بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

خبرنامه يكشنبه 30 آبانماه 89» بعد از کودتای انتخاباتی، در فکر کودتای علمی هستند!

خبرنامه الكترونيكي يكشنبه 89.08.30:
«احمدی نژاد: سن ازدواج باید ۱۶ تا ۲۰ سال باشد!» ، «دلدادگی متقابل مصباح و رهبری!»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه، سي‌ام آبانماه 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

» جلوگیری از واریز یارانه ها به حساب زندانیان سیاسی و خانواه هایشان!
در حالی که مبلغ یارانه‌های نقدی که به حساب سرپرست خانواده‌ها ریخته شده، هنوز قابل برداشت نیست و این موضوع برای مردم در هاله ابهام قرار دارد، دولت از واریز همین وجه نیز به حساب خانواده زندانیان سیاسی جلوگیری کرده است.


» وضعیت وخیم ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج
ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در وضعیت بد جسمی به سر می برد و مسئولین زندان به وضعیت وی توجه ای نمی کنند.

بنا به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر، ماشاالله حائری زندانی سیاسی ۵٣ ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت خونریزی داخلی و مشکل حاد قلبی احتیاج به پزشک متخصص و داروهای مخصوص دارد.


» مشاور میرحسین موسوی: بعد از کودتای انتخاباتی، در فکر کودتای علمی هستند
اردشیر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، طی سخنانی در جمع حامیان جنبش سبز در برلین، این جنبش را "ضد استبدادی، حق بنیاد، آگاهی‌بخش، ضد خشونت و مسالمت‌آمیز، ملی، قانون‌گرا، مداراگر و مبتنی بر تکثر و تنوع" توصیف کرد و آنرا "ریشه دار در جنبش مشروطیت" و "ادامه‌ طبیعی انقلاب ۵۷" دانست.

به گزارش سامانه خبری تحلیلی کلمه، امیرارجمند شامگاه شنبه ٢٩ آبان ماه ٨٩، در بخشی از سخنرانی خود که با عنوان "حال و آینده جنبش سبز" در برلین آلمان برگزار شد، با اشاره به اینکه شعارها و گفتارهای کلان جنبش سبز، هویت آن را قابل تشخیص می‌سازد، بیانیه شماره ۱۸ مهندس موسوی (منشور جنبش سبز) را متن موثری برای شناخت هویت جنبش سبز دانست و در تشریح ویژگی‌های هویتی این جنبش گفت: جنبش سبز، ریشه در جنبش مشروطیت دارد و ادامه‌ طبیعی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به شمار می‌رود.


» فراخوان فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری در دانشگاهها به مناسبت١۶ آذر
در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه های پایتخت، با صدور بیانیه ای عموم دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند.

این فعالان دانشجویی در بیانیه خود با خاطرنشان کردن این نکته که "طی سال گذشته شاهد اعمال بیشرمانه حکومت از جمله قتل عام هموطنانمان در تظاهرات خیابانی؛ رسوایی در زندان كهریزك؛ حمله وحشیانه به كوی دانشگاه تهران؛ اعتراف گیری های اجباری از فعالین در بند؛ دستگیری و حبس هزاران تن از آحاد ملت بدون توجه به قوانین؛ زیر پا گذاشتن قانون؛ اعدام های بی رویه و هزاران عمل نا مشروع دیگر بوده ایم"، از تمام تشکل های دانشجویی و انجمن ها درخواست نمودند در اعتصاب سراسری دانشجویان شركت جسته و صدای آزادیخواهی خود را به گونه ای متفاوت و منسجم تر از همیشه به گوش مستبدین و همچنین همه آزادیخواهای دنیا برسانیم."


» احمدی نژاد: سن ازدواج باید بین ۱۶ تا ۲۰ سال باشد!
رئیس جمهور ایران می گوید که نداشتن مسکن و اشتغال نمی تواند مانعی بر سر راه ازدواج جوانان ایرانی باشد. محمود احمدی نژاد، افزوده است که سن ازدواج در این کشور باید پایین بیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس دولت ایران روز شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۰) در مراسم تجلیل از خیرین ازدواج گفت: "دلیلی ندارد که سن ازدواج جوانان ایرانی حدود ۲۶ سال باشد و سن ازدواج برای آقایان ۱۹ و ۲۰ سال و برای دختران ۱۶ و ۱۷ سال خوب است."


» جمهوری اسلامی؛ ناقض حقوق بشر: سناریوهای جوادلاریجانی به نتیجه نرسید
جمهوری اسلامی با وجود فرستادن محمد جواد اردشیر لاریجانی به سازمان ملل و ادعای توانمندی وی در "دیپلماسی عمومی" سرانجام به عنوان یکی از بزرگترین حکومت های ناقض حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل و با 80 رای موافق محکوم شد. رسانه های رسمی اما ضمن واکنش تند به این قضیه، مدعی شده اند جواد اردشیر لاریجانی توانسته است در مقر سازمان ملل به "محاکمه غرب" بپردازد.

این در حالیست که "دیپلماسی عمومی" جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که برادر کوچکتر وی ریاست آنرا بر عهده دارد، شامل دیداری کوتاه با بانکی مون و نیز دعوت از گزارشگر ویژه کمیساریای عالی حقوق بشر به ایران بودکه هر چند با استقبال بانکی مون مواجه شد، اما نتوانست مانع محکومیت جمهوری اسلامی شود.

بنا به نوشته بی بی سی، لاریجانی این پیشنهاد را یک روز قبل از برگزاری نشست و با امید تاثیر بر نتیجه تصمیم سازمان ملل طرح کرده بود.

آنطور که کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرده، پيش نويس قطعنامه محکومیت جمهوری اسلامی که در ماه آینده میلادی در جمع عمومی سازمان ملل هم تایید خواهد شد با ۸۰ رای مثبت، ۴۴ رای مخالف، و ۵۷ رای ممتنع تصويب شده است.


» نیجریه: مقصد نهایی هروئین ارسالی از ایران اروپا بوده است
سازمان مبارزه با مواد مخدر نیجریه روز شنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰ (۲۹ آبان ۱۳۸۹) اعلام کرد مقصد نهایی ۱۳۰ کیلوگرم هروئینی که از داخل محموله ای فرستاده شده از ایران ضبط شد، اروپا بوده است.

مقام های نیجریه ای روز جمعه اعلام کرده بودند ۱۳۰ کیلوگرم هروئین به ارزش ۹/۹ میلیون دلار در بندر آپاپا در لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه، و داخل محموله ای از قطعات خودرو که از ایران ارسال شده بود، کشف و ضبط شده است.

پیشتر مسئول اداره گمرک بندر آپاپا به روزنامه نیجریه ای ونگارد گفته بود مبدا این محموله ایران و آخرین مقصد آن نیجریه بوده است، اما بر اساس اظهارات روز شنبه مسئولان نیجریه ای، "اطلاعات کسب شده" نشان می دهد که مقصد نهایی این محموله اروپا بوده است. قابل ذكر است كه نیجریه یکی از گذرگاه های اصلی قاچاق کوکائین آمریکای جنوبی و هروئین به قاره اروپاست.


» طنز ابراهیم نبوی: نیجریه؛ همت مضاعف در امر ازدواج
متن كامل در فيل پيوست...

» پیشنهاد شورای نگهبان درباره حل اختلاف دولت و مجلس: کاهش اختیارات مجلس و مجمع افزایش اختیارات دولت
در پی بالا گرفتن اختلافات میان دولت احمدی نژاد و مجلس هشتم و دستور تشکیل کارگروه بررسی اختلافات از سوی آیت الله خامنه ای، روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان با تشریح پیشنهادات این کارگروه به رهبر حکومت اسلامی خواستار "افزایش اختیارات رییس دولت"شد؛ هر چند تاکید کرد: "این موارد صرفا جهت اطلاع رهبری ارائه شده است و در نهایت هر آنچه که ایشان تصمیم بگیرد و اعلام نماید در دستور کار قرار خواهد گرفت."

اختلافات دولت و مجلس در سال جاری از آنجا شدت گرفت که بسیاری از نمایندگان مجلس در تذکرها و اعتراض های گوناگون، دولت محمود احمدی نژاد را به عدم پایبندی به اصول قانون اساسی و در موارد متعددی به تخلف از قانون متهم کردند.
نمایندگان مجلس نسبت به "عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس"، "عدم ابلاغ قوانین مصوب مجلس توسط رییس دولت" و "بی خبری مجلس از قراردادها و مصوبات دولت"، "پاسخگو نبودن وزرا در مقابل پرسش نمایندگان" و... معترض بودند.


» دلدادگی متقابل مصباح یزدی و رهبری!
سفر آقای خامنه ای به قم فرصتی بود که روحانیون مداح همچون مصباح یزدی در منقبت شخصیت رهبری نظام دست به اغراق گویی بزنند تا تصویری ملکوتی از وی به مردم ارائه کنند.

مصباح یزدی در تازه ترین اظهارنظر خود گفته است شخصيت‌های برجسته زيادی ديده‌ام، ولی خصوصياتی که اين فرزند پيامبر اکرم (مقام رهبری ) دارد در وجود هيچ کس نديدم و عقل من برای ارزيابی زوايا و ابعاد شخصيتی ايشان کافی نيست .

وی بارها با کاربرد فن مغالطه و مبالغه مقام رهبری را فرزند پیامبر اسلام نامید که با تدبیر معصومانه خود نا آرامی های سال 88 را فرو نشاند.


» مهدی هاشمی خطاب به محسنی اژه ای: آقای دادستان! محکمه ای منصفانه تشکیل دهید، حضور خواهم یافت
مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه "هر بار احتمال مراجعت اینجانب به کشور قوی شد، شاهد اوج جو سازی ها بوده‌ایم"، خاطرنشان کرد "فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید و هر زمان که لازم می‌بینند اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ شود، تا من در وقت قانونی حضور بیابم، چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد."

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 290 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه يكشنبه 30 آبانماه 89» بعد از کودتای انتخاباتی، در فکر کودتای علمی هستند!

جديدترين ديدگاه خوانندگان