بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اطلاعیه فرزندان میرحسین به مناسبت درگذشت میراسماعیل موسوی

اطلاعیه فرزندان میرحسین به مناسبت درگذشت میراسماعیل موسوی

ادامه راه سبز(ارس): در پی درگذشت میر اسماعیل موسوی پدر میر حسین موسوی، فرزندان این راهبر جنبش سبز، با انتشار اطلاعیه ای در این زمینه، تالمات خود را با مردم ایران در میان گذاشتند.

به گزارش کلمه، پدر میرحسین موسوی، پدر بزرگ شهیدان علی و ابراهیم موسوی، پس از حصر و بازداشت خانگی میرحسین، مدام سراغ فرزند خود را می گرفت چرا که پیش از آن به صورت منظم با ایشان ملاقات داشت این مرحوم مقارن ظهر امروز چهارشنبه دهم فروردین به ملکوت اعلی پیوست.

میرحسین در تمام بیش از ۴۵ روزی که در حصر و بازداشت خانگی به سر می برد تنها یکبار آن هم در شرایط زننده امنیتی با حضور انبوهی از ماموران امنیتی در داخل خانه میراسماعیل موسوی و سه مامور امنیتی مرد و یک مامور زن برای خانم رهنورد در اتاق پدر پیر میرحسین توانست ایشان را ملاقات کند. به طوری که پدر میرحسین نیز متوجه غیر عادی بودن این مساله شده بود.

متن کامل اطلاعیه فرزندان میرحسین موسوی و نوۀ آن مرحوم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

حاج میر اسماعیل موسوی پدر بزرگمان، پدر میر حسین موسوی در آرزوی دیدار فرزند، دیده از جهان فرو بست

پدر میرحسین موسوی امروز ظهر در منزل خود دار فانی را وداع گفت و به رحمت خدا پیوست. وی در آرزوی دیدار فرزند خود این چهل و پنج روز را در حالتی شبیه احتضار می گذراند و هر روز سراغ میرحسین را از همسر خود می گرفت. فرزندان میرحسین موسوی و بقیه اقوام وی به خاطر کهولت سن او در جواب سوال های مداومش، در مورد نبود میرحسین موسوی که هر هفته به دیدار پدر می رفت و هر روز تلفنی جویای حال پدر خود بود می گفتند که پدرمان به مسافرت رفته است و به زودی بر می گردد و گاهی برای رفع دلتنگی های پدربزرگ پیر یکی از پسران دیگرش از جانب میر حسین موسوی حالش را می پرسید. احوال پرسی ای که با سکوت دردمندانه و معنا دار او روبرو می شد.

مردی که خانه پاکش باغ روییدن پاکترین و خالص ترین فرزندان این خاک و بوم شد و سفره پاک و پر از روزی حلالش و عبادتهای شب و روزش سالهای سال بهشتی زمینی را پدید آورده بود که جان و دل در باغ آسمانیش آرام می یافت. مردی که ستون معنوی خانواده خود بود.

اکنون با کوله باری از درد و حرمان با داغ نوه های گلگون کفنش، ابراهیم شهید دوران پر افتخار دفاع مقدس و علی شهید راه سبز و همیشه پیروز آزادی، دو برادر به خون خفته یکی در صحرای کربلایی جبهه ها و دیگری در عاشورای سرخ تهران و نیز در هجران و اندوه فرزند و عروسش که به ناحق و به جفا و تنها برای فریاد حق طلبی و آزادی خواهی اسیر ظالمان گشته اند، دار فانی را وداع گفت. دل پاکش با صبر و رضایت عجیبی که همیشه چهره نورانیش را مصفا می نمود، آرام گرفت. او ایوب خانواده بود. و پدرمان نیز ایوبی و راستی، از او فراگرفته بود ، که البته اجر مومنان و آنها که تنها گفتند لا و حاضر نشدند بنده غیر خدا شوند با خداوند متعال است و هو ارحم الراحمین.

دلهره ای از رنج مدام روزگارمان نیست که می دانیم مردان پاک خدا را هجرت از جهان خاکی به دنیای باقی سعادتیست و رها شدن از بند قفس آرزویی طولانی. می دانیم که راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند بود. شگفت است تاریخ که مدام تکرار می شود. اندوه هجران پدر و فرزند رسم روزگار است که در طول تاریخ یوسف از یعقوب جدا کرده است و همان زمانه هم یوسف ها از چاه به بیرون کشیده است و موسی ها به دامان خانواده برگردانده است. امید که سیاهی و تاریکی رنگ ببازد و گلباغ کشور، سبز و آباد گردد.

پدر بزرگ مهربان و مظلوممان را به خدا می سپاریم و امیدواریم در کنار آنها که دوستشان می داشت و در کنار انبیا و اولیا و در جوار قرب و رحمت الهی آرام گیرد که وعده الهی حق است.

و قضی بینهم باالحق و قیل الحمد لله رب العالمین
دختران میرحسین موسوی

قابل ذکر است که به علت نسبت دور خانوادگی رهبری با میر اسماعیل موسوی خامنه، پدر میرحسین، و نیز جایگاه خاص مرحوم در خامنه ، در دوران انقلاب، آقای خامنه ای مدتی در خانه ایشان پناه داشتند و در همین خانه که پدر آقای موسوی در فقدان پسرش جان سپرد زندگی می کرد.

12 نظرات :: اطلاعیه فرزندان میرحسین به مناسبت درگذشت میراسماعیل موسوی

  1. حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی امام راحل در پیامی به مهندس میرحسین موسوی درگذشت پدر ایشان را به وی تسلیت گفت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به مهندس موسوی به این شرح است:

    بسمه تعالی

    جناب اقای مهندس میرحسین موسوی

    درگذشت والد ماجد مرحوم حاج سید اسماعیل موسوی که عمری را در عشق به پیامبر و اهل بیت مکرم ایشان سپری نمود، خدمت جنابعالی، جمیع بستگان خصوصا برادران و خواهران گرامیتان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران واسعه و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

    سید حسن خمینی

  2. شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، با صدور پیامی، درگذشت حاج میر اسماعیل موسوی را به مهندس میر حسین موسوی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت ایران، متن این پیام به شرح ذیل است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    «انا لله وانا اليه راجعون»

    جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
    خبر درگذشت پدر مکرّم و بزرگوارتان موجب تأثر و تألم گردید.
    بدون تردید، زحمات شایان حضرتعالی در زمینه پیشرفت و اعتلای کشور بر کسی پوشیده نیست و مدیریت شایسته امور اجرایی کشور در دوران دفاع مقدس، شاهدی بر این مدعا است. خانواده مرحوم موسوی بر همه ایرانیان حق دارند و إن شاءالله نام نیک وی در اذهان جاودانه خواهد ماند.
    اینجانب این مصیبت و ضایعه را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور، علوّ درجات، و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

    (شیخ الاسلام مولانا) عبدالحمید
    امام جمعه اهل سنت زاهدان

  3. فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه ای، درگذشت پیر فرزانه و فقید وارسته، حاج میر اسماعیل موسوی، پدر بزگوار جناب آقای میر حسین موسوی نخست وزیر دوران هشت سال دفاع مقدس را به بیت مکرم و معزز موسوی به خصوص یار دیرین حضرت امام و همراه پاک، صادق و صمیمی مردم جناب آقای میر حسین موسوی فرزند برومند ایشان تسلیت گفت و از لغو مراسم ختم این سلاله رسول مکرم اسلام ابراز تاسف کرد.

    در این اطلاعیه که در پارلمان نیوز منتشر شده، برای بزرگ خاندان موسوی از درگاه احدیت آمرزش الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و گشایش در امور در خواست شده است؛ و همچنین آمده است: پدر مکرم مهندس میر حسین موسوی سالهای متمادی با چرخدستی بسیار محقر و کوچکی در بازار تهران چای فروشی میکرد و به رغم مسولیت های سنگین و مهم فرزندش هرگز دل در گرو مال و مقام دنیا نبست و منزلش در محله درخونگاه جنوب تهران خود گواهی بر نگاه این مرد عارف به زندگی است.

    پایگاه خبری فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی در ادامه این اطلاعیه آورده است: میر حسین موسوی در طول سالهای گذشته با وجود همه مشکلات و گرفتاریها هر صبح روز جمعه بر بالین پدر حاضر می شد و آخرین دیدار ایشان با پدر پنجشنبه شب بود، اما این بار نه بر بالین پدر که در کنار جسد بی روحی که در حسرت دیدار فرزند برومندش جان به جان آفرین تسلیم کرده بود، نشست.

  4. سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، در پیامی با تقدیر از خدمات میرحسین موسوی، درگذشت میراسماعیل موسوی پدر ایشان را تسلیت گفت.

    به گزارش وبلاگ مرعشی این پیام به شرح زیر است:

    برادر بزرگوارم جناب آقای مهندس میر حسین موسوی

    خبر درگذشت ابوی بزرگوارتان که مظهر ایمان و پاکی بود موجب تاسف و تالم است.

    من این مصیبت را به خاندان موسوی که چندین شهید را در راه آرمانهای اسلامی تقدیم کرده است و به ویژه جنابعالی که همواره و صادقانه به میهن اسلامیمان خدمت کرده اید تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای شما و بازماندگان صبر و برای آن فقید سعید علو درجات را مسالت می کنم: “در نبندیم به روی سخن زنده تقدیر که از پشت چپرهای صدا می شنویم”

  5. پیام تسلیت همسر شهید همت و همسر شهید باکری به میرحسین موسوی

    انا لله و انا الیه راجعون

    برادر بزرگوار جناب آقای مهندس میر حسین موسوی

    ارتحال سلاله پاک رسول گرامی اسلام(ص) – پدر بزرگوارتان – را به جنابعالی و خانواده مکرمتان تسلیت عرض نموده، از درگاه ذات احدیت برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل آرزومندیم، فرصت را غنیمت شمرده تا ارادت خودمان را نسبت به شما – که در برهه های سخت و دشوار خالصانه با مردم همراهی کرده اید – عرض بداریم.

    شما بخش افتخار آمیز خاطرات مایید، بخصوص خاطرات دوران دفاع مقدس!، همراهی شما با شهدا و خانواده آنها را فراموش نخواهیم کرد. خدا را شاکریم که از گذشته پشیمان نیستیم و آرزو داریم تا در آینده به همراه شما و دیگر دوستان به آرمان های امام و شهیدان وفادار بمانیم.

    فاطمه چهل امیرانی ( همسر شهید حمید باکری)

    ژیلا بدیهیان (همسر شهید ابراهیم همت)

  6. آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب، مرجع تقلید مقیم شیراز، در پیامی به مهندس میرحسین موسوی، درگذشت پدرش مرحوم میر اسماعیل موسوی را به وی تسلیت گفت

    بسم الله الرحمن الرحیم

    انّا لله و انّا الیه راجعون

    حضور محترم جناب مستطاب سلالة السادات مهندس میرحسین موسوی

    خبر درگذشت پدر مکرّم و معزّز جنابعالی موجب تأثّر و تألّم شد، اینجانب در ضمن اینکه به شما و سایر بازماندگان ایشان تسلیت می گویم، به آن مرحوم نیز تبریک می‌گویم که خداوند فرزندی به وی عنایت کرد که عمر پر برکت خود را در راه پی‌گیری اهداف بلند امام راحل(رحمه الله) قرار داده است. امام عزیز اعتلای کلمه اسلام و سربلندی مسلمین جهان به خصوص مردم مسلمان ایران را می خواست که حاصل آن «جمهوری اسلامی ایران» بود، و با تأکید هرچه بیشتر در تدوین قانون اساسی به آن روحی دائمی بخشید، و شما هم به عنوان مرید و مقلّد حضرت امام خمینی(رحمه الله)، در حیات و ممات ایشان از اهدافشان حمایت کرده و استقامت نمودید، هرچند فعلاً جنابعالی در حصر غیر شرعی و غیر قانونی بلکه غیر انسانی می باشید امّا در واقع و حقیقت آزادید، و هر چند مطرود شده غیر شرعی و غیر قانونی می‌باشید امّا در قلب با صفای مردم مؤمن، و مردم آزاده جا دارید.

    اینجانب از هیأت حاکمه می خواهم که به حصر شما و همسر محترمه تان و حجّة الاسلام و المسلمین کروبی و همسر ایشان پایان دهند و بدانند که هیچ مجتهد عادلی این حصر را امضاء‌ نمی کند. اگر به نظر آنها شما متّهم به جرمی می باشید چرا شما و آقای کروبی را در دادگاه صالح در نزد مجتهد عادل نمی‌آورند تا بتوانید از خود دفاع کنید، و همه بشنوند و ببینند که این همه اتّهامات از کجا پیدا شده است.

    در خاتمه همانطور که بارها گفته‌ام شما و ما و همه دوستداران شما به جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستیم و خواستار اجرای دقیق قوانین اسلام و قانون اساسی می‌باشیم و نیز آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی در بند را خواستاریم.

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    سید علی‌محمد دستغیب

  7. سید محمد خاتمی درگذشت حاج سید اسماعیل موسوی، پدر مهندس میرحسین موسوی را تسلیت گفت

    سم الله الرحمن الرحیم

    برادر بزرگوارم جناب آقای میرحسین موسوی

    “مرگ” یقینی ترین پدیده هستی و آغازی است برای زندگی دیگر که جاودانه است و آدمی در گرو انگاره ها و انگیزه ها و رفتار خویش؛ و خوشا به حال آنان که با ایمان پاک و باور استوار و احساس مسؤولیت در برابر حضرت پروردگار و سرنوشت بندگان او می زیند و با دل مطمئن به دیدار خداوند منان می شتابند.

    پدر بزرگوارتان جناب حاج سید اسماعیل موسوی رحمة الله علیه، مظهر ایمان و ادب و پاکی و پرورنده فرزندان بزرگواری چون شما، پس از عمری بندگی خدا و خدمت به خلق، اینک جان به جان آفرین تسلیم کرده است. اطمینان دارم که لطف حضرت حق تسلی بخش شما است که اهل صبر و توکل هستید و همواره خواستار سربلندی کشور، استواری انقلاب و آزادی و حرمت و رفاه مردم بوده اید.

    من این مصیبت را به جناب عالی و همه بستگان داغدار تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه حضرت پروردگار علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جناب عالی گشایش عاجل و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ایران و مردم مسألت می کنم.

    با احترام

    سید محمد خاتمی

  8. جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در پیامی به مهندس میرحسین موسوی، درگذشت پدرش را تسلیت گفتند و برایش نوشتند: تو تنها نیستی، هیچ یک از ما تنها نیست.

    متن این پیام که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

    دیروز، که تنش خرابی خاک آباد می‌کرد ما تو بودیم
    امروز که هستن جاودانه از هستی می‌ستاند ما توئیم
    فردا که او نیز به او می‌پیوندد ما تو خواهیم بود

    جناب آقای میرحسین موسوی

    ما را به بند افکندند تا تو این درد بشناسی
    تو پدر از دست می‌دهی تا ما قدر درد بدانیم
    غم، در هوای زندان امشب قوام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد
    تنها نیستی، هیچ یک از ما تنها نیست

    … به امید بوییدن شکوفه‌های این درخت با درد و صبر آبیاری شده

    گروهی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین

  9. جمعی از رزمندگان سبز دوران جنگ تحمیلی در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت پدر میر حسین موسوی، خطاب به وی گفته اند: همانگونه که شما دو سال اخیر در کنار خانواده های شهدا و زندانیان جنبش سبز باعث دلگرمی و صبوری این عزیزان شدید ما نیز به عهد خود با شما در تمام زمینه ها وفاداریم و از خداوند برای ایشان علو درجات و رحمت بیکران و برای شما میر عزیز و خانواده محترمتان صبر جمیل خواستاریم.

    متن پیام تسلیت به نقل از جرس به شرح زیر است:

    بنام خداوند بخشاینده مهربان

    همه از خداییم و به سوی او میرویم

    مهندس میرحسین موسوی! درگذشت پدر بزرگوارتان را به شما یاور عزیز تسلیت عرض می نماییم.

    درگذشت پدر بزرگوارتان ما را همچون شما غمگین و عزادار نمود. میدانیم که غم از دست دادن پدر قطعا سنگین و بزرگ است .علی الخصوص برای شما بزرگوار که مدتهاست به خاطر حبس غیر قانونی و فشارهای دیکتاتوری مستقر نتوانستید در کنار آن عزیز سفر کرده باشید.

    نیروهای مزدور وابسته به دیکتاتور بار دیگر وحشت و زبونی خود را در مراسم تشیع پدر بزرگوارتان به نمایش گذاشتند و شما را حتی از آخرین وداع محروم ساختند. اینان همچون گذشته ترس و وحشت خود را از حضور مردم عزادار در کنار شما نشان دادند و فکر می کنند با رفتار زبونانه خویش میتوانند جلو سیل خروشان دوستداران شما را بگیرند .

    میر حسین عزیز همانگونه که شما در طی ماههای پس از کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری در کنار خانواده های شهدا و زندانیان جنبش سبز باعث دلگرمی و صبوری این عزیزان شدید ما نیز به عهد خود با شما در تمام زمینه ها وفاداریم و خود را عزادار پدر بزرگوارتان میدانیم و از خداوند برای ایشان علو درجات و رحمت بیکران و برای شما میر عزیز و خانواده محترمتان صبر جمیل خواستاریم.

    باشد که روزی با گذر از این مشکلات بتوانیم مراسمی در شان پدر بزرگوار رهبری ازاده همچون میر حسین موسوی بر گذار نماییم .

    رزمندگان سبز دوران جنگ ایران و عراق

  10. با واعظان بگویید، دیگر سخن نگویند…

    داستان تلخی است که در آن زندگی می کنیم. تاریخ سیاهی است که تجربه می کنیم. روزگار تباهی که در آن انقلابی به نام خدا آغاز شد، و سرانجام به دامان هرآنچه ضدخداست اوفتاد.

    به خطیبانی که برایمان از قصه پرغصه ی انحراف انقلاب پیامبر (ص) می گویند بگویید دیگر برای ترسیم آن روزگار خیانت پیشه به خود زحمت ندهند، که ما تکرار آن مرارت ها را به چشم خود دیده ایم. به آنانی که بر سر منابر، مظلومیت امامان شیعه را در حیات و مماتشان فریاد می زنند بگویید ما مظلومیت انسان های آزاده ای که جز ایستادگی در برابر امپراتوری دروغ گناهی نداشتند را چشیده ایم. به مرثیه خوانانی که از ستمی که بر پیشوایان دین به هنگام تشییع و خاکسپاری شان رفت آواز سر می دهند بگویید دیگر لازم نیست حنجره های خود بدرند که ما آن را در هنگام دفن هر یک از عزیزانمان در بهشت زهرا شاهد بوده ایم. به آنانی که سیاهچال های بنی عباس را به تصویر می کشند بگویید که ما کاظم خود را در غل و زنجیر دیده ایم.

    آری! ما شعب ابی طالب، هجرت به حبشه، سقیفه ی بنی ساعده، صحرای ربذه، خانه نشینی علی، مظلومیت حسن، شهادت حسین، تنهایی مسلم، اسارت زینب، سکوت رضا، حبس عسگری، سب خاندان پیامبر بر منابر، مکر معاویه، سفاکی یزید، حشمت میان تهی هارون، دسیسه چینی مأمون، و حاکمیت زر و زور و تزویر همة ظالمان تاریخ را زندگی کرده ایم. با واعظان بگویید که دیگر سخن نگویند، چه، دیگر به سخنشان نیازی نیست.

  11. فهمیدن که دست خود آدم نیست، ما خیلی تلاش می کنیم که نفهمیم، نمی شود!

    آیت الله نوراللهیان از بستگان دور ماست، روحانی آزاداندیش ، محقق و صاحب سخن می باشد، سالیان زیادی است که با بیت رهبری در حوزه بین الملل و موسسات آموزشی و فرهنگی خارج از کشور همکاری دارد.

    مهدی خزعلی در وبسایت شخصی خود، با انتقاد از بازداشت آیت الله نوراللهیان می گوید: لابد به او می خواهید بگویید: نفهم! آخر فهمیدن که دست خود آدم نیست، باور بفرمایید، ما خیلی تلاش می کنیم که نفهمیم، نمی شود!

    متن کامل این یادداشت به نقل از وب سایت باران متعلق به دکتر مهدی خزعلی را با هم میخوانیم:

    او از بستگان دور ماست، روحانی آزاداندیش ، محقق و صاحب سخن می باشد، سالیان زیادی است که با بیت رهبری در حوزه بین الملل و موسسات آموزشی و فرهنگی خارج از کشور همکاری دارد.

    البته بعد از انتخابات به جرم حمایت از کاندیدای رقیب رابطه اش با بیت رهبری قطع شد و اینک به جرم شرکت در تشییع جنازه پدر کاندیدای رقیب به زندان می رود!

    به کجا می رویم؟ آیا برای خودمان کسی را نگه داشته ایم؟ آخر او را به چه جرمی گرفتید؟ من را می گیرید، می گویید: ننویس! او که نمی نوشت و حرفی نمی زد، لابد به او می خواهید بگویید: نفهم! آخر فهمیدن که دست خود آدم نیست، باور بفرمایید، ما خیلی تلاش می کنیم که نفهمیم، نمی شود!

    برای آن عزیز آزادی با عزت و برای مردم آگاهی و غیرت از خداوند منان مسئلت دارم.

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ مهدی خزعلی

  12. مجمع روحانیون مبارز در پیامی به مهندس میر حسین موسوی درگذشت پدر بزرگوار ایشان، سید اسماعیل موسوی، را تسلیت گفت و تاکید کرد که آن مرحوم، حق بزرگی بر همه مردم این مرز و بوم داشت چرا که فرزندی در دامان خود تربیت کرد که در هشت سال دوران دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای اداره هر چه بهتر کشور فرو گذار نکرد و مردم ایران همواره آن خدمات ارزنده را پاس داشته و خواهند داشت.

    متن این پیام که در وب‌سایت مجمع روحانیون مبارز منتشر شده، به شرح زیر است:

    جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

    در گذشت پدر بزرگوارتان موجب تأسف و تأثر تمام علاقمندان گردید. مرحوم سید اسماعیل موسوی مردی از سلاله پیامبر(ص) که عمر پر برکت خود را با تعهد و پاکی و صداقت به پایان برد و در حالی در جوار رحمت حق آرامید که از خاندان خود شهیدانی تقدیم اسلام و انقلاب نمود. او حق بزرگی بر همه مردم این مرز و بوم داشت چرا که فرزندی در دامان خود تربیت کرد که در هشت سال دوران دفاع مقدس از هیچ تلاشی برای اداره هر چه بهتر کشور فرو گذار نکرد و مردم ایران همواره آن خدمات ارزنده را پاس داشته و خواهند داشت.

    مجمع روحانیون مبارز این مصیبت را به جنابعالی و سایر بازماندگان صمیمانه تسلیت می گوید و برای آن مرحوم علو درجات و برای جنابعالی و دیگر مصیبت دیدگان صبر و اجر و سربلندی از خداوند بزرگ مسئلت دارد.

    مجمع روحانیون مبارز
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۰

جديدترين ديدگاه خوانندگان