بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نتیجه تلاش تندروها برای تشکیل «حکومت اسلامی»، رواج شعار«جمهوری ایرانی» است

نصرالله ترابی عضو فراکسیون خط امام مجلس:
نتیجه تلاش تندروها برای تشکیل «حکومت اسلامی»، رواج شعار«جمهوری ایرانی» است



ادامه راه سبز - ارس: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس با انتقاداز تعبیر برخی تندروها و افراطیون از اسلام و تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی گفت:« نتیجه چنین برخوردها و تفسیرهای افراطی از اسلام، رواج شعار جمهوری ایرانی در تجمعات مردمی است.»

نصرالله ترابی در گفتگو با خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، در آسیب شناسی رواج شعار «جمهوری ایرانی»، در برخی تجمعات مردمی و خطرات آن، اظهار داشت:«طبیعتا در هر کشوری عقاید و اندیشه‌های گوناگون وجود دارد، زمانی‌که صاحبان عقاید نتوانند اندیشه خود را صریح و شفاف مطرح کنند از فرصت‌هایی مانند همین تجمعات استفاده می‌کنند.»

وی تصریح کرد:«همانطور که آقای موسوی و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب بارها تاکید کرده‌اند، جنبش سبز چارچوب مشخص خود را دارد و تاکید آن بازگشت به قانون اساسی و جمهوری اسلامی با تعریف و اندیشه‌های امام (ره) است

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد تاکید کرد:« ترویج این شعارها به دلیل آن است که متاسفانه مردم نتوانسته‌اند به خواسته‌های بحق خود برسند.»

وی افزود:« مردم باید احساس کنند که در چتر جمهوری اسلامی می‌توانند به همه مطالبات ملی، مذهبی و ایرانی خود برسند.»

ترابی با بیان اینکه تعبیر اشتباه برخی افراطیون از جمهوری اسلامی و دنبال کردن حکومت اسلامی، بخشی از جامعه را به این شعارها سوق داده است، تصریح کرد: «اسلام بزرگترین دموکراسی است که همه عقاید و مکاتب را در خود هضم می‌کند، اما امروز شاهد هستیم برخی آقایان با شجاعت اعلام می‌کنند در اسلام دمکراسی وجود ندارد».

عضو فراکسیون خط امام(ره) ادامه داد: «آقایان دنبال حکومت اسلامی هستند چتر اسلام را محدود و دامنه فراگیری آن را بر اساس اندیشه خودشان تفسیر می‌کنند».

ترابی خاطر نشان کرد:« آنچه ما در اندیشه‌های امام راحل دیده‌ایم و در اوایل انقلاب هم مطرح بود، همان چیزی است که میر حسین موسوی امروز خواستار بازگشت به آن است و همان چیزی است که به تعبیر آقای خاتمی اسلام را ظرف بزرگی می‌داند که هرکس بر اساس توان خود می‌تواند از آن برداشت کند.»

0 نظرات :: نتیجه تلاش تندروها برای تشکیل «حکومت اسلامی»، رواج شعار«جمهوری ایرانی» است

جديدترين ديدگاه خوانندگان