بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

«کوفه­ ای بودن یا کوفه ای نبودن؟» بقلم مصطفي تاج‌زاده + pdf

نوشته تازه‌اي به قلم سيد مصطفي تاج زاده:
کوفه­ ای بودن یا کوفه ای نبودن؟
. ادامه راه سبز(ارس): در ادامه انتشار مجموعه مقالاتی که مصطفی تاج زاده در دوران مرخصی خود تحریر کرده است، یادداشت جدیدی با عنوان "کوفه­ ای بودن یا کوفه ای نبودن؟" دراختیار سايت تحول سبز جهت انتشار قرار گرفته است.

تاجزاده این یاداشت را به "شبنم سهرابی" که در روز عاشورا توسط ماشین نیروی انتظامی زیرگرفته شد و "راشل­ کوریي" دختر آزاده و آزادی‌خواه امریکایی تقدیم کرده است.

تاج زاده در اين نوشته آورده است: «می توان در پرتو خیزش جنبش های اعتراضی آزادیخواهانه در اقصی نقاط دنیا و در سیمای انسانی جنبش های نوین اجتماعی به جستجوی همبستگی و معنویتی جدید بر آمد و به “اهل کوفه نبودن” معنایی وسیع، آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه بخشید. در این صورت خواهیم توانست اتصالی انسانی بین جنبش سبز و همه جنبش هایی برقرار کنیم که به “دفاع از حقوق انسان ها” و “محکومیت هر ظلم و جنایت “علیه انسان­ها در سراسر جهان معتقد باشند»

متن کامل این یادداشت با فرمت pdf در ادامه ارائه ميگردد:
تقدیم به شبنم سهرابی که روز عاشورا توسط ماشین نیروی انتظامی زیر گرفته شد و تقدیم به راشل­ کوری، دختر آزادیخواه امریکایی که برای دفاع از حقوق مردم فلسطین، زیر بولدوزر رفت و کشته شد (سيد مصطفي تاجزاده)

مقدمه:

همبستگی با جنبش های دموکراتیک و ضد استبدادی معاصر و احساس تعلق به جمهوری آزادگان و طرفداران حقوق انسان ها معنای واقعی “اهل کوفه نبودن” در عصر ارتباطات و در جهان جهانی شده است. دموکرات- مسلمان های ترکیه مبتکر اعزام کشتی کمک رسانی به مردم در محاصره” غزه” بدین شیوه واژه “کوفه ای نبودن” را تعریف می کنند و چتر آن را بر پیکر آزادگان دیندار و غیر دیندار می‌گسترانند. مگر امام حسین (ع) خود خطاب به کوفیان اعلام نکرد، “اگر دین ندارید،لا اقل آزاده باشید؟”در یک فرایند کاملا معکوس حزب پادگانی در ایران مفهوم “کوفه ای بودن” را گسترش می دهد. یعنی به همان میزان که “اسلام ضدظلم و آزادیخواه” واژه “کوفی نبودن” را بسط می دهد تا شامل آزادگان غیردیندار نیز بشود، “اهل کوفه بودن” در “اسلام پادگانی” چنان گسترش می یابد که یک مقام نظامی – اطلاعاتی دامنه آن را حتی به حوزه اصولگرایان نیز تعمیم می دهد(۱) . به این ترتیب مفاهیم و واژگان الهی وانسانی بسته به این که در “کشتی آزادگان” باشی یا در “پادگان استبدادطلبان” دچار بسط و قبض می شوند و معنای ویژه‌ای می یابند.

متن کامل مقاله «کوفه­ ای بودن یا کوفه ای نبودن؟»
جهت دريافت
(فايل pdf) بر روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل جهت دانلود 180 كيلوبايت

0 نظرات :: «کوفه­ ای بودن یا کوفه ای نبودن؟» بقلم مصطفي تاج‌زاده + pdf

جديدترين ديدگاه خوانندگان