بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

وضعیت قرمز برای جنبش سبز

وضعیت قرمز برای جنبش سبز

. ادامه راه سبز(ارس): به نظر می رسد که حکومت بعد از اعدام پنج مخالف و تهدید میرحسین موسوی توسط دادستان تهران، قصد دارد تا قدم دیگری به سوی سرکوب مردم بردارد.

وقایعی که از پانزده روز قبل آغاز شده، برای جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد جنبش و کابوس حکومت ازخیابانی شدن دوباره جنبش است. به همین دلیل هم حکومت آن پنج نفر را اعدام کرد تا آزمایش کند که آیا واکنشی از جانب مردم و رهبران جنبش خواهند دید یا نه. واکنش این بود که افکار عمومی حرف حکومت را مبنی بر تروریست بودن مخالفان نپذیرفت و موسوی هم بیانیه شدیداللحنی علیه اعدام ها داد. همین دادستانی سه روز قبل موسوی را تهدید کرد، مجلس دو روز قبل خواستار دستگیری وی شد، دیروز آرمین دستگیر شد و امروز یزدانفر محافظ موسوی دستگیر شد. این وقایع از پانزده روز قبل آغاز شده و ادامه خواهد داشت. دیروز آرمین دستگیر شد وامروز محافظ موسوی دستگیر شد. این وقایع پانزده روز است که آغاز شده و به نظم ادامه خواهد داشت.

به نظر می رسد حکومت سرکوب گسترده جنبش آزادیخواهی مردم ایران را شدت بخشیده است.

اول، حکومت با توافق سه جانبه تهران، تلاش می کند به جامعه جهانی نشان دهد که با آنان کنار میآید، به این شرط که آنان در مقابل عقب نشینی هسته ای ایران، از نقض دائمی حقوق بشردر ایران چشم بپوشند.

دوم، حکومت در فاصله پاسخ گرفتن از وین، سرکوب را جدی خواهد کرد. اگر جامعه جهانی با تشدید سرکوب برخورد کند، توافق سه جانبه را نقض میکند و اگر آنها ساکت بمانند، مخالفان را حذف می کند و به جامعه جهانی باج می دهد. به عبارت دیگر حکومت با دولتهای جهان کنار می آید تا ملت خودش را سرکوبکند.

سوم، حاکمیت عزم جدی برای سرکوب جنبش دارد. ادامه این وضع که دولت هر روز واهمه داشته باشد که با کوچکترین روزنه باز سه میلیون نفر در تهران به خیابان بیایند، کابوس دائمی حکومت است. آنان با دستگیر کردن محافظ اصلی موسوی، یا موسوی را نیز دستگیر و زندانی می کنند و یا در حصر خانگی قرار می دهند. در مرحله بعد یا هاشمی اعتراض می کند که او را نیز از مجلس خبرگان کنار می گذارند و از مجمع تشخیص حذف می کنند، یا به سوی حکومت می رود که در این صورت موفق می شوند، با قدرت بیشتری سرکوب کنند.

چهارم، مهم ترین مانع برای سرکوب جنبش سبز، آگاهی مردم ازخبرهاست، حکومت بشدت تلاش می کند تا با برجسته کردن اخبار اجلاس تهران، مانع خبررسانی سرکوب جنبش شود. مهم ترین کاری که می توان کرد خبررسانی به مردم است. مهم تر از خبررسانی هیچ کار دیگری نیست. خبررسانی به مردم کار اصلی کسانی است که در فضای مجازی حضور دارند. " ما" به معنای همسایگان مجازی همدیگر،اینجا هستیم تا خبر و آگاهی بگیریم و بدهیم.

خبررسانی را بسرعت جدی بگیریم. خبررسانی کنیم در اینترنت، در همه فضاهای مجازی وب 2 و از طریق لیست ای میل و در سایت ها و از طریق کامنت گذاشتن برای مخاطبان. خبررسانی کنیم در رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون های فارسی از طریق تماس گرفتن با آنها و ایجاد فشار برای دادن خبر سریع و کامل و مکرر. خبررسانی کنیم در فضاهای ارتباطی مستقیم مثل تلفن، خبررسانی در محل کار و هر جا که می توانیم.

حکومت می خواهد از طریق تحت الشعاع قرار دادن این دستگیری و دستگیری های بعدی زیر پوشش اجلاس تهران، جنبش را سرکوب کند. خطر جدی است. همه را در جریان خطر سرکوب کامل جنبش بگذارید و مطلع کنید.

سید ایراهیم نبوی
بیست و هفتم اردیبهشت 89

0 نظرات :: وضعیت قرمز برای جنبش سبز

جديدترين ديدگاه خوانندگان