بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

» سیاست پاک‏کردن صورت مسئله و آبروی از دست رفته!

سیاست پاک‏کردن صورت مسئله و آبروی از دست رفته



ادامه راه سبز (ارس): سوالی که باید پرسید، این است که کتمان حقایق تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا ادامه سیاست‏های فعلی، امور کشور را روزبه‏روز پیچده‏تر، بحرانی‏تر و جبران‏ناپذیرتر نمی‏کند؟

صرف نظر از دیدگاه‏های انسانی و حقوقی، که همگی در مورد حفظ حریم افراد تاکید کامل دارند، دین مبین اسلام نیز اهمیت بسیار بالایی برای آبروی مردم قائل است، به طوری که در روایت و احادیث متواتر بسیاری به این موضوع اشاره شده و سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار نیز به این موضوع توجه ویژه‏ای دارد.

اما در حالی که در تعلیمات دینی اسلام بردن آبرو "جنگ با خداوند" تلقی شده و احترام آبروی مومن از احترام کعبه والاتر تلقی شده است، هنوز عده‏ای با تغییر ماهیت انتقادات وارد شده، آن‏ها را از طرف خطاکاران به سمت خود، کل کشور و حاکمیت هدایت می‏کنند و سپس برای این مظلومیت خود ساخته فریاد می‏کشند و از حرمت اتهام به نظام دم می‏زنند.

در واقع حرمت نظام و حکومت، توسط حاکمان باید حفظ شود و هنگامی که اعتماد عمومی به امانت‏داری، صحت عدالت و انصاف داوری حاکمیت کم شده و یا از بین می‏رود، خطا از مسولین امر است و آن‏ها باید در بازگشت این اعتماد عمومی تلاش کرده و مواردی را که باعث این بحران مشروعیت شده بررسی و برطرف کنند. در این میان، پاک کردن صورت مسئله شاید آسانترین راه است.



پاک کردن صورت مسئله تهمت، تحمیق و دروغ‏گویی، پاک کردن صورت مسئله تهدید و ارعاب، پاک کردن صورت مسئله تقلب در آرا، پاک کردن صورت مسئله سرکوب وحشیانه، پاک کردن صورت مسئله بازداشت‏های غیرقانونی، پاک کردن صورت مسئله برخوردهای شنیع و غیرانسانی در بازداشت‏گاه‏ها و در واقع پاک کردن صورت مسئله وجود اعتراض، رفتارهایی بوده است که از سوی مقامت ارشد جمهوری اسلامی ایران در این چند ماه و اینطورکه بر می‏آید حتی در بسیاری موارد پیش از آن سر زده است.

در خطبه‏هایی که امروز در دانشگاه تهران ایراد شده است آمده: "دشمنان اين ملت امسال بيشتر از هميشه، براي تضعيف روز قدس تلاش كردند اما ملت بزرگ و سرافراز ايران در سراسر كشور و در تهرانِ با عظمت، در حركتي ستايش‏برانگيز از اراده، هوشياري و پايداري، نشان داد كه با تشخيص مواقع حساس، خواسته‌ها و مواضع خود را با رساترين فرياد به گوش جهانيان مي‌رساند."

در بخشی دیگر از این خطبه‏ها اظهار شده است: "گناه تهمت به نظام بسيار سنگين‌تر از گناه تهمت به اشخاص است و نبايد كسي كل نظام را به اموري كه شايسته نيست متهم كند؛ چراكه شأن نظام از اين‌گونه تهمت‌ها بسيار بالاتر است."

سخنانی از این دست، چیزی جز ادامه همان سیاست‏های پاک‏کردن صورت مسئله قدیمی نیست. سوالی که باید پرسید، این است که کتمان حقایق تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا ادامه سیاست‏های فعلی، امور کشور را روزبه‏روز پیچده‏تر، بحرانی‏تر و جبران‏ناپذیرتر نمی‏کند؟

0 نظرات :: » سیاست پاک‏کردن صورت مسئله و آبروی از دست رفته!

جديدترين ديدگاه خوانندگان