدند.

چیزی که مردم را از حاصل انقلاب ۵۷ دلسرد کرده بود، به انحراف کشیده شدن آرمان‎ها و آرزوهایشان بود. اما چرا آن آرمان‎ها و آروزهایی که برایش سال‎ها مبارزه کردند و هزینه دادند به این راحتی منحرف شد؟ درباره به انحراف کشیده‎شدن انقلاب‎ها سخن بسیار است، اما شاید یک دلیل عمده انقلاب ما را به انحراف و برخی را به فساد کشاند و آن اینکه قبل از انقلاب اسلامی کمتر در مورد نوع حکومت حرفی زده شد و همه خواستار رفتن شاه بودند. حتی در آن روزهای آخر هم، امام خمینی در پاریس در مورد نوع حکومت بحث جمهوری اسلامی را مطرح کرد و گفت «جمهوری مثل همه جمهوری‎ها». اما بسیاری، از ماهیت حکومتی به نام جمهوری اسلامی در ابهام بودند. همه عدالت و رفع فساد و فقر و تبعیض، و استقلال کشور را می‎خواستند اما در چه قالبی؟

شاید همین تجربه باعث شده که در جریان اعتراضات مردمی اخیر، بعضی‎ها بپرسند، آخر چه می‎شود؟ و یا اگر این ها بروند چه کسی قرار است بیاید؟ یا اگر بعدی از این ها هم بدتر باشد چه؟ این سئوال ها طوری مطرح می شود که گویی قرار است انقلابی چون انقلاب ۵۷ رخ دهد! یا قرار است، گروهی ایدئولوژیک بر سر کار بیایند که شاید بهتر یا بدتر از این‎ها باشند! اما تفاوت جنبش سبز با بسیاری حرکات دیگر این است که گروه‎های مختلف از غنی تا فقیر را در خود جای داده است. فقیری که از سر فقر به وضعیت موجود معترض است و می‎داند که استبداد و قدرت مطلقه، سد راه توسعه اقتصادی و رفع فساد است، خوب می‎داند که شاید تفاوت‎هایی با همرزم دیگرش داشته باشد، اما راه رسیدن همه آنها به هدف‎هایشان با اولویت‎های متفاوت، رفع استبداد و رسیدن به دموکراسی است.

این دموکراسی قرار نبود که از راه انقلاب به دست آید، اما در شرایط فعلی حرفی از انتخابات هم نمی‌توان زد؛ چه آنکه تصور باطلی است که امید به برگزاری انتخاباتی آزاد از سوی نظام، در شرایط عادی را داشته باشیم.

آنچه که کمتر می‌توان در آن شک داشت این است که هدف جنبش سبز، رسیدن به آرمان هایی که در انقلاب اسلامی مطرح شد و مغفول مانده، یعنی آزادی، اجرای قانون و رفع تبعیض و فساد است، عاری از نهادهای خودمختار و غیرپاسخگو. در این جمهوری نه قرار است شخصی در راس قرار گیرد که کنار رفتنش از قدرت غیرممکن باشد و نه قرار است که تفکر گروهی خاص به جامعه القاء شود، بلکه با انتخاب آزادِ مردم، گروهی اداره امور کشور را با نظارت پارلمانی که با رای مستقیم مردم تشکیل شده، برای مدتی محدود در دست می‌گیرد و با رای مردم هم کنار می‌رود.

شاید صحبت از نحوه رسیدن به این آرمان که در بسیاری از کشورهای جهان پس از سالها تلاش برای آزادی، نتیجه داده است، سخت باشد اما شکی نیست که نظام در صورت سکوت مردم، نه تنها عرصه را برای گروهای مختلف باز نمی کند، بلکه روز‎به‎روز به سمت خودمحوری که نتیجه‌اش فساد بیشتر است هم پیش می‌رود.

خواسته جنبش در این حرکت، رسیدن به دموکراسی است، با روش های دموکراتیک همچون تجمع‌های مسالمت‌آمیز و آرام و درخواست تغییر در قانون اساسی و برگزاری انتخابات واقعا آزاد بدون دخالت نهادهای خودمختار همچون شورای نگهبان و ارگان‎های نظامی.

شکی نیست که راه آسانی در پیش نیست، اما شاید بیش از صد سال تلاش مردم ایران برای رسیدن به عدالت و آزادی، تازه در حال نتیجه دادن است و فرصتی به دست آمده که شاید تا مدت‎ها قابل تکرار نباشد. همه این بازداشت ها و برخوردها و نظامی شدن شهرها، ناشی از قدرت جریان حاکم نیست بلکه ضعف حاکمان در مدیریت مطالبات مردم را نشان می‌دهد که پس از چندین سال و به بهانه انتخابات سر باز زده و به زور سرنیزه هم فرو نمی‌نشیند و به هر بهانه‌ای خود را بروز می‌دهد.

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيد
پی دی اف (452 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 274 كيلوبايت

جهت دسترسي آسان به شماره هاي گذشته، به آرشيو "كتب و نشريات سبز" مراجعه نماييد

ادامه مطلب ...

احمد قابل: گفتنی ها را گفته ام، دیگربه دادگاه نخواهم آمد

0 نظرات
احمد قابل در دادگاه انقلاب مشهد:
گفتنی ها را گفته ام، دیگربه دادگاه نخواهم آمد
. ادامه راه سبز(ارس): دادگاه احمد قابل، نویسنده، پژوهشگر دینی و منتقد حکومت، روز شنبه ٢٩ آبان ماه در شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی کاووسی برگزار شد و وی طی خطابه ای انتقاد آمیز خطاب به رئیس دادگاه خاطرنشان کرد :

"پس از این من برای جلسه دادگاه نخواهم آمد، زیرا همۀ آن چه که گفتنی است، گفته ام. شما هم به همه موارد اتهامی اشاره کرده اید. بیش از این نه خود را معطل کنید و نه این قدر مرا و خانواده ام را آزار دهید."

به گزارش جرس، در این دادگاه همچنین نماینده دادستان، احمد قابل و وکیل مدافع وی صالح نیک بخت حضور داشتند، که در این جلسه بر خلاف رویه دو جلسه گذشته، خانواده قابل را به جلسه دادگاه راه ندادند.


بر اساس این گزارش، مادر آقای قابل که مادر دو شهید می باشد و دو خواهر ایشان نیز که یکی از آن ها مادر شهید است و همچنین همسر و دختر احمد قابل، از بامداد روز محاکمه در مقابل دادگاه انقلاب مشهد تا ظهر انتظار کشیدند تا نهایتا پس از تماسهای مکرر با دفتر دادگاه، پس از پایان محاکمه فقط برای دقایقی اجازه دادند آنها با آقای قابل دیداری داشته باشند.

گزارش مذکور افزود در این جلسه به همان موارد اتهامی پیشین، "اقدام علیه امنیت ملی"، "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی"، "تبلیغ علیه نظام"، "اهانت به رهبری و امام"، تاکید کردند و احمد قابل ضمن رد تمامی موارد، به دفاع از اقدامات خود در راستای وظایف شرعی و قانونی پرداخت.

این نویسنده و پژوهشگر دینی، خطاب به رئیس دادگاه خاطرنشان کرد: "پس از این من برای جلسه دادگاه نخواهم آمد زیرا همه آن چه که گفتنی است، گفته ام شما هم به همه موارد اتهامی اشاره کرده اید بیش از این نه خود را معطل کنید و نه این قدر مرا و خانواده ام را آزار دهید. هر وقت می خواهند مرا به دادگاه بیاورند و یا برگردانند به زندان کلی بازرسی و اذیت می شوم. مادر پیرم و خواهران و همسرم و دیگر اعضای خانواده ام می آیند و جلوی دادگاه آنها را نگه می دارند و اجازه ورود به دادگاه داده نمی شود در حالی که اعلان غیر علنی بودن دادگاه هم نشده است. بنا بر این هر حکمی می خواهید بدهید. و یا هر جلسه ای می خواهید برگزار کنید ، من نمی آیم غیابی محاکمه کنید."

پس از پیگیری هایِ خانواده و وکلای احمد قابل، پرونده وی از دادگاه ویژه تهران به مشهد ارسال شده و این پرونده که طی سالیان اخیر و طی دستگیری و بازداشتهای متعدد آقای قابل تشکیل شده بود، تاکنون بدون صدور حکم مانده بود و احمد قابل طی سالهای گذشته با قرار وثیقه آزاد بود.

احمد قابل آذرماه سال ۸۸، در حالی که در راه عزیمت به شهر قم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و خرداد ماه ۸۹ پس از تحمل نزدیک به ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی و با حکم قاضی کاووسی آزاد شده بود. اما وی پس از آزادی موقت، طی مصاحبه های متعدد، خبر از اعدام گروهی و فله ای زندانیان زندان وکیل آباد را منتشر کرد، تا اینکه اواخر شهریور ماه، مجددا پس از احضار به دادگاه انقلاب مشهد بازداشت شد.

علت بازداشت مجدد این محقق، افشای اعدام های پنهانی زندان وکیل آباد مشهد، سخنرانی و مصاحبه های انتقادی علیه رهبر جمهوری اسلامی عنوان شده است.

===============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» دفاعیات شجاعانه احمد قابل در بیدادگاه نظام
ادامه مطلب ...

خبرنامه يكشنبه 30 آبانماه 89» بعد از کودتای انتخاباتی، در فکر کودتای علمی هستند!

0 نظرات
خبرنامه الكترونيكي يكشنبه 89.08.30:
«احمدی نژاد: سن ازدواج باید ۱۶ تا ۲۰ سال باشد!» ، «دلدادگی متقابل مصباح و رهبری!»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه، سي‌ام آبانماه 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

» جلوگیری از واریز یارانه ها به حساب زندانیان سیاسی و خانواه هایشان!
در حالی که مبلغ یارانه‌های نقدی که به حساب سرپرست خانواده‌ها ریخته شده، هنوز قابل برداشت نیست و این موضوع برای مردم در هاله ابهام قرار دارد، دولت از واریز همین وجه نیز به حساب خانواده زندانیان سیاسی جلوگیری کرده است.


» وضعیت وخیم ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج
ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در وضعیت بد جسمی به سر می برد و مسئولین زندان به وضعیت وی توجه ای نمی کنند.

بنا به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر، ماشاالله حائری زندانی سیاسی ۵٣ ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت خونریزی داخلی و مشکل حاد قلبی احتیاج به پزشک متخصص و داروهای مخصوص دارد.


» مشاور میرحسین موسوی: بعد از کودتای انتخاباتی، در فکر کودتای علمی هستند
اردشیر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، طی سخنانی در جمع حامیان جنبش سبز در برلین، این جنبش را "ضد استبدادی، حق بنیاد، آگاهی‌بخش، ضد خشونت و مسالمت‌آمیز، ملی، قانون‌گرا، مداراگر و مبتنی بر تکثر و تنوع" توصیف کرد و آنرا "ریشه دار در جنبش مشروطیت" و "ادامه‌ طبیعی انقلاب ۵۷" دانست.

به گزارش سامانه خبری تحلیلی کلمه، امیرارجمند شامگاه شنبه ٢٩ آبان ماه ٨٩، در بخشی از سخنرانی خود که با عنوان "حال و آینده جنبش سبز" در برلین آلمان برگزار شد، با اشاره به اینکه شعارها و گفتارهای کلان جنبش سبز، هویت آن را قابل تشخیص می‌سازد، بیانیه شماره ۱۸ مهندس موسوی (منشور جنبش سبز) را متن موثری برای شناخت هویت جنبش سبز دانست و در تشریح ویژگی‌های هویتی این جنبش گفت: جنبش سبز، ریشه در جنبش مشروطیت دارد و ادامه‌ طبیعی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به شمار می‌رود.


» فراخوان فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری در دانشگاهها به مناسبت١۶ آذر
در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه های پایتخت، با صدور بیانیه ای عموم دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند.

این فعالان دانشجویی در بیانیه خود با خاطرنشان کردن این نکته که "طی سال گذشته شاهد اعمال بیشرمانه حکومت از جمله قتل عام هموطنانمان در تظاهرات خیابانی؛ رسوایی در زندان كهریزك؛ حمله وحشیانه به كوی دانشگاه تهران؛ اعتراف گیری های اجباری از فعالین در بند؛ دستگیری و حبس هزاران تن از آحاد ملت بدون توجه به قوانین؛ زیر پا گذاشتن قانون؛ اعدام های بی رویه و هزاران عمل نا مشروع دیگر بوده ایم"، از تمام تشکل های دانشجویی و انجمن ها درخواست نمودند در اعتصاب سراسری دانشجویان شركت جسته و صدای آزادیخواهی خود را به گونه ای متفاوت و منسجم تر از همیشه به گوش مستبدین و همچنین همه آزادیخواهای دنیا برسانیم."


» احمدی نژاد: سن ازدواج باید بین ۱۶ تا ۲۰ سال باشد!
رئیس جمهور ایران می گوید که نداشتن مسکن و اشتغال نمی تواند مانعی بر سر راه ازدواج جوانان ایرانی باشد. محمود احمدی نژاد، افزوده است که سن ازدواج در این کشور باید پایین بیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس دولت ایران روز شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۰) در مراسم تجلیل از خیرین ازدواج گفت: "دلیلی ندارد که سن ازدواج جوانان ایرانی حدود ۲۶ سال باشد و سن ازدواج برای آقایان ۱۹ و ۲۰ سال و برای دختران ۱۶ و ۱۷ سال خوب است."


» جمهوری اسلامی؛ ناقض حقوق بشر: سناریوهای جوادلاریجانی به نتیجه نرسید
جمهوری اسلامی با وجود فرستادن محمد جواد اردشیر لاریجانی به سازمان ملل و ادعای توانمندی وی در "دیپلماسی عمومی" سرانجام به عنوان یکی از بزرگترین حکومت های ناقض حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل و با 80 رای موافق محکوم شد. رسانه های رسمی اما ضمن واکنش تند به این قضیه، مدعی شده اند جواد اردشیر لاریجانی توانسته است در مقر سازمان ملل به "محاکمه غرب" بپردازد.

این در حالیست که "دیپلماسی عمومی" جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که برادر کوچکتر وی ریاست آنرا بر عهده دارد، شامل دیداری کوتاه با بانکی مون و نیز دعوت از گزارشگر ویژه کمیساریای عالی حقوق بشر به ایران بودکه هر چند با استقبال بانکی مون مواجه شد، اما نتوانست مانع محکومیت جمهوری اسلامی شود.

بنا به نوشته بی بی سی، لاریجانی این پیشنهاد را یک روز قبل از برگزاری نشست و با امید تاثیر بر نتیجه تصمیم سازمان ملل طرح کرده بود.

آنطور که کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرده، پيش نويس قطعنامه محکومیت جمهوری اسلامی که در ماه آینده میلادی در جمع عمومی سازمان ملل هم تایید خواهد شد با ۸۰ رای مثبت، ۴۴ رای مخالف، و ۵۷ رای ممتنع تصويب شده است.


» نیجریه: مقصد نهایی هروئین ارسالی از ایران اروپا بوده است
سازمان مبارزه با مواد مخدر نیجریه روز شنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰ (۲۹ آبان ۱۳۸۹) اعلام کرد مقصد نهایی ۱۳۰ کیلوگرم هروئینی که از داخل محموله ای فرستاده شده از ایران ضبط شد، اروپا بوده است.

مقام های نیجریه ای روز جمعه اعلام کرده بودند ۱۳۰ کیلوگرم هروئین به ارزش ۹/۹ میلیون دلار در بندر آپاپا در لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه، و داخل محموله ای از قطعات خودرو که از ایران ارسال شده بود، کشف و ضبط شده است.

پیشتر مسئول اداره گمرک بندر آپاپا به روزنامه نیجریه ای ونگارد گفته بود مبدا این محموله ایران و آخرین مقصد آن نیجریه بوده است، اما بر اساس اظهارات روز شنبه مسئولان نیجریه ای، "اطلاعات کسب شده" نشان می دهد که مقصد نهایی این محموله اروپا بوده است. قابل ذكر است كه نیجریه یکی از گذرگاه های اصلی قاچاق کوکائین آمریکای جنوبی و هروئین به قاره اروپاست.


» طنز ابراهیم نبوی: نیجریه؛ همت مضاعف در امر ازدواج
متن كامل در فيل پيوست...

» پیشنهاد شورای نگهبان درباره حل اختلاف دولت و مجلس: کاهش اختیارات مجلس و مجمع افزایش اختیارات دولت
در پی بالا گرفتن اختلافات میان دولت احمدی نژاد و مجلس هشتم و دستور تشکیل کارگروه بررسی اختلافات از سوی آیت الله خامنه ای، روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان با تشریح پیشنهادات این کارگروه به رهبر حکومت اسلامی خواستار "افزایش اختیارات رییس دولت"شد؛ هر چند تاکید کرد: "این موارد صرفا جهت اطلاع رهبری ارائه شده است و در نهایت هر آنچه که ایشان تصمیم بگیرد و اعلام نماید در دستور کار قرار خواهد گرفت."

اختلافات دولت و مجلس در سال جاری از آنجا شدت گرفت که بسیاری از نمایندگان مجلس در تذکرها و اعتراض های گوناگون، دولت محمود احمدی نژاد را به عدم پایبندی به اصول قانون اساسی و در موارد متعددی به تخلف از قانون متهم کردند.
نمایندگان مجلس نسبت به "عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس"، "عدم ابلاغ قوانین مصوب مجلس توسط رییس دولت" و "بی خبری مجلس از قراردادها و مصوبات دولت"، "پاسخگو نبودن وزرا در مقابل پرسش نمایندگان" و... معترض بودند.


» دلدادگی متقابل مصباح یزدی و رهبری!
سفر آقای خامنه ای به قم فرصتی بود که روحانیون مداح همچون مصباح یزدی در منقبت شخصیت رهبری نظام دست به اغراق گویی بزنند تا تصویری ملکوتی از وی به مردم ارائه کنند.

مصباح یزدی در تازه ترین اظهارنظر خود گفته است شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر اکرم (مقام رهبری ) دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست .

وی بارها با کاربرد فن مغالطه و مبالغه مقام رهبری را فرزند پیامبر اسلام نامید که با تدبیر معصومانه خود نا آرامی های سال 88 را فرو نشاند.


» مهدی هاشمی خطاب به محسنی اژه ای: آقای دادستان! محکمه ای منصفانه تشکیل دهید، حضور خواهم یافت
مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه "هر بار احتمال مراجعت اینجانب به کشور قوی شد، شاهد اوج جو سازی ها بوده‌ایم"، خاطرنشان کرد "فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید و هر زمان که لازم می‌بینند اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ شود، تا من در وقت قانونی حضور بیابم، چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد."

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 290 كيلوبايت

ادامه مطلب ...

جديدترين ديدگاه خوانندگان