بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

علي تاجرنيا آزاد، تاج زاده و نوری زاد ممنوع الملاقات شدند

مصطفي تاج زاده و محمد نوری زاد ممنوع الملاقات شدند
. ادامه راه سبز(ارس): در پی فشارها و تهدیدات اخیر برخی مقامات قضایی و شخصیت های فراقانونی پیرامون “نامه نگاری های برخی زندانیان سیاسی و لزوم برخورد با آنها”،مصطفی تاجزاده و محمد نوری زاد، دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از گذراندن حدود چهار ماه در بندِ قرنطینه، به دستور مقامات قضایی ممنوع الملاقات شدند.

به گزارش ارس، مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، از شاکیان احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان)، به دلیل دخالت‌های آن نهاد در روند انتخابات و همچنین کودتاگران انتخاباتی است که همراه با محمد نوری زاد، نویسنده و سینماگر حامی جنبش، که وی نیز به دلیل نوشتن نامه های منتقدانه به رهبری، به حبس محکوم شده است، ماه‌هاست به شکل غیرقانونی در قرنطینه زندان اوین به‌سر می‌برند و مسئولان قضائی نیز تا کنون هیچ‌گونه توضیحی در مورد این اقدام خود به ایشان، وکلا و خانواده‌های‌شان نداده بودند.

ممنوع الملاقات کردن این دو زندانی سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که همسران آن ها همراه با تعدادی دیگر از خانواده‌های زندانی سیاسی اخیرا طی نامه سرگشاده‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست ملاقات حضوری کرده بودند.

گفتنی است بعد از خطبه های نماز جمعه چندی پیش احمد جنتی که ضمن انتقاد از مرخصی های اعطایی به بعضی از زندانیان سیاسی، ادعا کرده بود «به فتنه گران مرخصی‌هایی داده می شود که پس از مرخصی یا آنان فرار می‌کنند و یا جلساتی را با دوستان خود برگزار می‌کنند و به تنظیم برنامه‌های خود می پردازند. ..آیا این درست است که افرادی که هنوز توبه نکرده‌اند و سرجای خود ایستاده اند، به مرخصی بروند، لذا نباید به زندانی‌های توطئه‌گر مرخصی داده شود… مرخصی دادن به توطئه‌گران مانند مرخصی دادن به سارقان است»، مسئولان دستگاه قضایی، از جمله دادستان کل کشور و دادستان تهران، وعدۀ «لغو مرخصی»، «لغو ملاقات»، و همچنین «برخورد با زندانیانی که اقدام به نگارش و ارسال نامه به بیرون از زندان می کنند» را داده بودند.

علی تاجرنیا پس از گذراندن یک سال حبس، از زندان آزاد شد

همچنين بنا بر گزارشات رسيده به ارس، دكتر علی تاجرنیا عضو برجسته جبهه مشارکت ایران اسلامی، رئیس منطقه تهران این حزب و از اعضای ستاد مهندس میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) پس از گذراندن یک سال حبس، از زندان اوین آزاد شد.

علی تاجرنیا که به فاصله چند روز بعد از انتخابات دهمین ریاست جمهوری در خرداد ماه سال ۸۸ به همراه عده زیادی از فعالان سیاسی، حزبی و دانشجویی و بسیاری از اعضای ستاد مهندس موسوی دستگیر شده بود، به مدت پنج ماه در بازداشت موقت در بند امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ نگهداری شد که نزدیک به ۱۰۰ روز از این مدت را در سلول انفرادی و تحت بازجویی های مکرر و طولانی مدت سپری کرد.

تاجرنیا جوان ترین نماینده مجلس ششم و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و از اعضای فعال فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که انجام نطق های پیش از دستور انتقادی، عضویت در چندین کمیته تحقیق و تفحص و همراهی در ارائه طرح هایی چون اصلاح قانون مطبوعات، جرم سیاسی، حقوق شهروندی و … از جمله فعالیتهای وی بوده است. همچنین او از امضا کنندگان نامه معروف نمایندگان به رهبری و نیز از شرکت کنندگان در تحصن و استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به نظارت استصوابی اعمال شده توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم بود .

تاجرنیا همچنین مسئولیت نظارت بر انتخابات دوره ای شوراها ی اسلامی شهر و روستا – که آزاد ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی لقب گرفت – را بر عهده داشت. دکتر تاجرنیا همچنین به همراه فاطمه حقیقت جو و موسوی خوئینی ها و چند نفر از نمایندگان مجلس که سابقه عضویت در دفترتحکیم وحدت را داشتند ،برای اولین بار فراکسیون دانشجویی را تشکیل دادند و موثرترین کارشان در این مدت پیگیری حوادث کوی دانشگاه تیرماه ۷۸ و قضایای پس از آن ، اعتراض به برخورد نهادهای امنیتی و غیر مسئول با دانشگاه و جنبش دانشجویی و تحصن به خاطر دستگیری اعضای مرکزی دفتر تحکیم و سایر فعالین دانشجویی و صنفی بود.

او و ۱۳ تن دیگر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در مهر ماه سال جاری با امضای نامه ای در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد در سازمان ملل، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت پیگیری نحوه برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چگونگی دخالت نظامیان و نیروهای امنیتی در انتخابات، دستگیری فعالان سیاسی و مسائل پس از آن شده بودند.

0 نظرات :: علي تاجرنيا آزاد، تاج زاده و نوری زاد ممنوع الملاقات شدند

جديدترين ديدگاه خوانندگان