بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

استاندارد تهران: اتاق توطئه علیه هدفمند کردن یارانه‌ها فعال شده است!

0 نظرات
استاندارد تهران:
اتاق توطئه علیه هدفمند کردن یارانه‌ها فعال شده است!

. ادامه راه سبز(ارس): استاندار تهران که تمامی انتقادات را “هدفمند و یکپارچه و در راستای فعالیت اتاق توطئه” می‌داند، مدعی شده است که مخالفان دولت اتاق توطئه علیه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را فعال کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مرتضی تمدن استاندار تهران در حاشیه برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت سی ان جی افزود: این اتاق توطئه از سه چها روز قبل فعال شده و مخالفان دولت و دشمنان خارجی در آن حضور دارند.

او گفت: از چهار روز قبل سایت‌ها و رسانه‌ها به صورت هدفمند و یکپارچه علیه این قانون موضع گیری کرده‌اند و ما متوجه شدیم اقلیت شکست خورده سیاسی که اجرای این قانون را به نفع خود نمی‌داند در این کار دخیل است.

تمدن ادامه داد: ما برخورد قانونی را با این افراد خواهیم داشت چراکه مخالفان این قانون از محل توزیع نادرست یارانه‌ها ثروت‌های افسانه‌ای اندوخته‌اند و می‌دانند اگر این قانون اجرا شود نام دولت دهم در تاریخ ماندگار می‌شود.

استاندار تهران در پاسخ به این سئوال که آیا اقدامات امنیتی لازم برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها اندیشیده شده است، گفت: این کار هیچ تبعات امنیتی ندارد. اگر قبلا با سهمیه بندی بنزین اتفاقی افتاد؟ مطمئنا باشید این بار هم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: البته همان زمان هم من معتقدم که مردم نبودند که تنش ایجاد کردند بلکه گروهی از همان مخالفان چنین اقداماتی را انجام دادند اما مطمئن باشید این اتفاق دیگر در کشور تکرار نمی‌شود و ما اصلا تهدید امنیتی احساس نمی‌کنیم.

تمدن افزود: تبلیغ و مانور روی این مساله کار همان مخالفان است که می‌خواهند فضا را قبل از اجرا با مشکل مواجه کنند.

استاندار تهران مدعی شد: پیش‌بینی‌های لازم برای هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته و پیشگام خود مردم هستند چون شیرینی سهمیه بندی را درک کرده‌اند. در ضمن اجرای این قانون تبعات مثبتی برای مردم دارد اما دشمنان می‌خواهند این شیرینی را تلخ کنند.

او تمامی انتقادات را هدفمند و یکپارچه و در راستای فعالیت اتاق توطئه دانست!.

پیش از این هم محمود احمدی‌نژاد مدعی شده بود که ستادی علیه هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور تشکیل شده است. وی در باره چگونگی تشکیل این ستاد و افراد هماهنگ کننده آن چیزی نگفت.

============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» اجرای هدفمندکردن یارانه ها در شرایط کنونی خودکشی است
» واپسین هشدار؛ باقی مانده طبقه متوسط نیز به طبقه فقرا خواهند پیوست

ادامه مطلب ...

سخنگوي فراكسيون خط امام: احمدي‌نژاد و اطرافيانش به دنبال تحريف انديشه‌هاي امام هستند

0 نظرات
سخنگوي فراكسيون خط امام:
احمدي‌نژاد و اطرافيانش به دنبال تحريف انديشه‌هاي امام هستند

. ادامه راه سبز(ارس): سخنگوي فراكسيون خط امام(ره) مجلس تاكيد كرد: احمدي‌نژاد و اطرافيانش به دنبال تحريف انديشه‌هاي امام هستند.

داريوش قنبري در گفت‌وگو پارلمان‌‌نيوز، با اشاره به سخنان محمود احمدي‌نژاد مبني بر نفي سخنان رهبر فقيد انقلاب درباره در راس بودن مجلس در تمام امور با بيان اينكه تاكيدات مقام معظم رهبري همیشه با هدف احياي نقش نظارتي مجلس بوده است چرا كه ما شاهديم نقش نظارتي مجلس نسبت به گذشته بسيار ضعيف شده و مجلس جايگاه خاصي كه در قانون اساسي در ارتباط با نظارت پيش‌بيني شده به معناي واقعي ندارد، تاكيد كرد: امام خمینی (ره) هم این جمله را برای یک مقطع خاص نفرموده‌اند بلکه قطعیت داشته است که مجلس در راس همه امور است.

وي افزود: مجلس قدرت خود را با مماشات با رییس جمهور از داست داده است این اولین بار نیست که احمدی‌نژاد برای تضعیف مجلس تلاش می کند وقتی حرف‌های امام(ره) را تفسیر به رای می‌کنند در واقع به دنبال تحريف انديشه‌هاي امام هستند و به نفع خود آن را به خورد مردم می‌دهند.

به گفته قنبري جمهوری اسلامی که احمدی‌نژاد از آن حرف می‌زند یک جمهوری اسلامی دیگر است و با آنچه در اندیشه امام خمینی بود متفاوت است نه نشانی از اسلامیت دارد نه نشانی از جمهوریت و مطمئنا مردم به این نوع اندیشه آری نگفتند بلکه آنچه مردم میخواهند جموری اسلامی زمان امام است و توجه به قانون اساسی که تدوین شد.

وي يادآور شد: در قانون اساسی دولت مجری است یعنی اجرای بی کم و کاست مصوباتی که قانون و مجلس تعین می‌کند پس این گفته رئيس دولت تحریف اندیشه امام است که امروز به وضح از سوی ایشان و اطرافیانشان با شعار جمهوری ایرانی ، دوتس با مردم اسراییل و ... دیده می‌شود.

عضو فراكسيون خط امام(ره)مجلس معتقد است اگر مجلس زمانی که رییس جمهور از اجرای قوانین سر باز میزد واکنش درستی داشت امروز این سخنان محیرالعقول درباره مجلس از زبان ایشان شنیده نمی‌شد.

قنبری با شاره به اینکه نه تنها امام خمینی (ره) بر این عقیده بودند که مجلس در راس تمام امور است بلکه رهبر معظم انقلاب هم بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند، گفت : در تمامی نظام‌های دموتراتیک دنیا مجالس وظیفه قانون‌گذاری را دارند و ایران هم از این اصل مستثنی نیست مجلس اجازه نقد ، تذکر و حتی استیضاح و برکناری دولت را دارد اما رییس جمهور اجازه انحلال دولت را ندارد و تین نشانه قدرتی است که قانون اساسی به مجلس داده است وجود نخست وزیر یا نیود این سمت به شان و منزلت مجلس اضافه نمی‌کند یا از آن نمیکاهد و سالها پس از نبود سمت نخست وزیری همه روسای جمهور بر اجرایی بودن سمت خود و نقش قانونگذاری مجلس آگاه بودند این گفته آقای احمدی‌نژاد نقض حرفهای امام خمینی (ره) و فرمودهای رهبری در خصوص وحدت میان قواست و این حرف جز ضعیف کردن مجلس چیز دیگری نیست و نهادهای نظارتی باید پاسخی برای این گفته پیدا کنند تا اذهان عمومی و محلس ا قانع کند.

وي در پايان تاكيد كرد: از فرمايشات رهبري در ديدار سال جاری با نماندگان مجلس اين بود كه صرفا نظارت در ارتباط با دولت مطرح نباشد؛ بلكه نمايندگان در ارتباط با مجلس هم نظارت همه جانبه و گسترده‌اي را در ابعاد مختلف اعمال كنند و به نباید به این فرمایشان بی توجه بود.
ادامه مطلب ...

دبیرکل موتلفه: مردم از فتنه‌گران گرفته نشوند، خطر وجود دارد

0 نظرات
دبیرکل موتلفه: مردم از فتنه‌گران گرفته نشوند، خطر وجود دارد

. ادامه راه سبز(ارس): دبیر کل حزب اصولگرای موتلفه معتقد است، هنوز یک ظرفیت خفته برای فتنه وجود دارد و اگرچه فتنه مدیریت شد اما اگر مردم از فتنه گران گرفته نشوند احتمال خطر وجود دارد.

محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، صبح جمعه در نشست صمیمی خود با اصولگرایان استان زنجان، با اشاره به آمارها و نظرسنجی‌های صورت گرفته، گفت: «هنوز یک ظرفیت خفته برای فتنه وجود دارد؛ فتنه مدیریت شد اما اگر مردم از فتنه گران گرفته نشوند احتمال خطر وجود دارد و اگر کسی فکر می کند این کار انجام شده خوش بینی است».

حبیبی با رد این تفکر که «اصلاح طلبها مردند و تمام شدند»، خاطرنشان کرد: «درست است شورشهای خیابانی با تدبیر مقام معظم رهبری ریشه کن شد اما اگر مراقبت نکنیم خودخواهی‌ها و تفرقه‌ها را کنار نگذاریم، هیچ تضمینی برای حضور حداکثری اصولگرایان در مجلس نهم وجود ندارد».

دلایل حمایت موتلفه از احمدی نژاد

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حمایت حزب موتلفه از احمدی‌نژاد در انتخابات گذشته، گفت: «احمدی نژاد در هر دو دوره نه از حزب نظری خواست و نه برای تشکیل کابینه از اعضای حزب کسی را مطرح کرد ولی حزب نیز به هیچ وجه وارد این مقوله نشد و حزب تنها بر اساس معیارها و ارزشهای معتقد به آن در هر دو دوره از احمدی نژاد حمایت کرد».

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی، یادآور شد: «به خاطر پشتیبانی بی نظیر مقام معظم رهبری از دولت نهم، دشمنان می‌خواستند با انتخاب هر فردی غیر از احمدی نژاد ایشان را بشکنند و بگویند رهبری پشتیبان دولت و شخص خاصی است در صورتی که مردم خواسته دیگری دارند».

حبیبی همچنین بر لزوم فصل الخطاب بودن مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: «اینگونه نباشد که هر زمان که فرمایشات مقام معظم رهبری مطابق میل ما بود به به و چه چه کنیم و هر زمان که اینگونه نبود گستاخانه رفتار کنیم».

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تعاریف متعدد اصولگرایی از دیدگاه اشخاص مختلف نیز گفت: «یک اصولگرایی با تعریف هاشمی داریم که همه در آن جای می گیرند و یک اصولگرایی با تعریف احمدی نژاد داریم که افراد محدودی در آن جای دارند و حزب مؤتلفه هر دو را دارد به این صورت که محوریت آن مقام معظم رهبری است».

برنامه اصولگرایان برای انتخابات آتی

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود بر تلاش همه تشکلهای اصولگرا و اصولگرایان رسیدن به یک اتحاد و وحدت برای موفقیت در انتخابات آتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای پیروزی در انتخابات باید لیست واحدی از سوی اصولگرایان ارائه شود، گفت: «ارائه لیست واحد و متحد زمینه موفقیت انتخابات را بالا می‌برد».

وی افزود: «در انتخابات شورا وجود لیست‌های متعدد و برخی تفرقه‌ها موجب شد تا برخی کرسی‌ها را از دست بدهیم».

وی همچنین تاکید کرد برای انتخابات مجلس سال آینده و ریاست جمهوری دوره یازدهم، اصولگرایان نیاز دارند که با نظر متحد و مشترک وارد فضای انتخاباتی شوند و به همین دلیل رایزنی تشکلها و شخصیتهای اصولگرا برای رسیدن به نامزد مشترک لازم و ضروری است.

==============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» موتلفه: خیلی نامردید که تصاویر زشت نقض حقوق بشر در ایران را به جهان مخابره کردید!
ادامه مطلب ...

احمدی نژاد: «مجلس در راس امور است» مربوط به گذشته هاست!

0 نظرات
احمدی نژاد: «مجلس در راس امور است» مربوط به گذشته هاست!

. ادامه راه سبز(ارس): رئیس جمهوری علاوه بر این‌که رئیس جمهور هست، رئیس دولت هم هست. رئیس جمهور بعد از رهبری بالاترین مقام کشور است، رئیس جمهور مجری قانون اساسی هم هست، این دیگر به استقلال قوا ربطی ندارد. مردم رأی مستقیم می‌دهند، رئیس‌جمهور که انتخاب می‌شود، رئیس دولت است، رئیس قوه مجریه است، این یک قوه مستقل است. علاوه بر این‌ها رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی هم است، مسئول امور اداری، برنامه، بودجه و استخدامی کشور شخص رئیس جمهور است. یعنی سایر قوا هم اگر بخواهند کار برنامه، بودجه، استخدامی و اداری داشته باشند مسئولش رئیس‌جمهور است. معنای این موضوع، دخالت در قوا و نقض استقلال قوا نیست.


واقعاً امروز فضای جمهوری اسلامی یک نعمت الهی است

احمدی نژاد با بیان اینکه قوه مجریه قوه اول کشور است، سخن حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است» را مربوط به دوران امام که پست نخست وزیری وجود داشته است، دانست.

به گزارش فردا، احمدی نژاد در گفتگویی مفصل با روزنامه ایران با اشاره به بحث استقلال قوا از یکدیگر خاطرنشان کرد: بعضی‌ها استقلال قوا را فقط برای قوه مقننه و قوه قضائیه می‌خواهند. اتفاقاً قوه مجریه، قوه اول کشور است، بعضی‌ها یک جمله حضرت امام(ره) را متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده برجسته می‌کنند، آن‌زمان رئیس‌جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست‌وزیر مسئول اداره کشور بوده که از طریق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالا‌ترین بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجریه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای دیگر باید کمکش کنند. ضمن این‌که در قوه مجریه، جایگاهی است به‌نام ریاست جمهوری.

وی افزود: رئیس جمهوری علاوه بر این‌که رئیس جمهور هست، رئیس دولت هم هست. رئیس جمهور بعد از رهبری بالاترین مقام کشور است، رئیس جمهور مجری قانون اساسی هم هست، این دیگر به استقلال قوا ربطی ندارد. مردم رأی مستقیم می‌دهند، رئیس‌جمهور که انتخاب می‌شود، رئیس دولت است، رئیس قوه مجریه است، این یک قوه مستقل است. علاوه بر این‌ها رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی هم است، مسئول امور اداری، برنامه، بودجه و استخدامی کشور شخص رئیس جمهور است. یعنی سایر قوا هم اگر بخواهند کار برنامه، بودجه، استخدامی و اداری داشته باشند مسئولش رئیس‌جمهور است. معنای این موضوع، دخالت در قوا و نقض استقلال قوا نیست.

توضیح درباره افراد و گروههای منصوب به رئیس جمهور

احمدی‌نژاد در‌خصوص برخی افراد و گروه‌ها که خود را منصوب به ایشان می‌دانند و علیه دولت هم فعالیت‌هایی دارند، گفت: کسانی هستند که می‌گویند ما این دولت را سرکار آوردیم، ستاد زدیم، تبلیغات کردیم. ما تشکر می‌کنیم از آنها اما نکاتی درباره این گروه‌ها می‌گویم، اولاً من در انتخابات گفته‌ام که ستاد ندارم، اگر کسی هم کار کرد بعداً توقع نداشته باشد که در اداره امور کشور دخالت کند، این نکته مهمی است، من قبلاً این را اعلام کرده‌ام که وظیفه‌ام این است که کاندیدا شوم. دوستان برای انجام وظیفه سخنرانی کرده‌اند. من تشکر می‌کنم از این‌که انجام وظیفه کرده‌‌اند، اما حالا نباید توقع داشته باشند که دولت مجری نظرات آنها باشد. اما حالا دولت باید بتواند کار خودش را بکند، بالاخره دولت تصمیم‌ می‌گیرد، یک عده خوششان می‌آید، یک عده خوششان نمی‌آید. البته این به این معنی نیست که همه تصمیمات دولت درست است، ما هم اشتباه داریم، اما بررسی و اصلاح می‌کنیم ولی دولت نمی‌تواند اختیار خود را به کس دیگری بدهد. برخی رسانه‌ها هم هستند که این گونه مسائل را مطرح می‌کنند.

حداکثر تعامل با قوا را داریم!

احمدی‌نژاد در خصوص «اتحاد قوا» نیز اظهار داشت: ما واقعاً حداکثر تعامل با قوا را داریم. هر چقدر علیه ما انتقاد شود ما سکوت می‌‌کنیم. ما فکر می‌کنیم، سه قوه یکی هستند، تفکیک قوایی که از غرب آمده در نظام اسلامی اصالت ندارد. حقیقت یک تقسیم‌کار است و خود کار یک موضوع بیشتر نیست، و آن ساختن ایران و خدمت به مردم و اجرای عدالت است. این کار تقسیم شده و هر کس گوشه‌ای از کار را می‌گیرد. همه اجزای یک مجموعه هستند ولی بنا بر یک منطقی باید تقسیم کار شود.

وی در پایان این مصاحبه با اشاره به این نکته که همگی باید قدر نظام اسلامی را بدانیم، خاطرنشان کرد: واقعاً فضای جمهوری اسلامی یک نعمت الهی است، من به ۸۰-۷۰ کشور جهان سفر کرده‌ام، در بین مردم، دانشگاهیان و سیاستمداران آنها حضور یافته‌ام، هر روز هم دارم می‌خوانم، مردم ما هم دنیا را دیده‌اند، اهل دنیا‌گردی هستند، ایرانی‌ها به این مسئله خیلی علاقه‌‌دارند و خوب هم هست، چون روح ملت ایران بزرگ است و نگاهش جهانی است، مشکلاتی داریم اما بالاخره مسیرمان مسیر درستی است، با سرعت در مسیر خوب جلو می‌رویم، باید همه کمک کنیم، همدلی، برادری و هم افزایی باشد، همچنین امید و نشاط در جامعه باشد، که تا حد بسیار بالایی الحمدلله هست، من اعتقادم این است که این مسیری که امروز در برابر ملت ایران باز شده، ادامه دارد، به لطف خدا هیچ عاملی دیگر نمی‌تواند تغییر در این راستا ایجاد کند و همه این دشمنی‌‌ها علیه ملت ایران به سنگ می‌خورد. همانطور که گفتم آینده از آن ملت ایران‌است و مسیر هم مسیر خوبی است، این مشکلاتی را هم که داریم ان‌شاءالله به فضل‌الهی در این سه سال دولت دهم، تا حد زیادی حل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد دولت یازدهم دیگر در افق جهان بدرخشد، یعنی یک جایی باشد که این انرژی ملت ایران در مناسبات جهانی رها شود. دیگر مشکل مسکن، ازدواج و این مشکلات جلو پای جوانان نباشد. همه با معیارهای جهانی وارد بشوند، رشد کنند و به جای مطلوب برسند.

بقایی: احمدی‌نژاد کوروش زمان است


رییس سازمان میراث فرهنگی معتقد است محمود احمدی نژاد کوروش زمان است.

حمید بقایی در گفت و گو با هفته نامه پنجره با رد گمانه زنی‌ها درباره این که دولت برای جذب برخی از اقشار جامعه منشور کوروش را به کشور باز گردانده است، گفت: «دولت هیچ نیازی به این‌گونه امور ندارد»

وی عنوان کرد اگر به کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت کنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، کوروش زمان است.

بقایی گفت: «آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است.»

ادامه مطلب ...

سردار سرلشکر رشید: در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم

0 نظرات
سردار سرلشکر رشید:
در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم

. ادامه راه سبز(ارس): جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران معتقد است "در حال حاضر هم در شرایط تهدید به سر می‌بریم و ارتش و سپاه ما دائم خود را آماده می‌کنند و این سخن گزافه نیست که ما در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم"

به گزارش ایسنا، سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید، طی همایشی در تهران، با بیان اینکه "هر روز طبل جنگ می‌زنند و در طول 10 سال گذشته همواره تهدیداتی بر علیه ما وجود داشته است"، گفت "البته فکر می‌کنم فرماندهان نظامی آمریکا این اشتباه استراتژیک را مرتکب نخواهند شد زیرا از لحاظ نظامی قادر به حملات زمینی علیه ایران نیستند و نسبت به اقدام هوایی و موشکی فکر نمی‌کنم این خطای استراتژیک را فرماندهان نظامی مرتکب شوند زیرا آنها به خوبی می‌دانند که ایران از قدرت بازدارندگی و توان بالای موشکی برخوردار است و در دریا قابلیت‌های فراوان دفاعی دارد."

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با اشاره به اینکه در جنگ زندگی کردن برای یک ملت جدی‌ترین موضوع است، افزود: در جنگ یک نسل می‌جنگد اما نسل‌های زیادی از تجربیات آن می‌توانند استفاده کنند. جنگ باعث می‌شود بقا، موجودیت و استقلال کشور به خطر بیفتد به همین منظور دو طرف از تمام قوا برای پیروزی استفاده می‌کنند. در طول هشت سال جنگ، عراق علیه کشور ما و حتی مردم خود از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد و در سالهای اخیر هم آمریکایی‌ها علیه عراق،افغانستان و اسرائیل در لبنان و در جنگ 33 روزه از سلاح‌های نامتعارف استفاده کردند.

وی ادامه داد: وقایع بزرگ تاریخی همچون جنگ تحمیلی بسیار سرنوشت‌ساز است زیرا این پدیده‌ها به راحتی تکرار نمی‌شوند.بنابراین شناساندن آن برای نسل‌های آینده بسیار اهمیت دارد.

سرلشکر رشید اظهار کرد: جوامع انسانی بنا به شرایط یا در صلح به سر می‌برند یا در جنگ. و در حد فاصل این جنگ و صلح شرایط تهدید وجود دارد و ما هم اکنون در شرایط تهدید به سر می‌بریم که یکی از دلایل آن وجود چهارجنگی است که امریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد کردند.

وی با اشاره به تهدیدات کشورهای آمریکا و اسراییل بعد از واقعه 11 سپتامبر برای کشورهای منطقه افزود: یکی از دلایل وجود تهدیدات چهار جنگی است که کشورهای اسرائیل و آمریکا در کمتر از هشت سال در منطقه به وجود آوردند و به واسطه آن،هزاران نفر کشته و میلیون‌ها انسان بی‌خانمان شدند و زیرساخت‌های کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین را خراب کردند و در نهایت نفاق و دورویی دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌بینیم آنهایی که در کشورهای مسلمان،مسلمانان را می‌کشند اسلام و مسلمانان را دشمن اول خود می‌دانند و به همین خاطر به قرآن کریم اهانت می‌کنند.

وی گفت: آنها از مقاومتی که در لبنان، ‌عراق و ایران صورت می‌گیرد احساس شکست می‌کنند یقینا در عراق و افغانستان شکست خورد‌ه‌اند و اسرائیل هم در لبنان و غزه شکست خورده است
ادامه مطلب ...

شد غلامی که شعرنو آرد (ابراهيم نبوي)

0 نظرات
شد غلامی که شعرنو آرد

. ادامه راه سبز(ارس): در راستای اینکه مدتی است که سنت سووال و جواب دارد ورمی افتد و اصولا نباید وربیافتد و در راستای شکوفایی دکتر حدادعادل که هر هفته کشف جدیدی در دریای گوهر شخص مذکور نموده و هی مروارید از آن در می آورد، لطفا سووالات زیر را خوانده و پاسخ مقتضی را برای دکتر حداد عادل، دروازه دولت، کوچه دستمالچی، شماره سیزده، هر چهار طبقه، بفرستید.
سووال اول: این جمله از کیست" بنده قبل از انقلاب حضوراً خدمت رهبري نرسيده بودم، اما از ايشان تصويري به عنوان يك روحاني جوان و جوان‌پسند داشتم."؟

گزینه اول: غلامعلی حداد عادل

گزینه دوم: حدادعلی غلام عادل

گزینه سوم: دکتر حداد عادل

گزینه چهارم: غلامعلی عادل حداد

سووال دوم: جمله " ایشان از جنبه تسلط بر تاریخ تحلیلی ائمه و تدوین آن بی نظیرند." در مورد چه کسی و توسط چه کسی گفته شده است؟

گزینه اول: سید جعفر شهیدی درباره عبدالفتاح عبدالمقصود

گزینه دوم: غلامعلی حداد عادل درباره آیت الله خامنه ای

گزینه سوم: حدادعلی غلامی درباره سید علی آقا

گزینه چهارم: گزینه دوم با دستمال استفاده شود.

سووال سوم: جمله " چون من در تهران بودم و ایشان در مشهد، فرصتی و موقعیتی پیش نیامد که خدمتشان برسم." توسط چه کسی و درباره چه کسی گفته شده است؟

گزینه اول: ویلیام شکسپیر درباره دکتر علی شریعتی

گزینه دوم: ویلیام حداد عادل درباره مهدی اخوان ثالث

گزینه سوم: غلامعلی حداد عادل درباره آیت الله خامنه ای

گزینه چهارم: حداد علی غلام عادل درباره پدر دامادش

سووال چهارم: جمله " از همان نخستین جلسه، احساس کردم که با بقیه فرق دارند. احساس کردم ایشان درخشش فکری و شخصیتی خاصی دارند." از کیست و درباره کیست؟

گزینه اول: مریم رجوی درباره مسعود رجوی

گزینه دوم: استالین درباره لنین

گزینه سوم: گوبلز درباره هیتلر

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل درباره پدر دامادش

سووال پنجم: جمله زیر از کیست؟" البته در انتخاب بنده، نظر آقاي خامنه‌اي بي‌تأثير نبود."

گزینه اول: محمود احمدی نژاد

گزینه دوم: غلامرضا نقدی

گزینه سوم: سعید مرتضوی

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل

سووال ششم: چه کسی این جمله را به چه کسی گفته است؟ گفتم: " آقا! در من چشمه شعری جوشیدن گرفته و غزلی گفته ام."

گزینه اول: حافظ به شاخ نبات

گزینه دوم: مولوی به شمس تبریزی

گزینه سوم: ناپلئون به ژوزفین

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای

سووال هفتم: " یک مجله طی گفتگویی به بیان ناگفته هایی از سیره رهبر معظم انقلاب پرداخت. این ناگفته ها را چه کسی گفته است؟"

گزینه اول: احتمالا غلامعلی حداد عادل

گزینه دوم: قطعا غلامعلی حداد عادل

گزینه سوم: شک نکنید، غلامعلی حداد عادل

گزینه چهارم: معلوم است، غلامعلی حداد عادل

سووال هشتم: چه کسی جمله " ایشان نکته های ظریف و دقیقی را تذکر می دادند و ما اجرا می کردیم." درباره چه کسی گفته است؟

گزینه اول: مریلین مونرو درباره هاوارد هاوکز

گزینه دوم: مارلون براندو درباره فرانسیس فورد کوپولا

گزینه سوم: کارگران تعمیرکار مسجد جامع اصفهان درباره حاج آقا مصدقی

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل درباره پدر داماد

سووال نهم: جمله " به باور من در میان شخصیت های درجه اول انقلاب کمتر کسی به اندازه مقام معظم رهبری با زبان و تاریخ و سبک های ادبی و شعرای فارسی و ادبیات، لغت و شعر عرب آشنایی دارد." از کیست؟

گزینه اول: نه، علی معلم اینقدر بی اطلاع نیست.

گزینه دوم: نه، یوسفعلی میرشکاک آنقدر شعر می فهمد.

گزینه سوم: نه، علیرضا قزوه یادش رفت بگوید.

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل

سووال دهم: " من در زمینه شعر خرده ذوقی دارم و ایشان در این زمینه حق بزرگی به گردن من دارند." این جمله از کیست و منظور از ایشان چه کسی است؟

گزینه اول: احمد شاملو، آیدا سرکیسیان

گزینه دوم: فروغ فرخزاد، ابراهیم گلستان

گزینه سوم: سهراب سپهری، علی دهباشی

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل، آیت الله خامنه ای

سووال یازدهم: جمله " تنوع کتابخوانی ایشان حیرت انگیز است." درباره چه کسی و توسط چه کسی گفته شده است؟

گزینه اول: دکتر محمود حسابی توسط آلبرت انشتین.

گزینه دوم: بنیامین فرانکلین توسط باراک اوباما

گزینه سوم: ژان پل سارتر توسط سیمون دوبووار

گزینه چهارم: آیت الله خامنه ای توسط غلامعلی حداد عادل

سووال دوازدهم: این جمله را چه کسی درباره چه کسی گفته است، به قول شاعر " گر بگویم که مرا با تو سروکاری نیست/ درودیوار گواهی بدهد کاری هست." این شعر بیان حال من به ایشان است " با صدهزار جلوه برون آمدی که من/ با صد هزار دیده تماشا کنم تو را."

گزینه اول: مجنون به لیلی

گزینه دوم: وامق به عذرا

گزینه سوم: خسرو به شیرین

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای

سووال سیزدهم: این جمله را کدام شاعر گفته است؟ " قبلا برای بعضی از بستگان خودم شعر گفته بودم و از خودم پرسیدم چرا برای ایشان که این قدر دوستشان دارم شعر نگویم؟"

گزینه اول: حافظ شیرازی برای شاخ نبات

گزینه دوم: ایرج میرزا برای افتخار السلطنه

گزینه سوم: دانته آلیگیری برای بئاتریچه

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل برای آیت الله خامنه ای

سووال چهاردهم: جمله از کیست؟ " بعد که ایشان شعر را تائید کردند، گفتم " هر شاعری به ازای شعری که می گوید صله ای می خواهد. من هم صله می خواهم." گفتند: " چه می خواهید؟" گفتم: " یکی از عباهای خودتان را"

گزینه اول: قصاب کاشانی به پیر پالان دوز

گزینه دوم: شیخ شبستری به حجت الاسلام عبایی

گزینه سوم: دکتر محمود حسابی به آلبرت انشتین

گزینه چهارم: غلامعلی حداد عادل به آیت الله خامنه ای

سووال پانزدهم: این جمله از کیست و درباره کیست؟ " وقتی آواز می خوانند صدایشان را بلند می کنند و با صدای بلند می خوانند."

گزینه اول: زن پاواروتی درباره لوچیانو پاواروتی

گزینه دوم: زن بوچللی درباره آندره آ بوچللی

گزینه سوم: زن شهرام ناظری درباره شهرام ناظری

گزینه چهارم: زن حداد عادل درباره غلامعلی حداد عادل

سووال شانزدهم: با توجه به گفته حداد عادل که " من می دانستم که ممکن است روشنفکران این کار را حمل بر مداهنه و تملق کنند." آیا کار روشنفکران غیرطبیعی است؟

گزینه اول: خب مرد حسابی! اینقدر پولیش نزن جرقه می زنه.

گزینه دوم: پس می خواستی چی بگن؟

گزینه سوم: دستمال به این گندگی که برای سر قابلمه نیست.

گزینه چهارم: داداش! خودتو ضایع کردی، می خوای مردم چی کارت کنن؟

سيد ابراهيم نبوي
ادامه مطلب ...

1200 سایت دولتی آمریكا، توسط یک گروه از هکرهای ایرانی، مورد حمله واقع شد

0 نظرات
1200 سایت دولتی آمریكا، توسط یک گروه از هکرهای ایرانی، مورد حمله واقع شد

. ادامه راه سبز(ارس): در ادامه واکنش های به قران سوزی چند تن از شهروندان آمریکایی در سالروز وقایع ١١ سپتامبر، مدیر گروه امنیتی و تیم سایبری - مجازیِ موسوم به «آشیانه»، با بیان اینکه آن گروه با توجه به آتش زدن قرآن كریم توسط گروهی افراطی در ایالت فلوریدای آمریكا، بیش از هزار و دویست سایت دولتی آن كشور را هك كرد.

به گزارش ایرنا، كمالیان در این زمینه خاطرنشان کرد "در پی هتك حرمت قرآن كریم و توهین به مقدسات اسلامی توسط كلیسایی افراطی در ایالت فلوریدای آمریكا و در اعتراض به این عمل زشت و ناشایست، گروه امنیتی سایبری آشیانه اقدام به هك بیش از یك هزارو دویست سایت دولتی آن كشور از جمله سایت رسمی ایالت فلوریدا آمریكا(كلیسایی كه كشیش افراطی تری جونز عضو آن است) كرد.

وی با اشاره به اینكه این پروژه از روز پنج شنبه شروع شد و تا عصر جمعه ادامه پیدا كرده، ادامه داد: در این مدت هزار و دویست سایتی كه هك شدند بر روی بیش از سی سرور آمریكایی قرار داشتند.

كمالیان تعداد افراد شركت كننده در این پروژه را در حدود بیست نفر اعلام كرد كه بصورت شبانه روزی فعالیت داشتند و خاطرنشان ساخت: در سال های اخیر و رشد فزاینده اسلام ستیزی در غرب، گروه آشیانه فعالیت های زیادی در زمینه هك كردن سایت‌های مبلغ اسلام هراسی از جمله هك پانصد سایت دانماركی در زمانی كه به پیامبر اسلام توهین شد، انجام داده و صفحات سایت‌های آنها را با صفحه‌ای به نشانه اعتراض مسلمانان به توهین آنان تغییر داده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد گروه سایبری آشیانه، اعتراض با شیوه نوین به كشورهایی كه به مقدسات ما توهین می‌كنند، بسیار موثر است و به شكلی كه حتی خیلی از خبرگزاری های داخلی و خارجی با انعكاس اخبار هك كردن سایت‌های مخالف اسلام می‌توانند اعتراض مسلمانان را به جهانیان نشان بدهند.

کمالیان با تاكید بر اینكه در سال‌های اخیر كشورها به جنگ نرم و سایبری جهت پیشبرد منافع ملی خود در دنیای كنونی روی آورده‌اند، گفت: در جنگ سایبری دنیای امروز نه نیاز به اسلحه است و نه تجهیزات نظامی، كشور ما نیز باید خود را بیشتر از گذشته مجهز كرده و بالاترین ضریب امنیتی را برای سایت های دولتی خود فراهم كند تا توسط هكرهای خارجی مورد نفوذ و حمله قرار نگیرند.

در كنار سایت های آمریكایی كه هك شده تصویری از قرآن كریم و آیه 64 سوره مباركه آل عمران به دو زبان فارسی و انگلیسی قرار داده شده كه نشان دهنده اعتراض این گروه به مردم و دولت آمریكا است.

در متن اعتراض این گروه آمده است: از آنجا كه در سال‌های اخیر شاهد گرایش روزافزون به اسلام و تفكرات اسلامی در دنیا هستیم، دشمنان برای مقابله با این گرایش به آتش زدن مقدس ترین كتاب آسمانی روی آورده‌اند كه این عمل نه تنها در عزم و اراده مسلمانان خللی ایجاد نمی‌كند بلكه باعث بالا رفتن اعتقاد و توجه هرچه بیشتر به این كتاب ارزشمند آسمانی می‌شوند.

گروه آشیانه در قالب یك تیم سی نفره بصورت خصوصی فعالیت می‌كند و از اوایل سال ٢۰۰٢، با هدف بالا بردن سطح امنیت سایت‌های ایرانی فعالیت خود را آغاز كرده است.

گفتنی است، با وجود عقب نشینی کشیش کلیسای ایالت فلوریدای آمریکا از تصمیم خود در مورد "سوزاندن قرآن همزمان با سالگرد یازدهم سپتامبر"، گروهی از افراد معمولی، دست به این عمل زده و کتاب مقدس مسلمانان را پاره کرده و به آتش کشیدند.
همزمان یک شهروند آمریکایی، با اعلام قبلی در محل بازسازی برج های دوقلوی نیویورک حضور یافت و در مقابل چشم مردم و دوربین های خبرنگاران، صفحات یک قرآن را پاره کرده و با فندکی که از جیب خود بیرون آورد، به آتش کشید.
ادامه مطلب ...

همسر استاد مسعود علی‌محمدی: ابهامی که در پرونده ترور همسرم وجود دارد، رنج آور است

1 نظرات
مصاحبه با همسر استاد مسعود علی‌محمدی:
ابهامی که در پرونده ترور همسرم وجود دارد، رنج آور است

. ادامه راه سبز(ارس): پرونده ترور استاد مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک ذرات بنيادی دانشگاه تهران که دی ماه سال گذشته در مقابل منزلش در قیطریه تهران، کشته شد همچنان در ابهام است.

از همان دقایق نخست ترور این استاد دانشگاه، نحوه خبررسانی واحد مركزی خبر، خبرگزاری فارس، شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی و رسانه های حامی دولت به نحوی بود كه این اقدام را یك ترور سیاسی علیه یک « دانشمند هسته ای» حامی دولت جلوه دهند اما در سوی دیگر، دانشجویان آقای علی محمدی فیلم سخنرانی او را در سایت ها منتشر کرده و در عین حال از حضور این استاد دانشگاه در راهپیمایی اعتراضی بیست و پنج خرداد خبر دادند و این ترور را به عنوان شهادت استاد سبز ‌ خواندند.

تفاوت این ترور با سایر شهدای پس از انتخابات، نحوه مواجهه حاکمیت و حضور گسترده مسوولان حکومت در مراسم تشییع استاد علیمحمدی و همچنین اعلام چندین باره خبر این کشته شدن در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی بود که نشان از جدیدت مسوولان در پیگیری پرونده این ترور می داد. اما به جز مواردی که در همان روزهای نخست از دست داشتن موساد اینک پس از گذشت هشت ماه نه تنها دستگاه های امنیتی ایران هیچ خبری در خصوص فرجام پیگیری های این پرونده ترور نداده اند بلکه دیگر همانند روزهای نخست هیچ خبری از خانواده دکتر علیمحمدی که از نزدیک شاهد متلاشی شدن مغز عضوی از خانواده خود در جریان بمب گذاری بوده اند در رسانه ها منتشر نشده است.

جرس با همسر دکتر مسعود علیمحمدی پیرامون پیگیری های مربوط به پرونده بمب گذاری دی ماه سال گذشته و کشته شدن این استاد دانشگاه گفتگویی انجام داده است که در پی می آید:

هشت ماه از کشته شدن همسر شما گذشته است و تا کنون نه شما مصاحبه ای انجام داده اید و نه حاکمیت در مورد پرونده بمب گذاری دی ماه سال گذشته اطلاع رسانی کرده است، ممکن است بفرمایید این هشت ماه به شما چگونه گذشت و آیا اساسا پیگیر شناسایی عاملان این بمب گذاری بوده اید؟

در تمام این هشت ماه ابهامی که در نحوه به شهادت رساندن همسرم وجود داشت، زندگی ما را ویران کرد، علی رغم اینکه هم مردم، هم مسوولان و هم همکاران و شاگردان همسرم خیلی به ما لطف داشتند اما واقعا خیلی به ما سخت گذشت. خیلی... ایشان به شکل مظلومانه ای کشته شد و من هیچ وقت آن صحنه ای که در مقابل منزلم دیدم را فراموش نمی کنم.

نمی خواهم خاطره تلخ آن روز را دوباره به یادتان بیاورم ولی آیا ممکن است مختصری از وقایع آن روز و پیگیری های مسوولان پس از آن بمب گذاری تروریستی توضیح دهید؟


آن روز همسرم سه بار با من خداحافظی کرد، چون ماشین دیگری در پارکینگ بود و او باید ابتدا آن ماشین را خارج می کرد و سپس با ماشین خودش از خانه خارج می شد. من هم در این فاصله داشتم غذای ایشان را بسته بندی می کردم تا به همراه خودش به محل کارش ببرد. وقتی از در منزل خارج می شد برای بار سوم به من نگاه کرد و گفت خداحافظ. من هنوز به منزل نرسیده بودم که ناگهان صدای مهیبی آمد و سپس باران شیشه بود که شوک عجیبی به من وارد کرد، فکر کردم زلزله آمد، با سرعت به سمت بیرون دویدم تا ببینم همسرم چه می کند که دیدم دود از ماشین او بلند شده و همسرم دو دستش را روی پیشانی اش گذاشته است. ظاهرا هنوز فرصت نیافته بود که سوار ماشین شود و همان بیرون ماشین نقش زمین شده بود. در آغوشش گرفتم و چند بار صدا زدم مسعود جان، مسعود جان، جوابی نشنیدم و ناگهان دیدم مغز سرش متلاشی شده است، دنیا را انگار روی سرم خراب کرده بودند...

بچه های شما در آن زمان کجا بودند و آیا همسایه ها متوجه هیچ تحرک مشکوکی نشدند؟

دخترم در خانه خواب بود که با فریادهای من به کوچه آمد وپدرش را در آن وضعیت دید که برایش واقعا لحظه سختی بود. پسرم تازه از خانه خارج شده بود و فاصله کمی با کوچه ما داشت. صدای انفجار بمب او را هم نگران کرد و وقتی دید که به تلفن خانه جواب نمی دهیم، سراسیمه به سمت خانه برگشت. ما هر سه بالای سر مسعود ایستادیم و نمی دانستیم چه بلایی بر سرمان آورده اند. همسایه ها هم وضع مشابهی داشتند، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی افتاد و هر کس یک چیزی می گفت. هنوز مردم را که می بینم یک چیزهایی در مورد شهادت همسرم می گویند. هر کس یک چیزی می گوید و وقتی خودم هم به این موضوع فکر می کنم دیوانه می شوم که چرا کسی نمی گوید چه کسی مسعود را کشته است. واقعا در تمام این مدت هرکس یک چیزی گفت.

مثلا چه می گویند؟


برخی ها وقتی ما را می بینند می گویند کار خودی ها بود، برای ما هنوز مبهم است که واقعا چه کسی دلش رضا داد که همسرم را با آن شیوه فاجعه آمیز بکشد. وقتی به حرف ها و شبهه های ایجاد شده فکر می کنم، عذاب می کشم. هیمن ابهام رنج آور است. نمی توانم باور کنم حاصل یک عمر زحمت او را ، خودی ها اینگونه داده باشند و برای همین با خودم می گویم ای کاش واقعا همانطور که مسوولان می گویند، موساد باشد چون نمی توانم بپذیرم که کسی برای حذف یک انسان زحمت کشی که همه برایش احترام قایل بودند چنین کاری بکند. هر چه سوال و پیگیری کرده ام تا کنون هیچ جواب درستی داده نشد. خود مسوولان گفته بودند که پیگیری خواهند کرد.

مشخصا از چه کسانی سوال کرده اید و چه جوابی شنیده اید؟


من خودم حتی با آقای احمدی نژاد هم دیدار کرده ام و ایشان شخصا به من قول داده بودند که پیگیر این پرونده خواهند بود تا قاتل یا قاتلان همسرم را شناسایی کنند. تا این لحظه اگر چه هیچ جواب درستی نگرفته ام اما همچنان امیدوارم که ایشان به قول خویش عمل کنند. جوابی که به ما می دهند می گویند کار موساد است.

مگر رشته تحصیلی همسر شما ارتباطی به مسایل هسته ای داشت؟

نه اصلا هیچ ربطی نداشت. رشته ایشان فیزک هسته ای نبود، ایشان در رشته ذرات بنیادی تخصص داشت و برای همین برای خودمان هم سوال برانگیز است که چرا باید ایشان را مظلومانه به شهادت می رساندند.

آیا مسولان شما را هم در جریان روند پیگیری این پرونده قرار دادند؟

همان روزهای اول به ما گفتند چند نفر را دستگیر کرده اند، بعد هم می گفتند در حال بازجویی و بررسی هستند، وقتی ما جویا می شدیم می گفتند به لحاظ امنیتی نمی توانند در مورد جزییات این پرونده به ما چیزی بگویند ولی من به آنها گفتم آنقدر صحنه کشته شدن همسرم مظلومانه بود که حاضرم خودم کسی که چنین بلایی سرمان آورده است را قصاص کنم آقای احمدی نژاد هم مستقیما به من قول داده بود که پیگیری می کند.

در مورد مراسم تشییع همسرتان که همزمان با بحران های انتخاباتی سال گذشته بود، بیشتر مقامات دولتی و مسولان حکومتی حضور پررنگ داشتند و تقریبا فرصتی به دوستان و همکاران و دانشجویان داده نشد تا در مراسم تشییع حضور داشته باشند، ارزیابی خود شما چه بود؟


درست است. مسوولان دولتی بسیار آمدند، آقای دانشجو وزیر علوم هم به منزل ما آمد. اما مهم این بود که همسرم مورد احترام خیلی ها بود. آقای خاتمی پس از شهادت ایشان به خانه ما آمدند. همکاران سابق ایشان که در دولت قبلی بودند نیز برای دلجویی به منزل ما آمدند. همسران برخی از زندانیان سیاسی نیز ما را تنها نگذاشتند و برای همدلی به منزل ما آمدند. هنوز هم وقتی سر مزار همسرم می روم می بینم که دانشجویان زیادی برای گرامی داشتن یاد او می آیند. حتی آقای موسوی و خانم رهنورد هم پیغام داده بودند برای اینکه روی خانواده ما حساسیت به وجود نیاید آنها از آمدن به منزل ما خودداری کردند. مردم به ما لطف داشتند و در عین سختی هایی که داشتم وقتی توجه و لطف مردم را می بینم احساس می کنم همسرم انسان ارزشمندی بود که حق اش نبود آنچنان مظلومانه کشته شود و هنوز هم دلیل به شهادت رساندن او برای خانواده اش همانند یک ابهام بزرگ باقی بماند.

اگر ناگفته ای باقی مانده است، بفرمایید.

امیدوارم مسوولان به قول خودشان عمل کنند و پاسخ بدهند چه کسی یک استاد دانشگاهی که همه عمرش صرف خدمت علمی به کشورش شده بود را به شهادت رساند..

مسیح علی نژاد - جرس
ادامه مطلب ...

حمله نيروهاي امنيتي به دفتر موسوي و بي خبري مطلق از مسئول دفتر وي

0 نظرات
حمله نيروهاي امنيتي به دفتر ميرحسين موسوي

. ادامه راه سبز(ارس): با هجوم نیروهای امنیتی به دفتر میرحسین موسوی، فشارها و محدودیت‌ها علیه وی وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، شب گذشته نیروهای امنیتی با حمله به دفتر مهندس موسوی، اقدام به تفتیش و بازرسی از محل کرده و و برخی وسایل موجود در دفتر را نیز با خود برده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی، کامپیوترهای موجود در دفتر را جمع‌آوری کردند.

گفتنی است از چند هفته قبل نیروهای امنیتی با حضور در کوچه‌ها و خیابان‌های مجاور دفتر میرحسین موسوی، مانع از حضور مراجعان در این دفتر می‌شدند. در روزهای گذشته نیز مسوول دفتر میرحسین موسوی بازداشت شد تا حلقه محاصره به دور ایشان تنگ‌تر شود. حال با هجوم ماموران لباس شخصی به دفتر میرحسین موسوی، به نظر می‌رسد دور تازه‌ای از محدودیت‌ها آغاز شده است.

تحرکات جدید نیروهای امنیتی حاکی از برنامه هایی است که دولت برای آینده تدارک دیده است. علیرغم خفقان رسانه ای حاکم بر جامعه، مشکلات کشور و بحران پیش رو در زمینه اقتصادی و زد و بند های دولت با یک کشور خارجی که مستلزم تامین منافع ملی نیست از جمله نگرانی های دولتیان برای آگاهی مردم است و یکی از دلایل تصمیم آنها برای منحرف کردن افکار عمومی از طریق محدود سازی و ایجاد مانع برای اطلاع رسانی همراهان جنبش سبز مانند موسوی و کروبی درباره وضعیت کشور است. همچنین اینگونه اقدامات همزمان با انتشار جزییاتی بیشتر از اسناد کودتای انتخاباتی صورت می گیرد.

بنا بر گزارش‌های رسیده به کلمه، در روزها و هفته‌های آینده باید منتظر تشدید اقدامات ستاد کودتا باشیم.

بی خبری مطلق از محسنی، مسوول دفتر میرحسین موسوی

با وجود گذشت پنج روز از بازداشت محسنی ،مسوول دفتر میر حسین موسوی هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست و او هیچگونه تماسی با خانواده اش نداشته است . این در حالی است که طبق گفته دادستان تهران هر متهم پس از گذشت ۲۴ ساعت از بازداشتش باید با خانواده اش تماس بگیرد و محل بازداشت اش را اطلاع دهد .

به گزارش کلمه، در ادامه افزایش محدودیت ها برای میر حسین موسوی ، مسوول دفتر وی دوشنبه گذشته بازداشت شد. هنوز مشخص نیست آقای محسنی به کدام زندان یا بازداشتگاه منتقل شده و کجا نگه داری می شود .

خیلی ها معتقدند با بازداشت مسوول دفتر موسوی فشار های امنیتی بر وی وارد مرحله ی تازه ای شده است .

نیروهای امنیتی از هفته های گذشته با حضور در اطراف دفتر میرحسین از حضور مراجعین به دفتر وی جلوگیری و آنها را بازداشت و پس از ساعتها بازجویی و اخذ تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد ،رها می کردند.

همچنین ، چهارشنبه شب گذشته نیروهای امنیتی با حمله به دفتر مهندس موسوی، اقدام به تفتیش و بازرسی از محل کرده و برخی وسایل موجود در دفتر را نیز با خود بردند.
ادامه مطلب ...

کودتا اینجـاست!: ساختار فتنه از نگاه یک باند امنیتی بیمـــــــــــــار

0 نظرات
کودتا اینجـاست!:
ساختار فتنه از نگاه یک باند امنیتی بیمـــــــــــــار

. ادامه راه سبز(ارس): لازم به ذکر است میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ، نخستین کسانی بودند که در دیداری مشترک فایل سخنرانی سردار مشفق را افشا و تایید کرد . میر حسین نیز نخستین کسی بود که چند روز قبل در مصاحبه ای با کلمه از ماجرای این فایل دوم پرده برداشت . میر حسین در این مصاحبه بسیار زیر کانه گفته بود : «البته گذشته از اسناد و قراین فراوان، اگر متقلبان در انتخابات هیچ سندی جز همین حمله به ستادها را قبل از اتمام رای گیری و دستگیری شخصیتهای انقلابی در یک روز بعد و روزهای بعدتر به جا نمی گذاشتند، برای نشان دادن مقاصد آنان کافی بود. آنها خوشبختانه به دلیل حماقت انتشار دو نوار سخنرانی (بخوانید دو فایل) یکی از”سرداران مامور” زمینه را برای قضاوت عمومی راحت تر کردند. به هرحال مساله مزاحمت و محدودیت ها با فراز و فرودهایش از ان زمان تا حال ادامه پیدا کرده است.»

دستگاه اطلاعاتی دولت احمدی نژاد، هاشمی را در سطح اول لانه رهبری فتنه 88 و خاتمی و میرحسین موسوی را در سطح دوم این فتنه می داند. یعنی روسای دولت ایران از سال 60 تا 84 که بیشتر از 24 سال می شود هر سه از جمله حلقه فتنه ای هستند که در تحلیلی افزون تر توسط آمریکا، انگلستان و اسرائیل مدیریت می شود. این در حالیست که غیر از میرحسین موسوی و محمد خاتمی که امروز در نظام مسئولیتی ندارند، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
به این نام ها دقت کنید: هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی.

دستگاه اطلاعاتی دولت احمدی نژاد، هاشمی را در سطح اول لانه رهبری فتنه ۸۸ و خاتمی و میرحسین موسوی را در سطح دوم این فتنه می داند. یعنی روسای دولت ایران از سال ۶۰ تا ۸۴ که بیشتر از ۲۴ سال می شود هر سه از جمله حلقه فتنه ای هستند که در تحلیلی افزون تر توسط آمریکا، انگلستان و اسرائیل مدیریت می شود. این در حالیست که غیر از میرحسین موسوی و محمد خاتمی که امروز در نظام مسئولیتی ندارند، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


سندی در شورای عالی امنیت ملی بدست آمده است که به صورت فایل پاورپوینت به بررسی و تجزیه و تحلیل ساختار و سازمان فتنه ۸۸ پرداخته شده است. به نظر می رسد دلیل تهیه این سند به صورت فایل پاورپوینت هم به این دلیل باشد که کودتاگران برای ارائه و توضیح فتنه ۸۸ برای مقامات بالاتر و توجیه نیروهای خودی آن را تهیه کرده باشند و احتمالاً هم مبنای تصمیم گیری های نظام را اسنادی از این دست هستند که تعیین می کنند.

این سند در عین حال مشابه همان صحبت هایی است که سردار اطلاعاتی، مشفق، در پاییز سال گذشته در جمع روحانیون مشهدی بیان داشت و با انتشار وسیع آن در اینترنت مبنای شکایت هفت نفر از سران اصلاح طلب از کودتاگران انتخاباتی سال ۸۸ گردید. این سند نشان می دهد همانند آنچه که در شکایت هفت اصلاح طلب آورده شده است، برنامه ریزی کودتا از مدت ها قبل از انتخابات با رصد کردن جلسات اصلاح طلبان صورت گرفته و دستگاه های اطلاعاتی ابایی هم نداشتند که در میان منابع خبری برای تایید تحلیل های خود از جمله اعترافات بازداشت شدگان، “شنود” را نیز به عنوان یک دلیل بیان کنند و متن صحبت هایی را که به این طریق بدست آمده است در سند خود ذکر نمایند.


این سند همچنین نتیجه بررسی و تحلیل اطلاعاتی انتخابات ۸۸ و فعالیت اصلاح طلبان پیش و پس از انتخابات است که توسط سه نهاد اطلاعاتی، وزارت اطلاعات، واحد اطلاعات نیروی انتظامی و واحد اطلاعات سپاه پاسداران تهیه شده و نتیجه گزارش، جمع بندی دیدگاه های این سه نهاد و مورد قبول آنهاست.

با اینحال آنچه که به عنوان اولین نکته از این سند می تواند مورد توجه قرار گیرد ضعف مفرط نیروهای اطلاعاتی از توانایی تحلیل شرایط و وضعیت حال حاضر کشور است. به بیان دیگر تمام آنچه که در این گرارش و همچنین صحبت های سردار مشفق بیان شد حاصل بازخوانی شنودهای صحبت های افراد و همچنین گزارشات اعترافات آن هم به صورت ناقص است. تمام توان اطلاعاتی دولتی و حکومتی برای اینکه به گزارش خود ارزش اطلاعاتی هم بدهد ضمن تفکیک اهداف اصلاح طلبان در سطوح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آنها را متهم می کند که به دنبال محدود و پاسخگو کردن رهبری، بازگشت به قدرت، حذف احمدی نژاد و حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند و در نهایت هم نتیجه می گیرد که اصلاح طلبان قصد دارند ولایت فقیه و رهبری را حذف کنند و قانون اساسی را تغییر دهند. برای اثبات این اهداف هم دلایلی بیان می شود و دیدگاه های اصلاح طلبان مورد استناد قرار می گیرد. این در حالیست که اهداف کوتاه مدت و میان مدتی که در این تحلیل برشمرده شده و برای آن بارها به شنودهای اطلاعاتی استناد شده است از جمله دیدگاه هایی بود که همواره درون اردوگاه اصلاح طلبان بصورت شفاف و علنی مطرح گردیده و اصلاً موارد جدیدی نیستند. اصلاح طلبان رهبری را ذیل قانون اساسی تعریف می کنند، برای بازگشت به قدرت در انتخابات حضور دارند و به مخالفت با احمدی نژاد می پردازند و با نظارت استصوابی هم بارها و بارها مخالفت کرده اند. این امور تاکنون چندان مخفیانه هم نبوده است که توسط این نهادهای اطلاعاتی به عنوان یک کشف جدید مورد استناد قرار گیرد و برای آن نیازی باشد که از دستگاه های شنود استفاده گردد. در مورد آنچه که به عنوان حذف رهبری و تغییر قانون اساسی گفته می شود هم این ادعا در ذات خود پارادوکسیکال است. اصلاح طلبان در دوران قدرت تنها از سوی اقتدارگرایان داخلی متهم نبودند بلکه اپوزسیون خارجی هم آنها را مورد انتقاد قرار می داد که سوپاپ اطمینان رژیم هستند. در عین حال راهکارهای قانونی برای اصلاح قانون اساسی و نظارت بر رهبری در خود قانون اساسی وجود دارد که اصلاخ طلبان جز به عمل به این قانون و استفاده از ظرفیت های آن، قبل و بعد از انتخابات ادعای دیگری مطرح نکرده اند. به عبارت دیگر این نهادهای اطلاعاتی، اصلاح طلبان را با اتهام عمل به قانون و خواست رعایت اصول قانونی مورد اتهام قرار می دهند. قانونی که در آن رهبری پاسخگوست و مجلس خبرگان مسئول نظارت بر اعمال رهبری است. نگاه این نهادهای اطلاعاتی به قانون و شیوه اداره کشور دقیقاً مشابه نگاه دستگاه امنیتی آخرین شاه ایران، ساواک است که توگویی قانون اساسی نوشته است که محمدرضا شاه پهلوی حکومت مطلقه کند. امروز هم قانون اساسی جمهوری اسلامی نوشته شده است تا ایت الله خامنه ای ولایت مطلقه نماید.

بر مبنای همین نگاه توطئه محور و تخیل پرور و توهمی هم هست که ساختار سازمانی فتنه نوشته می شود تا هاشمی رفسنجانی، خاتمی، موسوی و موسوی خوئینی ها به همراه عوامل موجود در احزاب اصلاح طلب و ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان تمام جریان فتنه نام بگیرند. در این ساختار و در هیچ یک از تحلیل های دیگر این نهادهای اطلاعاتی و همینطور صحبت هایی که سردار مشفق در صحبت های خود بیان داشته بود نامی از مردم برده نمی شود و جز ارتباطی که به صورت خط چین میان ستاد ۸۸ و اراذل و اوباش برقرار می گردد تنها گروهی که حامیان مردمی فتنه گران هستند جمعی اراذل و اوباش معرفی می گردند. با اینحال جای این سئوال باقی است آقایانی که این تحلیل برای آنها ارائه می شود و در صحبت ها و خاطرات هم بارها از تیزهوشی آنها صحبت به میان رفته است اساساً جمعیت میلیونی روز ۲۵ خرداد در خیابان آزادی را احتمالاً همه را جزو اراذل و اوباش می دانند؟ و به همین دلیل هم هست که آنی که خود را برنده انتخابات می داند دراولین سخنرانی خود آنها را خش و خاشاک می نامد ، یا آن امام جمعه منصوب ولی فقیه بزغاله و گوساله می خواندشان .همینطور است تمام آنهایی که در دوران تبلیغات خیابانی به حمایت از میرحسین موسوی و اصلاح طلبان پرداختند هم احتمالاً در نظر نهادهای اطلاعاتی از اراذل و اوباش هستند. نهادهای اطلاعاتی نظام لااقل برای شناخت دقیق خود به خودشان که نباید دروغ بگویند. احتمالاً مسئولان وزارت اطلاعات خوب می دانند آرای میرحسین موسوی چقدر بوده ، و اگر اینرا نمی دانند اینرا می دانند که در صندوق وزارت اطلاعات بیشتر از ۷۰ درصد بود و به همین دلیل هم وزیر پیشین اطلاعات توسط احمدی نژاد برکنار گردید و خود احمدی نژاد مسئول پاکسازی وزارت شد. مشابه همین شرایط هم برای اصلی ترین دستگاه تبلیغی نظام یعنی سازمان صدا و سیما برقرار است که تعداد آرای محمود احمدی نژاد در آن کمتر از نصف میرحسین موسوی بود. دستگاه های اطلاعاتی حداقل می توانند دستگاه های شنود خود را در مناطق پرجمیعت پایتخت و البته دیگر شهرهای مهم ایران هم متمرکز کنند تا اوج انتقادی را که نسبت به عملکرد موجود در اداره کشور وجود دارد درک کنند. در همان روزهایی که بعد از انتخابات در فکر دستگیری به قول خودشان عوامل فتنه بودند باید در خیابان های کشور اوج خشم و نفرت مردم را از نتیجه ای که به نادرست اعلام شده است می دیدند تا سطح اعتراضات را لااقل در تحلیل های خودشان به چهار تا اراذل و اوباش تقلیل ندهند. اشکالی ندارد نظام می تواند در تبلیغات خود عکس امام را به آتش بکشد و به سبزها منتسب نماید، اراذل و اوباش را به در خانه مهدی کروبی بفرستد اما مدعی شود که کروبی خودش عده ای را اجیر کرده که ۵ شبانه روز جلوی ماموران نیروی انتظامی به وی فحش دهند، حمله کنندگان به بیوت مراجع را عده ای ناشناس و خودسر بنامد درحالیکه به نام ایت الله خامنه ای در خانه مراجع عظام تقلید شکسته می شود و حتی فیلمی را که توسط شبکه خبری بی بی سی از حمله به کوی دانشگاه تهران پخش می شود دروغ و ساخته و پرداخته عوامل خارجی عنوان کند. این کارها برای دستگاه تبلیغاتی نظام که خوراک فکری مردم را فراهم می کنند در ظاهر چاره ساز است، اما برای خودشان و تحلیل هایی که از سوی وزارات اطلاعات ارائه می شود که دیگر باید حقایق را بدانند و حداقل برای آینده خودشان هم که شده راه های برون رفت پیدا کنند. این که به جای تحلیل شرایط از چهار تا شنود اطلاعاتی و اعترافات زندانی ها در شرایط خاص استفاده شود که اسمش کار اطلاعاتی نیست که دستگاه های اطلاعاتی نظام این همه در بوق و کرنا می کنند.

از نکات مهم این تحلیل برجسته کردن نقش هاشمی رفسنجانی و افراد منتسب به او در فتنه ۸۸ پیش و پس از انتخابات است. پیگیری و شنود اخبار اطلاعاتی مربوط به هاشمی، توجه بیش از حد به نقش مهدی هاشمی و جلسات وی و همچنین دیدگاه هاشمی که به دلیل مخالفت با احمدی نژاد حاضر می شود تمام قد در حمایت از اصلاح طلبان و سبزها عمل کند به خوبی بیانگر آن است که دستگاه های اطلاعاتی سه گانه فوق غیر از پرداختن به وضعیت موسوی، خاتمی و کروبی، یک نفر دیگر را هم مانع خود می بینند که او هم هاشمی رفسنجانی است و به همین دلیل هم هست که سطح فتنه ۸۸ را از سطح انتخابات ریاست جمهوری تا تغییر نظام بالا برده اند تا بتوانند با تاثیرگذاری بر رهبری، مهمترین مانع موجود بر سر حاکمیت تماماً مطلق خود را که در شرایط حاضر هاشمی رفسنجانی است از سر راه بر دارند و در این راه هم به نظر می رسد ثابت قدم هستند. پیشدستی این نهادها بر طرح تصمیم به تغییر قانون اساسی و حذف رهبری هم از این مایه می گیرد که در آینده سیاسی ایران، نهادهای تاثیرگذار و تاثیربردار بر رهبری از اهمیت اساسی برخوردار هستند و تنها نهادی که هنوز به صورت کامل در اختیار آنها قرار نگرفته است نهادهای زیر نظر هاشمی رفسنجانی است که به دلیل سابقه غیرقابل انکار هاشمی در انقلاب، رویارویی با وی چندان آسان نیست. احمدی نژاد به عنوان خط شکن این جریان در مقابل هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است اما فرد یا گروهی وجود دارد که در پس پرده آرزو می کند هاشمی به رویارویی علنی با نظام بپردازد تا این آخرین سنگر موجود در نهادهای قانونی را نیز تصاحب نمایند. در این صورت دیگر حاکمیت کاملا یک دستی که زمانی محافظه کاران ایرانی آرزوی آن را در سر داشتند به دست گروهی از قشریون بنیادگرا عملی می شود و نهادهای اطلاعاتی سه گانه هم با تحلیل ها غلط خود جاده صاف کن همین بنیادگرایی و عوام فریبی خواهند بود.

معلوم نیست تا چه حد تحلیل هایی در این سطح بی بن و مایه مبنای تصمیم گیری های کلان نظام است و در سطح سران نظام پذیرفته می شود. لااقل به نظر می رسد اگر هیچ کس هم این تحلیل ها را قبول نداشته باشد رهبری نظام گویا به این تحلیل ها اعتقاد دارد که اینگونه از وضعیت موجود دفاع می کند. اگر واقعاً این باشد باید برای آینده نظام و انقلاب به خدا پناه برد و به قول یکی از همین شنودهای برادران اطلاعاتی از قول محمد موسوی خوئینی ها اشاره کرد که می گوید:

“این سپاهی هایی که اینقدر در سیاست دخالتشان دادند نکند یک روز از خواب بیدار شویم ، ببینیم آقای خامنه ای را داخل یک اتاق کرده اند، نصف شب هم بروند آقای هاشمی را در همان بین راه کارش را تمام کنند.” (شنود)

در ادامه شما هم می توانید با مطالعه ” ساختار فتنه ” دریابید جمهوری اسلامی ایران ،که درسال ۵۸ با رای قاطع ۲/۹۸ درصدی مردم و درپی آخرین انقلاب مردمی قرن بیستم استقرار یافت ، در گذر زمان به کجا رسیده است که از درک و فهم تحولات حادث و واقعیت جامعه و مطالبات قانونی مردم وامانده و برپایه توهم گام برمی دارد و ” ساختار فتنه ” برای گریز از واقعیت و حفظ قدرت به هرقیمت ترسیم می کند و پا در راهی می نهد که پیش از این رژیم پهلوی پیمود . آنچه رهبران جنبش سبز با عنوان ” اجرای بدون تنازل قانون اساسی ” می خواهند راه نجات این جمهوری از این دام و راه است و اینکه تجربه های پرهزینه گذشته تکرار نشود و ایران بتواند در مسیر استقلال ، آزادی ، عدالت و پیشترفت قرار گیرد و ما امیدواریم که اینگونه شود .

برای دریافت فایل پاور پوینت مذكور sakhtar-fetneh-88.ppt کلیک کنید.

============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» براي شنيدن و دانلود فايل صوتي سخنان سردار اطلاعاتي امنيتي "اينجا" كليك كنيد
» بیانیه مهم مجمع روحانیون مبارز درباره ادعاهای مقام نظامی-امنیتی ( فايل pdf)
» شكايت 7 فعال سیاسی از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران در انتخابات + فايل صوتي
»
در ديدار موسوي و خاتمي: ابراز تأسف شدید از ادامه دروغ پراكني هاي عوامل كودتا

منبع: نوروز(پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی)
ادامه مطلب ...

محمد نوری‌زاد: به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم!

0 نظرات
چند خطی از محمد نوری‌زاد، آزاده‌ي دربند، در واکنش به قرآن سوزی:
به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم!
. ادامه راه سبز(ارس): محمد نوری زاد مستند ساز و جهادگر که ماههاست به دلیل چند نامه مشفقانه برای اصلاح نظام در زندان به سر می برد در نوشتاری کوتاه درباره اتفاق تلخ قرآن سوزی در آمریکا و واکنش بزرگان پرداخت. محمد نوری زاد اکنون در محلی نامعلوم در زندان اوین و در وضعیت قرنطینه نگه داری می شود.

اين آزاده در بند در اين يادداشت كوتاه آورده است: «اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید.»
متن یادداشت محمد نوری زاد که از طریق یاران گمنام جنبش سبز در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:


به من که زندانی‌ام حق بدهید که قرآن‌دوستیِ شما بزرگان را باور نکنم. گرچه به همه‌ی مسلمانان ایران و جهان حق می‌دهم که اعتراض کنند و فریاد برآورند.

سخن من در این است که خدای راست‌گو همه‌ی ما را به راست‌گویی فراخوانده‌است. چه مردم باشیم چه رهبر چه رئیس‌جمهور و چه مرجع تقلید؛ چه جسمانی و چه روحانی، همه باید راستی پیشه‌کنیم. و در این میان، ما را که مسلمانیم، جز از راستی، چاره‌ای نیست. به‌همین دلیل است که می‌گویم من این هیاهوی بزرگان را نسبت به ورق‌سوزی آن کشیش امریکایی باور ندارم. چرا که ایرانیان به چشم خود سوختن قرآن‌های زنده را دیدند و دم‌برنیاوردند.

اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید. پس، به من که زندانیِ همین خصلت‌های دروغین‌م، حق می‌دهید که قرآن‌دوستیِ بزرگانِ خویش را باور نکنم؟

محمد نوری‌زاد
ناکجاآبادی در زندان اوین

ادامه مطلب ...

مهمترين اخبار 48 ساعت گذشته (فايل pdf)

0 نظرات
خبرنامه الكترونيكي:
مهمترين اخبار 48 ساعت گذشته
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه پنجشنبه 25 شهريور 89، مطالب 48 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از ارجح ترين خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين نيز در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

خلاصه خبرها:

مجلس خبرگان، همچنان بی خاصیت و تشریفاتی!
هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري "دوره چهارم " طي بيانيه‌اي شامل محورهايي همچون محكوميت اهانت به قرآن كريم ، بيعت مجدد با ولي امر مسلمين و تاكيد بر وحدت حول محور ولايت، به كار خود پايان داد.

در این بیانیه تصریح شد که آقای خامنه ای تنها شخصيتي است كه لباس رهبري امت بر قامت ايشان زيبنده است واز فريب خوردگان و آنان كه خود را از بركات اين كشتي نجات محروم كرده‌اند خواسته شد تا هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند.

موضوع حجاب و مسایل فرهنگی از دیگر موضوعات مورد توجه خبرگان در دو روز گذشته بود و نمایندگان در بیانیه خود به همه نهادهاي فرهنگي كشور هشدار دادند که مراقب دام تساهل فرهنگی و ملی گرایی باشند. آنان همچنین از دولت خواستند با عملكرد مدبرانه، غيرت‌مدارانه و شايسته با اين خطر جدي مقابله کند وبه منظور جلوگيري از لجاج و دهن‌كجي در موضوع حجاب، ضمن انجام كار فرهنگي گسترده طرحي شايسته براي آن تهيه و اجرا نمايند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

کاریکاتور - از سکوت ما نترسید
كاريكاتوري مردمي
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دادستان تهران: تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است
دادستان تهران با تاكيد براينكه تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است، اما آنها قطعا در محكمه عدل محاكمه خواهند شد، گفت: با سران فتنه مصالحه نكرده و برخورد جدي با ايشان مي‌كنيم.

وي همچنين در رابطه با وضعيت جسماني تعدادي از بازداشت شدگان حادثه پس از انتخابات و افرادي چون صفايي فراهاني كه گفته مي‌شود بيمار است، مدعی شد: اين فرد از قبل كسالت داشت و ما نيز به خانواده وي گفتيم كه مي‌توانند اورا در بيمارستان بستري كنند. تا آنجا كه پيگير اين موضوع بوديم صفايي‌فراهاني در زندان نيز از امكانات بهداري زندان برخوردار بوده است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد. چه در مورد اين فرد و چه در مورد متهمان ديگر، اگر با مشكلي در زندان مواجه شوند، طبيعي است كه كمك كنيم.

این در حالی است که صفایی فراهانی در زندان مبتلا به نارسایی قلب شده است و حتی به دکتر خانوادگی نیز اجازه داده نشده او را معاینه کند. در همین حال، وضعیت عمومی وی از سوی خانواده اش خطرناک و بحرانی اعلام شده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

قانون نانوشته نظام قضایی؛ شکستن زندانی با پتک شکنجه
تنها اصل 38 قانون اساسی نیست که هرگونه شکنجه براي گرفتن اقرار و يا كسب اطلاع را منع کرده است.اصل ۵۷۸ قانون مجازات اسلا‌می ‌نیز تصریح دارد که اگر« هریک از مستخدمین و مامور قضایی یا غیرقضایی دولتی برای این‌که متهمی ‌را مجبور به اقرار کند او را اذیت و آزار بدنی نماید علاوه بر قصاص یا پرداخت دیه، حسب مورد حبس از شش ماه تا سه سال محکوم ‌می‌گردد.» بیانیه جهانی حقوق بشر هم که ایران به آن پیوسته در ماده ۵ خود مقرر می دارد که «هیچ‌کس را نباید مورد ظلم و شکنجه و رفتار یا کیفری غیرانسانی و یا تحقیرآمیز قرار داد.» ماده ۱۱ آن نیز تاکید دارد: «هرکس که به ارتکاب جر‌می ‌متهم می‌شود این حق را دارد که بی‌گناه فرض شود تا زمانی که جرم او بر اساس قانون در یک دادگاه علنی که درآن تما‌می ‌ضمانت‌های لازم برای دفاع او وجود داشته باشد ثابت شود."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

غولی که بیدار خواهد شد
چند روز پيش اي ميلي ديدم كه دوعكس را در كنار يكديگر گذاشته وبيننده را به مقايسه آن دو دعوت مي كرد .هر دو عكس مربوط به بسته بندي گوشت گوسفند در دو فروشگاه زنجيره اي بود. اولي فروشگاهي در ايران ودومي فروشگاهي در يك كشور پيشرفته صنعتي ( احتمالاً كانادا ) بود .هر دو بسته به لحاظ ظاهر واحياناً كيفيت تفاوتي نداشتند ، تنها تفاوت در قيمت بود . بسته ايراني ، هر كيلو رقمي نزديك به 19 هزار تومان وبسته ديگر هر كيلو رقمي نزديك به 10 دلار (‌حدود 10 هزار تومان ) بود .به عبارت ديگر قيمت آن گوشت در ايران حدوداً دو برابر قيمت مشابه خود در كشور مذكور بود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

آیا مقامات ایران از توهین به قرآن سوء استفاده کردند؟
اعتراض به آتش زدن قران توسط فردی در ایالات متحده موجب خشم و واکنش گسترده مسلمانان شده است. واکنش هایی که تاکنون نزدیک به 20 کشته بر جای گذاشته است. ماجرا از آن جا آغاز شد که تری جونز کشیش یک کلیسای کوچک در امریکا که کمتر از50 هوادار دارد اعلام کرد که همزمان با 11 سپتامبر قرآن را به آتش خواهد کشید و پس از آن اعلام کرد که در صورتی از درخواست خود عقب نشینی خواهد کرد که مرکز اسلامی نیویورک نیز از ساختن مسجدی در کنار محل یادبود ساختمان های فروریخته تجارت جهانی عقب نشینی کند.

اما از همان زمان انتشار این خبر مقامات عالی رتبه آمریکایی این اقدام را به شدت محکوم کردند. باراک اوباما گفت که "همه ما یک ملت با یک خدا هستیم. شاید خدا را با نام های متفاوتی صدا کنیم اما همه یک ملت هستیم" و با اشاره به راهپیمایی هایی که در افغانستان و پاکستان شروع شده بود آنرا خطری برای جان سربازان آمریکایی دانسته و از کشیش جونز خواست تا از اقدام خود پرهیز کند. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز فراخوان این کلیسا را "موهون و ننگین" خوانده و سخنگوی وزارت خارجه این اقدامات را همسنگ با اقدام القاعده توصیف کرده بود. وزیر دادگستری آمریکا نیز اقدام جونز را "احمقانه و خطرناک" معرفی کرده بود. همه این واکنش ها موجب شد تا این کشیش نیز برنامه خود را لغو کند.

اما در روز 11 سپتامبر در گوشه ای دیگر از آمریکا فردی در خیابان صفحه ای از قرآن را پاره و سپس آن صفحه را به آتش کشید. این فیلم بر روی اینترنت به نمایش در آمد و جالب آنکه تعداد بیننده های این فیلم پس از سه روز انتشار هنوز به هزار و پانصد تن هم نرسیده اما به خاطر پخش این تصاویر از کانال "پرس تی وی" و خشم مسلمانان از این اقدام تنها در کشمیر بیش از 18 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه شد
طی صدور حکمی از سوی رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حسن رحیمی، مسئول روابط عمومی قوه قضاییه، روز چهارشنبه ۲۴ شهریور(۱۵ سپتامبر) با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد "تعامل مناسب میان جامعه و دستگاه قضایی و پاسخگویی به افکار عمومی، از وظایفی است که در حکم انتصاب سخنگوی جدید دستگاه قضایی این کشور، برجسته شده است."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

واکنش وزیر خارجه جمهوری اسلامی به استعفا و اعلام پناهندگی سه دیپلمات ایرانی
با گذشت کمتر از یک هفته پس از استعفای رسمی سومین دیپلمات ایرانی و اعلام پناهندگی سیاسی به اروپا، وزیر خارجه جمهوری اسلامی بدون واکنش مشخص در این زمینه خاطرنشان کرد "دیپلمات‌ها و مامورین اداری جمهوری اسلامی در خارج از کشور، برای مدت معینی مشخص و اعزام می‌شوند و پس از آن باید برگردند. اگر کسی در پایان ماموریت مشکلاتی داشته باشد، مامورین اداری ما آن را از نظر اداری بررسی خواهند کرد."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

وزیر نیرو: تثبیت قیمت‌ها به صنعت برق آسیب جدی زد
وزیر نیرو با انتقاد از طرح جنجالی تثبیت قیمت‌ها که در مجلس هفتم با وجود مخالفت دولت خاتمی توسط اصول‌گرایان تصویب شد، این طرح را عامل وارد شدن آسیب جدی به وزارت نیرو و صنعت برق کشور ارزیابی کرد.

نامجو در گفت‌و گو با روزنامه جام جم به انتقاد از قانون تثبیت قیمت‌ها پرداخته و گفت: هر تغییر کوچکی اثرات سنگینی می‌گذارد و این آثار در کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی نیستند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران: دولت یارانه امسال اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: از سهم یارانه اعتبارات پرداختی که دولت باید هر سال به شهرداری برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کند امسال تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

به گزارش مهر، حسین بیژنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری‌ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: سهم یارانه دولت در سال ۸۵، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۸۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سال ۸۷، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و سال ۸۸، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که سهم امسال تا کنون پرداخت نشده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

احضار همسر نسرین ستوده به دادسرای اوین و نامه وی به ریاست قوه قضائیه
همزمان با احضار رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل مدافع بازداشتی گروهی از زندانیان سیاسی، وی طی نامه ای به ریاست قوه قضائیه ضمن شرح رنج ها و گرفتاری هایی که برای خانواده در طی تفتیش و بازداشت همسرش ایجاد شده، خواهان آزادی هر چه سریع تر نسرین ستوده شده است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و همسر رضا خندان، روز ١٣ شهریور ماه، در پی احضار به دادسرای ویژه اوین بازداشت شد و از آن روز تاکنون فقط یک بار در تاریخ ١۷ شهریور تماس کوتاه تلفنی داشته که به گفته همسرش، این تماس نه تنها خانواده را از نگرانی خارج نکرده بلکه بر نگرانی های آنها افزوده است.

وکیل نسرین ستوده نیز نتوانسته او را طی این مدت ملاقات کند و از همین رو خانواده نسرین ستوده، به شدت نگران وضعیت او هستند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

رئيس مركز تحقيقات توانبخشي: حقوق كودكان معلول سال‌ها است ناديده گرفته مي‌شود
رئيس مركز تحقيقات توانبخشي كشور گفت: لازم است تا حق و حقوق كودكان معلول در خلال قوانين جهاني و داخلي كشور پيگيري شود.

به گزارش ایلنا، محمد كمالي با اشاره به قوانين مربوط به كودكان معلول به تعدد قوانين كشور اشاره كرد و ادامه داد: در قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، كنوانسيون، قانون آموزش و پرورش استثنايي و پيمان‌نامه جهاني حقوق كودك در مورد كودكان و حق و حقوق آنها الزامات زيادي وجود دارد كه شامل كودكان معلول نيز مي‌شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

قرآن سوزي يا انسان سوزي؛ كداميك دردآورتر است؟
مطلبی در"جرس" دیدم با عنوان "قرآن سوزي يا اسلام سوزي؛ كداميك دردآورتر است؟
به یاد عنوان دیگری افتادم وهمان را نام این نوشته ام قراردادم. به راستی "قرآن سوزی یا انسان سوزی، کدامیک دردآورتراست؟".

میخواهم ازشما خواننده عزیزخواهش کنم تا باخواندن این عنوان یا این نوشته تعصب دینی گریبانگیرتان نشده وتصورنفرمایید که من موافق با سوزاندن قرآن هستم. نه تنها با سوزاندن قرآن بلکه با سوزاندن هرنوع کتاب ونوشته ای مخالفم که تمام این گونه اعمال نشان عقب ماندگی است. هنگامی کشیشی دیوانه درآمریکا اعلام کرد به انتقام مرکزاسلامی که درمحل ساختمان ها دوقلوی نیویورک قراراست ساخته شود میخواهدهمراه با پیروان خود و همزمان با سالگرد یازدهم سپتامبردست به سوزاندن دویست قرآن بزنند ویکی ازنشریات وزین اینترنتی درایران نوشت:

به واسطه "هم زمانی عید فطرباسالگرد یازدهم سپتامبر وفراخوان یکی از کلیساهای وتندرو فلوریدا برای آتش زندن قرآن کریم، جنجالها بالاگرفته است"
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

بزرگترین تامین کننده خودرو، ایران را تحریم کرد
درست در روزی که اکبر هاشمی رفسنجانی در اجلاسیه مجلس خبرگان گفت تحریم های جدید را نباید شوخی گرفت، شرکت کره ای کیا موتورز ایران را تحریم کرد. پیش از این دیگر شرکت مطرح خودروسازی جهان، تویوتا نیز ایران را تحریم کرده بود. اهمیت تحریم کیا موتورز آنجاست که 40درصد اتوموبیل های تردد کننده در ایران ـ پراید ـ از محصولات این شرکت است که خط تولیدش به ایران واگذار شده.

تحریم ایران توسط این شرکت در حالی است که در سالهای گذشته روابط خوبی با این خودرو ساز برقرار وبازار انحصاری خودروی ایران به روی این خودرو ساز کره ای باز شده بود؛ ولی این شرکت نیز در راستای اقدامات دولت کره جنوبی در تحریم ایران به این تحریم ها پیوست.حدود یک هفته پس از وضع تحریم‌های تازه از سوی کره جنوبی علیه ایران، شرکت خودرو سازی کیاموتورز متعلق به این کشور اعلام کرد یک ماه است که صادرات خود به ایران را به حالت تعلیق در آورده است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

دادستان تهران: تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است
دادستان تهران با تاكيد براينكه تعقيب سران فتنه تابع امنيت نظام است، اما آنها قطعا در محكمه عدل محاكمه خواهند شد، گفت: با سران فتنه مصالحه نكرده و برخورد جدي با ايشان مي‌كنيم.

وي همچنين در رابطه با وضعيت جسماني تعدادي از بازداشت شدگان حادثه پس از انتخابات و افرادي چون صفايي فراهاني كه گفته مي‌شود بيمار است، مدعی شد: اين فرد از قبل كسالت داشت و ما نيز به خانواده وي گفتيم كه مي‌توانند اورا در بيمارستان بستري كنند. تا آنجا كه پيگير اين موضوع بوديم صفايي‌فراهاني در زندان نيز از امكانات بهداري زندان برخوردار بوده است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد. چه در مورد اين فرد و چه در مورد متهمان ديگر، اگر با مشكلي در زندان مواجه شوند، طبيعي است كه كمك كنيم.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

شرح موارد نقض قانون و حقوق شهروندی در دفاعیه محمد فرید طاهری
در واکنش به تایید رای دادگاه بدوی و حکم زندان برای محمد فرید طاهری، این فعال ملی- مذهبی، ضمن انتشار کیفرخواست دادگاه و دفاعیه خود، به شرح وقایع و توضیحاتی از دستگیری، دوران بازجویی و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده خود پرداخت تا موارد متعدد نقض حقوق شهروندی، آزادی های مدنی و همچنین قوانین موضوعه را یادآور سازد. محمد (فرید) طاهری، در روزهای پس از عاشورای ۸۸ و همزمان با همسرش، سارا توسلی، احضار و دستگیر شد و به دو اتهام "عضویت در نهضت‌آزادی" و "حضور در تجمع روز عاشورا" محاکمه و در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم گردید.

وی به‌غیر از لایحه دفاعیه حقوقیِ وکیل، لایحه دفاعیه شخصیِ خود را به صورت مشروح و مستدل به دادگاه ارائه نمود؛ ولی حکم دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر بدون تغییر تایید گردید.

او اکنون در بند ٣۵۰ زندان اوین به سر می‌برد و تاکنون اجازه مرخصی و استفاده از حداقل حقوق زندانیان را نیز نیافته است.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

سردار شریف: تنها پنج درصد طرحهای اقتصادی کشور در دست بسیج و سپاه است
در حالیکه اکثریت پرژه های سودآور و عظیم اقتصادی در حوزه های مختلف، طی چند سال گذشته – و بویژه ماههای اخیر- در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء (وابسته به سپاه پاسداران) قرار گرفته، رئیس اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران معتقد است "تنها پنج درصد طرحهای اقتصادی کشور در دست بسیج و سپاه است و از این مقدار تجاوز نمی کند."
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

وزارت علوم برای انتقال دانشجویان دختر به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت تصمیم‌گیری می کند‌
معاون دانشجویی وزارت علوم به طرح انتقال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونتشان اشاره کرد و گفت: این موضوع در وزارتخانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به‌زودی طی بخش‌نامه به‌طور رسمی اعلام می‌شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

بازداشت 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب
در موج سوم دستگیری های گسترده در شیراز، روز دوشنبه، 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب بازداشت شدند.

به گزارش حدیث سرو، با احتساب هشت طلبه که پیش از این و در جریان درگیری های پس از روز قدس بازداشت شدند، تعداد بازداشتی های مسجد قبا هم اینک به 47 نفر رسیده
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

درخواست خانواده زندانیان سیاسی از نمایندگان خبرگان: در حاشیه اجلاس خبرگان از عزتکده اوین هم دیدن کنید
خانواده های زندانیان سیاسی در بیست و هشتمین بیانیه خود ضمن تاکید بر نقش مقاومت و استواری آزادگان دربند و همچنین اطلاع رسانی خانواده هایشان در گسترش آگاهی مردم و بالندگی نهال جنبش سبز، از نمایندگان مجلس خبرگان خواسته اند تا در حاشیه این اجلاس سری هم به عزتکده اوین بزنند و از نزدیک با کسانی که صرفا به دلیل مخالف بودن و معترض بودن و منتقد بودن دربندند، گفتگو کنند.

آنها در این بیانیه تاکید کرده اند زندانی سیاسی امروز که از فردای کودتا سالی و ماه هایی گذشته و دادستان کودتا مقصر اصلی جزئی از جنایات رخ داده معرفی شده است، با این که قربانی همان کودتا و بازداشت شده با احکام فله ای بی تاریخ و یا با تاریخ قبل از انتخابات توسط همان دادستان کودتاست، به سختی مجازات می شود.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

انتصاب جديد نمايندگان ويژه احمدی نژاد را کشورهای خارجی ‌با عنوان مشاور
نمايندگان ويژه رئيس جمهور در مناطق شش‌گانه در احكام جديدي از سوي محمود احمدي‌نژاد به عنوان مشاوران رئيس جمهور در مناطق شش‌گانه ‌منصوب شدند.

بر اين اساس ‌اسفنديار رحيم مشايي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور خاورميانه، حميد بقايي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آسيا، سيدشمس‌الدين حسيني به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آفريقا، محمد عباسي به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور آمريكاي لاتين، ابوالفضل ظهره‌وند به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور افغانستان و ‌محمدمهدي آخوندزاده به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور درياي خزر منصوب شدند.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

رییس جهاد دانشگاهی منصوب شد
محمدحسین یادگاری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رییس جهاد دانشگاهی منصوب شد.

به گزارش آفتاب نیوز، وی پیش از این در سی تیر امسال، با حکم احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی منصوب شده بود.

محمدحسین یادگاری، دارای مدرک دکتری «قارچ‌شناسی پزشکی» از دانشگاه تربیت مدرس است .
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

نماینده مجلس: نمي‌توان با گردن كلفتي قانون مصوب مجلس را اجرا نكرد
يك عضو كميسيون انرژي مجلس معتقد است كه نمي‌توان با گردن كلفتي از اجراي قوانين مصوب مجلس سر باز زد.

سيد عماد حسيني نماينده قروه، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در ارتباط با گزارش اخير مركز پژوهش‌ها در مورد اجرايي نشدن 41 درصد مصوبات مجلس هفتم از سوي دولت گفت: مجلس عصاره عقايد ملت است و اگر در راس امور بودن آن دچار خدشه شود اصلا صحيح نيست. چرا كه به همان طريقي كه رئيس‌جمهور به با راي مردم اين مقام رسيده است، نمايندگان مجلس نيز با راي مردم در اين جايگاه قرار دارند و مصوباتشان براي دولت لازم‌الاجراست.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

اکرمی نماینده مجلس: دولت پروژه ای به قانون عمل نمی کند؛ دنبال زرق و برق است
نماینده تهران با بیان اینکه "عملکرد دولت نهم و دهم دولتی پروژه ای بود نه پروسه ای" گفت: مهمترین هدف در برنامه چهارم رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد بود، اما متاسفانه نه تنها این هدف محقق نشد بلکه رشد اقتصادی ما در سال 88 به یک درصد رسید و در سال 89 منفی خواهد بود.

سید رضا اکرمی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که با توجه به تاکیدات رهبری در عقب بودن از اهداف سند چشم انداز ، نقش نظارتی مجلس چگونه باید باشد، گفت: مجلس هشتم دو سال و اندی که از عمر آن می گذرد همواره به دولت متذکر شده است که در تحقق اهداف این سند عقب هستیم و دولت باید روش خود را در پیگیری اهداف این برنامه تغییر دهد.

وی ادامه داد: انتقاد مجلس به دولت این است که چرا آنطور که باید و شاید به برنامه چهارم توسعه اهتمام نداشت و به آن توجه نکرد.
...... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 0.7 مگ
ادامه مطلب ...

مصطفی تاج زاده: خودسرها را ستاد کودتا سازمان‌دهی می‌کند

1 نظرات
مصطفی تاج زاده در ملاقات هفتگی با همسرش:
خودسرها را ستاد کودتا سازمان‌دهی می‌کند

. ادامه راه سبز(ارس): مصطفی تاج زاده در ملاقات هفتگی امروز خود با همسرش فخرالسادات محتشمی پور، خشونت طلبان و گروههای مهاجم را خودسر ندانست و اظهار کرد: اینها را ستاد کودتا سازماندهی و مدیریت می کند. وی همچنین با اشاره به انتخابات اخیر ترکیه از مطبوعات اصلاح طلب و همه سبزها به ویژه جوانان درخواست کرد که حوادث ترکیه را با دقت و جدیت بیشتری دنبال کنند، چرا که در آن درس های زیادی برای اهل فهم و درک است و با بررسی تحولات اخیر ترکیه براحتی می توان تشخیص داد که منطق نظامیان کودتاگر در هر دو کشور یکی است.

وي ابراز كرده است: «شرمنده ام از این که بگویم در نظام لائیک ترکیه اکنون به پیشنهاد یک حزب مسلمان برای تغییرات قانون اساسی همه پرسی انجام می شود و آقای اردوغان با شعار وداع با کودتا ( کودتا خداحافظ) دست نظامیان را از کنترل قوه قضائیه کوتاه می کند و آن ها را به پادگان ها بازمی گرداند تا به وظیفه اصلی شان که پاسداری از مرزهای کشورشان است، بپردازند اما هم زمان در ایران، نظامیان کودتاگر در انتخابات نه تنها اصلاح طلبان، بلکه همه منتقدین را از دایره خودی ها حذف می کنند و غیرخودی می خوانند و حقوق شهروندی آنان را نقض می کنند.»

متن کامل اظهارات وی که در سایت تحول سبز منتشر شده، به شرح زیر است:

محکوم کردن حمله به مسجد قبا

سید مصطفی تاجزاده با اظهار تأسف شدید از واقعه زشت و غیرقابل توجیه حمله به خانه خدا(مسجد قبا در شیراز) و حرمت شکنی آیة الله دستغیب، گفت: من با اطلاع عرض می کنم که این گروه های خشن مهاجم، خودسر نیستند. این ها را ستاد کودتا سازماندهی و مدیریت می کند و اگر به شکایت ما از کودتاگران رسیدگی شود، معلوم می شود که ایشان فقط در انتخابات دخالت نمی کنند بلکه همین ستاد، گرداننده عملیات غیرقانونی و خشونت طلبانه لباس شخصی هاست یعنی همان کسانی که سال گذشته به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان در تهران هم حمله کردند.

محکوم کردن قرآن سوزی

وی همچنین طرح غیر انسانی، غیراخلاقی و غیردموکراتیک آتش زدن قرآن را که توسط تعدادی کشیش متعصب مطرح شده بود، محکوم کرد و گفت: بارها گفته ام جنگ طلبان در هر دو طرف (غرب و جهان اسلام) دنبال نظامی کردن و خشن کردن فضا و آغاز جنگ های صلیبی دیگری هستند و همیشه اعمال غیراخلاقی یک طرف واکنش خشونت آمیز طر ف دیگر را به دنبال دارد. همان طور که هیچ چیز مانند رفتار خشونت بار و افراطیِ طالبان، موجب رشد اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب نشد. و به همان نسبت که جنگ طلب های دو طرف زمینه رشد یکدیگر را فراهم می کنند، صلح طلب های غرب و جهان اسلام و ایران هم باید همکاری های خود را گسترش دهند. وی با تشکر از مواضع آقای خاتمی مبدع گفتگوی تمدن ها در این زمینه، راه درست را همان راهی دانست که توسط ایشان به جهان نشان داده شده است. یعنی راه گفتگو برای هم زیستی مسالمت آمیز و برای این که خشونت و جنگ و عواقب سخت آن جایگزین صلح و تعامل و مدارا نشود.

انتخابات ترکیه

سید مصطفی تاجزاده در واکنش به انتخابات اخیر ترکیه نیز گفته است:درست در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و در همان سالی که ما پنج انتخابات آزاد برگزار کردیم ( مجلس، ریاست جمهوری، دو قانون اساسی و یک رفراندوم)، نظامیان در ترکیه کودتا کردند و برای تثبیت نقش خودشان، قانون اساسی را هم تغییر دادند تا بدون این که لازم باشد که توپ و تانگ به خیابان بیاورند، بتوانند حرف اول را در عرصه مدیریت کشور بزنند. این در حالی بود که همزمان، امام حتی در دوره جنگ، نظامیان را از دخالت در امور سیاسی و انتخاباتی برحذر داشت.اما اکنون اوضاع کاملا به عکس شده است. سی سال پس از مردمی ترین انقلاب در منطقه و جهان، نظامیان همه عرصه ها را در اختیار خود قرار داده اند: از انتخابات گرفته تا صداوسیما، از اقتصاد گرفته تا سیاست خارجی، از نفوذ و کنترل دولت و مجلس گرفته تا اداره قوه قضائیه و متأسفانه همه این تخلفات را به نام اسلام و تشیع و روحانیت و ولایت انجام داده و می دهند. اما در ترکیه و در یک نظام لائیک، یک حزب مسلمان توانسته در انتخاباتی آزاد دو قوه مجریه و مقننه را در اختیار بگیرد و در دادگاهی که به تحریک نظامیان برای انحلال حزب عدالت و توسعه تشکیل شد، تبرئه شود و به کار خود ادامه دهد. متقابلا دولت کنونی با دستگیری کودتاگران نظامی آنان را تحویل مقاتمات قضائی داد تا دادگاه آنان تشکیل شده به جرایمشان رسیدگی شود. جالب آن که در ترکیه نیز مانند ایران نظامیان کودتاچیان گروه های خودسر و غیرقانونی را اداره می کردند و به ترور و سرکوب مخالفین خود می پرداختند.

شرمنده ام از این که بگویم در نظام لائیک ترکیه اکنون به پیشنهاد یک حزب مسلمان برای تغییرات قانون اساسی همه پرسی انجام می شود و آقای اردوغان با شعار وداع با کودتا( کودتا خداحافظ) دست نظامیان را از کنترل قوه قضائیه کوتاه می کند و آن ها را به پادگان ها بازمی گرداند تا به وظیفه اصلی شان که پاسداری از مرزهای کشورشان است، بپردازند اما هم زمان در ایران، نظامیان کودتاگر در انتخابات نه تنها اصلاح طلبان، بلکه همه منتقدین را از دایره خودی ها حذف می کنند و غیرخودی می خوانند و حقوق شهروندی آنان را نقض می کنند علاوه بر آن بخش عظیمی از اصولگرایان منتقد را بی بصیرت خوانده در صدد حذف کاملشان از عرصه سیاست و مدیریت کشور برمی آیند.. جالب این جاست که نظامیان کودتاگر لائیک در ترکیه، حزب عدالت و توسعه را متهم می کنند که طرفدار اسلام آمریکایی هستند، از بنیاد سورس کمک می گیرند و شاگردان جین شارپ هستند و اتهامشان انجام کودتای مخملی در ترکیه است! و به همین دلیل قصد انحلال حزبشان را داشتند. و جالب تر این که پاسخ اردوغان و حزبش نیز مانند پاسخ اصلاح طلبان وسبزی ایرانی به نظامیان کودتاگر است! یعنی می گوید: شما با متهم کردن ما به انجام کودتای مخملی درصدد سرپوش گذاشتن بر انجام کودتای نظامی خود هستید که خوشبختانه در ترکیه با شناسایی ستاد کودتا و معرفی آنان به مقامات قضائی که ناگزیر از رسیدگی به این شکایت است، مشکل حل می شود اما در ایران، ما از کودتاگران شکایت کردیم و به جای رسیدگی به شکایتمان، خودمان را به زندان انداختند. و با این وجود ادعای الگوی برتر منطقه را هم دارند. واقعا جای تأسف دارد که ظرفیت نظام لائیک ترکیه با محوریت نظامی ها امروز از ظرفیت جمهوری اسلامی به نام ولایت برای رعایت حقوق شهروندی مردم به مراتب بیشتر است و ما باید امروز غبطه انتخابات آزاد را در ترکیه بخوریم . ما امروز وضعیت رسانه های آزاد و ان جی اوها و تشکل های آزاد ، احزاب آزاد، اجتماعات آزاد و سبک زندگی آزاد را در ترکیه نظاره می کنیم و آرزو می کنیم ای کاش ما که خود پیشتاز در برگزاری اتنخابات آزاد در سه دهه پیش بودیم، امروز دست کم به اندازه ترکیه بتوانیم از حقوق خویش بهره ببریم. ترکیه ای که امروز به دلیل حاکمیت دموکراسی و حقوق بشر در آن کشور به لحاظ اقتصادی، علمی و فنی به مراتب ایران پیشرفته تر است و به لحاظ آسیب ها و بزه های اجتماعی و وضعیت جوانان و رشد اسلام گرایی در میان آنان اساساً با ایران قابل قیاس نیست. از نظر موقعیت بین المللی نیز جایگاه برجسته ای هم در میان دولت ها و هم ملت های جهان دارد و به دلیل همین موقعیت ویژه هیچ دولتی در حال حاضر به اندازه ترکیه نتوانسته از حقوق فلسطینیان دفاع کند و توسعه طلبی و کشتار و نقض حقوق بشر توسط صهیونیست ها را محکوم کند.

وی در پایان از مطبوعات اصلاح طلب و همه سبزها به ویژه جوانان درخواست کرد که حوادث ترکیه را با دقت و جدیت بیشتری دنبال کنند چرا که در آن درس های زیادی برای اهل فهم و درک است. با بررسی تحولات اخیر ترکیه براحتی می توان تشخیص داد که منطق نظامیان کودتاگر در هر دو کشور یکی است و حفظ امنیت و منافع ملی هر دو در گرو تحقق راهبرد دموکراسی در خانه و صلح در جهان است. ”


ادامه مطلب ...

بیانیه مهم مجمع روحانیون مبارز درباره ادعاهای مقام نظامی-امنیتی + فايل pdf

1 نظرات
بیانیه مهم مجمع روحانیون مبارز درباره ادعاهای مقام نظامی-امنیتی

. ادامه راه سبز(ارس): مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی یک مقام نظامی-امنیتی (سردار مشفق) بیانیه مهمی صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به سخنان سردار موسوم به مشفق که مامور ستاد کودتا علیه نظام و انقلاب است و نیز برشمردن تهمتهای ناروا دروغها و تحلیل های بیمارگونه ای که این مامور امنیتی درباره یک جریان سیاسی کشور داشته است آن را یاد آور عملیات تبلیغی نازیست ها و فاشیست ها و نظام تمامیت خواه استالین دانسته است که دروغ را باید هر چه بزرگتر گفت.

در این بیانیه تاکید شده است همه آنچه در سند مهم این مقام امنیتی اورده شده است نشان می دهد: گوینده که وابسته به یک جریان نظامی و امنیتی است از عملیات گسترده بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی کشور که به نفع جریانی خاص و جبهه ای معلوم و شخصی معین وارد صحنه شده و با انواع شیوه‌ها علیه سایر جبهه ها و جریانات و کاندیداها تلاش کرده اند تا جلو رای آوردن احتمالی آنانرا بگیرند پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

لاَّ یحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعاً عَلِیماً – نساء / ۱۴۸

ملت شریف و آزاده ایران


چکیده:
وقتی با کمال تاسف بازجویی ها نیز در جهت همین توهمات و مطالب ناروا و برای گرفتن اقرار از متهمان است، وقتی کیفرخواست ها کم و بیش براساس همین دیدگاهها تنظیم شده است ، وقتی بسیاری از احکام دادگاههایی که بدون پیروی از ضوابط آئین دادرسی و رعایت قانون اساسی صادر شده است و متضمن ظلم آشکار در حق بسیاری از متهمان متعهد و انقلابی است و از شیوه های آشکار شده در این گفتارها پیروی می کند و تحت تاثیر این جو ساختگی است، وقتی دستگاههایی که وظیفه تدوین و ترویج معیارهای عقیدتی و سیاسی رادر نهادهای مهم نظام و نیز آموزش نیروهای جوان و افزایش بصیرت آنها را دارند به القاء همین مطالب می پردازند و ذهنها را از دروغ و نفرت پرمی‌کنند. وقتی بولتن‌ها همین اراجیف و دروغ ها را می پراکنند آیا به این نتیجه نمی رسیم که داستان از دروغپردازی و یاوه سرایی فردی یا محفلی فراتر است؟ سخن نه تنها از ظلم به افراد و شخصیت های هر چند بزرگ که ظلم و جنایت به نظامی است که برای آن سنگین ترین هزینه های تارخ ایران پرداخته شده است.

جهت مشاهده و دانلود و متن كامل اين بيانيه روي تصوير زير كليك كنيد
(فرمت pdf)


============
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:
» کودتا اینجـاست!: ساختار فتنه از نگاه یک باند امنیتی بیمـــــــــــــار
» براي شنيدن و دانلود فايل صوتي سخنان سردار اطلاعاتي امنيتي "اينجا" كليك كنيد
» شكايت 7 فعال سیاسی از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران در انتخابات + فايل صوتي
»
در ديدار موسوي و خاتمي: ابراز تأسف شدید از ادامه دروغ پراكني هاي عوامل كودتا
ادامه مطلب ...

جديدترين ديدگاه خوانندگان