بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

فراخوان حضور در مراسم زادروز شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨

فراخوان حضور در مراسم زادروز شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨

. ادامه راه سبز(ارس): مراسم بیست و ششمین سالروز تولد شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨، روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه ٨٩، توسط خانواده آن شهید جنبش سبز، در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد و دوستان آن مرحوم از عموم مردم و جوانان خواسته اند تا "برای تسلی خانواده" و همچنین "زنده نگاهداشتن یاد آن جوان" در این مراسم شركت كنند.

به گزارش كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه سالروز تولد جان باخته راه آزادی، امیر ارشد تاجمیر می باشد. خانواده و دوستان وی بر مزارش گرد می آیند و یاد او را گرامی خواهند داشت.

در همین راستا، دوستان و دوستداران امیر ارشد از عموم مردم درخواست نموده اند كه برای تسلی خانواده و همچنین زنده نگاهداشتن یاد او در این مراسم شركت كنند.

مزار شهید امیر ارشد تاجمیر، در قطعه ۳۰۲، ردیف ۱۶۶، شماره ۷ و ساعت برگزاری مراسم نیز، ده صبح روز یكشنبه ۱۴ آذر می باشد.

گفتنی است امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش کسوت رادیو و تلویزیون و از قربانیان روز عاشورا در میدان ولیعصر بود که پس از زیر گرفته شدن توسط خودرو نیروی انتظامی، پس از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد. امیرارشد زمان شهادت، ۲۵ ساله و از صدابرداران رادیو بود.

رسانه های خبری در مورد مراسم تدفین وی گزارش داده بودند:

"عصر روز شنبه ۱۲ دی ٨٨ و پس از یكهفته پیگیری خانواده شهید تاجمیر برای دریافت پیكر فرزندشان، این جوان در ساعتی غیر معمول كه در بهشت زهرا خاكسپاری صورت نمی گیرد، بصورتی سریع و با عجله به خاك سپرده شد. آن روز هم مانند تمام روزهای بعد از عاشورا، خانواده شهید امیر ارشد تاجمیر پیگیر دریافت پیكر فرزندشان بودند كه نزدیك ساعت ۳ بعدازظهر از طرف مامورین به ایشان اعلام می شود كه میتوانند پیكر فرزندشان را دریافت كرده و به خاك سپارند. ابتدا تصور می شود كه پیكر تحویل سردخانه‌ بهشت زهرا داده می شود تا صبح یكشنبه مراسم خاكسپاری انجام شود اما خیلی سریع و صریح به ایشان اعلام می شود كه خاكسپاری باید تا ساعت ۴/۵ همانروز انجام شده و پایان پذیرد. خانواده‌ این شهید باید در این فاصله‌ی كوتاه هم اقوام و آشنایان را خبر می كردند و هم با فرزند و جگر گوشه‌شان وداع مینمودند. به آنها سفارش اكید هم می شود كه جز اقوام نزدیك كسی را خبر ننمایند و مراقب باشند تا مراسم در نهایت آرامش و بی سر و صدا انجام شود. بدین ترتیب در ساعتی كه تمام بخشهای بهشت زهرا اعم از اداری و غسالخانه برای عموم تعطیل شده بود و طبیعتا اطراف غسالخانه هم كاملا خلوت بود پیكر این شهید را شستشو داده و كفن كرده و با همراهی مامورین لباس شخصی بیرون آوردند. محل دفن هم از پیش تعیین و آماده شده بود و امكانی برای تصمیم گیری خانواده نبود. سه خودروی نیروی انتظامی و تعداد زیادی مامور لباس شخصی مشایعت كنندگان را همراهی می كردند. هنگام خاكسپاری نیز مامورین لباس شخصی در میان و همچنین پیرامون حاضرین ایستاده و از همه عكس و فیلم تهیه میكردند. تعدادی سرباز باتوم بدست هم در میان آن جمعیت كوچك مستقر شده بودند. چند مامور زن هم میان بستگان زن این شهید ایستاده بودند كه با یكی از زنان جوان حاضر كه به شدت بیقراری میكرد و در آن حال روسری‌اش به پشت سرش سُر خورده بود برخورد ناشایستی داشتند و الفاظ بسیار زشت و زننده‌ای را نسبت به او به زبان ‌آوردند..."





0 نظرات :: فراخوان حضور در مراسم زادروز شهید امیر ارشد تاجمیر، از جانباختگان عاشورای ٨٨

جديدترين ديدگاه خوانندگان