بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

در دیدار موسوی و خاتمی: جامعه بیدار ما با زور و فشار از مسیر خود منحرف نخواهد شد

میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند

تاکید موسوی و خاتمی:
«جامعه بیدار ما با زور و فشار از مسیر خود منحرف نخواهد شد»


ادامه راه سبز«ارس»: میرحسین موسوی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی طی دیدار و گفتگو با یکدیگر خواستار برچیده شدن فضای امنیتی حاکم بر کشور شده و به حاکمان در خصوص تداوم برخورد با"حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم"، و تداوم اوضاع ناگوار کنونی هشدار دادند.

در دیدار رئیس‌جمهور سابق با آخرین نخست‌وزیر ایران ضمن تاکید بر پایبندی جدی به قانون اساسی و معیارهای اصیل انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی، از تداوم اوضاع ناگوار کنونی به خصوص ادامه بازداشت‌ها، محدود کردن آزادی‌ها بر خلاف قانون اساسی و موازین شرعی و اخلاقی، رواج بد اخلاقی‌ها، تهمت‌زدن‌ها و ناروا گوئی‌ها و محروم بودن افراد مورد تهمت و ناسزاگوئی از امکان پاسخ، ابراز نگرانی کردند و این شرایط را بیش از هر موضوع دیگری به زیان انقلاب، کشور و مردم دانستند.

موسوی و خاتمی ضمن مرور شرایط جامعه اظهار داشتند که جامعه رشید و بیدار ما که به خصوص به برکت انقلاب اسلامی راه خود را به سوی عدالت، آزادی، استقلال و سربلندی یافته است با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد و دلبستگان به انقلاب و امام و عظمت ایران و ایرانی نیز با وجود همه مشکلات و تهدیدها از وظیفه الهی و میهنی‌شان دست بر نخواهند داشت.

در این دیدار همینطور با اشاره به اینکه آنچه امروز بیش از هر چیز مورد نیاز است بازگشت به قانون اساسی و پرهیز از نقض، تحریف یا توجیهات ناروا نسبت به این میثاق گرانسنگ ملی است تاکید شد که اگر راه نقد سیاست‌ها و رفتارها بر روی کسانی که در دلسوزی و دلبستگی آنان به جمهوری اسلامی و سرافرازی و استقلال میهن تردیدی نیست بسته شود، با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و تریبون‌های رسمی و رسانه‌هائی که باید در خدمت آرمان‌های انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحریف، دروغپردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده تر کنند بی‌تردید مناسبترین موقعیت برای فعال شدن جریان‌هایی پدید خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند.


میرحسین موسوی و خاتمی در پایان اظهار داشتند که به نفع آینده کشور است که هر چه زودتر فضای امنیتی از بین برود و رسانه عمومی و روزنامه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل نمایند.

0 نظرات :: در دیدار موسوی و خاتمی: جامعه بیدار ما با زور و فشار از مسیر خود منحرف نخواهد شد

جديدترين ديدگاه خوانندگان