بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

گزارش تصویری از درگیریهای شدید در مسجد قبا‏ شيراز

3 نظرات
گزارش تصویری از درگیریهای شدید در مسجد قبا‏ شيراز

. ادامه راه سبز(ارس): بعد از راهپبمایی روز قدس در شیراز همانطور که آیت الله دستغیب پیش بینی کرده بود، عده ای از لباس شخصی ها را اجیر کرده و به سمت مسجد قبا کشاندند. پیش از این مسئولین مسجد قبا با نیروی انتظامی تماس گرفته و به آنها گفته بودند که این چنین برنامه تدارک دیده شده است. اما نیروی انتظامی از اعزام نیرو خود داری کرده و تنها به بستن حصارکشی و داربست پرداختند. گفتنیست لباس شخصی ها که گزارش می شود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هستند این داربست ها را شکسته و وارد مسجد شدند. در مسجد را شکستند و به ضرب و شتم طلبه های آیت الله دستغیب پرداختند.

گفتنیست گمان میرود امشب هم اراذل و اوباش کودتا بار دیگر به مسجد قبا حمله ور شوند .








ادامه مطلب ...

آیت الله دستغیب: به اسم دفاع از ولایت و رهبری به مسجد حمله می‌کنند + صوتي

0 نظرات
آیت الله العظمی دستغیب:
رهبری هم باید تابع قرآن و سنت باشد

. ادامه راه سبز(ارس): آيت الله العظمی دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، در سخنرانی امروز خود در مسجد قبا از دخالت نیروهای نظامی در سیاست انتقاد کرد: «بنده این مطلب را بارها عرض کرده ام که سپاه و بسیج و نیروهای نظامی نباید وارد سیاست شوند و به کار خود مشغول باشند و نتیجه این دخالت این می شود که با فتواهای عجیب و غریب و با توجیهات کذایی به مسجد حمله می کنند. این نوع عملکردها هم دنیای شخص را از بین می برد و هم آخرتش را. » ايشان خاطر نشان ساخت که اگر کسانی که با اسلحه به آنها حمله شده، بخواهند شکایت کنند، بازداشت محاکمه می‌شوند، اما مهاجمان را آزاد می‌گذارند.

به گزارش کلمه به نقل از حدیث سرو، وی همچنین با اشاره به سخنرانی‌های خود در ماه رمضان درباره علامت مومن بد و مومن خوب و همینطور عالم فاسق و عالم عادل، افزود: برخی افراد این حرفهای من را مطابق با توهمات و تخیلات خود دانسته و آن را بر رهبری منطبق کردند در حالیکه بنده قصدم از این صحبتها فقط نصیحت و امر بمعروف و نهی از منکر بوده است.

وی همچنین اظهار داشت: به اسم ولایت فقیه می آیند یک همچین وضعی را پیش می آورند. مگر رهبری از شما خواسته که این گونه عمل کنید؟! هیچ وقت ایشان راضی به اینگونه برخوردها نیست که شما به مسجد حمله کنید و بگویید رهبری دستور داده!

آیت الله دستغیب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات روز گذشته، گفت: وقتی قانون اجرا نشود باید شاهد این نوع برخوردهای خودسرانه بود. از آنطرف استاندار و فرماندار شیراز و غیره راضی به این گونه اعمال خلاف شرع نیستند و از آن طرف این عده که شاید ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر هستند در عین مخالفت مسئولین اجرایی شیراز به مسجد حمله می کنند و در کتابخانه مسجد با اسلحه چند نفری را زخمی می کنند. خوب این دوستان ما به چه کسی شکایت کنند؟

گزیده ای از سخنرانی امروز این مرجع تقلید را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم


هدف بنده و جنابعالی از اینکه در این مسجد دورو بر هم جمع شدیم این است که می خواهیم متوجه شویم که خدایتعالی هست که همه کاره ماست و مسبب الاسباب را او بدانیم و با چشم دل متوجه این مطلب شویم. ما و شما از برکت ائمه اطهار ع یک وحدت معنوی با یکدیگر داریم بدون اینکه از جهت مادی به کسی غیر از خدایتعالی تکیه داشته باشیم .خوب چطور با چشم دل ، خالقیت ، مدبریت، و مالکیت خدایتعالی را متوجه شویم؟ یکی از چیزهایی که تا حد زیادی ما را متوجه این مطلب می کند و از تخیلات و توهمات نجات داده و ما را به درون می کشاند همین نماز های پنج گانه می باشد. حضرت علی ع در نماز است که تیر را از پای مبارکشان خارج می کنند که حضرت متوجه نمی شود. این همان علامت این است که انسان وارد درون و عالم معنی شده است و از تخیلات و توهمات وارسته است.

بنده و جنابعالی از برکت ائمه اطهار ع به دنبال این هستیم که خدایتعالی چه می گوید و از ما چه خواسته است نه بدنبال هوای نفس وشیطان. ما داریم بسوی خدایتعالی حرکت می کنیم و انشاء الله از برکت امام زمان ع باید این مراحل معنوی را که در این عالم است به اندازه همتی که داریم بگذرانیم همانطور که شهداء این مراحل را گذراندند و خدایتعالی هم قول داده در عالم برزخ آن مراحل برای آنها طی شود.

وقتی بنده راجع به صبر و استقامت صحبت می کنم خوب این را همه باید نشان دهند . معنی صبر و استقامت شعار دادن نمی باشد مثل همان ابراز محبتی که شب بیس تو سوم نسبت به بنده داشتید. این حرفها لازم نیست و این ها ظواهری است که باید کنار گذاشته شود؛ آنچیزی که بنده و جنابعالی دنبالش هستیم خدایتعالی هست.

چند وقت پیش در سخنرانیهای ماه رمضان بنده صحبتی کردم و علامت مومن بد و مومن خوب و همینطور عالم فاسق و عالم عادل را گفتم. ولی مثل اینکه برخی افراد بصرف اینکه بعضی از رسانه های خارجی برداشت دیگری از صحبت های بنده داشته به ذهن خودشان ،این حرفهای من را مطابق با توهمات و تخیلات خود دانسته و آن را بر رهبری منطبق کردند در حالیکه بنده قصدم از این صحبتها فقط نصیحت و امر بمعروف و نهی از منکر بوده است.

بنده بارها عرض کرده ام که باید قانون حاکم باشد نه تفنگ و باتوم و … این ها فایده ندارد و حاکمیت آنی دارد. این نحوه هجوم به مسجدی که قریب به هزار شهید داده است کار درستی نیست، این افرادی که در مسجد بودند مومنینی هستند که اهل دیانت و نماز ودعا هستند و همه آنها شهادتین را گفته اند و محب و دوستدارد اهل بیت هستند. روز قدسی که همه مردم باید اتفاق داشته باشند مقابل اسرائیل، وضع را طوری پیش آوردند که انگار در دنیا دو اسرائیل وجود دارد که مسجد قبا هم یک نوع دیگری از اسرائیل است.

بنده این مطلب را بارها عرض کرده ام که سپاه و بسیج و نیروهای نظامی نباید وارد سیاست شوند و به کار خود مشغول باشند و نتیجه این دخالت این می شود که با فتواهای عجیب و غریب و با توجیهات کذایی به مسجد حمله می کنند. این نوع عملکردها هم دنیای شخص را از بین می برد و هم آخرتش را. شما را به خدا مگر دست این دوستان ما چه بوده است؟! نه دستشان اسلحه بوده و نه باتوم و نه چیزهایی از این قبیل که از آنطرف اینطور از بالای مسجد نو( شهداء) به آنها تیراندازی کردید که اگر این ساچمه ها به کسی برخورد کرده بود الان عده ای کشته شده بودند. البته این لطف خدایتعالی و ائمه اطهار ع وشهدای مسجد بود که این اتفاق نیفتاد. خوب باید این سئوال را از آنها پرسید که این تفنگها را از کجا آورده اند؟ آیا از آمریکا یا روسیه و چین آورده اید ومی خواهید برای کشتن کسانی استفاده کنید که اهل ولایت ائمه اطهار هستند؟!

مطلب دیگر این است که وقتی قانون اجرا نشود باید شاهد این نوع برخوردهای خودسرانه بود. از آنطرف استاندار و فرماندار شیراز و غیره راضی به این گونه اعمال خلاف شرع نیستند و از آن طرف این عده که شاید ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر هستند در عین مخالفت مسئولین اجرایی شیراز به مسجد حمله می کنند و در کتابخانه مسجد با اسلحه چند نفری را زخمی می کنند. خوب این دوستان ما به چه کسی شکایت کنند؟ که اگر هم شکایت کنند آنها را بازداشت و محاکمه می کنند و بالعکس مهاجمان را آزاد می گذارند.

به اسم ولایت فقیه می آیند یک همچین وضعی را پیش می آورند. مگر رهبری از شما خواسته که این گونه عمل کنید؟! هیچ وقت ایشان راضی به اینگونه برخوردها نیست که شما به مسجد حمله کنید و بگویید رهبری دستور داده!

این چه بنایی است که برای خودتان درست کرده اید ، حرف ما این است که باید در این مملکت به قرآن وسنت عمل شود وخود رهبری هم باید تابع قرآن و سنت باشد. خوب این حرف بنده که نیست این حرف پیغمبر اسلام است. حال که بنده این حرفها را زدم بی دین شده ام؟!

ادامه مطلب ...

روز قدس در شیراز: بیش از صد زخمی، نتیجه حمله بسيجيان به مسجد قبا

2 نظرات
تهاجم بسيجيان در روز قدس به مسجد قباي شيراز:
بیش از صد زخمی، نتیجه حمله بسيجي ها به مسجد قبا

. ادامه راه سبز(ارس): گزارش‌های رسیده از شیراز حکایت از آن دارد که در حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی به مسجد قبا در شیراز، دست کم صد نفر زخمی شده اند.

امامت این مسجد را آیت الله علی محمد دستغیب از اعضای مجلس خبرگان بر عهده دارد که از روحانیون مخالف دولت و منتقد رهبر جمهوری اسلامی است.

گزارش سایت «حدیث سرو» نزدیک به آیت الله دستغیب حاکی است که حمله کنندگان به مسجد قبا بعد از مراسم روز قدس به محل این مسجد آمدند و به ضرب و شتم نمازگزاران حاضر پرداختند.

تصاویر منتشر شده از این درگیری نشان می دهد ضرب و جرح حاضران در مسجد چنان شدید بوده که باعث شکستگی سر و دست و خونریزی شدید آنها شده است.

این درگیری در شرایطی صورت گرفته است که به دستور شورای تامین استان فارس، که وظیفه تصمیم گیری در حوزه های امنیتی را بر عهده دارد از بامداد روز جمعه اطراف این مسجد حصارکشی شده بود و دسترسی به آن ممکن نبود.

از سوی دیگر سایت‌های نزدیک به دولت ایران در گزارش های خود ادعا کرده اند این هواداران آیت الله دستغیب بوده‌اند که به جمعیت معترض جمع شده در مقابل مسجد قبا حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

تجمع‌کنندگان مقابل مسجد قبا به سخنان آیت الله دستغیب در مراسم شب بیست و سوم رمضان معترض بودند که در آن بار دیگر از رهبر جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج انتقاد کرده بود.

آیت الله علی محمد دستغیب، در این سخنرانی، از بسته شدن مسجد قبا انتقاد کرد و گفت که «ما هر جا که باشیم خدا را می پرستیم، گذاشتند در این مسجد نماز بخوانیم، می خوانیم، نگذاشتند، هر جا شد نماز خودمان را می‌خوانیم.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت که ما بنا داریم به همین وضعی که هست باشیم، [اگر] گذاشتند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم، [اگر] نگذاشتند و دهانمان را بستند و دست و پایمان را بستند دیگر پیش خدای تعالی تکلیفی نداریم.

این عضو مجلس خبرگان که پیش از این به صراحت از مخالفان حکومت حمایت کرده و از آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده است در سخنرانی خود گفته که در ایران کارهای خلاف شرع انجام می‌شود و حرف ما این است که کار خلاف قران و سنت و انسانیت صورت نگیرد.

او با اشاره به حمایت بسیج و سپاه از حکومت، گفت که سپاه و بسیج تنها بخش کوچکی از مردم هستند و به حصر درآوردن مسجد قبا را «برگه سیاهی» برای حکومت ایران دانست.

این نخستین بار نیست که مسجد قبا مورد حمله هواداران دولت آقای احمدی نژاد قرار می گیرد. پیش از این و در دی ماه گذشته نیز یک بار دیگر این مسجد مورد حمله نیروهای نزدیک به حکومت قرار گرفت و نهایتا به طور موقت پلمپ شد

آیت الله مخالف

آیت الله علی محمد دستغیب، عضو مجلس خبرگان، از معدود آیت الله‌هایی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به طور آشکار از برخورد حکومت با مخالفان انتقاد کرد و از دیگر مراجع تقلید و عالمان دینی خواست در برابر خشونت با مردم ساکت ننشینند.

این عضو مجلس خبرگان در کنار آیت الله صانعی همچنان به ابراز مخالفت با سیاست‌های حکومت پرداخته است و مسجد قبا را در شیراز به یکی از معدود کانون های مخالفان دولت زنده نگه داشته است. مسجدی که همچون بیت آیت الله صانعی از تعرض هواداران حکومت در امان نمانده است.

او از منتقدان ولایت فقیه و شیوه رهبری آیت الله خامنه ای است و پیش از این در انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی گفته است که نمی شود یک نفر هفتاد میلیون نفر را اداره کند و ولی فقیه هم باید در چارچوب قانون اساسی قرار بگیرد.

مردمك

ادامه مطلب ...

مجمع روحانیون مبارز حمله وحشیانه به منزل آقای کروبی را محکوم کرد

4 نظرات
بيانيه مجمع روحانیون مبارز در محكوميت حمله وحشیانه به منزل کروبی:
ابزار و ادوات مهاجمان فقط در اختیار نیروهای رسمی است
. ادامه راه سبز(ارس): مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت حمله به بیت حجت الاسلام مهدی کروبی تاکید کرد: بی‌تفاوتی نیروهایی که مسؤول امنیت و نظم جامعه‌اند در برابر رویدادهایی اینچنین می‌تواند آثار وحشتناکی را به بار آورد که بیشترین لطمه آن به اصل نظام و ارزش‌ها و موازین پایه‌ای آن است

در اين بيانيه آمده است: در آستانه روز جهانی قدس که مؤمنان نفرت خویش را از جنایات اسرائیل ابراز می‌کنند، بار دیگر در جمهوری اسلامی که میراث ارجمند حضرت امام و نوید دهنده استقرار نظامی مبتنی بر عدل و انصاف است شاهد رفتار جنایت آمیزی بودیم که عده‌ای تخریب‌گر و هتاک و مجهز به ادوات و ابزاری که فقط در اختیار نیروهای رسمی است از خود نشان دادند.

به گزارش پايگاه رسمي اطلاع رساني مجمع روحانيون مبارز متن بيانيه بدين شرح است:

بسمه تعالی

در شب مبارک قدر که بهار دعا و استغفار به درگاه حضرت حق است و نیز در آستانه روز جهانی قدس که مؤمنان نفرت خویش را از جنایات اسرائیل ابراز می کنند، بار دیگر در جمهوری اسلامی که میراث ارجمند حضرت امام و نوید دهنده استقرار نظامی مبتنی بر عدل و انصاف است شاهد رفتار جنایت آمیزی بودیم که عده ای تخریب گر و هتاک و مجهز به ادوات و ابزاری که فقط در اختیار نیروهای رسمی است از خود نشان دادند. امری که تاکنون بارها اتفاق افتاده است و باعث وهن نظام و تخریب شخصیت ها و اهانت به خدمتگزاران صدیق انقلاب و روحانیت معظم و حاکمیت جریانی منحرف است که با امنیت کامل و بدون پای بندی به معیارهای قانونی و شرعی به اقدامات ویرانگر خود ادامه می دهد و متأسفانه به اعتراض دردمندانه یاران واقعی امام و دوستداران حق و عدل هم در این زمینه تاکنون وقعی نهاده نشده است.

حمله وحشیانه به بیت یار دیرین انقلاب و شخصیت رنج کشیده ای که عمر خود را در دفاع از آرمانهای امام و انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است یعنی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی و تخریب منزل و تیراندازی به سوی آن و سردادن شعارهای وقیحانه، حادثه ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. بی تفاوتی نیروهایی که مسؤول امنیت و نظم جامعه اند در برابر رویدادهایی اینچنین می تواند آثار وحشتناکی را به بار آورد که بیشترین لطمه آن به اصل نظام و ارزش ها و موازین پایه ای آن است.

مجمع روحانیون مبارز ضمن محکوم کردن این جنایت و اظهار همدردی با یاران امام به خصوص جناب آقای کروبی از مسؤولان ذی ربط می خواهد که بدون هر گونه تعلل و تأخیر در شناسایی عوامل این جنایت و برخورد با آنان اقدام کنند و نگذارند که بیش از این به امنیت جامعه و حیثیت اسلام و نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد آید.

مجمع روحانیون مبارز
1389/6/12

ادامه مطلب ...

پیام میرحسین موسوی به مناسبت حملات سازمان یافته به منزل مهدی کروبی

1 نظرات
میرحسین موسوی در واكنش به حملات اوباش بسيجي به منزل مهدی کروبی:
اقدامات سیاه و نفرت انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را سد نمی کند

. ادامه راه سبز(ارس): اقدامات سیاه و نفرت انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را سد نمی کند... آنها با این اقدامات سازمان یافته که حدود 5روز است زیر نظرنیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شده است نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است. همانطور که در 22 بهمن نشان داده شد که مقصد اقتدار گرایان نه جشن پیروزی انقلاب بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادی خواهان و ملت سبز ایران است.

در پی اقدامات وحشیانه ی «اوباش بسیجی نما» و حمله سازمان یافته ی دولتی به منزل آقای کروبی، میرحسین موسوی در پیامی ضمن تقبیح این عمل، آن را نشان ازگم کردگی راه اقتدارگرایان و همچنین مقوم اراده ی مردم برای نیل به آزادی دانست.

متن پیام موسوی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

حمله اوباشان رو سیاه به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی یار شجاع مردم در شب قدر نشان از ره گم کردگی اقتدار گرایان است. آنها با این اقدامات سازمان یافته که حدود ۵روز است زیر نظرنیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شده است نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است. همانطور که در ۲۲ بهمن نشان داده شد که مقصد اقتدار گرایان نه جشن پیروزی انقلاب بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادی خواهان و ملت سبز ایران است.

فاجعه حمله به منزل جناب اقای کروبی که به دنبال حمله به منازل مراجع عالیقدر در قم و شیراز صورت می گیرد بهترین نشان خوف اقتدار گرایان از جنبش مردمی و نیز بهترین دلیل برای ابزاری شدن همه شعار ها و مراسم و مناسک اسلامی وانقلاب است طرفه آنکه از سوی سازمان دهندگان این اقدامات مفتضحانه، سال و روز هم برای پایان عمر ظلم اسرئیل اعلام می شود. ما می گوئیم شما با این اقدامات سیاه و نفرت بر انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را نمی توانید سد کنید بلکه راه نیل به آزادی را برای آزادی خواهان کوتاه تر می کنید.

میرحسین موسوی
ادامه مطلب ...

بيماري مزمن احمدي نژاد شديدا مسري است

0 نظرات
ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:
صهیونیست ها قصد نابود کردن امام زمان را دارند!!

. ادامه راه سبز(ارس): مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران گفته است که "صهیونیست ها" مراقب ظهور امام دوازدهم شیعیان هستند و قصد دارند که به محض مشاهده، او را به قتل برسانند.به گزارش خبرگزاری فارس ایران، آقای ذوالنور که دوشنبه شب در دانشگاه قم اظهار نظر می کرد همچنین نسبت به آنچه "خطر بزرگ مسیحیت صهیونیست" برای جهان خواند هشدار داد.او به گروه های مذهبی مسیحی موسوم به "اوانجلیست ها" در آمریکا که از اسرائیل حمایت می کنند اشاره داشت.

او گفت: "طبق آموزه های دینی صهیون در آخرالزمان جنگ بزرگی رخ خواهد داد که در آن 400 تا 600 میلیون نفر از مسیحیان و یهودیان کشته خواهند شد و به قطع وقتی مقتولین از یهود و مسیح باشند، قاتلین آنها از مسلمانان خواهند بود و به همین دلیل است که دشمن بزرگ آنها مسلمانان خواهد شد." او افزود: "طبق آموزه های دینی صهیونیست در آخرالزمان دیکتاتوری با مشخصات دجال بر جهان حاکم می شود که آماده ساز رجعت حضرت مسیح خواهد بود. این فردی که قرار است ظهور و حضورش آماده ساز حکومت مصلح کل یعنی عیسی مسیح باشد از نظر آنها حضرت مهدی است و در راه دستیابی به ایشان از هیچ اقدامی دریغ نمی ورزند."

آقای ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش به "طرح کشتن امام زمان" اشاره کرد: "صهیونیست ها برای مکان های زیارتی همچون مکه، کوفه، کربلا، کاظمین و ... که احتمال حضور مهدی در آنجا رفته است، تدبیرات امنیتی خاصی اندیشیده اند و به سربازانشان ماموریت داده اند که هر کجا فردی را با این ویژگی ها دیدند فورا بکشند و حتی ریسک دستگیری او را نیز نکنند، زیرا او انسان بسیار شگفت انگیز و خطرناکی است."

محمود احمدی نژاد نیز قبلا ادعا کرده بود که آمریکا قصد جلوگیری از ظهور امام زمان را دارد. او آذر ماه سال 1388 در اشاره به حمله آمریکا به عراق گفته بود که او "اسنادی!" دارد که نشان می دهد آمریکایی ها "همه این نقشه ها را کشیده اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می دانند ملت ایران زمینه ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود." (ارس: اين ويروس توهم واقعا مسري ست! حتي بعد از تكثير، ورژنهاي جديد بسي متوهمتر هم ميشوند!)

مهدی خلجی پژوهشگر مسائل اسلامی، در مصاحبه با بی بی سی گفت: آقای ذوالنور و هم فکران او تاریخ خودشان را بلد نیستند و تاریخ مسیحیان و یهودیان را هم به طریق اولی نمی دانند و همه چیز را با همه چیز قاطی می کنند.آقای خلجی می گوید این رویکرد یعنی منطبق کردن علائم آخرالزمان به اسرائیل و آمریکا و غرب، اولین بار در دهه 1980 در بین آخر الزمانی های سنی به وجود آمد.

او گفت: "تا پیش از آمدن احمدی نژاد اصلا گفتار آخرالزمانی که در ایران بود ابدا سعی نمی کرد که این مصداق های آخر الزمان را در یک پهنه جهانی شناسایی کند و این یک امر کاملا وارداتی است و تاثیر آخرالزمان گرایی سنی بر شیعه است."آقای خلجی می گوید که آقای احمدی نژاد و متحدانش می خواهند با طرح این مسائل یک توجیه مذهبی برای سیاست رویارویی با غرب پیدا کنند، زیرا "آن توضیحات ایدئولوژیک سی سال پیش دیگر کافی نیست."

ادامه مطلب ...

میرحسین موسوی: اینقدر در هر مناسبتی که به بن بست بر می خورید دشمن دشمن نکنید

0 نظرات
یادداشتی از میرحسین موسوی برای شب قدر:
مـــــــــــــــــــــــــردم از خــود می پرســــــــــــــــــــــند…

. ادامه راه سبز(ارس): میرحسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس در یادداشتی که همزمان با لیالی قدر منتشر می‌شود ماه رحمت را فرصتی برای به پرسش کشیدن وجدان های بیدار میداند که در آن همگان به مرور کارنامه ی خود فراخوانده شده اند. کارنامه ای که نه صرفا منحصر به زندگی خصوصی آدمیان، بلکه گشوده به عرصه ی حیات اجتماعی آنان است. میرحسین در این یادداشت از پرسش‌هایی می‌گوید که مردم درباره ی حیات عمومی خود می‌کنند و از راه‌های بدیلی می‌گوید که حاکمان می توانستند و می توانند در پیشگاه مردم آنها را بیازمایند.

وي در بخشهايي از يادداشت خود آورده است: «مردم ما از خود می پرســـــــند که استقلال سیاسی که ارمغان قیام و نثار خونهای بسیار بوده است تا چه اندازه به عزت و اقتدار و سرفرازی و استقلال اقتصادی کشورمان در جهان ومنطقه انجامیده است؟» | «کاش به جای درخواست های مکرر از بازیگران صحنه بین المللی، یکبار هم که شده از مردم خویش می خواستند که فرصت جبران تمامی ستم ها و جفاهایی که بر مردم روا دشته اند به آنها بدهند» | «چاره ای جز صبر واستقامت در راه احقاق حق نداریم و باید شعله های آگاهی را در ظلمت ناپایداری که این روزها بر میهنمان سایه افکنده است زنده نگه داریم و به یاد داشته باشیم که در شرایط کنونی، بسیاری از هموطنان ما با چهره های زشت و توانفرسای فقر و تنگدستی در زندگی مواجه هستند.»

متن کامل یادداشت «آخرین نخست وزیر» پیش روی شماست:
این روزها مردم ما در با شکوه ترین و زیباترین میهمانی های هستی و نورانی ترین ماه سال حضور دارند. ماهی که نزول آیات و برکات آسمانی در آن صورت گرفته و می گیرد. شبهایی که انوار تجلیات شب قدر آن بر جان و دل یکایک بندگان خالق بی همتا نور افشانی می کند. شبهائی که درآن به مرور کارنامه خود فراخوانده شده ایم. هنگامه ای برای پرسش از آنچه کرده ایم. رستاخیزی کوچک و معاصر در محشر بزرگ قلبهایمان و در پیشگاه عدالت وجدان‌هایمان. دامنه این پرسشها نه تنهاگشوده به عرصه خصوصی و زندگی فردی است، که به عرصه حیات اجتماعی فرا می رود. مگر نه آنکه ما عضوی از جامعه و کنشگری در عرصه عمومی هستیم؟

امروز در جامعه ایرانی به تبع آنچه در بیش از یکسال گذشته اتفاق افتاده مردم بیشتر از هر زمانی با پرسشهای تعیین کننده و حساس درباره خود و جامعه ای که بدان تعلق دارند روبرو هستند.

در این شبهای قدر

مردم از خود می پرســـــــند قیام آنان به عنوان شهروندان، برای برپایی جامعه ای که در آن کرامت انسانی پاس داشته شود و زمینه رشد و شکوفائی استعدادهای خدادادشان فراهم آید و قدمهای روشن برای بهروزی آنان و جامعه برداشته شود، به کجا رسید. به راستی آنها تاچه اندازه به خواستهای بر حقشان یعنی استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت نزدیک گشته اند.

مردم ما از خود می پرســـــــند که استقلال سیاسی که ارمغان قیام و نثار خونهای بسیار بوده است تا چه اندازه به عزت و اقتدار و سرفرازی و استقلال اقتصادی کشورمان در جهان ومنطقه انجامیده است؟

می پرســـــــند آیا ما امید تحقق آنچه را که در بند یک سند چشم انداز بیست ساله آمده است به باد نداده ایم و آیا مدیریت غلط و ماجراجوئی های نابخردانه و دشمن تراشی های بیهوده در عرصه روابط خارجی، میراث گذشته پرافتخار ما را به باد نداده است؟ چه مانعی باعث شده که نظام نتواند از دستاوردهای سترگ مدیران فداکار و دانشمندان و متخصصان و مدافعان منافع ملی استفاده کند. و آیا می توان از سیاست خارجی که تنها در صدا و سیما و رسانه های مشخص دولتی پر هیبت و بااقتدار جلوه می کند و چهره ترحم انگیز آن را حتی درهای بسته گفتگوهای بی ثمر و ذلت بار نمی تواند پنهان کنند جز این انتظاری داشت؟ مردم ما به حق نگران حرکات خام دولتمردانی فاقد حمایت مردمی هستند، یعنی بی بهره از گرانبهاترین سرمایه و پشتوانه ما در تعاملات خارجی در طول دو دهه گذشته. و نگران از آنکه بی بهرگان از اعتماد ملی در پشت سر ملت چوب حراج بر منافع ملی بزنند و سرزمینی سوخته در پشت سر خود بر جای گذارند.

مردم از خود می پرســـــــند چه میزان از آزادی هائی که در پس قرنها اختناق و استبداد با نثار فداکاری ها و تحمل مشقتهای بی شمار به دست آمد و پاسداشت آنها در جای جای قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته باقی مانده است. و باز مردم می پرسند تا چه اندازه در جامعه ای که در آن قلم ها شکسته و دهانها بسته و روزنامه نگاران و فرهیختگان و استادان و معلمان و کارگران و زنان و مردان در پشت میله های زندان هستند و هرگونه انتقاد و اعتراض توطئه همداستانی با دشمنهای خودساخته خوانده می‌شود و هر گامی برای احقاق حق فتنه نامیده می‌شود، بحث از حقوق ملت و کرامت انسانی و آزادی ها موضوعیت دارد. با چمن کاری میدان آزادی و اینکه بگوئیم مردم ایران از بیشترین آزادی ها برخوردار هستند طعم تلخ دیکتاتوری در دهان شیرین نمی شود. مردم سوال می‌کنند که بدون ترس از زندانی شدن تا کجا می توانند از صاحبان قدرت سوال کنند.

مردم در شبهای شهادت حضرت علی علیه السلام از خود می پرســـــــند تا چه اندازه در زندگی شان از عدالت اجتماعی و اقتصادی و عدالت قضائی و حقوقی و عدالت اداری و استخدامی برخوردار شده اند؟ آیا در محاکم و دعاوی در پناه قانون هستند، یا قربانی اعمال نفوذ مراکز قدرتی می‌شوند که پایبندی به هیچ قانونی را بر نمی تابند؟ آیا بسیج و نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی از مال و جان و آبرو و حقوق آنان دفاع می کنند یا از مکانت و مکنت و قدرت زور مداران؟

مـــــــردم می پرســـــــند آیا سفره آنان امروز رنگین‌تر از دیروز است و یا حاصل وعده دروغین آوردن نفت بر سر سفره هاشان کوچکتر شدن این سفره ها و تحلیل رفتن لوازم رفاه در زندگی آنان بوده است؟

آنها سوگمندانه می پرســـــــند و می پرســـــــند کجا رفت آن حقوق شهروندی فارغ از هرگونه باور دینی و پیروی از هر مرام و مسلک، در حالی که چوب تکفیر و تفسیق از سوی محافل قدرت به بهانه دگراندیشی علیه همه متفکران و فرهیختگان بلندشده است؛ تا آنجا که وزیر دولت دانشگاه را به «باخاک یکسان کردن» تهدید می کند و نجوای عاشقانه ربنای یک هنرمند به علت کرنش نکردن در مقابل یال و کوپال داران از سر سفره افطار مومنان قطع می شود.

مردم ما از خود می پرســـــــند تا چه اندازه به آرزوهای دیرینه شان برای نیل به به پیشرفت ایران نزدیک شده اند. آیا سرمایه های تجدیدناپذیر در راه گسترش و تقویت زیرساختهای یک اقتصاد مولد و شکوفا هزینه شده است؟ و این پرسش مدام تکرار می شود کجا رفت بیش از چهارصد میلیارد دلار نفتی در سالیان اخیر…

آنها می پرســـــــند حاصل نظامی گری در عرصه تولید، توزیع و خدمات کشور آیا جز پدید آمدن قطب های اقتصادی انحصارگر، ناکارآمد و زیان ده و نیز نحیف شدن روزافزون بخش خصوصی و تعاونی بوده؟ آیا خصوصی سازی های نمایشی جز به اختصاصی سازی بنگاه ها و فعالیت های اقتصادی انجامیده است؟ آیا سیاست هایی که در دانشگاه‌ها، به ویژه در قبال علوم انسانی، اتخاذ شده است جز به پادگانی سازی مراکز علم آموزی منتهی شده است؟

و باز هم این مردم هستند که می پرســـــــند آیا آنچه با آموزگاران، دبیران و مدیران باتجربه ای که تنها گناهشان مخالفت با سیاست های نسنجیده دولت در حوزه تعلیم و تربیت است می شود ما را به توسعه علمی پایدار خواهد رساند؟ آیا واردات بی رویه کالا، کمر صنعت ملی را نشکسته است؟ چه کسانی و چه باندهائی از این سیاستها آن هم زیر لوای مبارزه با فساد دولتیان سود می برند؟ مگر سیاستگذاری های بی برنامه دولت در حوزه کشاورزی، باغداری، دامداری و شیلات، روستائیان ما را در دل نگرانی مستمر نسبت به آینده خود قرار نداده است؟ آیا اگر اکثریت مردم ایران مواجب بگیر کمیته امداد یا مراکز مشابه شوند، به آرمان جامعه پیشرفته دست یافته ایم؟

این پرسش ها و صدها پرسش مانند آن، دغدغه آحاد مردمان ایران عزیز شده است و تبلیغات دروغین در پائین آمدن نرخ تورم، نمایش های پرهزینه برای نشان دادن حمایت مردم از دولت، سخنرانی های پرهیاهو برای موفق نشان دادن سیاست های دولتمردان، اصرار مکرر در نشان دادن خاموشی صدای اعتراض و انتقاد مردم، آنچنان نخ نما و بی فایده شده که گویی استفاده پرتکرار از این ابزارها تنها برای تسلی دل حاکمان است که صورت می پذیرد. و باید هم همین باشد چراکه چشمهای مست از قدرت و تفرعن نمی توانند پوستر “دروغ ممنوع” را ببینند چه رسد اثرات آن را در هدف گذاری ها و سیاستها و اجرا.

در این شبها ای کاش حاکمان بیش از هر چیز به شکاف عمیق بی اعتمادی بین خود و مردم می اندیشیدند و عمق فاجعه ای که اتفاق افتاده را درک می کردند. اگر چنین بود، فرصت باقی مانده را غنیمت می شمردند و در این ماه توبه و مغفرت، از ظلمی که بر مردم روا داشته اند به درگاه پروردگار و مردم دست طلب آمرزش بلند می کردند.

کاش به جای درخواست های مکرر از بازیگران صحنه بین المللی، یکبار هم که شده از مردم خویش می خواستند که فرصت جبران تمامی ستم ها و جفاهایی را که بر مردم روا داشته اند به آنها بدهند.

کاش درهای زندان‌هایی که آزادزنان و آزادمردان دلسوز این آب و خاک را در آن به بند کشیده باز می کردند و از آنان درخواست می کردند که آنها را در نجات یافتن از وضعیت مخاطره آمیزی که در آن قرار دارند یاری دهند. مردم با زبان حال و قال می گویند اینقدر در هر مناسبتی که به بن بست بر می خورید دشمن دشمن نکنید و همه مصیبت ها را به دشمنان خود ساخته و موهوم نسبت ندهید. دشمن واقعی در درون شماست وگرنه وقتی به فریاد آزادی خواهی و مطالبه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در دانشگاهها بر می‌خوردید، نمی گفتید که دانشگاهای مخالف تفرعن را با خاک یکسان می کنید. گیرم دانشگاهها را ویران کردید، با ملتی تشنه آزادی و فضیلت و عدالت چه می‌کنید؟

مردم می گویـــــند کاش به جای مهندسی فرهنگ و دانشگاهها بار دیگر پشتوانه عظیم مردمی را که روزگاری دولتمردان ما به هنگام نشستن پشت میز مذاکره همراه خود داشتند به دست می آوردید، تا می توانستید با عزت و اقتدار، از منافع ملی و بین المللی این سرزمین جانانه دفاع کنید.

ای کاش به جای دست و پا زدن برای توجیه مهاجرت بی سابقه سرمایه های انسانی، دست از مهندسی‌های بی فرجام نیروی علمی و کار کشور بر می داشتید و از این بزرگترین و ماندگارترین سرمایه کشور بهترین بهره ها را برای پیشرفت و توسعه این سرزمین محنت زده می گرفتید. شاید هنوز هم راه بازگشت باز باشد. انتخاباتی آزاد برگزار کنید و حق مردم در تعیین سرنوشت خود را به راستی به رسمیت بشناسید. و بدانید که حق تعیین سرنوشت تجلی کرامت انسانی است. شرکت در انتخابات یک حق است و بر گزاری انتخابات آزاد و غیر گزینشی تکلیف حکومت است.

از مردم بپرســـــــــید آنها به شما خواهند گفت زندانیان حوادث پس از انتخابات را آزاد و به جای آن، عاملان و آمران فجایع شوم را مجازات کنید و با باز کردن درهای زندان، خود را از چرخه پایان ناپذیر و مضمحل کننده به کارگیری خشونت و ستم بیشتر آزاد نمایید. راه و رسم سخن گفتنتان را با مردم دگرگون و صداقت و شفافیت را جایگزین دروغ و تزویر کنید. با مردم خود آشتی کنید و از پشتوانه آنها عزت کسب کنید، تا مجبور نشوید در مناسبات خارجی خود تن به ذلت دهید.

اسلام رحمانی را بجای اسلام متحجرین تشنه قدرت بنشانید، همکاری و همدلی و اتحاد مبتنی بر اجماع ملی را بر استفاده از زر و زور و تزویر ترجیح دهید، آنگاه خواهی دید که همین مردم ستم دیده از شما، آماده بخشش شما خواهد بود و با بزرگ‌منشی، که از ویژگی‌های تاریخی ایرانیان است، به شما فرصت جبران همه جفاهایی را که در حق آنها کرده اید خواهند داد. در غیر این صورت، مردم شما را تنها خواهند گذاشت و سرانجام همه حکومت‌های خودکامه ای که ملتشان آنها را تنها گذاشت، در انتظارتان خواهد بود.

و سخن آخر این همراه کوچک جنبش سبز، با دیگر همراهان پایدار و مقاوم در سراسر ایران عزیز است. دوستان همراه، نوجوانان، جوانان و سالمندان، زنان و مردان حق طلب، روستائیان و شهرنشینان غیور، در هر کجای این سرزمین پرعظمت که زندگی می کنیم چاره ای جز صبر و استقامت در راه احقاق حق نداریم و باید شعله های آگاهی را در ظلمت ناپایداری که این روزها بر میهنمان سایه افکنده است زنده نگه داریم و به یاد داشته باشیم که در شرایط کنونی، بسیاری از هموطنان ما با چهره های زشت و توانفرسای فقر و تنگدستی در زندگی مواجه هستند. بسیاری از همسایگان ما شب را با دل نگرانی نسبت به فردا سپری می کنند. چه بسیار که در پرداخت هزینه های درمانی فرزندانشان درمانده اند. چه بسیار که خود فروشی و اعتیاد، خانمانشان را برباد داده است. و بی شک وظیفه همه ماست که دست درماندگان را بگیریم، در سفره هایمان با آنها شریک شویم، سنت دیرینه ایرانی در اطعام و نذورات و انفاق را زنده نگه داریم، جلوه های زیبای اسلام رحمانی را به نمایش بگذاریم و از حال و روز یکدیگر با خبر شویم. مگر نه این است که پیشوای پنجم ما به جابر فرمود که شیعیان ما شناخته نمی شوند مگر به تواضع، خشوع در برابر خداوند، امانت و درستکاری، به یاد خدا بودن، روزه و نماز، نیکوکاری نسبت به پدر و مادر، رسیدگی به همسایگان فقیر و بیچاره و ورشکسته و یتیم، راستگویی، قرآن خواندن، بدگویی نکردن به مردم، و درباره مردم سخن نگفتن مگر به نیکی؟ و مگر نه این است که اینها پایه ها و مغز دینداری در همه ادیان الهی است؟ از بزرگداشت خانواده های شهدای انقلاب، جنگ و حوادث پس از انتخابات غفلت نورزیم، و به یاد داشته باشیم که تعیین کننده سرنوشت این ملت، نه بازیگران منفعت جوی سیاست ورزی رسمی، که ظهور ملتی است که مدنیت پاینده و عزم راسخ خود را برای حق خواهی و تحول برای آینده ای بهتر در راهپیمایی عظیم مردمی ۲۵ خرداد سال گذشته، به نمایش گذاشت. اعتماد به مدنیت، همچون لنگری است که این ملت را در طول بحران ها و توفان های سهمگین، پابرجا نگه داشته است و به اتکای آن، پرچم هویت دینی – ملی خویش را از گزند تندبادهای حوادث، مصون و پراهتزاز نگاه خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

مصاحبه اختصاصي رسا با مهدي، تقي و حسين كروبي در حين حمله وحوش بسيجي

2 نظرات
مصاحبه اختصاصي رسا با مهدي، تقي و حسين كروبي در حين حمله وحوش بسيجي

. ادامه راه سبز(ارس): در حين حمله مسلحانه وحوش و ارازل و اوباش بسيجي حكومت به منزل حجت الاسلام مهدي كروبي ، تلويزيون رسا گفتگوهايي را با شخص مهدي كروبي و فرزندان ايشان تقي و حسين كروبي انجام داده كه در زير ميشنويد. همچين مصاحبه بخش فارسي بي بي سي با خانم فاطمه كروبي نيز در پي مي آيد:

مصاحبه رسا با حجت الاسلام مهدي كروبي


دانلود

مصاحبه رسا با تقي كروبي


دانلود

مصاحبه رسا با حسين كروبي


دانلود

مصاحبه BBC با فاطمه كروبي


ادامه مطلب ...

درگیری درب منزل مهدی کروبی؛ تیراندازی و حمله با کوکتل ملوتوف + فيلم

3 نظرات
در پنجمين شب متوالي، حملهء وحوش و ارازل بسيجي به منزل كروبي:
شكستن درب و يورش به ساختمان؛ تیراندازی و حمله با کوکتل ملوتوف

. ادامه راه سبز(ارس): از دقایقی پیش وحوش و ارازل بسيجي و سپاه وابسته به قرارگاه شهید محلاتی براي پنجمين شب متوالي به منزل مهدی کروبی حمله كردند. نیروهای بسیج با استفاده از سلاح گرم اقدام به حمله به منزل مهدی کروبی نمودند.

آنها پس از شکستن درب منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند. نیروهای محافظ به مجبور به تیراندازی هوایی شدند. این افراد در شب قدر با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به این کار کردند.

متاسفانه نیروهای انتظامی علی رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکردند.

پنجشنبه شب





چهارشنبه شب



خبر تكميلي: آقای یاری سرتیم محافظان کروبی به بیمارستان منتقل شد

سر تیم محافظان مهدی کروبی که برای صحبت با مهاجمین به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به حالت اغما فرو رفت. در پی این اقدام آقای یاری به سرعت به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز، افراد مهاجم ضمن تیر اندازی به ساختمان، اقدام به قطع کردن تمامی چراغ های خیابان کرده اند. منزل همچنان در محاصره ی این نیروهای مهاجم است.

همچنین در اقدامی دیگر لوله های انتقال آب را تخریب کردند وموجب قطع آب شده اند.

متاسفانه نیروهای انتظامی صحنه را به طور کامل ترک کردند!.

سحام نیوز
ادامه مطلب ...

نماهنگ «مرثيه آزادي»، دندان ملتي روي جگر

0 نظرات
نماهنگ «مرثيه آزادي»، دندان ملتي روي جگر

. ادامه راه سبز(ارس): نماهنگ «مرثيه آزادي»، دندان ملتي روي جگر...، ما به ظلمت گردن نمي دهيم...، اين درد مشترك را فرياد كن... ، چيست آزادي...، همراه با ويدئوهاي تازه و كمتر به نمايش درآمده از حضور حماسي يكسال گذشته ملت سبز:


دانلود با فرمت flv "" حجم ~ 37 مگ
دانلود با حجم ~ 8مگ - فرمت 3gp
دانلود با حجم ~ 23مگ - فرمت mp4
ادامه مطلب ...

یافتن کلامی راست در این دولت همچون دری گرانبهاست!

0 نظرات
در دیدار اخير موسوی و کروبی مطرح شد:
یافتن کلامی راست در این دولت همچون دری گرانبهاست!

. ادامه راه سبز(ارس): موسوی و کروبی در دیدار اخیر خود تاکید کردند که حمایت از مسلمانان و ملت های مظلوم بویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است. روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدند.

در این دیدار که به مدت ۲ ساعت بطول انجامید مسائل مختلف و مبتلا به جامعه و کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این دیدار طرفین شهادت مولای متقیان امام علی (ع) را به همه مسلمانان بویژه شیعیان تسلیت گفتند و به اهمیت لیالی قدر در این ماه مبارک اشاره کردند.

ايشان همچنين تاكيد نمودند: سخنان وزیر اطلاعات در دریافت کمک میلیارد دلاری از بیگانگان، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، که صد البته خود نیز می داند وجود خارجی ندارد را توهینی دیگر به حرکت خودجوش و اصلاح طالبانه مردم بزرگ و شریف ایران تلقی کرد. ضمن محکوم کردن این رفتارهای غیر شرعی، حقوقی و اخلاقی؛ از آقایان که برای متاع ناچیز دو روز دنیا و حفظ قدرت هر منکری را مشروع میدانند می خواهیم هر چه زودتر اسناد خود ولو تقلبی آنرا منتشر کنند تا سیه روز شود آنکه در او غش باشد.
به گزارش سحام نیوز، در این دیدار آقای کروبی ضمن اظهار تاسف از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کردند که حذف نیروهای مجرب و کارشناس از یکسو و عدم توجه دولت به برنامه ها و سند چشم انداز موجب عدم توانایی در استفاده از منابع غنی کشور بطور عام و استفاده صحیح از انرژی بطور خاص شده است. آقای کروبی اضافه کردند که در حال حاضر قطر در میدان گازی مشترک بطور جدی فعال و از منافع آن بهره مند است در حالیکه کمترین توجه به این مهم از طرف دولت ایران در موضوع اکتشاف و بهر برداری از این میدان تاکنون صورت گرفته است. ایشان همچنین اظهار داشتند اگر برنامه چهارم بدرستی اجرا می شد امروزه ما باید بیش از ۶ میلیون بشکه نفت روزانه استخراج می کردیم در حالیکه برداشت ما کمتر از۵/۳ میلیون بشکه در روز است.همچنین کروبی از وضعیت میدان مشترک میان ایران و عراق هم اظهار تاسف کرد و گفت طرف عراقی با وجود مشکلات بسیار از جمله مسایل امنیتی توانسته است در این مدت فاز مطالعاتی خود را به پایان ببرد و مقدمات کار در آن حوزه را مهیا کند اما مقامات ما بدون توجه به منافع ملی و آینده کشور حتی مطالعات مربوطه را نیز آغاز نکرده اند. کروبی تصریح کرد آنچه در این میان اهمیت ندارد مردم ایران و منافع ملی آنان است.

در ادامه این دیدار موسوی به پویایی جنبش سبز در لایه های مختلف جامعه اشاره کرد. وی در این ارتباط تصریح کرد که جنبش سبز مردم ایران بر اساس مطالباتی حق محور شکل گرفته است و در این حرکت اندیشه ها و گرایش های مختلفی دیده می شود، در این جنبش ارتقای سطح آگاهی عمومی و زدودن جهل نقش اساسی دارد. احیای حقوق اساسی و بنیادین از طریق حرکت های مسالمت آمیز هدف مشترک همه افرادی است که در این حرکت حضور دارند. مهندس موسوی ضمن محکوم کردن سیاست لا یتغیر در اعمال خشونت، بازداشت های غیر قانونی، صدور احکام سیاسی و نادیده گرفتن حقوق اولیه زندانیان بر این واقعیت تصریح کردند که تجربه یک ساله گذشته نشان از شکست سیاست توسل به خشونت و دستگیری های کور و ایجاد فضای امنیتی و پلیسی است. آقای موسوی همچنین اعلام کردند که طولانی شدن مسیر اصلاح اگرچه هزینه سنگینی بر جامعه ما تحمیل کرده است اما طرح مسائل و مباحث مختلف از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی موجب پختگی و پویایی این حرکت شده و توانسته است علیرغم فضای بسیار سنگین امنیتی لایه های مختلف اجتماعی را در بر گیرد و روز به روز نفوذ آن در جامعه بیشتر شود.

در ادامه این دیدار آقایان موسوی و کروبی در ارتباط با روز قدس، مبارزه با فرهنگ دروغ و وضعیت تاسف بار اقتصادی و معیشتی مردم بطور مشترک بر موارد زیر تاکید کردند:

  • روز قدس
حمایت از مسلمانان و ملت های مظلوم بویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است. روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدند ملت مظلوم فلسطین علیرغم تصویب قطعنمامه های متعدد از سوی سازمان ملل متحد و عدم تمکین رژیم اشغالگر هنوز نتوانسته حق طبیعی خود را کسب نماید. قانون اساسی در اصل ۱۵۴ استقلال و آزادی را حق همه مردم جهان میداند و در عین خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر، از مبارزات حق طلبانه ملت های مظلوم حمایت می کند. پرواضح است وضعیت های ایجاد شده در اثر تجاوز در دنیای امروز به رسمیت شناخته نشده و نخواهد شد. همانطور که مجمع عمومی سازمان ملل مطابق اصول اساسی حقوق بین الملل مکررا اعلام کرده است کسب اراضی با استفاده از زور مشروع نیست. لذا با تاکید بر اصل حق تعین سرنوشت از مبارزه حق طلبانه فلسطینیان و تمام تلاش های صادقانه ای که در جهت دستیابی و احیای حقوق این ملت صورت گیرد حمایت می کنیم و بر این باوریم که با ایجاد بستری مناسب و با مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی (حق رای برابر) در یک پروسه سالم و عادلانه می توان آینده این سرزمین کهن و تاریخی را تعین کنند و پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

  • مبارزه با فرهنگ دروغ که کلید همه ناپاکی هاست
در فرهنگ و آموزه های اسلامی دروغ از بزرگ ترین معصیت ها و کلید همه ناپاکی ها تلقی گریده است “حطت الخبائث فى بیت و جعل مفتاجه الکذب”. امیر المومنین به آفت دروغ و آثار مخرب آن توجه ویژه ای کردند و فرمودند هیچ کار ناپسندی به زشتی دروغ نیست ” لا سوء اسوء من الکذب”. از معضلات امروز کشور نهادینه شدن دروغ و توسل مقامات به دروغ در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، مدیریت، آمار، مسائل اعتقادی و سیاسی است. آنقدر در دروغ گرفتار شدند که یافتن کلامی راست در این دولت همچون دری گرانبهاست. در همین راستا باید سخنان وزیر اطلاعات در دریافت کمک میلیارد دلاری از بیگانگان، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، که صد البته خود نیز می داند وجود خارجی ندارد را توهینی دیگر به حرکت خودجوش و اصلاح طالبانه مردم بزرگ و شریف ایران تلقی کرد. ضمن محکوم کردن این رفتارهای غیر شرعی، حقوقی و اخلاقی از آقایان که برای متاع ناچیز دو روز دنیا و حفظ قدرت هر منکری را مشروع میدانند می خواهیم هر چه زودتر اسناد خود ولو تقلبی آنرا منتشر کنند تا سیه روز شود آنکه در او غش باشد.

  • فساد و وضعیت تاسف بار اقتصادی
وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم با وجود اینکه ایران سرزمینی غنی هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی است در شرائط بسیار نگران کننده ای قرار دارد. منابع کم نظیر خدادادی در بستر و اعماق زمین و نیز نیروی انسانی و تحصیکرده، سرمایه بسیار گران بهایی است که بدلائل مختلف از جمله علم زدایی، سوء مدیریت، عدم برسمیت شناختن حقوق و آزادی های مردم و عدم درک و شناخت در روابط بین المللی در جهت منافع ملی و آبادانی کشور تاکنون بکار گرفته نشده است. علیرغم درآمد های نجومی نفتی که در تاریخ ایران سابقه نداشته است، اقشار مختلف مردم امروزه در شرائط بسیار نابسامانی قرار دارند. طرح ها و پروژه های عمرانی ملی یکی پس از دیگری کنار گذاشته می شود و در این آشفته بازار معلوم نیست چند صد میلیارد دلار درآمدهای نفتی چگونه و کجا هزینه گردیده است. این در حالی است که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این صاحبان اصلی کشور روز به روز وخیم تر می گردد و نرخ بیکاری همچون فساد و رانت حکومتی بشدت افزایش پیدا کرده است. در حالیکه مردم شریف ایران برای تامین نیاز های اولیه و اساسی دست و پنجه نرم می کنند، از خزانه بیت المال دهها میلیارد برای همایشی نمایشی هزینه می گردد. پرونده ها فساد اقتصادی مدیران و مقامات پیش از به جریان افتادن مراحل قضایی بیکباره مختومه می گردد تا مدعیان مبارزه با فساد به غارت سرمایه های ملی بدون دغدغه ادامه دهند. با نظامی کردن اقتصاد و اختصاصی سازی بجای خصوصی سازی، حضور و نقش مردم در حوزه اقتصاد به حداقل رسیده است و بخش خصوصی کشور که سهم ناچیزی در اقتصاد کشور دارد، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. رشد و توسعه اقتصادی کشور مبتی بر عدالت اجتماعی مستلزم اموری از قبیل تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت به سیاست گذاری و نظارت، واگذاری امور به بخش خصوصی در پرتو رقابت سالم و شفاف و افزایش رقابت پذیری در اقتصاد ملی است.

ادامه مطلب ...

نماهنگ «دیده بگشا بر ستم در این فریبستان» بمناسبت شبهاي قدر

1 نظرات
بمناسبت شبهاي قدر:
نماهنگ «دیده بگشا بر ستم در این فریبستان»

. ادامه راه سبز(ارس): دیده بگـشـا رنـج انسـان بین و سیل اشک آه | کـبـر پستــان بین و جـام جهل و فـرجـام گنـاه | دیده بگشا بر ستم، در این فریبستان، علی | شمع شبهــای دژم، مـاه غـریبستـان، علی | دیده بگشا نقش انسـان مـاند بـا جامـی تهی | سوخت لاله مُرد لیلی خشک شد سرو سهی | زاگهـی مـان جهل مـاند و جهل مـاند از آگهـی | دیده بگشا ای صنم ای ساقی مستان، علی | تیره شد از بیش و کـم، آیینه ی هستـان، علی.


دانلود فرمت flv "" با حجم 12.5 مگ
التماس دعا
ادامه مطلب ...

آیت‌الله دستغیب: انسان موحد دنبال این نیست که سلطنت و حکومت خود را حفظ کند

0 نظرات
آیت‌الله دستغیب:
انسان موحد دنبال این نیست که سلطنت و حکومت خود را حفظ کند

. ادامه راه سبز(ارس): آیت الله دستغیب در سخنرانی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان، گفت: انسان موحد، صداقت دارد و می‌خواهد مردم را با خدا آشنا کند، دنبال قدرت و حکومت بر مردم نیست، دنبال این نیست که سلطنت و حکومتش را حفظ کند و دوست ندارد مردم از او تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار کلمه، این مرجع تقلید ساکن شیراز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد قبا برگزار شد، در تبیین خصوصیات شخص موحد و جامعه توحیدی، با اشاره به اینکه شخص موحّد مانند حضرت ابراهیم (ع) تکیه‌اش به خدای‌تعالی است، اضافه کرد: در مقابل هم شخص ظالم تکیه‌اش به غیر خداست؛ همانطور که نمرود، فرعون، و سایر ظالمین اینطور بودند. فرعون بر اثر غروری که داشت، خود را ربّ اعلای مردم قلمداد می‌کرد. معاویه هم یک چنین وضعی داشت و می‌گفت: من کاری به دین مردم ندارم، فقط می‌خواهم بر مردم حکومت کنم.

آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) دنبال امنیت واقعی بود، برای مردم و اغتشاش را نمی پسندید؛ منظور حضرت ابراهیم از امنیت واقعی این نبود که هیچ کس نتواند حرف خود را بزند. بنده به یاد دارم که در زمان شاه، نخست‌وزیر آن وقت دستور داده بود که هیچ کس حق بوق زدن در خیابان را ندارد! ولی باطنا در جامعه وحشت بود و امنیتی واقعی وجود نداشت. اما حضرت ابراهیم اینطور نبود، اهل امنیت واقعی بود. اگر وارد بتخانه شد و بت‌ها را شکست، چون می‌فهمید که این امنیت واقعی نیست و نمرود این کار را کرده تا مردم را جیره‌خوار خودش کند. ولی نمرود اینطور نبود و دنبال امنیت ظاهری بود و آن امنیت ظاهری را هم بخاطر حفظ خودش می خواست، نه به خاطر مردم.

وی افزود: امنیت علی (ع) در این بود که مردم را متوجه خدای‌تعالی کنند، اما در مقابل معاویه یک چنین رویه‌ای نداشت؛ لذا در هر کجا که می‌دید مردم از او تبعیت نمی‌کردند، عده‌ای را می فرستاد تا اغتشاش کنند و وضع را تغییر دهند.

شخص موحّد اهل راستگویی و منطق است


آیت‌الهّ دستغیب همچنین گفت: شخص موحّد اهل صدق و راستگویی است و با دلیل و منطق حرف می‌زند. حضرت ابراهیم ع یک شخص صادقی بود و اهل دروغ و اینکه در صدد توجیه باشد، نبود. بر عکس، نمرود، یک شخصی بود اهل دروغ و با وجودی که این را می‌دانست، باز هم همین رویه را در پیش می‌گرفت. علی (ع) آنقدر راستگو بود که جزء صدّیقین شمرده می‌شد.

بر اساس متن کامل سخنان این مرجع تقلید که در سایت «حدیث سرو» شده، وی بیان دیگر خصوصیت انسان موحد، اضافه کرد: شخص موحّد با دلیل و منطق حرف می زند. حضرت ابراهیم (ع) اهل دلیل و منطق بود و نسبت به راهی که انتخاب کرده بود، با دلیل صحبت می‌کرد. در مقابل نمرود اینطور نبود. در محاجه‌ای که بین حضرت ابراهیم و نمرود صورت گرفت، وقتی که نمرود از حضرت ابراهیم راجع به خالق و پروردگارش سئوال کرد، حضرت در پاسخ گفت: پروردگار من کسی است که زنده می‌کند و می‌میراند. نمرود در جواب گفت: خوب من هم زنده می‌کنم و می‌میرانم، و این یکی از دروغهای نمرود بود. از این رو حضرت ابراهیم در استدلال دیگری گفت: پروردگار من کسی است که خورشید را از مشرق به طرف مغرب می‌آورد. تو اگر خدا هستی خورشید از از طرف مغرب به مشرق بیاور! نامه‌هایی که علی (ع) به معاویه می‌نوشت، به حساب دلیل و منطق بود و حضرت فسادهای معاویه را با دلیل می‌گفت.

شخص موحّد اهل حیله و مکر نیست


آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) اهل حیله و مکر نبود؛ اما در مقابل، نمرود و فرعون اینطور بودند. نمونه‌ای از مکر فرعون زمانی بود که موسی به همراه برادرش هارون مردم را دعودت به خداپرستی می‌کردند که فرعون برای جلوگیری از این امر با مکر و حیله و روباه‌صفتی اینطور در جامعه القاء کرده بود که موسی و برادرش می خواهند شما را از شهر و دیارتان بیرون کنند و خودشان ریاست کنند.

وی در ادامه گفت: معاویه از این دغل بازیها زیاد داشت که حضرت علی ع فرمود: این چیزی که در معاویه است، شیطنت است و اگر من بخواهم سیاست‌مداری کنم، خیلی بهتر از معاویه در این امر موفق هستم. اما حضرت دنبال رضای خدایتعالی بود و موقعی که بر حسب ظاهر به حکومت رسید و مردم با او بیعت کردند، اول چیزی که به حضرت گفتند این بود که یا علی! کاری به معاویه نداشته باش و پس از اینکه حکومت خود را تقویت کردی، شرّ او را از سر مردم کوتاه کن؛ که حضرت در پاسخ گفت: نه، من راضی نیستم که استاندار یک کشور اسلامی شخصی مثل معاویه باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: سیاست یعنی سیاست علی (ع)؛ وقتی می‌گوییم سیاست ما عین دیانت ماست، بدین معنی است که باید ببینیم رضای خدا در انجام چه کاری است و قرآن و سنت چه می‌گوید.

شخص موحّد به دنبال قدرت و حکومت نیست


آیت‌الله دستغیب در ادامه اظهار داشت: شخص موحد دنبال خدایتعالی است و به او عشق می ورزد و حاضراست جان و مال و آبروی خود را در این راه بدهد. شخص موحد به دنبال قدرت و حکومت بر مردم نیست. شخص موحد عاشق این نیست که مردم تعریفش کنند. اما بر عکس، شخص غیر موحد همواره در پی حکومت بر مردم است و دوست دارد که مردم از او تعریف کنند و عاشق کسانی است که سلطنت و حکومتش را حفظ می‌کنند.

وی افزود: شخص موحد، عاشق این است که مردم را به خدایتعالی سوق دهد و آنها را با خالق خود آشنا کند. اما شخص غیر موحد کاری به این مسائل ندارد و فقط در پی این است که حکومت خود را حفظ کند، ولو اینکه مردم آن جامعه بی‌دین باشند. شخص موحد می‌خواهد مردم را از تبعیت شیطان ونفس اماره آزاد کند و آنها را به راه بندگی خدایتعالی سوق دهد، همانطور که حضرت علی (ع) اینطور بود. آن حضرت، مردم را با دلیل و عمل خود به فطرتشان سوق می داد؛ بدین معنی که با سیره‌ای که داشت، طرف مقابل را متوجه بدی خود می‌کرد و توجه به حق می‌داد. شخص موحد به وسیله نورانیتی که درونش دارد، راه رشد و گمراهی را نشان می‌دهد.

آیت الله دستغیب با اشاره به مجموعه خصوصیات شخص موحد و جامعه توحیدی فرمود: شخص موحّد به دنبال این نیست که بر مردم حکومت کند، بلکه به دنبال این است که مردم را با خالق خود آشنا و آنها را از غل و زنجیرهای شیطان و نفس اماره نجات دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شخص موحّد به دنبال امنیت واقعی است، نه اغتشاش، اضافه کرد: امنیت واقعی علی (ع) این بود که مردم را متوجه خدایتعالی کنند. اما در مقابل معاویه یک همچین رویه ای نداشت؛ لذا در هر کجا که می دید مردم از او تبعیت نمی کردند، عده‌ای را می فرست تا اغتشاش کنند و وضع را تغییر دهند.

ادامه مطلب ...

مصباح يزدي از حكومت ديكتاتوري ديني مورد نظر خود ميگويد

0 نظرات
مصباح یزيدی:
بعد از آن که جامعه اسلامی تشکیل شد، اگر کسی مخالفت کرد، باید او را سرجایش نشاند

. ادامه راه سبز(ارس): کار اجرایی و مدیریت جامعه اسلامی، رهبر و امام می خواهد و وقتی مردم با امام خویش بیعت کردند، جامعه اسلامی تشکیل شده و حکومت حق تحقق پیدا کرده است، اما اگر بعد از آن کسی مخالفت کرد، باید با او برخورد کرده و او را سرجایش نشاند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: کار اجرایی و مدیریت جامعه اسلامی، رهبر و امام می خواهد و وقتی مردم با امام خویش بیعت کردند، جامعه اسلامی تشکیل شده و حکومت حق تحقق پیدا کرده است، اما اگر بعد از آن کسی مخالفت کرد، باید با او برخورد کرده و او را سرجایش نشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، اظهار داشت: بر اساس فرمایش حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه، ایشان می‌خواهند روی این نکته تأکید کنند که به هرحال مسئله اصلی این است که کسی باید ادامه دهنده راه پیامبر(ص) باشد که مانند پیامبر(ص) منصوب از طرف خداوند باشد، و بتواند احکام الهی را تبیین کند و این امر چیزی نیست که توسط مردم تعیین شود.

استادحوزه علمیه قم!، افزود: پیامبراسلام(ص) چندین وظیفه عمده داشت که اولین آن‌ها، ابلاغ رسالت بود، تا حجت بر مردم تمام شود و خودشان بفهمند که باید چه راهی را انتخاب کنند، و باید دانست که در این راه، اکراه و اجبار معنی ندارد.

وی افزود: در این مرحله بایستی انحرافات مردم را بیان و راه صحیح زندگی و ارتباط صحیح با خدا را به مردم نشان دهد؛ یعنی بیشترین بحث‌ها، مربوط به بحث های معرفت شناختی است، و به همین دلیل رد چنین بحث‌هایی اکراه و اجبار معنی ندارد، چرا که در این مسائل باید حجت بر مردم تمام شود.

مصباح اضافه کرد: اما اگر کسانی این شریعت و دین را پذیرفتند، و بنا گذاشتند که احکام و دستورات را عمل کنند، در این وضعیت، وظیفه دیگری بر د‌وش پیامبر(ص) می‌آید و آن مدیریت و رهبری جامعه است، که بیشتر جنبه اجرایی پیدا می‌کند که جدای از جنبه تعلیمی است.

وی افزود: این وظایف، در جانشین پیامبر(ص)هم صدق می کند؛ یعنی اگر عده‌ای اسلام را قبول کردند و جامعه اسلامی تشکیل شد، در این صورت جامعه اسلامی مدیر و مجری می‌خواهد که وظیفه دوم پیامبر است که این وظیفه بر جانشین پیامبر(ص) نیز صدق می کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)!، ادامه داد: پس جانشینان پیامبر(ص) نیز، ابتدا احکام را بیان می‌کند، که اگر مردم قبول نکردند که دیگر وظیفه ای بر او نخواهد بود، اما اگر قبول کردند و بیعت کردند، آن وقت یک وظیفه دیگری پیدا می کند و آن امامت عملی و اجرایی است.

وی گفت: به همین دلیل زمانی که مردم از امام علی(ع) خواستند تا سرپرستی جامعه را به عهده بگیرد، ایشان گفت من به دنبال حکومت نبودم، چون این‌ها از من خواستند، حجت بر من تمام شد و اگر نمی آمدند وظیفه من تنها بیان احکام دین بود.

مصباح یزدی، افزود: درست است که مشروعیت حاکمیت امام علی(ع) بر جامعه اسلامی، از طرف خداست، اما چون مردم به سراغ او نرفته بودند، حجت بر او تمام نشده بود، کما این که در طول ۲۵سال تنها وظیفه اش، بیان احکام بود و‌ظیفه اقدام نداشت، اما زمانی که مردم آمدند، بر ایشان واجب شد تا امامت عملی-اجرایی را به عهده بگیرد، چرا که حجت بر او تمام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه هم شاید دیده باشید، که کسانی که با حکومت ولایت فقیه، موافق نیستند و با آن مخالفت می کنند، می گویند قرآن گفته است، “لا اکراه فی الدین”، پس حکومت حق ندارد مردم را به کاری الزام کند، در حالی که “لا اکراه فی الدین” برای پذیرفتن اصل دین است و قوامش به ایمان قلبی است.

عضو خبرگان رهبری!، ادامه داد: همانطور که گفته شد، ایمان قلبی را با زور نمی‌توان ایجاد کرد، چرا که اکراه بردار نیست، اما اگر کسانی دین را قبول کردند، دیگر از “لا اکراه فی الدین” عبور کردند؛ حال برای اجرای احکام دینی و اجتماعی مجری و مسئول می خواهد و این مسئله یک مسئله جدیدی است.

وی اضافه کرد: امروزه هم اگر مردم آمدند و تسلیم شدند و رهبری ولی امر مسلمین را پذیرفتند، اگر کسانی شلوغ کردند، آشوب کردند و خواستند که کودتا کنند، اینجا باید با قوه قهریه جلویشان را گرفت.

مصباح یزدی، گفت: کسانی که گفتند، مسلمان هستیم و می‌خواهیم که احکام اسلامی را اجرا کنیم؛ کار اجرایی و مدیریت هم امام می‌خواهد و وقتی مردم با امام خویش بیعت کردند و جامعه اسلامی تشکیل شده و حکومت حق تحقق پیدا کرده است، اما اگر بعد از آن کسی مخالفت کرد، باید با او برخورد کرده و او را سرجایش نشاند.

وی گفت: یا در مقام اجرای احکام اسلامی احکام کیفری می‌طلبد که اگر کسی دزدی کرد، دستش را باید قطع کرد، و این جا جایی نیست که بگوییم کار فرهنگی انجام دهیم و یا در قبال کسانی که فساد می کنند.

استاد حوزه علمیه قم!، گفت: یکی از وظایف دولت اسلامی، حفظ ارزش های اسلامی است؛ چرا که یک جامعه اسلامی باید ظاهری خداپسندانه داشته باشد و عوامل فساد اخلافی، جنسی و هر نوع فساد دیگری باید سرکوب شود.

وی اضافه کرد: کار خصوصی بحث جدایی است، اما اگر علنا بیایند در خیابان و عربده کشی کنند، یا اگر کسی با سلاح به مردم حمله کرد، این جا دیگر نصیحت جایی ندارد، چرا که کسی که سلاح با خود دارد و با آن به مردم حمله می کند، حکم محارب را دارد و حکم محارب نیز اعدام یا قطع دست و پای مخالف و یا تبعید است و اجرای هر کدام از این ها بستگی به نظر حاکم دارد.

مصباح یزدی، گفت: در این جا نمی‌توان گفت “لا اکراه فی الدین” است، آزادی و دموکراسی و حقوق بشر است، چرا که در این جا دیگر این حرف‌ها نیست.

وی تأکید کرد: اسلام، احکامی دارد و کسانی که مسلمان شدند و این احکام را قبول کردند، باید به این احکام تن در دهند؛ تا قبول نکردند کسی هم مسئولش نیست، و حتی حاکم اسلامی هم، به دلیل این که یاوری ندارد، وظیفه ندارد، اما اگر حاکم اسلامی یاور داشت، باید کمر را محکم ببندد، و احکام اسلامی را دقیقا اجرا کند و در این جا دیگر بحث دموکراسی، آزادی و حقوق بشر جایی ندارد؛ پس “لا اکراه فی الدین”، برای پذیرش اصل دین است.
ادامه مطلب ...

اطلاعيه رسمي رسا بمناسبت آغاز به كار پخش ماهواره ای

0 نظرات
اطلاعيه رسمي رسا بمناسبت آغاز به كار پخش ماهواره ای

. ادامه راه سبز(ارس): همزمان با لیالی قدر، رسانه سبز ایران (رسا) از سه شنبه شب ۹ شهریور ۱۳۸۹ (برابر با ۲۰ ماه مبارک رمضان ۱۴۳۱ و ۳۱ آگوست ۲۰۱۰) پخش ماهواره ای خود را آغاز کرد و از این پس این رسانه در ایران، خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا قابل مشاهده است.

در شرائطی که اقتدارگرایان حاکم بر ایران با در اختیارداشتن همه امکانات رسانه ای، ایجاد انحصار خبری و سوء استفاده از صدا وسیما تلاش کرده اند کلیه مجاری اطلاع رسانی را به روی ملت ایران ببندند و جنبش سبز اعتراضی مردم را از پیگیری اهدافش باز دارند، بازکردن راه اطلاع رسانی آزاد به روی مردم ایران یکی از ضرورت های این مرحله از جنبش و به مثابه فریضه ای ملی به شمار می رود. از این رو به همت جمعی از همراهان جنبش سبز مردم ایران شبکه ماهواره ای – اینترنتی به نام شبکه سبز ایران (رسا) تأسیس شده است.
اطلاعیه رسا در مورد آغاز به کار ماهواره ای به شرح زیر است:

بیاری خداوند و درشب های گرانقدر قدر که تقدیر انسانها و ملت هارقم می خورد و با آرزوی اینکه تقدیر ملت ما درروزهای پیش رو، آزادی و رهایی از ستم و استبداد باشد، رسانه سبز ایران از سه شنبه شب 10 شهریور 1389 (برابر با 20 ماه مبارک رمضان 1431 و 31 آگوست 2010) پخش ماهواره ای خود را آغاز کرد. ضمن تشکر از استقبال و تشویق همراهان و نیز سپاس از انتقادات دریافتی یادآوری نکات ذیل را در آغاز کار ضروری می دانیم:

اول، رسا برپایه یک وظیفه ملی و یکی از مبانی جنبش سبز “هرشهروند یک رسانه”، توسط بخشی از همراهان جنبش درجهت عملیاتی کردن راهبرد بنیادی آگاهی بخشی شکل گرفته است . دراین مسیر رسا تمام تلاش خود را برای بارتاب دادن مطالبات مردم و پیام رهبران جنبش بکارخواهد بست. لازم به ذکر است که رسا سخنگوی جنبش سبز نیست. بعلاوه رسا خود را تنها رسانه تصویری جنبش نمی داند و امیدوار است که رسانه های دیگر سبز هم به میدان آیند و شاهد تنوع رسانه ای همچون تکثر موجود در جنبش باشیم. منشور ده ماده ای رسا راهنمای عمل ما در اداره این رسانه خواهد بود.

دوم، رسا با امکانات اندک و محدود ایرانی و در حد یک ساعت در روز راه اندازی شده است. اما دریافته ایم که انتظارات هموطنان از این رسانه بالاتر از توان فعلی ماست، از این رو از همین ابتدا از اینکه نمی توانیم پاسخگوی انتظارات متعالی شما باشیم عذر تقصیر داریم، اما چشم به دیده خطا پوش و همت والای شما سبزاندیشان بسته ایم، و انتظار داریم با کمک های مادی و معنوی شما این وظیفه را به وجه بهتری به انجام برسانیم. توسعه کمی و کیفی رسا مشروط به همراهی و کمک شماست و ما بعد از خدای متعال چشم به دست و دل ایرانیانی داریم که دل در گرو فردای بهتر و ایرانی آزاد، آباد و مستقل دارند . قطره های اندک کمک شما به این رسانه دریایی از اگاهی برای رهایی ایران از دام استبداد و خود کامگی می سازد و نوید رهایی می دهد. هرچقدر بیشتر در هزینه های سنگین این رسانه تصویری بیشتر کمک کنید برنامه های رسا به لحاظ کمی افزایش و به لحاظ کیفی ارتقا خواهد یافت. کمک های مردمی

سوم، وب سایت رسا – رسانه سبز ایران همزمان با اعلام موجودیت و ازابتدای راه اندازی، اقدام به پخش اینترنتی برنامه های روزانه شامل دوبخش خبری، گزارش، تفسیر، گزارش تصویری و مصاحبه با کارشناسان همراه با نماهنگهای متنوع تولید شده توسط هموطنان هنرمند نمود. در همین مدت کوتاه بسیاری از هموطنان عزیز تولیدات و نظرات خود را از طریق ایمیل ها و صفحه فیس بوک شبکه برای ما ارسال داشته اند که قطعا پشتوانه ای قوی برای تولیدات رسا خواهد بود. در چند روز اخیر نیز تیم فنی رسا امکان دانلود و مشاهده برنامه ها با اینترنت سرعت پایین را فراهم آورده است که در صفحه آرشیو برنامه ها در اختیار هموطنان عزیز، بویژه هموطنان داخل کشور قرار گرفته است.

چهارم، مطابق وعده ای که در بیانیه اعلام موجودیت ذکر شده بود (و با تاخیری چند روزه به دلایل فنی خارج از کنترل شبکه) اعلام می کنیم که تمامی هموطنان عزیز در ایران، خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا می توانند برنامه های تلویزیون رسا را دراولین قدم از روی ماهواره (تل استار۱۲ - Telstar 12) مشاهده نمایند. (از اول اسفندماه 89 شبكه رسا بر روي ماهواره يوتل‌‌ست نيز قابل دسترسي شد)


فركانس‌هاي تصويري رسا=======================
  • Telstar 12
  • Transponder 6, 15.0°W
  • Polarisation: Vertical
  • Frequency: 11527 MHz
  • Symbol Rate: 1630 MHz
  • FEC: 2/3

  • Eutelsat W3A
  • Polarisation: Horizontal
  • Frequency: 10721 MHz
  • Symbol Rate: 22000 MHz
  • FEC: 1/2

فركانس‌هاي راديويي رسا=======================
  • Hotbird (هر شب از ساعت 9:30 تا 12:30)
  • Frequency: 12,597 - Vertical
  • Symbol Rate: 27500
  • FEC: 3/4
  • GBTS1:نام كانال راديويي

  • Eurobird (24ساعته بصورت رادیویی)
  • Vertical
  • 12733 MHz
  • 27500
  • 3/4

همچنین همزمان با آغاز به کار تلویزیون ماهواره ای، برنامه های این تلویزیون جهت دریافت هموطنان عزیز با سرعت های مختلف اینترنت و همچنین از طریق موبایل در وب سایت رسا در دسترس قرار خواهد گرفت.

قدم بعدی رسا ارائه برنامه ها بر روی سایر ماهواره ها خواهد بود که بی شک بدون حمایت مادی و معنوی هموطنان عزیز ممکن نخواهد بود.

لطفا ما را از پیشنهادات و انتقادات خود بهره مند فرمائید.

رسانه سبز ایران (رسا)
چهار شنبه ۱۰شهریور ۱۳۸۹
ادامه مطلب ...

تلويزيون رسا Rasa از ماهواره تل استار 12 روي اير رفت + فركانس

8 نظرات
تلويزيون رسا (Rasa) از طريق ماهواره تل استار 12 روي اير رفت

. ادامه راه سبز(ارس): شبكه رسانه سبز ايران (رسا) از طريق ماهواره تل استار 12 به سمت ايران, اروپا و خاورميانه روي اير رفت. اين شبكه پيش از اين تنها به صورت اينترنتي در آدرس www.rasatv.net قابل دريافت و پخش بود.

البته طبق اعلام مسئولان شبكه , اين شبكه پس از مدتي فعاليت در اين ماهواره در صورت دريافت و جمع آوري كمك هاي مالي مردمي به ماهواره هاي ديگر از جمله يوتلست W3A خواهد رفت. اين در حالي است كه تنظيمات آنتن گيرنده براي ماهواره تل استار 12 در ايران نياز مند دقت بيشتري جهت دريافت كيفيت مطلوب ميباشد.

گفتني است فركانس اين شبكه در تل استار 12 اختصاصي بوده و شما بايد اين فركانس را به صورت دستي در رسيور خود وارد و اضافه (Add) كنيد.


مشخصات دريافت رسا در تل استار 12:

Freq: 11527
POL: V
SR: 1620 ~ 1630
Fec: 2/3
Channel Name: Rasa Tv

پخش زنده اينترنتي شبکه تلویزیونی رسا

تصاوير اوليه از كانال ماهواره اي رسا


شبكه تلويزيون ماهواره اي رسا





ادامه مطلب ...

افشا شدن ابعادی تازه از انقلاب نفتی دولت دهم

0 نظرات
افشا شدن ابعادی تازه از انقلاب نفتی دولت دهم
. ادامه راه سبز(ارس): خرداد ماه بود که در سرو صدای فراوان نفتی ها ورییس دولت شنیده شد که قرار است توسعه پارس جنوبی در 35ماه صورت پذیرد.از این رو در قالب چند قرارداد 21میلیارد دلار پروژه به شرکتهای ایرانی وقرارگاه خاتم واگذار شد .این در حالی است که بهترین رکورد ثبت شده در اجرای پروژه های پارس جنوبی در ایران 54 ماه است.مسئولین نفتی این اقدام خود را انقلاب نفتی می دانند .این در حالی است که اکثر کارشناسان و مدیران سابق نفتی این موضوع را محال می دانند اما در دو روز گذشته گزارشی در سایت های اصولگرا منتشر شد که زوایای تازه ای از این انقلاب نفتی رو شد.

«ابهام وسوال اساسی و جدی از مدیران وزارت نفت و ریاست دولت مطرح است (که این قرارداد در حضور ایشان به امضا رسیده) چگونه، چرا و با کدام مجوز قانونی، دو شرکت یک میلیون ريالی با مدیران و سهامداران کاملا یکسان در روز تولد خود، در طرحهای چند میلیارد دلاری مشارکت داده می شوند و از منابع حاصل از سه میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی و سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی بهره مند می شوند؟!»

ثبت شرکتهایی با صد هزار تومان

به گزارش جهان نیوز:«پایگاه اطلاع رسانی دولت، سه شنبه 25 خرداد 1389 گزارش داد: «با حضور رئیس جمهور در عسلویه، قرارداد طرح توسعه 6 فاز پارس جنوبی (فازهای 13 و 14، فاز 19 و فازهای 22، 23 و 24) با ظرفیت تولید روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز و سرمایه‌گذاری حدود 21 میلیارد دلار، میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های ایرانی امضا شد.»

در ادامه همین خبر پایگاه خبری رسمی ، شنبه 29 خرداد جزئیات قراردادهای جدید وضعیت پارس جنوبی را به نقل از علی وکیلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس منتشر نمود: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سرمایه‌گذاری هشت فاز یاد شده را حدود 21 میلیارد دلار برآورد و تصریح کرد: «سرمایه‌گذاری هر یک از چهار قرارداد امضا شده، حدود پنج میلیارد دلار است. وی افزود: فاز 13 به مشارکت شرکت "پترو پایدار ایرانیان"، گروه مپنا و شرکت صدرا واگذار شد؛ به گفته وکیلی طرح توسعه فازهای 22 تا 24 را نیز کنسرسیوم "پتروسینا آریا" و شرکت صدرا اجرا می‌کنند. به گفته وی، بر اساس مصوبه مجلس، امسال سه میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی و سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی منتشر و عرضه می‌شود؛ بر این اساس هشت فازی که قرارداد آنها به تازگی امضا شده است نیز متناسب با اولویت‌ها، نیازها و پیشرفت عملیات اجرایی از منابع حاصل از فروش این اوراق بهره‌مند می‌شوند». با مراجعه به سوابق دو شرکت حاضر درسایت روزنامه رسمی کشور این قرارداد عظیم 21 میلیارد دلاری، نکات جالبی به دست می آید.

به گزارش سایت جهان نیوز:«شرکت "پترو پایدار ایرانیان – سهامی خاص" که در کنسرسیوم پنج میلیارد دلاری توسعه فاز 13 حضور دارد، دقیقا در همان روز امضای قرارداد (یعنی 25/03/1389) با سرمایه اولیه یک میلیون ریال تاسیس شده، تحت شماره 377800 و شناسه ملي 10320271640 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسيده است. طبق آگهی تاسیس این شرکت که در تاریخ 12 تیرماه 1389 (یعنی 18 روز پس از امضای قرارداد!) به شماره 8986/ث89/32 در روزنامه رسمی منتشر شده است، اولین مدیران شرکت آقایان عرفان لاجوردي به سمت رئيس هيئت‌مديره، آقاي صحيب‌ بيگلر به سمت نائب رئيس هيئت‌مديره و مدیرعامل و آقاي هادي اشرفي‌يکتا به سمت عضو هيئت‌مديره می باشند. آقایان حسين يعقوب‌زاده و داريوش جلالي نیز به عنوان بازرس اصلي و علی البدل انتخاب شده اند. تنها ده روز پس از انتشار آگهی تاسیس، در تاریخ 22 تیرماه، هیات مدیره تشکیل جلسه می دهد و ظاهرا پس از اطمینان از حضور در کنسرسیوم مذکور، آقای حبیب جدیدی – مدیرعامل سابق شرکت صدرا که در این طرح مشارکت دارد – به سمت مدیرعاملی این شرکت نوپا منصوب می شود؛ آگهی تغییرات این شرکت در تاریخ 11/05/1389 به شماره 13653/ت89/32 در روزنامه رسمی منتشر شده است.»

بنا بر این گزارش از سوی دیگر شرکت "شركت نفت و گاز پترو سينا آريا - سهامی خاص" نیز که در کنسرسیوم پنج میلیارد دلاری توسعه فازهای 22 تا 24 حضور دارد، یک روز قبل از امضای قرارداد (یعنی 24/03/1389) با سرمایه اولیه یک میلیون ریال تاسیس شده، تحت شماره 377660 و شناسه ملي 10320271046 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسيده است. طبق آگهی تاسیس این شرکت که در تاریخ 7 تیرماه 1389 (یعنی 13 روز پس از امضای قرارداد!) به شماره 8716/ث89/32 در روزنامه رسمی منتشر شده است، اولین مدیران شرکت آقایان عرفان لاجوردي به سمت رئيس هيئت‌مديره و مدیرعامل، آقاي صحيب‌ بيگلر به سمت نائب رئيس هيئت‌مديره و آقاي حسين يعقوب‌زاده به سمت عضو هيئت‌مديره می باشند. آقایان هادي اشرفي‌يکتا و داريوش جلالي نیز به عنوان بازرس اصلي و علی البدل انتخاب شده اند. تنها 17 روز پس از انتشار آگهی تاسیس، در تاریخ 24 تیرماه، هیات مدیره تشکیل جلسه می دهد و بازهم ظاهرا پس از اطمینان از حضور در کنسرسیوم مذکور، آقای حسين شريف‌آبادي عسگري – رئیس هیات مدیره شرکت نوآوران مس تهران که يكي از شركت‌هاي وابسته به شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه است – به سمت مدیرعاملی این شرکت نوپا منصوب می شود؛ آگهی تغییرات این شرکت در تاریخ 19/05/1389 به شماره 14838/ت89/32 در روزنامه رسمی منتشر شده است.

از منظر کارشناسان این ابهام وسوال اساسی و جدی از مدیران وزارت نفت و ریاست دولت مطرح است– که این قرارداد در حضور ایشان به امضا رسیده - چگونه، چرا و با کدام مجوز قانونی، دو شرکت یک میلیون ريالی با مدیران و سهامداران کاملا یکسان در روز تولد خود، در طرحهای چند میلیارد دلاری مشارکت داده می شوند و از منابع حاصل از سه میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی و سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی بهره مند می شوند؟

سرمایه گذاری تا کنون

سرمايه‌گذاري در پارس جنوبی در سال‌هاي 76 تا 84 نيز از آهنگ خوبي برخوردار بود به طوري‌که در طول هفت سال نزديک به 50 ميليارد دلار در صنعت نفت سرمايه‌گذاري شد که بيش از 65درصد آن بدون تعهد دولت و از طريق قراردادهاي بيع متقابل و فاينانس خودگردان و مابقي از منابع داخلي شرکت‌هاي نفت و گاز تامين شد که از اين ميزان سرمايه گذاري 16ميليارد دلار در صنعت گاز، 18 ميليارد دلار در صنعت پتروشيمي و15 ميليارد دلار در طرح‌هاي بيع متقابل نفت خام سرمايه گذاري شد که منجر به افزايش بيش از يک ميليون بشکه‌اي توليد نفت خام شد. ‏

اين ميزان سرمايه‌گذاري در حالي صورت گرفته است که درآمد نفت در هشت سال 76 تا 84 معادل 172 ميليارد و 584 ميليون دلار بوده است که اين ميزان با رشد قيمت جهاني نفت در سال هاي 84 تا 86 و در نهايت با ثبت رکوردي دست نيافتني در سال 87 به 272 ميليارد و 278 ميليون دلار رسيد که نشان از رشد 57.7 درصدي درآمد نفتي ايران در چهار سال 84 تا 88 دارد. ‏

رکورد 54 ماه شکسته می‌شود؟

تعیین زمان 35 ماه برای اتمام عملیات فازهای جدید در حالی صورت گرفته است که پیش از این هیچ گاه چنین رکورد زمانی در توسعه فازها به دست نیامده است. کمترین زمانی که برای توسعه فازهای پارس جنوبی سپری شده است مربوط به فاز 4 و 5 است که توسط شرکت ایتالیایی انی در 54ماه توسعه یافت و به تولید رسید. بر اساس این گزارش عملیات توسعه فاز یک پارس جنوبی در بهمن ماه سال 1376آغاز شد و در آبان ماه سال 1383 به پایان رسید .کار توسعه فازهای 2 و 3 نیز که توسط توتال و پتروپارس و گازپروم صورت گرفت در مهر 1376 کلید خورد و در سال 1381 پایان یافت . همچنین فاز 4 و 5 سال 1379 توسط انی ، پتروپارس و نیکو آغاز شد و فروردین 1384 به بهره برداری رسید . فاز 9 و 10 نیز شهریور 1381 آغاز شد و در اسفند 1387 به بهره برداری رسید اما هنوز حتی در سایت شرکت نفت و گاز پارس به عنوان طرح در حال اتمام معرفی شده است .

امروز پس از گذشت 12سال از آغاز توسعه پارس جنوبي تنها 10 فاز به بهره‌برداري رسيده و به گفته مسئولان، ايران 11سال از رقيب قطري خود عقب افتاده است. کارشناسان نفتی از این رو می پرسند؟« آيا بهتر نبود به جاي وعده توسعه 35 ماهه19 فاز باقيمانده پارس جنوبي، توان مالي و فني موجود صرف اتمام پروژه‌هاي نيمه کاره مي‌شد تا 35 ماه بعد به دنبال چرايي عقب ماندگي بيش از پيش برداشت ايران از شريک قطري نباشيم؟»‏‏

البته وزیر نفت معتقد است : فازهاي قبلي در مدت زمان 60 تا 70 ماه توسعه پيدا کردند ولي ديگر اجازه نخواهيم داد که اجراي پروژه هاي با تاخير مواجه شود و اگر منطقي حرکت کنيم قطعا توليد زودهنگامي را در 35 ماه آينده خواهيم داشت‌.‏

وزير نفت در باره امکان توسعه فازهاي پارس جنوبي در مدت 35 ماه گفت: بر اساس زمان سنجي و محاسبه زمان استاندارد براي توسعه فازها اين مدت زمان مشخص شده و اجراي همزمان و موازي عمليات مختلف توسعه هر فاز مي‌تواند تاثير بسيار زيادي در کاهش زمان داشته باشد و قرار شد عمليات توسعه‌اي فازها به طور همزمان اجرا شود. ‏

به گفته وزير نفت هر فاز ميدان گازي پارس جنوبي ظرفيت توليد روزانه 25 ميليون مترمکعب گاز شيرين، 40 هزار بشکه ميعانات گازي و ساليانه 500 هزار تن ال.پي.جي و 550 هزار تن اتان را دارد.‏.‏

وزير نفت درآمد ماهانه هر فاز پارس جنوبي را 600 ميليارد تومان اعلام و تصريح کرد: بازگشت سرمايه در هر فاز پارس جنوبي کمتر از يک سال و در حدود 9 تا 10ماه انجام خواهد شد.‏

اما اکبر ترکان در گفت گو با خبر آن لاین میگوید:« من با یک حساب سرانگشتی نشان می دهم که چرا این کار نشدنی است. باید بر روی هر سکو 12 حلقه چاه حفاری شود. اگر زمان مورد نیاز برای حفر هر حلقه چاه را 75 روز در نظر بگیریم 900 روز برای حفاری زمان لازم داریم. به هر حال زمانی هم برای نصب سکوی دریایی مورد نیاز است. 6 ماه زمان برای نصب سکو و 6 ماه زمان برای نصب عرشه و راه اندازی و ... تعداد روزها را می رساند به 1200 روز. به این ترتیب فقط برای حفاری دریایی و نصب سکو و ... 4 سال زمان نیاز داریم. حالا اشکال ندارند. فرمایش وزیر ضمن مفید بودن، اما قابل اجرا نیست. اما اگر این عملیات توسعه ای در سال هم به ثمر برسد باز هم اتفاق بزرگی در کشور رخ داده است. اصلا این را فراموش نکنید.»

نیما رایین - جرس
ادامه مطلب ...

سيدمحمد خاتمي: روز قدس نماد حمایت از حق و مبارزه با ظلم، تجاوز و اشغال است

0 نظرات
سيد محمد خاتمي در دیدار با کمیته دانشجویی سابق دبیرخانه حمایت از فلسطین:
روز قدس نماد حمایت از حق و مبارزه با ظلم، تجاوز و اشغال است

. ادامه راه سبز(ارس): سید محمد خاتمی با تاکید بر اینکه روز قدس اختصاص به فلسطین ندارد، گفت: قدس نماد است؛ نماد حقیقتی است که باید آن را پاسداشت. یک ملت فداکار و رشید نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین جانب داری از ملت مظلوم فلسطین برای ما یک اصل اسلامی، انسانی و حقوق بشری است.

رئیس موسسه بین المللی گفت‌و‌گوی فرهنگها و تمدنها با اشاره به روز جهانی قدس، تاکید کرد: جریانات اصلاح طلب و آزادی خواهی که در متن این انقلاب بوده اند و از جمهوری اسلامی به عنوان جمهوری متکی بر رای مردم و اهتمام کننده به حقوق اساسی مردم دفاع می کنند،باید این روز از طرف آنها بیشتر مورد توجه باشد، زیرا امری بشری است.

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: اگر رضایت نباشد نمی شود هیچ حکومتی را بر مردم تحمیل کرد و اگر هم تحمیل بشود مشروع نیست. البته با دید شیعی و اسلامی که ما داریم مسلما یک حکومت و نظام مبانی و شروطی دارد که اگر نبود مشروع نیست. حکومت باید شرایطی داشته باشد؛ حاکمان هم باید شرایطی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با کمیته دانشجویی سابق دبیرخانه حمایت از فلسطین اظهار داشت: می شود و باید روی بعضی از مسائل به اجماع رسید و فارغ از گرایش های مختلف سیاسی و اجتماعی که وجود دارد، باید دید که چگونه می توان به نوعی وحدت رسید و از خنثی شدن نیروها و انرژی هایی که متاسفانه در جامعه ما بد مصرف می شود بهتر استفاده کرد.

وی افزود: واقعا می شود با وجود اختلاف سلایقی که وجود دارد نسبت به بسیاری از مسائل از جمله «روز قدس» به تفاهمی رسید و در جامعه جوان ما می توان نوعی وحدت را شاهد بود و نیروها را در آن مسیر به کار برد.

سید محمد خاتمی با بیان اینکه می توان به تعریفی درباره منافع و مصالح ملی و اصول و معیارهایی که حیات معنوی و مادی و اجتماعی جامعه ما به آن وابسته است برسیم و حول آن محورها حرکت کنیم، گفت: فعالیت شما جوانان عزیزدر مورد حمایت از فلسطین نشان داد که می شود این کار را کرد و می توان اختلاف سلیقه داشت و رویکردهای مختلفی در مورد نحوه اداره جامعه و مسائل آن داشت، در عین حال در بسیاری از موارد در کنار همدیگر بود و نیروها را متحد کرد و به جلو رفت.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد: اینکه افرادی با دیدگاههای مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دور هم بنشینند و قانع شوند که یک راه را نسبت به یک موضوع بپیمایند مساله مهمی است.

وی افزود: نباید بگذاریم بعضی مسائل اصولی و اساسی تحت تاثیر بعضی رویکردها و مسائل خاص و منافعی که گروهها دارند لطمه ببیند. شما خودتان را درگیر مساله بسیار مهمی کردید که نه تنها برای ملت و انقلاب ما مطرح بود، بلکه برای تاریخ و جامعه بشریت مساله مهمی است.

رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها با تاکید بر اینکه رویکرد ما به فلسطین باید از این جهت باشد که فلسطین را مساله بشری بدانیم؛ تصریح کرد: آنچه در فلسطین می گذرد فاجعه بزرگ بشری و تاریخی است که باید به آن پرداخته شود. بخصوص برای ملت ما که نسبت به سرنوشت خود و نیز سرنوشت بشردغدغه فراوانی داشته است، انقلاب بزرگی کرده است، خواستار حاکمیت بر سرنوشت خود و دفع ظلم و استقرار عدالت و آزادی های اساسی و مشروع در جامعه بوده است.طبیعی است که نمی تواند نسبت به این امر بسیار مهم بی تفاوت باشد.

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه ما نمی توانیم یک جا خواستار آزادی و حاکمیت بر سرنوشت باشیم، ولی نسبت به جای دیگر بی تفاوت بمانیم گفت: در یک جا از وابستگی به استعمار رنج ببریم، بگوییم که باید با آن مبارزه کرد، ولی در جای دیگر نسبت به آن بی تفاوت باشیم. یا بالعکس؛ بیاییم برای دیگران بگوییم که آنها باید آزاد باشند و بر سرنوشت خود حاکم بوده، تحت سلطه نباشند و استعمار و استبداد در آنجا نباشد؛ ولی در مورد خودمان اگر این مسائل پیش آمد بی تفاوت باشیم! خیر! مسائل بشری به هم پیوسته است.

سید محمد خاتمی گفت: مساله فلسطین ، مساله بشری است و آنچه در آنجا در این 50-60 سال اخیر رخ داده است یک فاجعه بزرگ و کم نظیر تاریخ است.

رئیس دولت اصلاحات یادآور شد: یک اصل حقوق بشری و حقوق عام وحقوق بین الملل و اصل فلسفی بشری وجود دارد که فکر می کنم بشر خیلی برای آن مایه گذاشته و هزینه پرداخته تا به این اصل رسیده است. گرچه ما وقتی به آموزش های انبیاء الهی و بخصوص اسلام رجوع می کنیم و حتی از خلال چنین تجربه ای که در دوران حکومت پیامبر و شیوه پیشوایان بزرگ اسلام وجود داشته ؛روش و شیوه ی که پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) داشتند و ما می توانیم اینها را ببینیم؛ما نیازمند نیستیم برای تمسک به این اصول به دیگران متوسل شویم و از دیگران تقلید کنیم، گرچه استفاده ازدستاوردهای فکری و تجربیات بشر بسیار کار خوبی است.

خاتمی ادامه داد: ریشه بسیاری از این مسائل در آموزش ها و تاریخ اسلام هم وجود داشته است. از جمله این مساله که چه چیزی باعث مشروعیت یک نظام و جامعه و حکومت می شود؟ مبنای مشروعیت چیست؟یک اصل مشترکی امروز بشریت به آن رسیده است که ما هم به عنوان مسلمانان این را قبول کردیم و آن اینکه رای و رضایت مردم پایه استقرار یک نظام مشروع است.

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: اگر رضایت نباشد نمی شود هیچ حکومتی را بر مردم تحمیل کرد و اگر هم تحمیل بشود مشروع نیست. البته با دید شیعی و اسلامی که ما داریم مسلما یک حکومت و نظام مبانی و شروطی دارد که اگر نبود مشروع نیست. حکومت باید شرایطی داشته باشد؛ حاکمان هم باید شرایطی داشته باشند.

وی گفت: اما این حکومت چگونه مستقر می شود؟ آیا بدون رضایت مردم حکو مت مستقر می شود؟ما وقتی به آموزه های اسلامی و هم شیوه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) رجوع کنیم می بینیم که اینها شرط استقرار حکومتشان را رضایت و خواست مردم می دانستند.

رئیس بنیاد باران ادامه داد: طبق آنچه در نهج البلاغه است امیرالمومنین ابراز می دارند که اگر حضور و رای مردم نبود من هیچ وقت حکومت را نمی پذیرفتم. یعنی حتی حکومت امیرالومنین اگر رای مردم نباشد بر مردم تحمیل نمی شود و اگر بشود کار غلطی است.

رئیس بنیاد باران تصریح کرد: ما هم وقتی می گوییم مردم سالاری یعنی همین؛ مردم سالاری سازگار با دین. یعنی ما می خواهیم رضایت و رای مردم باشد ؛ مردم بگویند ما این حکومت را می خواهیم و به همین دلیل هم حکومت موظف است برای استقرار و تداوم خودش همواره رای و رضایت مردم را در نظر داشته باشد و خدمت رسان باشد. به صورتی که این رای در ابتدا فقط نباشد بلکه برای بقاء کار هم تداوم پیدا کند ونمی تواند نسبت به رای و افکار مردم بی تفاوت باشد برای اینکه یکی از پایه های مستحکم مشروعیت است. امروز در دنیا لاقل از نظر تئوری( در عمل کاری ندارم دموکراسی هایی که هست چقدر متکی بر مردم است) پذیرفته شده است که مردم حاکم بر سرنوشت خود باشند. در اسلام هم داریم و در قانون اساسی ما هم بصراحت این مساله آمده است.

وی با بیان اینکه حکومتی مطلوب ومقبول و مشروع است که مبتنی بر خواست و رای و رضایت مردم باشد وامروز هم بشریت به آن رسیده است، یادآور شد: شما اگر به تاریخ رجوع کنید یک منطق را می بینید که امیرالمومنین داشت و آن اینکه می گوید مردم اصل هستنند؛ رای و رضایت و حضور مردم وجود یاری مردم یعنی اعلام حمایت مردم شرط استقرار حکومت است ؛ در مقابل آن هم منطقی است که می گوید آن کس که زور دارد و غلبه پیدا کند حق است!و متاسفانه معمولا منطق دوم حاکم بوده است. بشر بلاخره به این نتیجه رسیده که زور مبنای مشروعیت یک نظام و حکومت نیست.

خاتمی تصریح کرد: آنچه در فلسطین رخ داده چیست؟اشغال، زور و تحمیل یک حکومت بر کل جامعه ای که سلبقه تاریخی دارد و این یک فاجعه بشری است. سکوت در مقابل این یعنی دوباره اجازه دادن که این فاجعه بزرگ در جای دیگر هم تکرار شود. این مساله، تنها مساله فلسطین نیست مساله این است که دارد چیزی جا می افتد که بشر برای از بین رفتن آن از صحنه خیلی هزینه پرداخته است.

وی تاکید کرد:اشغال سرزمین فلسطین خلاف اصل مسلم و ارزشمندی است که بشر به آن رسیده است. لذا هم از نظر حقوقی و هم از نظر اخلاقی باید با آن مقابله کرد.

رئیس دولت اصلاحات گفت: ظلم و سرکوب به هر صورتی که باشد بد است؛ اگر حکومتی که با رای مردم روی کار آمده باشد هم بخواهد ظلم کند بد است.

سید محمد خاتمی با بیان اینکه در فلسطین مظلوم، ستم و تجاوز و زور آشکار را می بینیم، ادامه داد: حادثه ای که در این سال ها رخ داده این است که عده ای آمده اند به زور سرزمینی را تصاحب کرده اند و یک حکومتی را بر آنجا تحمیل کردند؛ کوتاه آمدن در مقابل این یعنی جامعه بشری را با فاجعه روبرو کردن و دوباره بازگشت به قرن ها عقب که بشر برای برون رفت از آن فداکاری های فراوان کرده است. از نظر اخلاقی وانسانی و حقوقی آنچه در فلسطین رخ داده است غلط است باید در مقابل آن ایستاد مخصوصا برای ملت ایران که برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خود انقلاب کرده؛ما در منطقه پیشتاز مردم سالاری سازگار با معیارهای دینی و فرهنگی خودمان بوده ایم.

رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها با بیان اینکه همه بشریت و ملت ایران به طریق اولی باید نسبت به مساله فلسطین حساسیت داشته باشد، اظهار داشت: روز قدس به تشخیص و اعلام حضرت امام خمینی(ره) و قبول ملت به عنوان نماد حمایت از حق و مبارزه با ظلم، تجاوز، اشغال، سرکوب و آوارگی در آخرین روز ماه مبارک رمضان (تعیین شده است) و ماه رمضان ماه رهایی و آزادی و ماه نفرت نسبت به ظلم و عشق نسبت به عدالت است.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: این روز، روز نمادینی برای ابراز دلبستگی به این حق و بیزاری از باطلی است که در دنیا تحقق پیدا کرده است.آن هم اختصاص به فلسطین ندارد؛ قدس نماد است؛ نماد حقیقتی است که باید آن را پاسداشت. یک ملت فداکار و رشید نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین جانب داری از ملت مظلوم فلسطین برای ما یک اصل اسلامی، انسانی و حقوق بشری است.

وی تاکید کرد: البته اصلا نباید گذاشت که بعضی اختلاف سلایقی که در درون وجود دارد در آن دخالت کند؛ روز قدس مساله ملت ایران است و من معتقدم جریانات اصلاح طلب و آزادی خواهی که در متن این انقلاب بوده اند و از جمهوری اسلامی به عنوان جمهوری متکی بر رای مردم و اهتمام کننده به حقوق اساسی مردم دفاع می کنند، این روز از طرف آنها بیشترباید مورد توجه باشد.

خاتمی گفت: از سوی دیگر نباید راضی بود که به نام دفاع از مردم فلسطین مسائلی مطرح شود که بهانه های بیشتری برای سرکوب ملت فلسطین، مقابله با نظام جمهوری اسلامی داده شود.

رئیس بنیاد باران با تاکید بر اینکه فکر نکنیم که منافع ملی و حیاتی در تعارض با منافع ملت های مظلومی چون ملت فلسطین است یادآور شد: ایران به خاطر آزادی خواهی و استقلال طلبی اش است ، بهترین و والاترین مدافع مردم فلسطین است. مساله «یا ایران یا فلسطین» برداشت غلط یا القاء خطرناکی است که از سوی دیگران مطرح می شود.

خاتمی گفت: مساله قرار گرفتن ایران و فلسطین در مقابل هم مساله ای نیست که در ذهن و وجدان جامعه ما وجود داشته باشد وهمه مردم ایران به فلسطین احترام می گذارند و از رنج این ملت مظلوم رنج می کشد.

رئیس دولت اصلاحات با اشاره به روز قدس گفت: امروز سرزمین فلسطین به زور اشغال شده است؛میلیونها انسان آواره شده اند و آنان نیز که در سرزمین خود مانده اند تحت سخت ترین فشارها و تحقیرها و سرکوب هستند.اماکن دینی اسلامی و مسیحی تخریب می شود.حق تاریخی یک ملت نادیده انگاشته می شود.غزه به عنوان تجربه نوپای دموکراسی تحت فشار و محاصره و سرکوب است اینها جنایات بزرگی است؛که نمی توان و نباید در برابر آن سکوت کرد.

وی افزود: خوشبختانه وجدان بشریت آزاده نیز بی تفاوت نیست.دیدیم که در جریان تهاجم وحشیانه به کاروان آزادی و شهادت آزادی خواهان از ملت های مختلف چه شوری در دنیا علیه اسرائیل و حامیان او برپا شد و به نظر ما شکست معنوی رژیم صیهونیستی پس از این اقدام جنایتکارانه از شکست هائی که در درگیری های نظامی خورده است سنگین تر بود و روز قدس یعنی خود را در کنار مظلوم دیدن و ظالم را محکوم کردن.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: گرامیداشت روز قدس ؛ مقتضای یک رسالت الهی و انسانی است و ملت ما هم به وظیفه خود آشناست و حضور در مراسم آن باید با این رویکرد و البته نگاهداشت حرمت ماه رمضان باشد و هیچکس و هیچ جریانی حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند.

رئیس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگها و تمدنها با بیان اینکه مقاومت فلسطین مقاومت کل ملت فلسطین و مقاومتی عام است و شامل یک مذهب و گرایش خاص نیست،گرچه مبارزان مسلمان و مسلمانان در این مقاومت پیشتاز هستند ادامه داد: ولی همه گروه ها و گرایش های مختلف فلسطین باید اختلافات را کنار بگذارند و در کنار هم باشند. زیرا چند پارگی در مساله فلسطین بهترین خدمت به اسرائیل است.

سیدمحمد خاتمی در پایان با بیان اینکه صلح باید عادلانه باشد و اگر خواست مردم نباشد محقق نخواهد شد یا پایدار نخواهد بود، گفت: قابل عمل ترین و انسانی ترین راه برای ملت فلسطین این است همه آنها اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی چه آنان که در سرزمین فلسطینی هستند چه آنان که آواره شده اند بیایند و نظر بدهند و نظر آنان مبنای عمل قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این راه معقول؛انسانی،مسالمت جویانه و سازگار با موازین انسانی و حقوق بشر است و راه درست حل مساله است.امری که به هنگام تحویل ریاست کنفرانس اسلامی در دوحه پیشنهاد کردیم و در آنجا ثبت شد.

در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت کمیته سابق دانشجویی دبیرخانه حمایت از فلسطین داده شد و اینکه با رویکردی علمی و واقع بینانه به مساله نگاه شده و به لحاظ حقوقی و علمی منطقی مساله فلسطین و لزوم حمایت از مردم مظلوم و مقابله با جنایات رژ یم صیهونیستی و تبیین درست مساله پرداخته شد و دست آوردهای مطلوبی نیز داشت.
ادامه مطلب ...

جديدترين ديدگاه خوانندگان