بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مرتضی الویری آزاد و هنگامه شهیدی به بهداری اوین منتقل شد

ادامه راه سبز(ارس): بنا به گزارشات رسیده مهندس مرتضی الویری نیز دقایقی پیش آزاد شد. این عضو کمیته ی پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات دقایقی پیش با قید وثیقه آزاد شد. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

ضمنا وکیل مدافع عبدالله رمضان زاده در خصوص آخرین وضعیت موکل خود گفت:‌ کیفرخواست انفرادی عبدالله رمضان زاده صادر شده است، اما مشخص نیست که دادگاه رسیدگی به اتهامات وی چه زمانی برگزار می‌شود.

وی از احتمال برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات سخنگوی دولت اصلاحات طی هفته ‌های آینده خبرداد.

شیری با اشاره به اینکه با تبدیل قرار بازداشت رمضان‌زاده به وثیقه موافقت نشده است،‌ اظهار داشت: با این تبدیل قرار موافقت نشده ولی رمضان زاده همچون سایر سران احزاب اصلاح طلب با خانواده خود دیدارهای هفتگی دارد که آخرین دیدار وی با خانواده خود پنجشنبه گذشته بود.

بر اساس اخبار رسیده از اوین، هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر نیز در هفتمین روز از اعتصاب غذا و دارو به دلیل افت شدید فشار خون و ابتلا به بیماری آنفولانزا به بهداری اوین منتقل شد.

در پی اصرار هنگامه شهیدی به ادامه اعتصاب غذای خود، رضایی، مسئول بند نسوان زندان اوین، از شهیدی خواست تا اعتصاب غذای خود را رسما به زندان اعلام کند.

هنگامه شهیدی از روز سوم آبان اعتصاب غذا و دارو را آغاز کرده است. با توجه به اینکه شهیدی از بیماری قلبی و افت شدید فشار خون رنج می برد و روزی 28 عدد انواع قرص مصرف میکرده است، ادامه اعتصاب او خطرناک است.

به گفته خانواده شهیدی، این روزنامه نگار پس از انتقال به بیمارستان تحت سرم درمانی قرار گرفته است.

هنگامه شهیدی از روز نهم تیرماه در بازداشت کودتاگران به سر میبرد. او مشاور زنان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نیز بود.

0 نظرات :: مرتضی الویری آزاد و هنگامه شهیدی به بهداری اوین منتقل شد

جديدترين ديدگاه خوانندگان