بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

دهمين پيش شماره روزنامه کلـــمــــه» فرياد مظلوميت زندانيان سياسي

0 نظرات
روزنامه کلـــمــــه پيش شماره دهم؛ ويژه نامه زندانيان سياسي:
کلمه امروز فریاد مظلومیت زندانیان سیاسی؛ رسانه شمایید

. ادامه راه سبز(ارس): بسیاری از مخاطبان نظرشان بر این بود که نامه های زندانیان سیاسی و شرح مصایبی که بر آنان رفته است نقش مهمی در آگاهی مردم از واقعیت ها دارد. شماره امروز کلمه اگر چه ظرفیت شرح انبوهی از مظالم رفته بر زندانیان را ندارد اما تا همین حد نیز بسیاری از مردم شریفمان از آن اطلاع ندارند. شما همراهان سبز هم عضو تحریریه کلمه هستید و هم عضوی از شبکه عظیم توزیع آن. فرزندان انقلاب ماههاست که در اسارت نا اهلان و نامحرمان گرفتارند با انتشار و توزیع این نشریه صدای مظلومیت آنان را به گوش مردم برسانید. مردم رسانه رسمی ندارند. رسانه شمایید:

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيد
پی دی اف (278 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 592 كيلوبايت
ادامه مطلب ...

اعتراف نامه شکوری راد قبل از بازداشت: در مهندس موسوی اخلاص می بینم

1 نظرات
دست نوشته دکتر شکوری راد قبل از بازداشت :
من به ایمان و صداقت رهبران جنبش سبزایمان و اعتقاد دارم
. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش نوروز، علي شكوري راد پيش از بازداشت دست نوشته اي را به تحرير درآوره و در آن متذكر شده است: «اعتقادات ، نظرات و مواضع من همانهایی است که تا کنون گفته ام و یا نوشته ام و در وبلاگ من موجود است ، به آنها پای بندم و از آنها دفاع می کنم .»

وي همچنين بيان داشته: «تقاضایم از خانواده ام و بستگانم این است که صبور و مقاوم باشید و از هیچ اقدامی در حمایت از من که ممکن است دستم از دادخواهی کوتاه شده باشد فرو گذار نکنند. قانون در این کشور فرصت زیادی در اختیار شهروندان قرار می دهد که حق خود را پیگیری کنند. این متولیان امور هستند که تن به قانون نمی دهند . از هر فرصت قانونی استفاده کنید و خود را اسیر قرار و ندار با این و آن نکنید. به توجیه کسانی که شما را به سکوت و انتظار دعوت می کنند گوش فرا ندهید. اگر کسی می تواند قدمی بردارد و کار خیری انجام بدهد سپاسگزار خواهم بود اما صلاح نمی دانم به وعده ها خودتان را دلخوش کنید. لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم».

متن كامل اين نوشته به نقل از سايت نوروز به شرح زير ميباشد:
بسمه تعالی

اگر مرا بازداشت کردند خانواده و دوستان و آشنایان بدانند

1- هیچ جرمی مرتکب نشده ام که دلیل بازداشتم باشد و لذا بازداشت خود را غیر قانونی می دانم و با بازداشت کنندگان هیچگونه همکاری نخواهم کرد و بازجویی پس نخواهم داد.

2- به بازجویانم اعتماد نخواهم کرد و هیچ قرار و مداری با آنها نخواهم گذاشت. اگر در این مورد از من چیزی نقل شد صحت نخواهد داشت و حتی اگر خودم از زندان تماس بگیرم و چیزی بگویم که حکایت از توافق و تفاهم با بازجویانم باشد و درخواستی بکنم که حکایت از چنین چیزی بکند ، به آن اعتنا نکنید.

3- اعتقادات ، نظرات و مواضع من همانهایی است که تا کنون گفته ام و یا نوشته ام و در وبلاگ من موجود است ، به آنها پای بندم و از آنها دفاع می کنم .

4- به عضویتم در جبهه مشارکت افتخار می کنم و دوستانم را در این جبهه از صادق ترین و وفادارترین افراد نسبت به اسلام ، انقلاب و امام می دانم و هرگز از آنها سوء نیتی یا حرکتی ندیده ام که خلاف مصالح ملی و امنیت کشور باشد. به مواضع حزب پای بندم و از آنها دفاع می کنم. اختلاف نظری جزئی همواره وجود داشته است اما هرگز بحدی نبوده است که بخواهم از آنها تبری کنم.

5- هرگز بدخواه کسی نبوده ام و هرچه گفته ام و هرچه کرده ام در جهت اصلاح بوده است و به همین دلیل از گفته یا اقدامی پشیمان نیستم و خود را بدون لغزش و خطا نمی دانم ولی هیچکدام در حدی نبوده است که بخواهم جز پیش خدا توبه و انابه کنم.

بدیهی است آنها که مرا بازداشت می کنند اهدافی را دنبال می کنند که با مقاومت من و خانواده ام به انها نخواهند رسید. بنابراین پیش بینی فشار بر خود و خانواده ام را می کنم . امیدوارم خداوند به من و خانواده ام بخصوص مادرم و همسرم و فرزندانم توفیق صبر و مقاومت عنایت بفرماید که از این آزمون سربلند بیرون بیائیم . تقاضایم از خانواده ام و بستگانم این است که صبور و مقاوم باشید و از هیچ اقدامی در حمایت از من که ممکن است دستم از دادخواهی کوتاه شده باشد فرو گذار نکنند.

قانون در این کشور فرصت زیادی در اختیار شهروندان قرار می دهد که حق خود را پیگیری کنند. این متولیان امور هستند که تن به قانون نمی دهند. از هر فرصت قانونی استفاده کنید و خود را اسیر قرار و ندار با این و آن نکنید. به توجیه کسانی که شما را به سکوت و انتظار دعوت می کنند گوش فرا ندهید. اگر کسی می تواند قدمی بردارد و کار خیری انجام دهد بدهد سپاسگزار خواهم بود اما صلاح نمی دانم به وعده ها خودتان را دلخوش کنید. لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم.

از همکارانم در بیمارستان می خواهم جای خالی مرا پر کنند، مبادا کار رسیدگی به بیماران و یا اموزش دستیاران با اخلال مواجه شود.

من به ایمان و صداقت رهبران جنبش سبزایمان و اعتقاد دارم. در مهندس موسوی اخلاص می بینم که مرا از هرگونه تردید در مسیری که برگزیده ام باز می دارد. در او جز خیرخواهی برای ملت، کشور و مسئولان آن ندیده ام. دست خدا را با او می بینم و و به پیروزی این راه باور دارم. خداوند انشاالله با فضل و کرم خویش ما را یاری خواهد کرد و پس از این دوران سخت فردای روشنی را به این ملت عنایت خواهد فرمود. الیس الصبح بقریب.

علی شکوری راد

ادامه مطلب ...

نامه مادر داريوش ممبيني عضو بازداشت شده شوراي شهر اهواز به رئیس قوه قضائیه

0 نظرات
نامه سرگشاده مادر داريوش ممبيني به رئیس قوه قضائیه:
هرگونه عوارض ناشی بازداشت فرزندم متوجه مقامات اجرایی و قضایی استان و کشور است
. ادامه راه سبز(ارس): مادر داریوش ممبینی، عضو بازداشت شده شورای شهر اهواز، با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه، با بیان سوابق فرزندش خواستار آزادی فوری وی شد و از وی پرسید: «آیا تحمل شکنجه فرزندان در قبل ازانقلاب و دادن دو شهید و ۴ جانباز درانقلاب اسلامی برای یک مادر درنظام جمهوری اسلامی برای اثبات حقانیت ما نسبت به انقلاب و آرمان های شهدا کافی نیست که اکنون یادگار این شهدا را نیز باید در حبس و زنجیر ببینیم؟»

به گزارش جرس، این مادر دردمند، در نامه خود با اشاره به بازداشت “غیرقانونی” فرزندش و اخبار منتشر شده در زمینه اعتصاب غذای وی، عنوان کرده است مسئول هر گونه حادثه‌ای برای وی مقامات قضایی و اجرایی کشور هستند.

داریوش ممبینی عضو شورای شهر اهواز، دوم مهرماه، پیش از کنفرانس مطبوعاتی دیگری که قصد داشت مجددا تخلفات مقامات دولتی را افشا کند، بازداشت شد.

ممبینی از روز اول دستگیری، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود که بدلیل برگزاری کنفرانس های خبری و انتقاد از مقام های دولتی صورت گرفت – اقدام به اعتصاب غذا کرده و بر اساس آخرین اخبار، حال وی بسیار وخیم می باشد.

متن کامل نامه مادر ممبینی به رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

احتراما” به استحضار می‌رساند فرزند اینجانب، داریوش (حمزه) ممبینی سرباز ناصح و خیرخواه انقلاب، جانباز ۵۰درصد جنگ ایران و عراق، برادر دوشهید و سه جانباز دوران انقلاب و جنگ می باشد که در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ و دقیقا” یک ساعت قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و یک روز پس از شکایت خود از فرماندار اهواز که قصد داشت اعتراض و انتقاد خود را از عملکرد شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایت شوراهای اسلامی استان خوزستان که در اقدامی غیرقانونی اقدام به سلب عضویت ایشان که نماینده منتخب مردم در دو دوره شورای شهر اهواز آن هم با رای بسیار بالا بودند اعلام کند، به شکل کاملا” غیرقانونی و توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدند و حدود ۲۵ روز است که در سلول انفرادی بدون کوچکترین ارتباط با جهان خارج در بازداشتگاه اداره اطلاعات محبوس گشته و هنگام مراجعه، مقامات قانونی ما را از وضعیت ایشان با خبر نمی سازند. درهمین رابطه موارد ذیل جهت اطلاع و اقدام جنابعالی یادآور می شود :

۱- دستگیری فرزندم بدون ارسال احضاریه توسط مقامات قضائی بوده است .

۲- بدون نشان دادن حکم قانونی، تفتیش منزل و بازداشت انجام شد .

۳- تهدید اعضای خانواده به سکوت و عدم اطلاع رسانی به موکلان نماینده اول شهر اهواز .

۴- نگهداری در سلول انفرادی که در بخشنامه های آن قوه محترم به عنوان شکنجه یاد شده است .

۵- عدم تماس وکیل با موکل خود .

۶- عدم تفهیم اتهام

۷- عدم اطلاع خانواده از جریان دادرسی حتی در حد تماس تلفنی.

۸- هتک حیثیت نماینده مردم با توجه به چاپ و انتشار تعداد زیادی بنر در سطح شهر اهواز و مصاحبه های استاندار خوزستان و فرماندار اهواز .

اینها تنها بخشی از موارد تخلف توسط مجریان قانون است و بنده متعجبم که در کشور اسلامی که حکومت مدارانش داعیه استقرار عدل علوی دارند و از کوچکترین بی عدالتی در جهان شکوه ها سر می‌دهند ، چگونه بی قانونی را در جامعه ترویج می دهند و شخصیت اجتماعی و فرهنگی همچون فرزندم که جرمش حمایت از حقوق شهروندی و دفاع از حقوق موکلان خود می باشد را از بدیهی ترین حقوق انسانی خود که ارتباط و تماس با خانواده است ، محروم می دارند اینجانب با اعلام نگرانی شدید از وضعیت سلامت فرزند عزیزم که قریب ۲۵ روز است که در بازداشت غیرقانونی به سر برد و خبرهائی مبنی بر اعتصاب غذای نامبرده نیز منتشر شده است، اینک اعلام می کنم در پی عدم پاسخگوئی مقامات رسمی و قانونی ، بیم جان فرزندم را داشته و هرگونه عوارض ناشی از این بازداشت راقویا” متوجه مقامات اجرائی و قضائی استان و کشورمی دانم .

آیا تحمل شکنجه فرزندان در قبل ازانقلاب و دادن دو شهید و ۴ جانباز درانقلاب اسلامی برای یک مادر درنظام جمهوری اسلامی برای اثبات حقانیت ما نسبت به انقلاب و آرمان های شهدا کافی نیست که اکنون یادگار این شهدا را نیز باید در حبس و زنجیر ببینیم؟

ازشما به عنوان عالی ترین مقام قضائی کشور خواهان احقاق حقوق از دست رفته فرزند خویش و آزادی فوری ایشان هستم.

با تشکر
ماه سلطان شیرالی
مادر داریوش ممبینی

ادامه مطلب ...

دلنوشته محتشمی پور به همسر دربندش: هیبت زندان را شکستی

0 نظرات
محتشمی پورخطاب به تاجزاده: هیبت زندان را شکستی
. ادامه راه سبز(ارس): فخرالسادات محتشمی پور در آستانه دومین ماه بازگشت همسرش به زندان دلنوشته ای را خطاب به او منتشر کرد. او برای مصطفی تاجزاده نوشت: «آری حال ایران دوستان در سراسر گیتی، این روزها هیچ خوب نیست. برای همه ناراستی ها و نازیبایی هایی که به نام ایران ثبت می شود. ایران عزیز ایران نستوه ایران جاودانه. ایران دماوند و اروند و خزر و سهند و سبلان و خلیج همیشه فارس، ایران گفتگوی تمدن ها. و ایرانی ها این روزها توأمان غصه ایران و اسلام را دارند. غصه خانه شان و آئین دیرینه شان را. غصه اسلامی که مدعیان طالبانیش فراموش کرده اند که معجزه پیامبرش آوردن کتابی است تحریف ناپذیر. و کاش هرگز قدرتمندان داعیه حفظ دین را نداشته باشند تا این گوهر یگانه بازیچه هواهای نفسانی شان گردد و گروگانی برای پایندگی بیشتر بر سر قدرت های پوشالی که با نسیمی لرزان می شود.»

همسر تاج‌زاده در بخش ديگري از اين دلنوشته آورده است: «رئیس قوه قضائیه کشور اسلامی مان، ما را به خواندن نماز شکر دعوت می کند که زمامدارانمان آمریکایی نیستند و زندان هایمان ابوغریب و گوانتانامو و ما را به دادن شکرانه می خواند که کهریزک زشت، لکه ننگ نظام اسلامی و مقر فرماندهی مرتضوی، قصاب مطبوعات و متقاضی انحلال احزاب قانونی و کشتارگاه بهترین فرزندان ایران بالاخره بسته شد و برای متهمانش محکمه تشکیل شد؟ باورت می شود که هنوز سه دهه از مردمی ترین انقلابمان نگذشته به جای الگوی حکومت علوی که درآوردن خلخال از پای زن یهودی را برنمی تافت و قاضی علوی میان عرب بادیه و مولی علی (ع) بنا به حکم قرآن تفاوتی قائل نبود، باید خود را با استکبار جهانی مقایسه کنیم و شاد شویم که هنوز چند قدمی تا رسیدن به افتضاحات بین المللی فاصله داریم و هوشیاری مسئولان کشورمان موجب شده که این چندقدم فاصله تا روز مبادا باقی بماند.»

این دلنوشته که نسخه ای از آن نیز در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

سلام مصطفی جان

باورت می شود به سرعت برق و باد این هجران دوباره ما دوماهه شد!

وقتی که تو با آن ساک دستی و با آن کتانی ها، که بی تناسب بود با کت و شلوارت اما پوشیدی تا مبادا محروم بمانی از آن برای دویدن، در بندی که زمان گشادنش معلوم نیست، راهی زندانت شدی من باور نمی کردم تاب آوردن حتی روزی را بی تو چه رسد به ماهی و ماه هایی. اما تو این خانه دوم را انتخاب کردی و گفتی می روم تا هیبت زندان را بشکنم تا دیگر هیچ گاه هیچ زندانی سیاسی در جمهوری ای که ما اسلامیش خواستیم نباشد. و شکستی هیبت زندان ستم را بر سر ستم گران عزیزِ دلبندم با همه شجاعت و استقامتت. از تو هراس دارند و برای فرار از آن به بندت کشیده اند و قرنطینه ات کرده اند. هراسی نه از قدوقامت و ستبرشانه ها و تنومند هیکلت که اگر هم داشتی متکبرانه به آن نمی بالیدی، بلکه از اندیشه ات که به بند کشیدنی نیست. از آرمان هایت که روز به روز سبزتر و زنده تر می شود. آرمان های یک انقلاب مردمی. آرمان های یک ملت. آرمان هایی که نگذاشتی و نگذاشتیم دزدان بی آبرو با قیافه های حق به جانب در روز روشن در حالی که اسلحه هایشان را به روی صاحبان واقعی آن گرفته بودند، از ما بربایند. از یک ملت بزرگ و نستوه که تاریخ جهان شرح دلاوری ها و استواری هایشان را در سینه سپرده و چون یادگاری ارجمند به نسل های آینده، پی در پی تقدیم می کند. ما ایرانیان که به تعبیر خودت کورش بزرگ ایرانمان را وارد تاریخ کرد و این مرد مدعی بزرگی که با کودتا برآمده و اینک سخت مدعی است، می کوشد تا آن را از تاریخ خارج کند و چه عبث کوششی! آری عزیز من دیکتاتورها از شجاعانی که محرومیت از حقوق اولیه شان بلکه گرمی گلوله و شکنجه های سیاه و سپید را به هیچ می گیرند می ترسند وباید هم بترسند و این ترسناکی تو برای من بزرگ افتخاری است.

مصطفای من

این روزها حال ایران دوستان بدجوری بد است. نه برای همه این بگیروببندهای لجوجانه که آدم را یاد دعوای گردن کلفت های محله می اندازد که پشتشان به جایی گرم است. نه نه . کاش داستان به همین بازی های بچه گانه ختم می شد. کاش فقط آزار و ستم به مردان و زنان آزاده در داخل کشور، دغدغه اصلی ما بود و بی حرمتی ها به خانواده های عزیز زندانیان سیاسی با دست کم گرفتن ها و تهدیدها و تازگی ها اسلحه کشیدن های قلدرمآبانه برای نزدیکان این عزیزان دربند. نه نه . موضوع کیان ایران است که آدم هایی بازیچه اش کرده اند. نام بزرگ ایران را بی وضو برزبان می آورند و انگار فقط این کشور عزیز را در نقشه امروز جهان می شناسند. ایران بزرگ. یکی از دوقدرت بزرگ جهان دیروز. کشور رشد و آبادانی و پیوندگاه فرهنگ ها و تمدن های بزرگ جهانی که فرمانروایش همه آن ها را می شناخت و برایشان احترام قائل بود و همه بزرگی ایران به جهت بزرگ شناختن میراث فرهنگی ملل جهان بود وتجارب گرانسنگ بشری نه برای آویزان کردن یک نماد بر گردن بزرگانشان و پوشاندن آن ها به ستر و پوششی ناهمگون و ناخواسته.

آری حال ایران دوستان در سراسر گیتی، این روزها هیچ خوب نیست. برای همه ناراستی ها و نازیبایی هایی که به نام ایران ثبت می شود. ایران عزیز ایران نستوه ایران جاودانه. ایران دماوند و اروند و خزر و سهند و سبلان و خلیج همیشه فارس، ایران گفتگوی تمدن ها. و ایرانی ها این روزها توأمان غصه ایران و اسلام را دارند. غصه خانه شان و آئین دیرینه شان را. غصه اسلامی که مدعیان طالبانیش فراموش کرده اند که معجزه پیامبرش آوردن کتابی است تحریف ناپذیر. و کاش هرگز قدرتمندان داعیه حفظ دین را نداشته باشند تا این گوهر یگانه بازیچه هواهای نفسانی شان گردد و گروگانی برای پایندگی بیشتر بر سر قدرت های پوشالی که با نسیمی لرزان می شود و …

مهربانم

دو ماه است که تو در کنار ما نیستی. این دوری و مهجوری به قدر کفایت دردناک هست اما درد مضاعف از جدایی شما با دیگر زندانیان سیاسی است. بدعتی عجیب در نظام قضائی اسلامی ایران! سلول های انفرادی که امروز نیز مانند دیروز جایگاهی است برای اعتراف گیری به زشت ترین و کثیف ترین شیوه ها در کشوری که سردمدارانش به بهانه ابوغریب و گوانتانامو همه کژی ها را در آن توجیه می کنند، دونفره می شود و نای نی از ورای دیوارهای سخت آن به نیستان می رسد دردناک و حزن آور. باورت می شود همسر عزیزم؟ باورت می شود که رئیس قوه قضائیه کشور اسلامی مان، ما را به خواندن نماز شکر دعوت می کند که زمامدارانمان آمریکایی نیستند و زندان هایمان ابوغریب و گوانتانامو و ما را به دادن شکرانه می خواند که کهریزک زشت، لکه ننگ نظام اسلامی و مقر فرماندهی مرتضوی، قصاب مطبوعات و متقاضی انحلال احزاب قانونی و کشتارگاه بهترین فرزندان ایران بالاخره بسته شد و برای متهمانش محکمه تشکیل شد؟ باورت می شود که هنوز سه دهه از مردمی ترین انقلابمان نگذشته به جای الگوی حکومت علوی که درآوردن خلخال از پای زن یهودی را برنمی تافت و قاضی علوی میان عرب بادیه و مولی علی (ع) بنا به حکم قرآن تفاوتی قائل نبود، باید خود را با استکبار جهانی مقایسه کنیم و شاد شویم که هنوز چند قدمی تا رسیدن به افتضاحات بین المللی فاصله داریم و هوشیاری مسئولان کشورمان موجب شده که این چندقدم فاصله تا روز مبادا باقی بماند.

آه آه آه چه بگویمت ای یار دربند که تو بندها را یکی یکی از روح و جان گشاده و می گشایی و آزاد و آزاده فرداهای سبز را می نگری و ما این بیرون مضطربانه نظاره گر برخوردهای سفاکانه با اهل خانه و بی اعتنایی به عسرت های آنان و مهربانی و گشاده رویی و گشاده دستی دولتیان برآمده از کودتا در خانه همسایه ایم. و شادی بیمارگونه ای که متعاقب آن همه انوار عالم را هاله های نوری برای محافظت و مراقبت موجودی ماورایی و نظرکرده خواهد پنداشت، نگرانمان می کند که انسان سرخوش از باده غرور و نخوت را بالقوه خطرناک می بینیم چه رسد که زر و زور و تزویر را هم توأمان درکف داشته باشد. و چه گلایه ای از همسایه بیچاره که خود شاهد احوال ماست اما رفع گرفتاری هایش را به اندیشه به مصائب ما برتری می دهد. ما یکی یکی از زندانی بزرگ به زندان کوچک تر می رویم و یک به یک نه در کشورمان بلکه در مجامع بین المللی و در مقابل کرسی های حقوق بشری انکار می شویم و این پیکر بیمار مدیریتی کشور می رود تا ضعف و سستی بیمارگونه اش را با فشار بیشتر بر گرده مردم که ولی نعمتند، جبران کند و همسایه بر مصائب یک ملت چشم می بندد تا گرده های نان دزدیده شده از سفره گرسنگان راحت تر از گلوی خود و اهل و عیالش پایین رود . باری ولی نعمتانی که اراده شان را حقیر مردمانی به سخره گرفته اند، صبورانه فرج را انتظار می کشند و دیر نیست که سنت الهی عاقبت زشت و کریه آنان را تقدیر زده یک بار دیگر مثلی اعلی برای آیندگان ثبت و جاودانه شود که تقدیر الهی را بازگشتی و تغییری نیست.

دلدار دربندم

من به اندازه همه لحظه لحظه های دوری مان برای تو حرف دارم اما چه کنم که واژه ها برای شرح این روزها کم می آورند. و من برای بیان همه ناگفته ها در آن ملاقات های کوتاه کابینی سخت دست پاچه می شوم. وقتی که تو می خواهی همه آن چه در دل داری برای مردمت که نیکو مخاطبانی هستند، بیان کنی و مرا نمی بینی و من گستاخانه می خواهم علی رغم میل تو عمل کنم و فقط تو را ببینم و آن گاه که در برابر اراده همیشه قاهر تو باز هم تسلیم می شوم، خودم را و خواست های خودخواهانه ام را کنار می گذارم و در تو مستحیل می شوم تا پیامت را که پیام سبز زندگی است به آنان که دوستشان می داری و دوستت می دارند، برسانم. حالا من فقط یک رسانه ام. یک رسانا. و می کوشم همه امیال فردی خودم را در پای خواست و مصلحت مردم باز هم کنار بگذارم و قربانی کنم، مانند همه این نزدیک سی سال زندگی مشترک، تا تو بتوانی نقش تأثیرگذارت را در این برهه حساس از تاریخ سترگ کشور عزیزم ایران، کشور عزیزمان ایران، ایفا کنی. من می کوشم همانی باشم که تو می خواهی و می پسندی. همان زن مقاوم و نستوهی که به خواسته های طبیعی اش برای داشتن خانه امنی با عطر دل انگیز حضور یار و دلدادگی های وابستگی آور، نه بگوید تا بتوانیم چون یک روح در دو بدن، این تن خاکی را مرکبی راهوار برای خدمت رسانی به مردم فرض کنیم. باید بگویمت که من همه تلاشم را می کنم اما قول نمی دهم بتوانم پا به پای تو بیایم. بندهایی که مرا به این زندگی خاکی پیوسته اند شاید محکم تر از بندهای زندگی تو باشند و شاید من مردم را به قدر تو نشناخته باشم و خودم را و خدایم را. توقع نداشته باش ایمان من به قدر ایمان تو محکم باشد. بی تردید من این بیرون بیشتر در معرض وساوس شیطانی و هواهای نفسانی قرار دارم و تو در آن قرارگاه روحانی باید در همه دعاهایت مرا در نظر داشته باشی. یادت باشد من در این راه چند سالی از تو عقب هستم و دلم نمی خواهد برای به هم رسیدن، تو را وادار به توقف کنم اما تو می توانی مرا وادار به دویدن کنی. باید دستم را بگیری نه از پشت آن شیشه های دوجداره کثیف! بلکه از ورای همه موانع و محدودیت های مادی تو باید مرا با خود همراه کنی. یادت باشد این بیرون ما ممکن است راه را گم کنیم و هر آن نیازمند تنزّه بیشتریم تا نظر او برنگردد که این آغاز بدبختی و گم گشتگی است.

یار وفادار زندگیم

همه رنج ها و دل تنگی های این دوری دو ماهه فدای سلامت وجود نازنینت. شنیده ام برای انجام معاینات تخصصی پزشکی حاضر به هیچ گونه درخواستی نیستی؟ و من سخت نگرانم که نکند این مقاومت های مردانه ات خدای ناکرده آسیب بیشتری به سلامتت بزند؟ پزشک معالج معتقد است که نیاز به مراقبت بیشتر داری و تو در آن جایی که قرنطینه است و نیست از حداقل ها محرومی. من این ها را در نامه سرگشاده ای برای رئیس قوه قضائیه نوشته ام با این سوال که تو اساسا به چه جرمی در زندانی؟ و چرا جای شاکی و متشاکی عنه عوض شده است. انتظار پاسخ گویی از مقامات قضائی را هنوز دارم. دوستان مرا به ساده اندیشی متهم می کنند اما در هر حال من تا رسیدن به پاسخ از پا نمی نشینیم. هرچند که تو پیگیری حقوق فردی ات را در راستای تحقق حقوق همه شهروندان می بینی و من هم با همین هدف این راه را ادامه می دهم تا روزی که هیچ کودکی به ستم از آغوش گرم مادر و یا پدرش دور نماند و هیچ زن و مردی گرفتار بند ظلم نشود و هیچ مادر و پدری جگرگوشه اش را اسیرجور و درازدستی نبیند و هیچ شهروندی پاسخ سوالش را با تهدید به زندان نگیرد. تا همان روزی که تو و من و همه ما می خواهیم هیچ زندانی سیاسی به جرم نقد و اعتراض و صرفا برای مخالف بودن، زندانی نباشد. خواسته ای که شیعه قرن هاست دارد و انتظار می کشد. مسلمانان و همه مردم با هر آئین و مکتبی که به آن معتقدند. ما برای رسیدن به این خواسته مشروع و فطری و خدا پسندانه منتظر ظهور حضرت حجت نمی مانیم بلکه هوشمندانه زمینه را برای گسترده شدن عدالت در سراسر جهان، فراهم می کنیم به مدد الهی. انشاء الله

به امید تحقق آرمان های سبزمان
قربانت فخری

ادامه مطلب ...

دستغیب نماينده مجلس: در زمانه ای هستیم که شعبان بی مخ ها یکه تاز معرکه اند

0 نظرات
بيانيه سید احمدرضا دستغیب نماينده مردم شيراز در مجلس:
کبودی صورتمان سپر بلای ملت و هدیه ای به مادرم فاطمه زهرا(س) باد
. ادامه راه سبز(ارس): سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز در مجلس هشتم، اظهار داشت که تا زمان رسیدگی و اقدام قانونی هیئت رئیسه مجلس به موضوع توهین یک نماینده حامی دولت به وی، از حضور در جلسات رسمی مجلس خودداری خواهد کرد.

احمد رضا دستغیب (فرزند سید فخرالدین) با صدور بیانیه‌ای که در سایت شخصی وی منتشر شده، گفت: «اکنون در زمانه ای هستیم که برخی اصول قانون اساسی نقض وشعبان بی مخ ها یکه تاز معرکه اند بگونه ای که نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود مورد تهدید وارعاب قرار می گیرند و کار بجایی می رسد که حتی درخانه ملت هم امنیت جانی وآبرویی ندارند و اکنون افراد بی ریشه و مدعیان دروغین حمایت از ولایت ورهبری برای بقاء چند روزه زندگی طفیلی گونه خود ثابت می کنند که گرچه آخرت خود را به باد داده اند آزاد مرد هم نیستند.اینان بزرگترین ضربه ها را به این نهال مقدس وگرانبها وارد میکنند.»

متن کامل بیانیه نماینده مردم شیراز بشرح زیر است:
ما فرزندان سجاد و حسین و علی و از نسل فاطمه ایم . اولین سیلی اسلام را مادر پهلوشکسته مان زهرا(س) خورد ودنیا را شرمنده کرد .ما مبارزه در راه حق و دفاع از مظلوم را از اجدادمان به ارث برده ایم .ما در دفاع از مظلوم لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و براساس سوگندی که دربرابر قرآن مجید به خدای قادر متعال یاد کرده ایم تعهد نموده ایم با تکیه بر شرف انسانی خویش پاسدار حریم اسلام ونگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ،ملت ایران وجمهوری اسلامی باشیم. ما سوگند خورده ایم که امینی عادل برای ملت باشیم ، ما سوگند خورده ایم که در انجام وظایف وکالت، امانت وتقوی را رعایت کنیم ، ما سوگند خورده ایم که به حفظ حقوق ملت وخدمت به مردم پایبند باشیم، ما سوگند خورده ایم که از قانون اساسی دفاع کنیم ،ما سوگند خورده ایم که استقلال کشور وآزادی مردم وتامین مصالح آنها را مد نظر داشته باشیم وما سوگند خورده ایم حد اقل انسان باشیم.

اکنون در زمانه ای هستیم که برخی اصول قانون اساسی نقض وشعبان بی مخ ها یکه تاز معرکه اند بگونه ای که نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود مورد تهدید وارعاب قرار می گیرند و کار بجایی می رسد که حتی درخانه ملت هم امنیت جانی وآبرویی ندارند و اکنون افراد بی ریشه و مدعیان دروغین حمایت از ولایت ورهبری برای بقاء چند روزه زندگی طفیلی گونه خود ثابت می کنند که گرچه آخرت خود را به باد داده اند آزاد مرد هم نیستند.اینان بزرگترین ضربه ها را به این نهال مقدس وگرانبها وارد میکنند.

بی شک ولایت فقیه دارای جایگاه بسیار رفیعی است که نیازمند دفاع عده ای بی سروپا نیست واولین اعتقاد و باور سیاسی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی”ولایت مطلقه فقیه “است .امروز کسانی مارا به مخالفت با ولایت فقیه متهم می کنند که خود حتی در نوشتن کلمه ولایت فقیه مشکل دارند چه رسد به درک مفهوم آن و این گناهی است نابخشودنی که ریشه در بی تقوایی ومقام پرستی دارد. رهبر معظم انقلاب همواره از خود سری ها وتند روی های برخلاف قانون افراد خود سر شکوه ها کرده اند.

خاندان ما به سیلی خوردن اما سر فرود نیاوردن عادت دارند . همانگونه که حسین بن علی (ع) فرمود: “هیهات منا الذله” اجداد ما با شهادتشان ثابت کردند ظلم عاقبت ندارد و براساس سنت الهی، ظالمین همچون کف روی آب در بستر تاریخ فنا میشوند وحق طلبان در تاریخ ابدی اند.

به راستی جرم من چیست؟ و به کدامین گناه ناکرده مستوجب توبیخ و سرزنشم؟

آری میدانم جرم من شیعه مسلمان بودن و دفاع از جمهوری اسلامی، قانون اساسی وملت ایران است.

جرم من دفاع از اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)است.

در مجلس پنجم مشروطه که یکی از اعضاء فراکسیون اکثریت به تحریک برخی افراد به آیت ا.. مدرس سیلی زد و مجلس در برابر این بی حرمتی سکوت کرد، دیکتاتوری رضاخانی قوت گرفت ومجلسی که برای مبارزه با استبداد واستعمار شکل گرفته بود خود در چنگال استبداد داخلی گرفتار شد.وبطور کلی مملکت به نابودی گراییدوبه جایی رسید که نمایندگان مجلس می گفتند هرچه ریاست دولت (رضاخان قلدر) بگوید همان قانون است.

اینجانب در این شامگاه جمعه متعلق به آقا امام زمان (عج) و در آرامگاه شهید محراب حضرت آیت ا.. دستغیب بار دیگر با امام خمینی وآرمانهای بلندایشان ،قانون اساسی و ملت بزرگ ایران تجدید بیعت می کنم وتاپای جان براین بیعت استوار خواهم ماند ودر این راه سخت با تاسی به اجداد طاهرینم کماکان خودم را وقف خدمت به ملت ودفاع از اسلام عزیز می نمایم و مصائب وتهمت ها را با یاد شفا بخش ائمه اطهار(ع) به جان دل می خرم تا شاید این بزرگواران شفیع ما در آخرت باشند.

کبودی صورتمان سپر بلای ملت وهدیه ای به مادرم فاطمه زهرا(س) باد.

در خاتمه همچنان که طی نامه ای به استحضار ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی رسانیدم اقدام یکی از نمایندگان حامی دولت در حاشیه صحن علنی مجلس در مورخه ۲۱/۷/۱۳۸۹ به همراه توهین وافتراء به اینجانب مغایر با حقوق وادامه وظایف قانونی نمایندگی اینجانب می باشد که ضمن محفوظ بودن حق قانونی خود برای طرح شکایت در مجامع قضایی ، تا بررسی موضوع واقدامات قانونی هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی ، از حضور در کلیه جلسات رسمی مجلس خودداری می نمایم.

سید احمدرضا دستغیب (فرزند سید فخرالدین)
ادامه مطلب ...

نامه نوری زاد به همسران شهیدان همت و باکری: ســـلام ای جام نوشان برکه انــــدوه

0 نظرات
نامه محمد نوری زاد به همسر شهید همت و همسر شهید باکری:
ســـلام ای غریب افتادگان ورطه بــــلا و ای جام نوشان برکه انـــدوه،
شنیده ام جماعتی از اهالی حیات وحش، کمربه ضرب و شتم شما بسته اند
. ادامه راه سبز(ارس): محمد نوری زاد نویسنده و مستند ساز که ماه‌ها است به دلیل چند نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی در بازداشت بسر میبرد، در نامه ای خطاب به همسران شهیدان باکری و همت، از آنان نسبت به برخورد ناپسند عده ای از اوباش حکومتی با خانواده اين شهیدان، دلجویی نمود.

نوري زاد در اين نامه نوشته است: «از همان روزی که جمعی از روحانیت ما، به استخدام درآمد و عهد حیثیتی اش را به ثمن بخس فروخت، و جماعتی از جاماندگان صف آزادگان، خانه بر شن ساختند و وسعت سلطه سابق خود را از دل ها و مقام مناجات، به سهام مخابرات نقل مکان دادند»

وي همچنين آورده است: «شنیده ام جماعتی از اهالی حیات وحش، کمر به ضرب و شتم و اهانت شما دو تن بسته اند؛ و به فرموده، حساب شمایان را از حساب همسرانتان جدا کرده اند. گناه شما ای بانوان حرم حیا، در این است که …»

متن کامل این نامه كه در "گاه نوشت" وب سایت شخصی محمد نوری زاد درج شده به شرح زیر میباشد:

سلام ای غریب افتادگان ورطه بلا، و ای جام نوشان برکه اندوه . شنیده ام جماعتی از اهالی حیات وحش، کمر به ضرب و شتم و اهانت شما دو تن بسته اند؛ و به فرموده، حساب شمایان را از حساب همسرانتان جدا کرده اند. ای کاش آنانی که همه چیز دارند الا عقل، می دانستند که در حساب محکم انقلاب، از همان روزی شکاف افتاد که: حق، جای مبارکش را با «من»آنان عوض کرد. از همان روزی که: مردن از اندوه ربوده شدن خلخال آن زن یهودی، به شوخی گرفته شد. ازهمان روزی که تماشای قاب خالی وعده های انقلاب، عادت جاری انقلابیون ما شد. و بختک عادات سخیف بزرگان ما، به فرشتگی تفسیر گردید. از همان روزی که جمعی از روحانیت ما، به استخدام درآمد و عهد حیثیتی اش را به ثمن بخس فروخت، و جماعتی از جاماندگان صف آزادگان، خانه بر شن ساختند و وسعت سلطه سابق خود را از دل ها و مقام مناجات، به سهام مخابرات نقل مکان دادند

گناه شما ای بانوان حرم حیا، در این است که آزادگی را همچنان با تماشای قامت فهم همسران خود تعریف می کنید. و حال آنکه خود خوب می دانید: مدتها ست تعریف تازه ای به ساحت صاحب نامان ما راه یافته است. این که: بر جنازه های قبرستان گندیدگی، می شود نقاب حیات بست. می شود دیگ مسین دروغ بر سر نهاد و صدای بنگ بنگ آن را به اسم فکر و اندیشه به خورد خلق الله داد. ای من فدای تنهایی شما، مباد نفرینمان کنید و غیرت خاموش ما را نشان شوهران خود بدهید و بگویید: اینان همان میراث خواران سفره خونین انقلابند؟!! ای کاش ذره ای از بلندای آوازگی شما با ما نیز بود، و ما، ازحنجره خسته شما فریاد می زدیم: ای خدا ببین به اسم دین، چه ، به روز دین تو آورده اند، و به اسم تو، چگونه پوست از تن خصلت های ناب تو دریده اند.

کاش ای بانوان وادی حیا، ما غباری بودیم بر چهره چادر شما، و با شما از فراز نفرت هایی می گذشتیم که دامنگیر انقلاب شده است. و از همان فراز آرزوهای برنیامده انقلاب، به همه رنجدیده ها و رمیده ها می گفتیم: آهای قهر کرده ها، به خدا قسم، خدا نه این است که این جماعت نشان ما وشما می دهند. خدا، کی و کجا بر دروغ و تزویر و غارت و پلیدی، آغوش می گشاید؟؟ خدا، کجا ذلیل زاویه های تنگ فهم ما می شود؟ برکت، بارانی از بارش رحمت خداست. انصاف و عدل، خورشیدی از گرمای وجود اوست. و فردا، نشانه ای از آبشار پروردگاری خداوندست.

خواهران من، نفرین به من که رایحه رنج شما را به دنیا خواهی و جدایی از راه درخشان همسرانتان تفسیرکنم. شما نیک میدانید، اما من نیز می گویم که: رنج و نفرت ناکسان از شما، در این است که چرا شما چراغی از چراغانی بساط عیش آنان نیستید و در مقابل بنا بر افشای ذات زالوی آنان دارید.

سرتان سلامت، چادر پاکدامنی شما، پرچم فهم ما
محمد نوری زاد
مهر ماه ۸۹ - اوين
==============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» ويدئوي [حصــر ريشه‌هاي آزادي] از شبكه رسا در رابطه با حمله نئوبسيجيان به بيت باكري

ادامه مطلب ...

تلويزيون رسا» برنامه‌هاي جمعه 23 مهر 1389

0 نظرات
تلويزيون رسا؛ برنامه‌هاي جمعه 23 مهر

. اخبار: بخش اول - قسمت اول .



. اخبار: بخش اول - قسمت دوم .



. اخبار: بخش دوم .



. مستند براي تمام فصول .



. مصاحبه رسا با محمدعلي دادخواه .
(وكيل پايه يك دادگستري)



ادامه مطلب ...

گفتگوي شبكه رسا با خانم محتشمي پور در رابطه با مشكلات پيش روي دو حزب مردمي

0 نظرات
گفتگوي شبكه رسا با خانم محتشمي پور در رابطه با مشكلات كنوني احزاب اصلاح طلب

. ادامه راه سبز(ارس): در تاريخ پنج شنبه 22 مهر ماه 89 شبكه رسا گفتگوي تلفني اي با خانم فخرالسادات محتشمي پور همسر آزاده دربند كودتاچيان سيد مصطفي تاجزاده، در رابطه با مشكلات و محدوديتهاي پيش آمده براي احزاب صلاح طلب بخصوص حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب و اعضاي كادر مركزي شان انجام داده، كه در ادامه مشاهده و مي شنويد:


جهت دانلود "" كليـك كنيـد
پخش مصاحبه در فرمت شنيداري

دانلود "mp3" با حجم 6.5 مگ
ادامه مطلب ...

آیت الله صانعی: اسلام می‌گوید همه‌ جا باید علیه ظلم و ظالمان فریاد زد

0 نظرات
آیت الله یوسف صانعی در ديدار با جمعي از دانشجويان:
اسلام می‌گوید همه ‌جا باید علیه ظلم و ظالمان فریاد زد
. ادامه راه سبز(ارس): آیت الله یوسف صانعی در دیدار با تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران، با بیان اینکه بیان ظلم ظالمین و انتقاد از آنان غیبت محسوب نمی شود، گفت: «انتقادی غیبت محسوب می شود که برای اغراض شخصیه باشد، اما اگر کسی با عمل و کلامش دارد آبروی اسلام و کشور را می برد، این جا انتقاد کردن غیبت محسوب نمی شود و حرام نیست.» ايشان در ادامه گفتند: «اساس حکومت اسلامی باید صدق و راستی باشد، اما امروز متاسفانه دروغ گفتن رایج شده است»

ايشان همچنين بيان نمودند: «امروز یکی از اشکالاتی که به حکومت های ظالم وارد است، این است که مانع آزادی بیان افراد می شوند و سبب ایجاد عقده در افراد می گردند. البته نگرانی، آن جایی است که این عقده ها اگر متراکم بشود، به حد انفجار خواهدرسید و دیگر هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد.»
به گزارش کلمه، این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت آزادی بیان و عقیده و فواید آن برای جامعه، گفت: “در بیان علما در تفسیر آیه شریفه «لاَ یحِبُّ اللهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ» اختلاف است که دایره فریادکردن ظلم ظالم و دفاع از مظلومیت ستم دیده تا کجاست. آیا جواز این فریادزدن عمومی است یا فقط در نزد قاضی صالح است؟ در این رابطه شیخ اعظم انصاری(اعلی الله مقامه) به نکته ظریفی اشاره می کند و می گوید: اگر کسی بگوید انتقاد از ظلم ظالم نزد هر کسی مانعی ندارد، نمی شود گفت که سخن گزافی است. بعد می افزاید اگر اسلام این را اجازه داده، شاید دلیلش این باشد که عقده ها باز بشود؛چرا که باز شدن عقده حداقل فایده اش این است که فشارهای روحی و عصبی کاهش می یابد.”

اشکال حکومت‌های ظالم، این است که مانع آزادی بیان می‌شوند

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی دفتر این مرجع تقلید، آیت الله صانعی افزود: “امروز یکی از اشکالاتی که به حکومت های ظالم وارد است، این است که مانع آزادی بیان افراد می شوند و سبب ایجاد عقده در افراد می گردند. البته نگرانی، آن جایی است که این عقده ها اگر متراکم بشود، به حد انفجار خواهدرسید و دیگر هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد.”

این مرجع تقلید با بیان اینکه بیشترین تاکید بر مسأله حرمت غیبت، در گستره اجتماعی و نه موارد شخصی، به ماجرای کربلا بر می گردد که می خواستند جلوی انتقادات مردم را از ظلم و ستم دستگاه یزید بگیرند، تصریح کرد: “برخی روایات وارده در این باب از مجعولات بنی امیه است که بعد از حادثه کربلا آن ها را جعل کردند تا همه ساکت بشوند و چیزی نگویند و قضیه فاش نشود، منتهی نمی دانستند که امام زین العابدین(علیه السلام) هست، حضرت زینب(سلام الله علیها) هست که افشاگری می کنند و تاریخی هست که به قضاوت می نشیند و آن ها را رسوا می کند.”

نظام اسلامی باید بر انصاف و مدارا، حسن خلق، عفو و بخشش استوار باشد

آیت الله صانعی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شاخصه های نظام اسلامی و بیان اینکه نظام اسلامی باید بر اساس انصاف و مدارا، حسن خلق، عفو و بخشش استوار باشد، اضافه کرد: “علاوه بر این ها و بر اساس روایات وارده، در حکومت اسلامی همه چیز باید اساس و ریشه اش صدق و راستی باشد، اما امروز متاسفانه دروغ گفتن به گونه ای رایج شده است که باید بگوییم چه کسی راست می گوید، چه کسی وعده راست می دهد.”

این مرجع تقلید شیعه در بخش دیگری از سخنان خویش اظهار داشت: “امروز عده ای به جای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، سیاسی و ناهنجاری های اجتماعی، فقر و اعتیاد، هرروز به دنبال یک سوژه و بهانه برای انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی و اساسی جامعه اند.”

آیت الله صانعی در پایان، با بیان اینکه یکی از ادله حقانیت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) تشویق مردم به علم آموزی بود، خطاب به دانشجویان گفت: آنانی که به دانشگاه حمله می کنند، این ها با علم و دانش و آگاهی مردم مخالفند. امروز بیشترین آگاهی در سطح نخبگان است و لذا عده ای که باطلند، به دانشگاه و دانشجو هجمه و حمله می برند.”

ادامه مطلب ...

نامه مهم محمد رضا خاتمی خطاب به سید حسن نصرالله

0 نظرات
نامه مهم محمد رضا خاتمی خطاب به سید حسن نصرالله
. ادامه راه سبز(ارس): دبیرکل سابق جبهه مشارکت با توجه به سابقه آشنایی با دبیرکل حزب الله و سفر احمدی نژاد به لبنان نامه ای خطاب به ایشان نوشته و انتظاری را که مردم سبز اندیش ایران ازمردم مقاوم لبنان دارند را واگویه کرده است. دکتر محمد رضا خاتمی در این نامه خطاب به سید حسن نصرالله یادآور شد: «آنچه سبب شده است تا مصدع اوقات جنابعالی شوم و از میان تمام میزبانان ایشان شما را مخاطب قرار دهم رابطه تنگاتنگ شما با آرمانهای انقلاب اسلامی است. با شما به عنوان کسی که سرنوشت جمهوری اسلامی به اندازه سرنوشت مقاومت برای او اهمیت دارد صحبت میکنم و لازم می بینم واقعیت تلخی که امروز در ایران با ان روبرو هستیم یاد اوری کنم. واقعیتی که طبعا همه طرفداران امام و انقلاب فارغ از ملیت خود تبعات آنرا تحمل خواهند کرد.»

دكتر خاتمي همچنين در اين نامه به وي متذكر شده: «شما نیک می دانید و لازم به یاد آوری نیست که هم اکنون در ایران یاران کم نظیر امام، السابقون السابقون انقلاب و وارثان جسمی و روحی آن عزیز سفر کرده به جرم ایستادگی بر آرمانهای امام تحت سخت ترین فشارها و بیشترین محدودیتها هستند و صدها تن از فرزندان راستین انقلاب بزرگ اسلامی به خاطر آنکه تسلیم انحراف نشدند در بدترین شرایط در زندان به سر می برند که آخرین انها که در آستانه سفر اقای احمدی نژاد و دیدار با شما بازداشت شده است دکتر علی شکوری راد است که او را به عنوان یکی از بزرگترین مدافع مقاومت اسلامی به خوبی می شناسید.»

به گزارش نوروز متن این نامه به شرح زیر است :
جناب آقای سید حسن نصرالله رهبر گرامی جنبش سرفراز حزب الله

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

این روزها لبنان و شما میزبان آقای محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران هستید. این میزبانی گرم و با سابقه ،نشانه عمق روابط دو کشور است و مطمئنا این استقبال از ایشان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی برای ما ایرانیان بر اساس سیاست عدم مداخله در امور داخلی و در راستای منافع ملی لبنان و منافع ارزشمند مقاومت لبنان قابل فهم است .هرچند شما و همه انسانهای فهیم نیک می دانید که در نظر ملت ایران جایگاه ایشان کجاست.

آنچه سبب شده است تا مصدع اوقات جنابعالی شوم و از میان تمام میزبانان ایشان شما را مخاطب قرار دهم رابطه تنگاتنگ شما با آرمانهای انقلاب اسلامی است. با شما به عنوان کسی که سرنوشت جمهوری اسلامی به اندازه سرنوشت مقاومت برای او اهمیت دارد صحبت میکنم و لازم می بینم واقعیت تلخی که امروز در ایران با ان روبرو هستیم یاد اوری کنم واقعیتی که طبعا همه طرفداران امام و انقلاب فارغ از ملیت خود تبعات آنرا تحمل خواهند کرد .

شما نیک می دانید و لازم به یاد آوری نیست که هم اکنون در ایران یاران کم نظیر امام ، السابقون السابقون انقلاب و وارثان جسمی و روحی آن عزیز سفر کرده به جرم ایستادگی بر آرمانهای امام تحت سخت ترین فشارها و بیشترین محدودیتها هستند و صدها تن از فرزندان راستین انقلاب بزرگ اسلامی به خاطر آنکه تسلیم انحراف نشدند در بدترین شرایط در زندان به سر می برند که آخرین انها که در آستانه سفر اقای احمدی نژاد و دیدار با شما بازداشت شده است دکتر علی شکوری راد است که او را به عنوان یکی از بزرگترین مدافع مقاومت اسلامی به خوبی می شناسید .

به نظر ما نمی توان از مقاومت در برابر رژیم غاصب صحبت کرد و این انسانهای نستوه را در بند کرد. کسانی که تمام عمر پر بار خود را صرف اعتلای کلمه الله و پیروزی انقلاب و سر بلندی جمهوری اسلامی کرده اند.نمی توان مدعی مبارزه با رژیم صهیونیستی بود و از این همه ظلم که بر این مبارزان واقعی می رود تبری نجست یا بدتر از آن با سکوت رضایت آمیز ان را تایید کرد.

انتظار ملت ما از همه مدعیان مبارزه با ظلم و سلطه این است که از زندانبانان این عزیزان بخواهند دست از ظلم و جفا بردارند و ذره ای از آنچه برای ملت سربلند لبنان و شیعیان مجاهد آن سر زمین آرزو می کنند در حق ملت خود روا دارند.

سید محمد رضا خاتمی

ادامه مطلب ...

داوود سلیمانی، پس از 16 ماه به مرخصی آمد

1 نظرات
داوود سلیمانی، پس از 16 ماه به مرخصی آمد

. ادامه راه سبز(ارس): دکتر داود سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، شامگاه پنجشنبه ٢٢ مهرماه، بعد از نزدیک شانزده ماه بازداشت به مرخصی آمد.

به گزارش جرس، این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه که خرداد ماه ۱۳۸۸ ودر جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بود، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و‎ ‎مطبوعات محکوم گردید، که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت وی را‏‎ ‎از شش سال به سه سال کاهش داد‏‎.‎

سلیمانی خردادماه امسال بعد از انتشار نامه سرگشاده‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، همراه با عیسی سحرخیز و رسول بداغی، از زندان فردیس به زندان رجایی‌شهر منتقل گردید.

سلیمانی در نامه سرگشاده‌ خود به رهبری، با شرح آن‌چه در زمان بازجویی بر وی رفته بود، خواستار اعزام گروهی از سوی رهبری برای رسیدگی به امور زندانیان شده بود.

این فعال اصلاح طلب از هرگونه امکان مرخصی تاکنون بی بهره بوده و به رغم وعده های داده شده و قرار وثیقه، حتی به یک مرخصی کوتاه هم نیامده بود.

داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) بود.

وی در سال ۷۸ و در زمان حمله‌ لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت
ادامه مطلب ...

بخشنامه بانک مرکزی: فروش دلار غیرضروری است، حواله می دهیم

0 نظرات
بخشنامه بانک مرکزی: فروش دلار غیرضروری است، حواله می دهیم

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش جـــرس، در ادامه بحران ارز در بازار و در حالیکه دولت هنوز از انجام وعده خود پیرامون عرضه کافی ارز به متقاضیان سر باز زده است، بانک مركزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به صرافی‌ها، از باز شدن مسیر حواله‌های ارزی خبر داد و با اشاره به روند افزایش فروش حواله تصریح كرد: دیگر فروش اسكناس دلار غیرضروری به نظر می‌رسد.

در این بخشنامه سقف فروش ارز به صرافی‌های دارای مجوز، یك میلیون دلار، به اشخاص حقوقی‌ ده هزار دلار و به اشخاص حقیقی دو هزار دلار اعلام شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بانك مركزی در این بخشنامه هشدار داده است كه هر گونه تخلف صرافی‌ها موجب توقف فعالیت آنها خواهد شد.

همزمان، مدیر اداره نظارت بانك مركزی وضعیت فعلی بازار دلار را نتیجه جو روانی حاكم بر آن دانست و خرید دلار را سرمایه‌گذاری پرریسكی برای مردم دانست. وی همچنین از عرضه گسترده‌تر ارز خبر داد كه از روز چهارشنبه ٢١ مهرماه آغاز شده است.

عرضه گسترده‌تر دلار در بازار

از سوی دیگر، مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی گفته است "بانک مرکزی از امروز دلار بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد."

محسن عباسی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: بانک مرکزی به میزان کافی ارز در اختیار دارد و عرضه دلار از امروز گسترده‌تر می‌شود. وی همچنین در خصوص از سر گرفته شدن حواله دلار به دبی گفت: مشکل حواله دلار به دبی حل شده و در انجام آن با همه کشورها تعاملات خوبی داریم. وی در عین حال هرگونه شایعه در خصوص خروج چمدانی ارز از کشور را رد کرد و گفت، خروج ارز به این شکل صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی تداوم شرایط موجود در بازار ارز را نتیجه جو روانی حاکم بر آن دانست و افزود: مردمی که بدون دلیل اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری روی دلار می‌کنند، با توجه به روند کاهش قیمت آن قطعا متضرر می‌شوند.

عباسی خاطرنشان نمود: ریسک در بازار ارز زیاد است، اما بازار طلا در مقایسه با آن از ریسک کمتری برخوردار است.

هشدار به صرافی‌های متخلف

وی در عین حال از اقدام بانک مرکزی برای تعطیل کردن صرافی‌های متخلف خبر داد و تصریح کرد: در همین روزها شش صرافی را تعطیل می‌کنیم.

وی "سوءاستفاده برخی از صرافی‌ها از قیمت‌های مصوب" را دلیل اقدام بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: هر صرافی که با قیمت بیش از نرخ مصوب روزانه اقدام به فروش دلار بکند با آن برخورد خواهیم کرد. هفته گذشته نیز سه صرافی بزرگ کشور توسط بانک مرکزی تعطیل شده بودند. اين مقام بانکی مذکور تاكید كرد: تضعیف پول ملی خواست بانک مرکزی نیست و این بانک برنامه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد.

دلار غیردولتی ١۰۹۰ تومان

گفتنی است امروز قیمت دلار در بازار آزاد با بیست تومان افزایش به نرخ ١۰۹۰تومان بازگشته است و بانک مرکزی عصر دیروز در حالی دلار را به شرط رعایت نرخ فروش ١۰۵۰ تومانی به صرافان فروخت که دلالان و صرافی های آزاد، دلار را ١۰۹۰ تومان کمتر نمی‌فروختند. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد برخی شنیده‌ها از برداشته شدن سهمیه‌بندی و سقف فروش دلار به متقاضیان حکایت دارد.

مراقب تاریخ دلارها باشید

یک فعال بازار ارز نیز نسبت به تاریخ چاپ اسکناس‌های دلار هشدار داد و افزود: تارخ دلار‌های جدید بانک مرکزی مربوط به سال ٢۰۰۶ میلادی است. دلار‌های قدیمی به هنگام بازگشت به صرافی‌ها ممکن است با مبلغ کمتری خریداری شود. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که خرید و سرمایه‌گذاری روی دلار در صورت عدم توجه به این نکته و درهم فروخته شدن آن می‌تواند زیان قابل توجهی برای خریداران غیرحرفه‌‌ای داشته باشد.

مدیر صرافی بانک ملی هم دیروز از کاهش صف خرید دلار در مقابل این صرافی‌ها خبر داد. اگرچه صرافان آزاد همچنان با صف خریداران دلار و ارز مواجه‌اند. روز گذشته قیمت یورو در بازار ارز نیز که یک روز قبل با افت ده تومانی تا سطح ١۴۹٢پایین آمده بود، با افزایش ناگهانی ۴۰ تومانی به نرخ ١۵٣٢ تومان بالا رفت.

در بازار سکه با وجود افزایش قیمت جهانی طلا تا ١٣۵۸ دلار كه نسبت به روز قبل از آن ١۴ دلار افزایش داشته است، قیمت سکه در داخل به دلیل عدم رونق بازار آن بدون تغییر ٣۴۵ هزار تومان فروخته می‌شد. حتی نرخ سکه طرح قدیم نیز با ٢۰۰۰ تومان افت قیمت تا ٣۶٣ هزار تومان کاهش یافت.

سقف فروش ارز به متقاضیان اعلام شد

بانك مركزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به صرافی‌های دارای مجوز از این بانك، ضمن اشاره به باز شدن مسیر حواله‌جات ارزی، فروش اسكناس دلار را غیرضروری دانست و اعلام كرد: هرگونه تخلف از مفاد قوانین بانك مركزی موجب توقف فعالیت آن شركت صرافی خواهد بود.

این بخشنامه تاکید دارد "با عنایت به باز شدن مسیر حواله‌جات و روند افزایش فروش حواله، فروش اسكناس به تدریج غیر ضروری به نظر می‌رسد و مقتضی است صرافی‌ها نسبت به فروش ارز به میزان حداكثر یك میلیون دلار به صرافی‌های دارای مجوز، حداكثر ده هزار دلار به اشخاص حقوقی و دو هزار دلار به اشخاص حقیقی اقدام نمایند."

این بخشنامه اضافه می‌كند: اشخاص حقیقی ملزم به ارائه اصل و كپی كارت ملی یا سایر اطلاعات مورد نیاز بوده و اشخاص حقوقی نیز مدارك مربوط به ثبت شركتی و نیاز ارزی را بایستی به صرافی‌های دارای مجوز ارائه دهند. بانك مركزی در این بخشنامه تاكید كرده است: بدیهی است هرگونه تخلف از مفاد این بخشنامه موجب توقف فعالیت آن شركت صرافی متخلف خواهد بود.

هنوز سرنوشت دلار، یورو، پوند و ارزهای معتبر دیگر (درحالیکه دولت از رهگذر این بحران و افزایش ناگهانی قیمت، سود هنگفتی به دست آورده) در هاله ای از ابهام است. گزارش کارشناسان اقتصادی حاکی از آن بود که "دولت از افزایش نرخ ارزهای خارجی طی دو هفته گذشته، بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال سود برده و از افزایش این نرخ‌ها رضایت دارد و تمایلی به کاهش نرخ ارزهای خارجی نخواهد داشت؛ چرا که درآمدهای دولت به‌ صورت دلاری و یورویی است اما مخارجش به‌صورت ریالی. و با افزایش نرخ ارزهای خارجی دولت می‌تواند کسری بودجه خود را جبران نموده و هزینه‌هایش را پوشش دهد؛ لذا تمایلی به کاهش قیمت ارز ندارد و نخواهد داشت."
ادامه مطلب ...

خبرنامه پنجشنبه 22 مهرماه 89» این چه حکومتی است؟!

0 نظرات
خبرنامه الكترونيكي پنجشنبه 89.07.22:
«قیمت دلار برخلاف ادعای مقامات دولتی کاهش نیافت» ، «این چه حکومتی است؟!»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه پنجشنبه، بيست و دوم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

ابوالفضل قدیانی : در صورت عدم برگزاری جلسه علنی محاکمه، در دادگاه حضور نمی یابم
مسئول ارگان تشکیلات سازمان مجاهدین انقلاب خاطرنشان کرد "بر اساس اصل ١۶۸ قانون اساسی، در صورت عدم برگزاری جلسه محاکمه ام بصورت علنی و عدم حضور هیات منصفه، در دادگاه حضور نمی یابم."

به گزارش سامانه خبری – تحلیلی «امــروز»، ابوالفضل قدیانی در گفت و گو با کمیته رسانه های سازمان مجاهدین انقلاب، ضمن اشاره به تعیین وقت دادگاه محاکمه خود در روز ٢۸ مهرماه، گفت: بر اساس ابلاغیه شعبه ٢۸ دادگاه انقلاب، می بایست جهت حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات وارده، به این شعبه مراجعه کنم.

طرح سوال از احمدی نژاد، با امضای نمایندگان مجلس کلید خورد
طرح سوال از محمود احمدی نژاد - به زعم آنچه طراحان آن "اظهارات رئیس دولت و رئیس دفترش" می خوانند- در مجلس هشتم شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای هشت نماینده رسید.

به گزارش سامانه خبری جهان نیوز، متن طرح سوال از محمود احمدی نژاد دارای چهار محور است که "اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست"، "عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه" و "اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی" و "سیاست های لیبرالی فرهنگی " از جمله محورهای سوالات از رئیس دولت می باشد.

سانحه برای هواپیمای ایرانی در فرودگاه وین
در حادثه ای تکراری، یک هواپیمای مسافربری ایران، در یکی از پروازهای اروپایی دچار سانحه گردید و مجبور به توقف ناگهانی شد.

به گزارش تابناک، پرواز شماره ۷٢۰ هواپیمای جمهوری اسلامی، از مقصد فرانکفورت به تهران، پس از سوختگیری در فرودگاه وین اتریش، و به هنگام برخاستن از باند فرودگاه دچار سانحه و مجبور به توقف ناگهانی شد.

علت این سانحه هنوز مشخص نیست اما خلبان و خدمه پرواز، از اینکه این سانحه قبل از اوج گرفتن هواپیما به وقوع پیوست ابراز خرسندی می کردند. این هواپیما ٢١۵ مسافر داشت که بیشتر آنها ایرانی بودند و خوشبختانه به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید.

هواپیمای ایرباس ۶۰۰ روز چهارشنبه ٢١ مهرماه، فرودگاه فرانکفورت را به مقصد فرودگاه تهران ترک کرد اما برای سوختگیری در فرودگاه وین اتریش به زمین نشسته بود.

سرنشینان این پرواز جمعی از مدیران فرهنگی کشور بودند که پس از پایان شصت ودومین نمایشگاه بین المللی فرانکفورت قصد عزیمت به تهران را داشتند و حدود دو ساعت پس از سانحه به سالن ترانزیت فرودگاه وین منتقل شدند.

سه پیشنهاد مهم رئیس قوه قضائیه به رهبری
در پی شکایت صادق لاریجانی از دخالتهای بی حد و حصر مجتبی خامنه ای، طائب و نقدی
بنا به گزارش منابع موثق از تهران، رئیس قوه قضائیه طی نامه ای از دخالتهای برخی اعضای متنفذ بیت رهبری در کار دادگاهها و زندانها به تلخی شکایت کرده خواستار جداکردن دادگاههای امنیتی سیاسی از قوه قضائیه و قبول مسئولیت شرعی آنها توسط مقام رهبری شده در غیر این صورت از رهبر خواسته استعفای وی را بپذیرد.

نامه سرگشاده خانواده زندانیان سیاسی به رئیس قوه قضاییه
آئین ما تسلیم در برابر ستمگر را شریک شدن در گناه او می داند
این خانواده ها در نامه سرگشاده خود حوادث یکسال اخیر را به رئیس دستگاه قضایی یادآور شده و نوشته اند "به راستی اختلال در امنیت را چه کسانی به وجود آورده اند؟ آنان که در هجوم شبانه فردای انتخابات به خانه های ما ریختند و زن و مرد و پیر و جوان را به انفرادی و سلول و بند کشیدند، ماه ها خانواده ها و وکلایشان را در بی خبری نگاه داشتند و در همان دوران با شقاوت تمام برای گرفتن اعترافات کذب به شکنجه و آزار جسمی و روحی فرزندان بی گناه ملت پرداختند و سپس دادگاه های نمایشی و فرمایشی ترتیب داده با قرائت کیفرخواست عمومی مدیران خدوم، رزمندگان غیور ایران اسلامی را قبل از صدور هرگونه حکمی به عنوان متهم اتهامات خیالی خود، میهمان چشمان متحیر و بهت زده میلیون ها بیننده در سراسر کشور کردند و با صدور احکام فله ای، عملا عدم استقلال قوه قضائیه را ثابت کردند."

هاشمی رفسنجانی: با تفرقه داخلی نمی توان دنبال اتحاد خارجی بود
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جامع‌ترين موضوعي كه مي‌تواند جامعه را متحد كند، دين و مذهب است و با تفرقه داخلی نمی توان دنبال اتحاد خارجی بود.

به گزارش وبسایت رسمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با اعضاي هيأت مؤسس جمعيت فدائيان اسلام با تأكيد بر لزوم اتحاد در كشور، اظهار داشت: بدون اتحاد در داخل نمي‌توانيم در خارج از مرزهايمان اتحاد ايجاد كنيم و تفرقه مي‌تواند باعث مسائلي مانند صدر اسلام شود.

قیمت دلار برخلاف ادعای مقامات دولتی کاهش نیافت
عدم ارائۀ ارز به شهروندان از طرف صرافی بانکها و تداوم کمبود ارز در بازار آزاد، بازار دلار در روز چهارشنبه ٢١ مهر را همچون دو هفته گذشته بحرانی نگاه داشت و با اینکه اعلام شد صرافی بانک ملی حدود ٣۷ میلیون دلار فروخته است، اما قیمت‌های دلار در بازار مابین ١۰۵۵ تا ١۰۹۵ تومان به مردم اعلام شد.

این درحالیست که اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی کرده بود قیمت دلار این هفته به ١۰٣۰ تومان کاهش یابد؛ که ظاهرا این اتفاق نیفتاده و دلار همچنان بالاتر از قیمت ١۰۵۰تومان ثابت مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی: گران شدن حامل های انرژی قبل از مصرف کننده، گریبان تولید کنندگان را می گیرد
رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است "گران شدن حاملهای انرژی قبل از مصرف کننده گریبان تولید کننده را می گیرد؛ بنابراین باید هدفمند کردن یارانه ها را با نگاه تولید محور هدایت کرد چرا که این تولید کننده است که بر سر سفره مصرف کننده کالا می برد."

وی همچنین با اشاره به برخی تهدیدات صورت گرفته از سوی مقامات دولتی پیرامون نحوه عملکرد تجار در جریان هدفمندی یارانه ها، گفت "سخن گفتن تهدید آمیز و گفتگو در مورد اعمال فضای تعزیراتی در رابطه با سیاست هدفمندسازی یارانه ها سم مهلکی است برای هدفی که دنبال می کنیم."

حذف و بازنشستگی استادان دانشگاه، مشمول فریدون وردی نژاد استاد دانشگاه تهران شد
در ادامه حذف و تصفیه و بازنشستگی اجباری استادان و اعضای هئیت علمی منتقد دولت، فریدون وردی نژاد، مدیر عامل پیشین خبرگزاری ایرنا، و استاد دانشگاه تهران نیز، به جمع اعضای هیئت علمی بازنشسته آن دانشگاه پیوست. این درحالی بود که وی هیچ یک از شرایط بازنشستگی را دارا نبوده و بطور ناگهانی این حکم اجباری را دریافت کرده است.

به گزارش مهر، وردی‌نژاد که از سال ۷۲ به مدت ۸ سال مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود، با مرتبه علمی استادیاری به عنوان عضو هیئت علمی رسمی و قطعی دانشگاه تهران، درس "مدیریت رسانه" تدریس می کرد و در زمینه "مدیریت بحران و رسانه‌ها" و "جامعه شناسی خبر" نیز دارای تألیف‌های متعدد است.

دولت کودتا خواهان گسترش و تعمیق بحران داخلی در لبنان و پیشروی آن به سوی بحران است
ساعاتی پس از برگزاری مراسم استقبال از محمود احمدی نژاد در جنوب بیروت مجمع دانشجویان سبز مقیم لبنان بیانیه ای صادر کرد.

این بیانیه با اشاره به "سوال ها و تردید ها و ابهامات زیادی در مورد هدف از این سفر" تصریح کرده است که "این سفر به هیچ وجه نمی تواند اهداف دوستانه و مسالمت جویانه انگونه که منافع ملی ایران و لبنان را در بر بگیرد به همراه داشته باشد".

دبیرکل پیشین حزب الله: رهبری ایران را نصیحت می کنم به سیاستهای خود در قبال مردم بیاندیشد
شیخ صبحی طفیلی دبیرکل پیشین و از بنیانگذاران حزب الله لبنان، معتقد است "کاری که اکنون در ایران با علما، بیوت علم و مراجع می شود، در زمان حکومت شاه هم بوقوع نپیوست و مطمئن هستم طریقی که حکومت ایران در پیش گرفته سرنوشتی مصیبت بار در پی خواهد داشت."

این عضو مقاومت اسلامی لبنان همچنین خاطرنشان کرد "من از رهبری ایران می خواهم و نصیحتش می کنم که کمی به سیاست های خود در قبال مردم ایران اندیشیده و به عواقب سیاست هایش بیندیشید."

اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرهنگ به همسر مجتبی خامنه ای
به گزارش منابع موثق از تهران، پس از انتشار نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به رهبر جمهوری اسلامی که در آن به نقش برجسته مجتبی خامنه ای در صدور احکام دادگاهها و وضعیت زندانیان سیاسی اعتراض شده بود، دانش آموزان دبیرستان غیرانتفاعی فرهنگ متعلق به غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه ٢١ مهرماه، به زهرا حداد عادل همسر مجتبی خامنه ای در مورد نقش همسرش در فجایع اخیر شدیدا اعتراض کرده اند.

سیلی در مجلس به بهانه اصل ولایت فقیه یا موضوعات حاشیه ای؟
جـــرس: در جریان درگیری لفظی میان دو تن از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، یکی از این نمایندگان سیلی محکمی به نماینده دیگر استان زد.

به گزارش جهان نیوز، مجمع نمایندگان استان فارس روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس نشستی داشت که در جریان آن جلسه، بین سید احمدرضا دستغیب و نصراله کوهی نماینده سروستان درگیری بوجود می آید.

تهدید آیت الله وحید خراسانی در آستانه سفر رهبری به قم
منابع خبری جرس گزارش دادند آیت الله وحید خراسانی، بدلیل اینکه تصمیم داشت زمان سفر سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم، در آن شهر نباشد و به مشهد عزیمت کند، از سوی اداره اطلاعات قم تهدید شد و از سفر وی جلوگیری بعمل آمد.
در آستانه سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم، منابع خبری از تشدید جو پلیسی- امنیتی در آن شهر و کنترل آمد و شد شهروندان خبر می دهند و طبق گزارش ارسالی، ماموران امنیتی و لباس شخصی ها، در ورودی های قم همچنان به بازرسی خودروها مشغول هستند.

همزمان هلکوپترهای سپاه و نیروی انتظامی، بطور مرتب در فضای قم به پرواز مشغول بوده و تمام تحرکات را زیر نظر دارند. اهالی شهر قم در جوی کاملا امنیتی و پلیسی سفر اقای خامنه ای را انتظار می کشند.

دو نفر از اعضای خانواده حسام ترمسی، از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات، دستگیر شدند
در ادامه فشارها و تهدیدهای وارده بر خانواده های زندانیان سیاسی، مادر و خواهر حسام ترمسی از زندانیان حوادث پس از انتخابات که یک سال را در زندان اوین گذراند و مدت کوتاهی است از زندان آزادشده، شامگاه شنبه ١۷ مهرماه، با هجوم ماموران امنیتی در منزل شان بازداشت شدند .

به گزارش کلمه، حسام ترمسی از شهروندان معترض به نتایج انتخابات است که در یکی از راهپیمایی های اعتراضی پس ازانتخابات بازداشت شده بود . او پس از آزادی از زندان به بیماری کبد و کلیه مبتلا شد و از مدتی پیش نیز در بیمارستان بستری است .یکبار نیز مورد سوء قصد نیروهای ناشناس قرار گرفت که به گفته خانواده اش با چاقوی آلوده به سموم ناشناخته به وی ضربه وارد و خونش دچار عفونت شد.

وضعیت نامناسب جسمی و روحی قنبر پوریان
وضعیت جسمی و روحی ایوب قنبرپوریان یکی اززندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین وخیم گزارش می شود .
به گزارش کلمه، قنبر پوریان یکی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است که به خاطر شرکت در راه پیمایی روز ۲۵ خرداد سال گذشته دستگیر شده و از آن زمان تاکنون بدون یک روز استفاده از حق قانونی مرخصی در زندان به سر می برد.

این چه حکومتی است؟
این چه حکومتی است که از بس به خشونت ورزی مشروعیت بخشیده و خشونت را قانونمند کرده است، مردم برانگیخته می شوند تا با جانی و دزد و کلاهبردارهمدردی کنند. این چه حکومتی است که نظام ارزشی را در جامعه ی ایران در هم ریخته تا جائی که معنویت و تقوی در آن خریدار ندارد. این چه حکومتی است که اخلاق گرائی را لاف می زند و تبلیغ می کند اما در عمل بی اخلاقی را رواج می دهد. این چه حکومتی است که مجلس آن امنیت ندارد، استقلال رای ندارد، قدرت نظارت بر عملکرد دولت را تمام و کمال از دست داده و با این وصف ادعا می شود "مجلس در راس امور است." کدام امور در این ادعا نهفته است؟ امور نظارتی؟ امور مالی؟ قانونگزاری؟ تحقیق و تفحص؟

نوبت به مادران عزا رسید
با بازداشت اعضای خانواده سعید زینالی و حسام ترمسی، برخورد با مادران عزادار وارد فاز تازه ای شد.به گزارش "روز" اکرم نقابی، مادر سعید زینالی، دانشجوی بازداشت شده در تیر 78 که با گذشت یازده سال هیچ خبری از او در دست نیست، غروب شنبه، 17 مهر به اتفاق خواهر سعید زینالی در خانه مسکونی شان بازداشت شدند.

سعید زینالی، 23 تیر ماه 1378 در مقابل چشم های مادرش ربوده شد و از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست.

خانواده آقای زینالی از یازده سال پیش برای گرفتن خبری از فرزندشان به همه مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کرده اند اما تاکنون هیچ پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 512 كيلوبايت
ادامه مطلب ...

مدیرعامل مترو: هم استکبار جهانی ما را تحریم کرده، هم دولت احمدی‌نژاد!

0 نظرات
محسن هاشمي مدیرعامل مترو:
هم استکبار جهانی ما را تحریم کرده، هم دولت احمدی‌نژاد!

. ادامه راه سبز(ارس): محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، با اشاره به افزایش طبیعی مسافران مترو بعد از حذف یارانه سوخت، هشدار داد که اگر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مترو قادر به پاسخگویی به نیاز مسافران نباشد، شاهد بروز تنش‌های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش فارس، محسن هاشمی رفسنجانی در نشست مطبوعاتی دوازدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: هم اکنون که در آستانه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قرار داریم قطعاً در حیطه حمل و نقل، بهترین وسیله در راستای کاهش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی، افزایش صرفه‌جویی سوخت و افزایش ایمنی، حمل و نقل ریلی است که در جمهوری اسلامی ایران به آن توجه چندانی نشده است.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مشخص و توسعه زیرساخت‌ها برای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل برای اجرای این قانون لازم بود قبل از اجرا انجام می‌شد تا در شرایط موجود و پس از اجرای این قانون، تنش کمتری در جامعه ایجاد شود.

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با اشاره به اینکه امسال سال درخواست اجرای قوانین مربوط به راه‌آهن است، اظهار داشت: در دوازدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی به این موضوع توجهی خاص شده است زیرا موضوع اجرای قوانین در واقع همان رعایت عدالت است.

احمدی نژاد گفت قانون اجرا نمی‌شود ؛ عدم اجرای قوانین ظلم است

هاشمی ادامه داد: اگر دولتی مدعی اجرای عدالت است باید قوانین و مقررات را به طور کامل و دقیق اجرا کند زیرا در واقع عدم اجرای قوانین به منزله تبعیض و ظلم به مردم است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه راه‌آهن و قطارهای شهری نیز بر اساس قوانین موجود در کشور ساخته می‌شوند، اظهار داشت: دولت موظف است قوانین را در مورد توسعه این صنعت به طور کامل اجرا کند اما رییس‌جمهور در سال جاری به وضوح اعلام کرد که این قوانین اجرا نمی‌شود.

هاشمی ضمن بیان اینکه روزانه ۲۱ میلیون سفر در کلان‌شهر تهران در حال انجام است، اظهار داشت: ۸۰ درصد این سفرها توسط قشر یارانه‌پذیر انجام می‌شود که لازم است این قشر با وسایل نقلیه‌ای جابه‌جا شوند که به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکند، همچنین ایمن و ارزان باشد.

برای توسعه مترو کاسه گدایی جلوی دولت نمی‌گیریم

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران اظهار داشت: در توسعه قطار شهری، قبل و پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تمامی کارشناسان و برنامه‌ریزان اتفاق‌نظر دارند و قوه مقننه نیز قوانین پیشرفته‌ای را در این‌باره به تصویب رسانده که اجرای این قوانین خواسته تمامی شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ظرفیت استفاده از حمل و نقل ریلی در تهران از کل ۷۵ درصد سهمیه جابه‌جایی توسط حمل و نقل عمومی باید ۳۰ درصد باشد، اظهار داشت: طبق قانون باید سالانه چهار هزار میلیارد تومان در اختیار بخش حمل و نقل عمومی و قسمتی از این بودجه در اختیار بخش ریلی کشور اعم از شهری و غیرشهری قرار می‌گرفت که از این مبلغ امسال تنها یک چهارم آن به حمل و نقل عمومی اختصاص یافت.

هاشمی ادامه داد: به دنبال آن مجلس قانون دیگری را به تصویب رساند که طبق آن نزدیک به دو میلیارد دلار تسهیلات برای کل حمل و نقل ریلی شهری کشور در نظر گرفته شد که نزدیک به یک میلیارد دلار آن برای متروی تهران، ۷۰۰ میلیون دلار برای متروی کلان‌شهرها و ۳۰۰ میلیون دلار برای متروی دیگر شهرها در نظر گرفته شده بود که این مبلغ نیز از سوی دولت اختصاص نیافت.

وی ادامه داد: ظاهراً قانون‌های کشوری که در حال ابلاغ است که از طرف رئیس جمهور به قانون‌های شرکتی تعبیر می‌شود.

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران اظهار داشت: رئیس جمهور در یکی از سخنرانی‌های خود مدعی بود که این مبلغ تسهیلات نباید به متروی تهران اختصاص یابد و جزو حق برخی از معلمان نیز است!

هاشمی با بیان اینکه مبلغ دو میلیارد دلار جزو بودجه نبوده و قرار بود به صورت تسهیلات از حساب ذخیره ارزی به حمل و نقل ریلی درون شهری اختصاص یابد، اظهار داشت: قوانین به هیچ عنوان در حال حاضر اجرا نمی‌شود؛ ما برای توسعه مترو به دنبال گدایی از دولت نیستیم فقط خواستار این هستیم که قوانین موجود اجرا شود.

دولت هم در کنار استکبار جهانی، مترو را تحریم کرد

وی با اشاره به اینکه اجرای قوانین در واقع احترام به حقوق شهروندان است، اظهار داشت: در مجلس‌های گذشته و حدود ۴ الی ۵ سال پیش به دلیل کمبود بودجه، برای توسعه مترو از فاینانس‌های بین‌المللی استفاده می‌شد اما در حال حاضر به دلیل شرایط ویژه تحریم قادر به جذب تسهیلات و فاینانس‌های بین‌المللی نیستیم.

هاشمی اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و شهرداری تهران برای مبارزه با تحریم و تثبیت عدم اثر‌ بخشی آن با پیگیری‌های لازم، اجرای قوانین موجود را در این‌باره خواستار شد اما نه تنها قوانین اجرا نشد بلکه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تحریم شدیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: در حال حاضر متروی تهران تنها با روش‌هایی که در شهرداری تهران اتخاذ می‌شود به مقابله با تحریم پرداخته و به توسعه مسیر ریلی مترو می‌پردازد اما دولت با وجود این همه فعالیت و ایجاد ساختار‌های اساسی که توسط مترو و شهرداری برای احداث ایستگاه و تونل‌ها انجام شده است، تسهیلاتی در راستای خرید واگن به شرکت بهره‌برداری مترو اختصاص نمی‌دهند.

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با بیان اینکه در حال حاضر متروی تهران هم از سوی استکبار جهانی و هم از سوی دولت ایران تحت تحریم قرار گرفته است، اظهار داشت: این موانع و مشکلات تنها شامل حمل و نقل ریلی درون‌شهری نیست بلکه راه‌آهن نیز با چنین موانعی مواجه است.

دولت در ارائه مابه التفاوت قیمت بلیت مترو‌ بدقولی می‌کند

وی با اشاره به بد‌قولی‌های دولت در ارائه مابه‌تفاوت قیمت بلیت مترو‌، اظهار داشت: در این‌باره قوانینی وجود دارد که باید به اتفاق به آن عمل کرد در مراحلی خاص قانون به مراکز تصمیم‌گیری اجازه می‌دهد هزینه تمام شده را از مردم نگیرد و به ازاء مابه‌التفاوت هزینه تمام شده و قیمت بلیت مبلغی به عنوان یارانه به شرکت مترو تهران اختصاص یابد.

هاشمی اظهار داشت: ما قیمت تمام شده بلیت را به شورای شهر ارایه داده‌ایم بنابراین شورای شهر طی هماهنگی با فرمانداری مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و قیمتی که از مردم دریافت می‌شود را به دولت ارایه می‌دهد تا از سوی دولت به شرکت بهره‌برداری متروی تهران پرداخت شود.

ایجاد تنش در مترو به خاطر بدقولی‌های دولت

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این رقم به سختی از دولت دریافت می‌شد، اظهار داشت: در بودجه سال ۸۹ مطرح شد که برای قطارهای شهری مبلغ ۶۰ میلیارد تومان یارانه اختصاص یابد که هم‌اکنون و پس از گذشته هفت ماه هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است در حالی که در آستانه اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها هستیم و قطعا با افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار زیادی به مترو وارد می‌شود و در این شرایط سخت متروی تهران باید پاسخگوی مسافران باشد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران با اشاره مجدد به نزدیک شدن به زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: فشار اصلی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو خواهد بود؛ چرا که ناوگان اتوبوس کشور توانایی پاسخگویی به مسافران در شرایط جدید را ندارد.

وی با استناد به این اظهارات، نتیجه‌گیری کرد: در این شرایط اگر مترو نیز قادر به پاسخگویی به مردم نباشد موجب ایجاد تنش‌های اجتماعی و ناراحتی برای مردم خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: در توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری طبق قانون باید زیربناها توسط شهرداری احداث شود و تهیه تجهیزات توسط دولت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: از دوره فعالیت قالیباف در شهرداری تهران (سال ۸۶) تاکنون ۴۶ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر خطوط ریلی قبلی افزوده شده است و در حال حاضر ۱۲۶ کیلومتر خطوط ریلی مترو در تهران وجود دارد.

دلیل افزایش مدت زمان اعزام قطارها، عدم همکاری دولت است

وی با انتقاد از همکاری دولت برای تهیه تجهیزات حمل و نقل ریلی درون‌شهری اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود تجهیزات و عدم همکاری دولت در این‌باره، در تمامی خطوط مترو مدت زمان اعزام قطار‌ها افزایش یافته است و به عنوان مثال در خط کرج که باید هر ۹ دقیقه یک قطار اعزام شود هم اکنون هر ۱۴ الی ۱۵ دقیقه اعزام قطار داریم.

احداث تونل ۷۰ کیلومتری البرز به راحتی امکانپذیر است

هاشمی رفسنجانی در خصوص اجرای تونل البرز اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت ایران در نقاط کوهستانی و کوهپایه‌ای زندگی می‌کنند لذا توسعه تردد ریلی در این شهرها باید از زیر کوهستان‌ها انجام شود که اجرای این امر نیازمند احداث تونل‌های طویل و عمیق است.

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ تونل ریلی طویل در کل دنیا وجود دارد، اظهار داشت: پس از بررسی‌های همه‌جانبه شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای توسعه خطوط ریلی خود و خدمت به شهرک‌های اطراف تهران به این نتیجه رسیدیم که باید تا شعاع ۷۰ کیلومتری تهران، بتوانیم خطوط ریلی را توسعه دهیم؛ در حال حاضر از نقطه لواسان تا شمال ایران تقریبا ۷۰ کیلومتر فاصله است و می‌توان از لواسان با احداث تونل‌های ۷۰ کیلومتری البرز به سواحل زیبای شمال رسید.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستگاه‌های حفر تونل مترو قادر هستند روزانه ۱۵ متر تونل حفر کنند، اظهار داشت: تعدادی از این دستگاه‌ها می‌توانند طی چهار سال البرز را شکاف داده و مسیر ۷۰ کیلومتری لواسان تا شمال کشور را به صورت تونل‌های ریلی احداث کنند.

وی اظهار داشت: احداث این تونل ۷۰ کیلومتری در زیر البرز به راحتی امکان‌پذیر است و پس از آن با استفاده از قطارهای با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، به راحتی می‌توان طی مدت زمان ۲۰ دقیقه به سواحل شمالی کشور رسید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های شمالی همگی پی‌گیر احداث این تونل هستند اما لازم است بانک‌ها سرمایه‌گذاری سهامدار شرکتی باشند که این تونل را احداث می‌کنند و مطمئن باشند که بازگشت سرمایه سریع خواهد بود زیرا استقبال از این مسیر فراوان است.

عدم تأمین اعتبار مشکل اساسی آزاد‌راه تهران – شمال است

وی در مورد آزاد‌راه تهران شمال و مقایسه آن با مشکلات احداث تونل البرز اظهار داشت: در حال حاضر توانایی احداث سریع این آزاد‌راه وجود دارد اما مشکل اساسی که آن را با چالش مواجه کرده است عدم پرداخت نقدینگی و تامین اعتبار است.

‌رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با اشاره به اینکه در این مسیر ریلی احداث تونل‌های ۵ الی ۶ هزار کیلومتری و کمتر بسیار راحت است، اظهار داشت: ما توانایی ساخت این میزان تونل را در کشور داریم و استفاده از چینی‌ها برای اجرای این کار تنها به دلیل فاینانسی است که آنها آورده‌اند؛ واگذاری احداث مسیر به چینی‌ها به خاطر پول، توهین به متخصصان و کارگران داخلی است.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت بهره‌برداری متروی تهران مسیر میرداماد تا تجریش را در عمق ۹۰ متری تونل می‌زند و در میان راه نیز ایستگاه‌های متفاوتی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این در حالی است که آزادراه تهران _ شمال تنها ۴ تونل بزرگ دارد و بقیه شامل تونل‌های ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ متری است.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به توسعه ریلی کشور، ادامه داد: در تمامی دنیا به مصرف سوخت مالیات اختصاص می‌یابد و از این طریق در زیربناهای ریلی هزینه می‌شود در حالی که در کشور ایران به سوخت یارانه اختصاص می‌یابد و در حالی که به حمل و نقل ریلی هیچ هزینه‌ای اختصاص نمی‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه اولویت‌های دولت فعلی دولتی پوپولیستی است، اظهار داشت: عدم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلند‌مدت و اجرای پروژه‌های کوتاه مدت مصداق همین روحیه است.

ادامه مطلب ...

بدا به حال فرانسه، اگر رحیمی اخم کند!

0 نظرات
بدا به حال فرانسه، اگر رحیمی اخم کند!

. ادامه راه سبز(ارس): نویسنده وبلاگ «تلخ مثل عسل» درباره سخنان اخیر معاون اول احمدی نژاد نوشت: گویند در جنگ دوم روس و ایران وقتی قشون روس به تبریز وارد شد و مصمم بود به سمت میانه حرکت کند، دولت ایران خود را در مقابل کار تمام شده ای دید و ناچار شد شرایط صلحی که دولت روس املا می کرد بپذیرد. فتحعلی شاه برای اعلان ختم جنگ و تصمیم دولت در بستن پیمان آشتی، بزرگان کشور را خبر کرد و به آنها فرمود: اگر ما امر دهیم که ایلات جنوب با ایلات شمال همراهی کنند و یکمرتبه بر روس منحوس بتازند و دمار از روزگار این قوم بی ایمان برآورند چه پیش خواهد آمد؟ حضرات که در این کمدی نقش خود را خوب حفظ کرده بودند تعظیم سجده مانندی کرده و گفتند:«بدا به حال روس!! بدا به حال روس!!» شاه مجددا پرسید:«اگر فرمان قضا جریان شرف صدور یابد که قشون خراسان با قشون آذربایجان یکی شود و تواما بر این گروه بی دین حمله کنند چطور؟» جواب عرض کردند:«بدا به حال روس!! بدا به حال روس!!»

اعلیحضرت پرسش را تکرار کردند و فرمودند:«اگر توپچی های خمسه را هم به کمک توپچی های مراغه بفرستیم و امر دهیم که با توپ های خود تمام دار و دیار این کفار را با خاک یکسان کنند چه خواهد شد؟» باز جواب: «بدا به حال روس!! بدا به حال روس!!».

شاه تا این وقت روی تخت نشسته پشت خود را به دو عدد متکای مروارید دوز داده بود. در این موقع دریای غضب ملوکانه به جوش آمد و روی دوکنده زانو بلند شد شمشیر خود را که به کمر بسته بود به قدر یک وجبی از غلاف بیرون کشید و این دو شعر را به طور حماسه با صدای بلند خواند:

کشم شمشـیر مینایی ***** که شیر از بیشه بگریزد
زنــم بر فـرق پسکوویـچ ***** که دود از پطــر برخيـزد

مخاطب سلام با دو نفر که در یمین و یسارش رو به روی او ایستاده بودند خود را به پایه عرش سایه تخت قبله عالم رساندند و به خاک افتادند و گفتند:«قربان مکش، مکش که عالم زیر و رو خواهد شد.» شاه پس از لمحه ای سکوت گفت:«حالا که اینطور صلاح می دانید ما هم دستور می دهیم با این قوم بی دین کار به مسالمت ختم کنند.»

شرح زندگانی من- عبدالله مستوفی

پی نوشت: احتمالن آقای مستوفی شگفت زده می شدند اگر می‌شنیدند یکصد و اندی سال پس از خاقان گیتی‌ستان قاجار، نابغه‌ای چون حضرت دکتر محمدرضا رحیمی، معاونت اول ریاست دولت، در جلسه‌ای قصد قیامت کرده می‌فرماید: «اقتصاد فرانسه با یک اخم ایران از هم پاشیده و به یکصد سال پیش باز می گردد»… کلن تقبل الله

ادامه مطلب ...

سفیر کومور: با ایران رابطه برقرار کردیم تا منزوی نشود!

0 نظرات
سفیر کومور: با ایران رابطه برقرار کردیم تا منزوی نشود!

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش سحام نیوز، در حالی که روابط ایران با کشور «کومور» ـ یا همان مجمع الجزایر قمر ـ که تقریبا یک میلیون نفر جمعیت دارد در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده است، سفیر این کشور در ایران اعلام کرد، برای اینکه ایران را از انزوا خارج کنند، با ایران رابطه برقرار کرده‌اند و این رابطه برای آنها هزینه‌زا بوده است!

احمد نجید المرزوقی، در گفتگویش با یک رسانه ایرانی گفت، رئیس‌جمهور این کشور برای تاسیس سفارت در ایران هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و مزایای زیادی را از دست داده است.

وی افزود: اگر چه خلیج‌فارس نام واقعی و درست دریای جنوب ایران است، اما بهتر آن است که جهت مصلحت ممالک اسلامی آن را «خلیج اسلامی» بنامیم!

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سخنان سفیر «کومور» واکنش نشان داده و در برابر این سخنان نسنجیده تنها طرف «کوموری» را به مراقبت در گفتارش توصیه کرد.

این در حالی است که دولت ایران نیز از داخل بابت نگاه به کشورهای مستضعفی که نقش چندانی در روابط بین‌الملل ندارند، تحت فشار است و بارها منتقدان، دولت را به برقراری رابطه با کشورهایی که ارتباط با آنان فایده‌ای برای منافع ملی ایرانیان ندارند، متهم کرده‌اند.

این گزارش می افزاید، این اتفاق کوچک هرچند در نوع خود به ظاهر از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما، با توجه به تبعات آن، به نظر می‌رسد دقت نظر در موارد زیر ضروری باشد؛

۱- چنین اظهار نظرهایی در حال حاضر بسیار مخرب و اتفاقا بازی با افکار عمومی ایرانیان است. برای همین به نظر می‌رسد آقای سفیر یا جایگاه خود و کشورش در برابر ایران را نمی‌داند و یا به‌گونه‌ای از سوی برخی دوستانش در کشورهایی که دارای چالش با ایران هستند تحریک شده است.

۲- وزارت خارجه باید متوجه باشد که از منظر حقوقی و طبق قاعده «رویه» شدن برخی موضوعات که با مرور زمان ایجاد حق می‌کند، هر اظهار نظر دیپلماتیک، چه از سوی کشوری ذره ای و یا ابرقدرتی جهانی بار حقوقی یکسانی دارد، بر همین اساس بسنده کردن به توصیه‌ای برادرانه این اجازه را به دیگران هم خواهد داد که به خود اجازه اظهارنظرهای بی‌پایه اینچنینی را بدهند.

۳- بحث تجمیع منافع ملی با اصول سیاست خارجی ارزشگرا، برای دستگاه دیپلماسی ما موضوعی انکار ناپذیر است، برای همین منظور تفهیم این موضوع به دیگر کشورها بسیار ضروری است، همچنین طراحی مدل‌های عملیاتی که بتواند موضوع گفته شده را از یک نظریه یا راهبرد به برنامه عمل تبدیل کند، و دیگر اینکه وزارت خارجه باید توجه داشته باشد که ضمن حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب، ذره‌ای از موضوعات هویتی و مربوط به منافع مردم ایران غفلت نکند.

۴- یکی از عوامل اصلی چنین موضع‌گیری‌هایی از سوی برخی کشورها، کاهش هزینه‌های چنین اقداماتی است و دیگر اینکه رافت بیش از حد دستگاه دیپلماسی ما در برابر گستاخی‌های دیگران سبب شده تا چنین اظهارنظرهایی به رویه تبدیل شود.

آشنایی با کومور

کومور جزيره اي در نزدیکی کشورهای ماداگاسکار، موزامبیک، تانزانیا و سیشل قرار دارد. کومور از جزایر فعال آتشفشانى به وجود آمده و در حال حاضر کوه کارتالا با 2360 متر ارتفاع، آتشفشانى فعال محسوب مى‏شود. سه جزیره اصلى آن عبارتند از گراند کومور، آنژوان و موئلى. چندین جزیره کوچک هم دارد. کومور به دلیل محصور بودن در آب‌هاى اقیانوس هند و نزدیکى به خط استوا، آب و هواى گرم و مرطوب دارد.

کوموری‌ها مسلمان هستند. از سال 1843 فرانسه این کشور را مستعمره خود کرد. این کشور در سال 1971 از نظر اقتصادى خود مختار شد و در سال 1975 مجلس نمایندگان کومور به طو یکجانبه استقلال کومور را اعلام کرد.

اتحاد کومور عضو اتحادیه آفریقا و سازمان کنفرانس اسلامی است. این کشور کوچک از تاریخ استقلال خود تاکنون شاهد ۲۵ کودتا بوده‌است.

بسیاری از جزایر و همچنین سواحل شرق آفریقا ریشه‌های ایرانی، عمانی و یمنی دارند. به ویژه مهاجرانی از سیستان و بلوچستان پس از مهاجرت به عمان راهی شرق آفریقا شده‌اند.

سیاست در کومور

هر یک از سه مجموعه جزیره آنژوان، موهلی و کومور به طور جداگانه رئیس جمهور دارند و یک رئیس جمهور دیگر بر سه جزیره و رؤسای جمهوری آن حکومت می‌کند. در انتخاباتی که در سال 2004 برگزار شد احمد عبدالله محمد سامبی که یک مسلمان سنی است به عنوان رئیس جمهور کل سه جزیره انتخاب شد. سامبی در فاصله سال‌های 1973 تا 1981 ابتدا در عربستان و سپس به مدت چهار سال در ایران، درس حوزوی خوانده ‌است. دادگاه‌های این کشور بر اساس قوانین اسلامی و فرانسوی اداره می‌شوند. سن قانونی در این کشور 18 سال است.

اقتصاد در کومور

تولید ناخالص داخلی کومور262/1 میلیارد دلار است و این کشور در سال 2007 میلادی با رشد اقتصادی منفی مواجه بود. 144 هزار و 500 نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند و نرخ بیکاری در آن 20 درصد است. 80 درصد از نیروی کار این کشور در بخش کشاورزی مشغول هستند. 60 درصد مردم کومور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم در آن 3 درصد است. (به نظر ميرسد كه حداقل در اين دو مورد وضعش از ايران بهتر است!)

محصولات صادراتی این کشور شامل وانیل، اسانس عطر و مغز نارگیل است که به کشورهای هلند (8/35درصد)، فرانسه (3/18درصد)، ایتالیا (8/12 درصد)، سنگاپور (8/7درصد)، ترکیه (5 درصد) و آمریکا (6/4درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل برنج و دیگر مواد خوراکی، کالاهای مصرفی، محصولات پتروشیمی، سیمان و تجهیزات حمل و نقل است که از کشورهای فرانسه (8/24 درصد)، امارت متحده عربی (9/9 درصد)، آفریقای جنوبی (4/6 درصد)، پاکستان (3/6 درصد)، کنیا (5 درصد)، چین (8/4درصد)، هند (4/4درصد) و ایتالیا (2/4 درصد) وارد می‌شود.

کومور 711 هزار و 417 نفر جمعیت دارد که میانگین سنی آنها 18.7 سال است. امید به زندگی برای زنان 15/65و برای مردان 37/60سال است.

در حدود 12/0درصد از مردم این کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند. زبان‌های رسمی این کشور عربی، فرانسوی و کوموری (مخلوطی از سواحیلی و عربی) است.

ترکیب کلى جمعیت از تیره‏هاى افریقائى است اما دو دسته مهاجر در آن سکونت دارند: دسته اول مهاجران سواحل شرقى آفریقا، ماداگاسکار، ایران، اعراب و هندى‏ها است. دسته دوم اروپائى‏ها هستند که شامل پرتغالى‏ها، هلندی‌ها و فرانسوى‏ها می‌شود.

98 درصد مردم آن مسلمان و سنی هستند و دو درصد بقیه مسیحی کاتولیک. در این کشور 16 هزار و 900 خط تلفن ثابت و 16 هزار و 100 خط تلفن همراه وجود دارد. کومور 6 میزبان اینترنتی و 21 هزار کاربر دارد.
ادامه مطلب ...

مهدی خزعلی بار ديگر بازداشت شد

0 نظرات
مهدی خزعلی هم بازداشت شد

. ادامه راه سبز(ارس): مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت، امروز چهارشنبه ٢١ مهر ماه ۸۹، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وي حالیکه عازم سفر بود، توسط ماموران دستگیر و به محل نامعلومی منتقل می شود. هنوز از علت دستگیری، ارگان بازداشت کننده، محل نگهداری و وضعیت وی خبری در دست نمی باشد.

گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.

صلاحیّت وی به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت منتشر ساخته‌است در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی نیز رد شده بود.

وی در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و زندانی شد. در همان زمان پدرش آیت‌الله خزعلی، در اعلامیّه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد. مهدی خزعلی نیز در بیانیّه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری منتشر گردید ، ضمن تأکید بر ادای احترام به پیشگاه پدر گفت: «می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزهٔ مستحبّی حرام است» می‌گویم «بلی؛ امّا جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئلهٔ رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.»

وی سال گذشته توسّط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و سپس زندانی شده بود ؛ که پس از احضار و پیش از دستگیری در وبگاه شخصی‌اش نوشته بود «نمی‌دانم در من چه روحانیّتی دیده‌اند که مرا به این دادگاه احضار نموده‌اند!»

لازم به يادآوريست مهدی خزعلی تاکنون با قرار وثیقه آزاد بود.
ادامه مطلب ...

نهمين پيش شماره روزنامه کلـــمــــه» مسئولان، نظام را قرباني كردند

0 نظرات
روزنامه کلـــمــــه پيش شماره نهم؛ جای آن در مدرسه شما خالی است:
«تاييد گراني‌ها و آغاز ذخيره‌سازي» ، «مسئولان، نظام را قرباني كردند»

. ادامه راه سبز(ارس): آرام و آرام روزنامه کلمه در اتوبوس و تاکسی و دست دوست و آشنا دیده می شود و دیده خواهد شد. این فقط شبکه توزیع کلمه نیست که مخاطبان و مردم سبز اندیش عهده دار آن هستند. بلکه تحریریه کلمه هم از بیشماران تشکیل شده است. کلمه محتوای مطالب خود را تنها با لحاظ کردن نظرات مخاطبان تهیه خواهد کرد و برای ‍آینده نیز در تصحیح و ارتقای کار روی کمک بی شماران حساب می کند. بسیاری از شما در مورد

زمان انتشار شماره یک و تبدیل شدن پیش شماره ها به شماره پرسیده بودید که انشالله پس از ایجاد صفحه مخصوص روزنامه در سایت انتشار کلمه به صورتی رسمی از شماره یک آغاز می شود. همچنان که مخاطبان و یاوران گمنام در حال آزمون راههای مختلف توزیع روزنامه هستند و آن را با یکدیگر در میان می گذارند کماکان در مورد نحوه ی تولید آن هم از بازه زمانی انتشار گرفته تا محتوا و فرم کار نظرات گوناگونی ارایه می کنند . نمایندگان شما در تحریریه هنوز به جمع بندی کامل در مورد این موارد نرسیده اند. برای همین تا زمانی که کلمه به صورت پیش شماره منتشر می شود روش های گوناگون در زمینه تولید آزمون می شود.

از دوستی که خبر از تکثیر هزاران نسخه و توزیع در جنوب شهر می دهد تا همراه همدلی که نسخه ای از آن را برای پدر و مادر خود چاپ می کند عضوی از خانواده سبز روزنامه کلمه هستند. بی شماران روی کمک همه شما حساب باز کرده اند.

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيد
پی دی اف (301 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 565 كيلوبايت

ادامه مطلب ...

برخلاف ادعای خودکفایی، در شهریور ماه دولت ۱۴۱ هزار تن بنزین وارد کرد

1 نظرات
برخلاف ادعای خودکفایی، در شهریور ماه دولت ۱۴۱ هزار تن بنزین وارد کرد

. ادامه راه سبز(ارس): ا وجود اعلام خودکفایی بنزین ایران در اواخر مردادماه امسال، در شهریورماه بیش از ۱۴۱ هزار تن بنزین با ارزش ۱۰۶ میلیون دلار وارد کشور شده که از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر شده است.

۱۷ شهریور امسال خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه سرانجام پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز رسمی تولید بنزین در چند واحد‌ پتروشیمی که به‌طور آزمایشی برای یک هفته ادامه داشت، روز گذشته وزیر نفت از عملیاتی ‌شدن تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی و افزایش تولید بنزین کشور به روزانه ۶۶٫۵ میلیون لیتر خبر داده است. به این ترتیب از ۲۰ روز گذشته که تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی آغاز شده و در نهایت تولید را به روزانه ۶۶٫۵ میلیون لیتر افزایش داده، ایران از واردات بنزین خودکفا شده است.

بنابراین با این خبر، می‌توان ایران را از اواخر مردادماه امسال خودکفا در واردات بنزین دانست که با وجود این، طبق آخرین آمار گمرک کشور در شهریورماه امسال بیش از ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ تن بنزین به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار وارد کشور شده است.

البته باید توجه داشت که واردات بنزین دو کابرد مهم و ویژه دارد که یکی مخلوط کردن بنزین وارداتی با توجه به عدد اکتان بالای آن با بنزین تولید داخل با است و دیگری افزایش ذخایر استراتژیک. بنابراین واردات بنزین نمی‌تواند صرفا به معنی نیاز داخلی باشد.

براین اساس، قیمت متوسط هر کیلو بنزین وارداتی در شهریور ماه امسال در حالی ۰٫۸ دلار اعلام شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۰٫۷ دلار بود.

همچنین این میزان واردات بنزین در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۰۵ و ۳۳۷ درصد افزایش داشته است.

مصرف بی‌رویه ارز و خطر کاهش شدید ذخیره ارزی در شرایط تحریم

سایت آینده نوشت: در حالی که با تشدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های یکجانبه و فراقانونی آمریکا و کشورهای غربی، کشور در شرایط حساسی از نظر بازرگانی خارجی به سر می برد و ذخائر ارزی ارزش مضاعفی در این شرایط دارد، کارشناسان درباره مصرف بی رویه ذخایر ارزی هشدار می دهند.

بنابر اظهار یک منبع غیررسمی، مجموع ذخایر ارزی کشور در شرایط فعلی کمتر از پنجاه میلیارد دلار است که این رقم با احتساب طلبهای ایران از برخی کشورهای جهان سوم و در حال توسعه می باشد.

به نوشته این سایت، ذخایر مذکور که ذخایر ارزی بانک مرکزی محسوب می شوند، نقطه اتکای کشور برای شرایط اضطراری و تحریم احتمالی خرید نفت می باشد و لزوم حفظ و حتی افزایش این ذخائر در شرایط فعلی، یکی از اولویتهای اساسی کشور می باشد. اما با این وجود نشانه ای از صیانت از ذخایر ارزی کشور در عملکرد اقتصادی دولت دیده نمی شود.

افزایش واردات و رسیدن رقم واردات به مرز بی سابقه ۳۰ میلیارد دلار ظرف ۶ماه در کنار تزریق ارز به بازار تهران و فروش صدها میلیون دلار ارز ظرف چند روز برای تنظیم بازار، به علاوه ادامه روند انبساطی چند سال اخیر موجب شده است تا چراغ قرمز وضعیت ارزی کشور روشن گردد.

در این شرایط که خطوط اعتباری و فاینانس که امکان خریدهای غیرنقدی و مدت دار برای کشور را فراهم می آورد، به دلیل تحریمها مسدود شده است، ضرورت مدیریت منابع ارزی و صیانت از ذخائر ارزی کشور بیش از پیش احساس می شود. اگرچه رهبر انقلاب در سخنان صریح خود در تابستان گذشته با تاکید برلزوم مدیریت واردات اهمیت این موضوع را خاطر نشان کردند، اما به نظر می رسد روند انبساطی اقتصاد کشور در سالهای گذشته همچنان ادامه دارد.

چرا افزایش قیمت‌ها به بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها موکول نشد؟

روزنامه خراسان در سرمقاله خود با عنوان«افزایش قیمت ها در آستانه هدفمندسازی یارانه ها با کدام توجیه؟» از این امر انتقاد کرد.

این روزنامه می نویسد: گرچه مردم به انواع شوک های اقتصادی، گرانی و افزایش قیمت های ناگهانی و آنی عادت کرده اند و معمولا گلایه ها، انتقادها و اعتراض های شفاهی، کتبی و حتی رسانه ای شان برای کنترل و مهار قیمت بسیاری از کالاها و خدمات به جایی نرسیده، اما بالاخره یک روزی باید یک دستگاه یا سازمان و مسئولی «پاسخگو» به مردم و مجلس، به صورت جدی متولی کنترل و نظارت و حتی تعیین قیمت کالاها و یا لااقل برخی اقلام ضروری و مایحتاج عمومی جامعه باشد و اوضاع از این حالتی که هر تولیدکننده، بنکدار، توزیع کننده و فروشگاهی هر طور که می خواهد در خصوص قیمت گذاری و فروش کالا و خدمات خود اقدام کند، خارج شود.این مسئله به هیچ عنوان برای افکار عمومی و بسیاری از مردم قابل قبول نیست که قیمت برخی کالاها در بازار یک شبه و نه به طور منطقی و متناسب با افزایش درآمدها افزایش یابد و آن قدر این مسئله در مورد کالاهای مختلف اتفاق بیفتد که به امری عادی تبدیل شود و آب از آب هم تکان نخورد.

این روزنامه می‌افزاید: متاسفانه معلوم نیست به کدام دلیل و با چه توجیهی قیمت برخی کالاها و مایحتاج عمومی مردم و برخی خدمات به شدت افزایش می یابد.افزایش قیمتی که مسئولان تاکنون نتوانستند هیچ دلیل قابل قبول و قانع کننده ای حداقل برای عامه مردم ارائه کنند.آیا واقعا این افزایش قیمت ها نمی توانست به بعد از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها آن هم به شکل منطقی، دقیق و کارشناسی موکول شود تا این گمانه و نگرانی در اذهان تقویت نشود که قبل از اجرای طرح هدفمندسازی یک افزایش قیمت این چنینی! و بعد از آن هم لابد یک افزایش قیمت آن چنانی اتفاق خواهد افتاد!

ادامه مطلب ...

جديدترين ديدگاه خوانندگان