بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

ما بی‌شماریم و ۱۳ آبان را سبز می‌سازیم

ما بی‌شماریم و ۱۳ آبان را سبز می‌سازیم


اصل ۲۷ قانون اساسی صراحت دارد: "تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح‌، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است." در این اصل اخذ مجوز را برای اجتماع و راهپیمایی لازم نشمرده است و تنها شرط را این گذاشته است که مخل مبانی اسلام نباشد. ۱۳ آبان ۸۸ مردم سبزاندیش ایران، می‌خواهند از این اصل و حقی که قانون‌اساسی به آن‌ها داده است استفاده کنند.

مردم می‌دانند که نفس آمدنشان به خیابان و تجمعشان نشانه اعتراض است. حتی سکوت آن‌ها همراه با رنگ سبز و علامت پیروزی دستهاشان هزاران پیام دارد و آنانی که در پی بهانه‌گیری برای خشونت‌ورزی و در هم‌پاشی اجتماعشان هستند را بیش از پیش خلع سلاح می‌کند. ضمن اینکه شیوه مسالمت‌جویانه و صلح‌خواهانه سبزها را بیشتر به نمایش می‌گذارد‌.

مردم سبز اندیش، در پی رهایی ایرانیان از دامن استبداد و استکبارند و مواهب این رهایی شامل همه ملت، حتی آنانی که امروز به انگیزه‌های مختلف در مقابل جنبش مردمی قرار دارند، می‌شود. هواداران جنبش سبز، هیچ ایرانی‌ای را دشمن خود نمی‌دانند و با همه از سر مهر و صفا رفتار می‌کنند و حتی شعارهای خلاقانه‌ گاه‌‌به‌گاه‌شان، نه تنها بوی مرگ نمی‌دهد، که نوید بخش زندگی است. آنها در پی زندگی برای همه هستند و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهند و در پی اصلاح کج‌روی‌ها و اعتراض به نادیده گرفتن خواسته‌های مردم نابودی هیچکس را نمی‌خواهند. در مقابل خشنونت به خشنونت متوسل نمی‌شوند و دنبال این هستند که در عمل میزان رای مردم باشد، نه در حرف و بالای منابر.

در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم ایران در مقابل گلوله گل دادند و پیروز شدند. مردم امروز هم باید به آنانی که به هر دلیل لباس نظامی به تن دارند و با پیش‌زمینه ذهنی بسوی آنان می‌آیند شاخه گلی بدهند و پیام اینکه ما با شما هستیم و در پی اعتلای میهنیم و صف ما همه یکی است. همه ما باید در پاسداری از استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و توسعه کشور باشیم. مردم باید با روی و آغوشی گشاده بسوی آن‌ها بروند و اشاره کنند که ما در پی آزادی و عزت شما هستیم و همه ما باید آینده‌ای سبز برای ایران بسازیم.

مردم سبزاندیش ایران نشان خواهند داد که گاندی و ماندلا هم سبز هستند که خواسته‌شان را همواره با مقاوت مدنی و عدم خشونت به پیش بردند و امروز ملت سبز ایران می‌خواهد نقطه عطفی در تاریخ‌ش رقم بزند و پایبندی به همه قوعد اخلاقی و صلح‌آمیز بشری را بار دیگر فریاد کند. یقینا این‌چنین رفتارهایی فرد فرد جامعه ایران را پله‌ پله وارد عصر جدیدی خواهد کرد، عصر حاکمیت قانون، خرد‌ورزی، صلح‌جویی و مردم‌سالاری و...

جنبش سبز بار دیگر بر مدار اعتدال به میدان می‌آید، از افراط و تفریط در شعار و عمل می‌پرهیزد و انرژی و نیروی جنبش را متوجه استبداد‌زدایی همزمان از حکومت و جامعه ‌می‌کند و تا به جای آن حاکمیت قانون را بنشاند که دستیابی به تمامی خواسته‌های ارزشمند سبز از همین راه هموار می‌شود.

سبزها اکنون به حضور خود می‌اندیشند و می‌خواهند روز به روز بر دامنه حضور و اجتماع ملی خود بیافزایند. اجتماع میلیونی آن‌ها با نمادهای سبز، تایید راه سبزامیدی است که رهبران سبز جنبش آنرا توصیف کرده‌اند. مردم با حضور سبز و پرشورشان نشان خواهند داد که راه سبز امید راه ملت ایران است و خارها و سنگ‌ها و گلوله‌ها ... در برابر اراده مردم مانع نیست و دیر یا زود همه در برابر خواسته‌های ناب و اصلاح‌طلبانه ملت سرخم خواهند کرد، که این وعده الهی نیز هست، و پیروزی با حق‌خواهان و عدالت‌‌طلبان است و ظلم و ستم رفتنی است.

0 نظرات :: ما بی‌شماریم و ۱۳ آبان را سبز می‌سازیم

جديدترين ديدگاه خوانندگان