بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مجاهدين انقلاب: مصادره حضور مردم در ۲۲ بهمن قبیح است

بيانيه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران پس از 22 بهمن:
مصادره حضور مردم در ۲۲ بهمن قبیح است

. ادامه راه سبز«ارس»: به دنبال برگزاري راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن ماه و برخي تلاش ها براي مصادره اين راهپيمايي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با انتشار بيانيه اي ضمن تشكر از مردم براي شركت مسئولانه در راهپيمايي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و تقبيح اعمال خشونت انجام شده در جريان آن، مراتب تأسف عمیق خود را از واکنش های تنگ نظرانه و تلاش های فرصت طلبانه ای که بلافاصله از همان روز 22 بهمن به منظور تحریف و مصادره این حضور معنا دار صورت گرفت اعلام داشت.

متن كامل اين بيانيه به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان در پي مي آيد:


بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

حضور پرشور شما در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر عزم استوار و ایستادگی با صلابت شما در دفاع از آرمان های راستین و اصیل انقلاب اسلامی یعنی رهایی از خودکامگی، استقلال، آزادی و جمهوریت بر بستر دین و معنویت و اخلاق است. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران وظیفه خود می داند از شما ملت فهیم و آگاه که به رغم تمامی ظواهر تحریک آمیز و تشویق کننده خشونت و درگیری در این روز، با متانت و آرامش سالگرد انقلاب و آرمان های آن را پاس داشتید تقدیر و تشکر کند. در عین حال سازمان نمی تواند مراتب تأسف عمیق خود را از واکنش های تنگ نظرانه و تلاش های فرصت طلبانه ای که بلافاصله از همان روز 22 بهمن به منظور تحریف و مصادره این حضور معنا دار صورت گرفت پنهان کند. از جریانی که جز به قدرت و موقعیت خود نمی اندیشد و در این راه از مصادره رأی و حضور گسترده شما در انتخابات ابایی نداشته است، چنین رفتار و واکنشی چندان دور از انتظار نیست. اما راهپیمایی امسال حاوی حقایق و واقعیاتی بود که نباید در غوغای تبلیغات و واکنش های تنگ نظرانه مذکور نادیده گرفته شود؛ زیراغفلت از آن نه به سود کشور و ملت است و نه حتی به سود جریان حاکم. از این رو عنوان تشکل سیاسی اصلاح طلب و طرفدار جنبش سبز ذکر نکاتی را در این زمینه ضروری می دانیم:

1- حضور گسترده تر ملت در راهپیمایی امسال در مقایسه با سال های قبل در پی دعوت همه گروه ها و جریان های سیاسی کشور گویای واقعیتی است که جریان اقتدارگرا مدتها و به ویژه طی هشت ماه اخیر لحظه ای از تحریف و وارونه نمایی و نادیده گرفتن آن باز نایستاده است. تنها مقايسه اي ميان جمعيت حاضر در راهپيمايي امسال كه به دعوت همه احزاب و جريان هاي سياسي صورت گرفت با جمعيت شركت كننده در راهپيمايي نهم دي، مي تواند علاوه بر رسوايي مصادره كنندگان اين راهپيمايي، سمت و سو و معنا و پيام حضور شما را به روشني تفسير كند.

2- راهپیمایی 22 بهمن امسال گسترده تر و پرشورتر از سال های اخیر برگزار شد. این گستردگی و شور بی گمان مرهون حضور آگاهانه و مسئولانه کلیه اقشار و گرایش های مختلف جامعه ای است که بخش وسیعی از آن به ویژه طی هشت ماه گذشته نارضایتی و اعتراض خود را به روندهای جاری و رفتار جریان حاکم در نادیده گرفتن حقوق شهروندی و مقاومت لجوجانه در برابر خواسته ها و مطالبات قانونی و مشروع خویش به اشکال مختلف ابراز داشته است. از این رو حضور پر شور و گسترده اقشار و گرایش های مذکور بیش از هر چیز بیانگر بی پایگی و کذب ادعاهای جریان حاکم مبنی بر ضدیت معترضان با اصل نظام و انقلاب است.

3- این تنها حضور گسترده تر و پرشورتر مردم نبود که راهپیمایی 22 بهمن امسال را از سال های گذشته متمایز می ساخت. مراسم سالگرد انقلاب امسال وجه تمایز دیگری نیز داشت که برعکس وجه تمایز نخست بسیار تأسف بار و نگران کننده است. در سی سال گذشته مراسم 22 بهمن در شرایطی برگزار می شد که حکومت کمترین دغدغه ای از حضور انبوه مردم نداشت، تا بدانجا که حضور نیروهای انتظامی در این روز تنها به مأموران پلیس راهنمایی محدود می شد؛ اما راهپیمایی 22 بهمن امسال در حلقه محاصره انبوه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی برگزار شد. نیروهایی که حضور افراد کم سن و سال بسیجی در میان آنان حاکی از آن بود که تمامی ظرفیت نظامی و امنیتی کشور بسیج شده است. این تفاوت آشکار میان راهپیمایی 22 بهمن امسال و سال های گذشته بیش از هر چیز نشانه بی اعتمادی عمیق و عدم اطمینان شدید جریان حاکم نسبت به مردم است. بدون شک این آرایش نیرو و تعمد در ایجاد فضای ارعاب، رفتار حاکمیتی نیست که به جامعه و مردم خود اعتماد دارد. این صحنه بیشتر به صف آرایی برای مواجهه با اغتشاشی گسترده و بحران خیز شبیه است تا اتخاذ تدابیر امنیتی معمول ویژه یک جشن ملی. ما به جریان حاکم توصیه می کنیم که به جای ابراز شادمانی های تصنعی و تعجیل در مصادره حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن از این منظر به صحنه ها و واقعیات مذکور بنگرند تا شاید عمق فاجعه ای که کشور در حال حاضر با آن روبروست بهتر درک کنند.

4- دلخراش تر و تأسف بارتر از این فضای شدیداً امنیتی نظامی و انتظامی که حتی در مراسم 22 بهمن سال های جنگ و ترور نیز سابقه نداشته است، رفتار رعب انگیز و خشونت باری است که نیروهای مذکور در این روز از خود نشان دادند و زنان و مردان و جوانانی را که با حفظ هویت اعتراضی خود مایل به شرکت مسالمت آمیز و مدنی در راهپیمایی 22 بهمن بودند مورد تفتیش و بازرسی بدنی قرار داده و به بهانه پوشیدن یک روسری یا نشانه سبز به شدید ترین و جهی مورد تعرض قرار داده بازداشت و روانه نقاط نامعلوم می کردند. به راستی کدام کشور در مراسم جشن ملی با شهروندان خود چنین رفتار می کند؟ و کدام مراسم جشن انقلاب را می توان در سی و یک سال گذشته سراغ گرفت که جمع کثیری از خانواده ها به جای ابراز سرور و شادمانی، نگران و مضطرب به امید اطلاع از سرنوشت عزیزان دستگیر شده خود تا نیمه های شب در صف های طولانی در مقابل مراکز انتظامی و بازداشتگاه های موقت انتظار بکشند؟ این واقعیات تلخی به هیچ وجه چشم انداز امید بخشی را ترسیم نمی کنند.

5- دستگیری و ضرب و شتم شهروندان و تعرض و ضرب و شتم چهره های برجسته اصلاح طلب و جنبش سبز نظیر آقایان کروبی، خاتمی و موسوی که قصد پیوستن به راهپیمایی 22 بهمن داشتند بیش و پیش از هرچیز ماهیت تبلیغات بی پایه و ادعاهای کذب جریان حاکم را آشکار ساخت. طی هشت ماه گذشته همواره با این ادعا که معترضان و ناراضیان دست به تظاهرات غیر قانونی زده و شعارهای ساختار شکن سر می دهند تلاش می شد تا برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار با مردم بی گناه توجیه شود. کسانی که در روز 22 بهمن دستگیر شدند و یا مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند نه در راهپیمایی غیر قانونی شرکت کرده بودند و نه شعارهای ساختار شکن سر داده بودند. ضرب و شتم آقایان کروبی، موسوی و خاتمی و جماعت علاقمند و همراه ایشان توسط نیروهای امنیتی و نظامی و لباس شخصی های مجهزبه سلاح و بی سیم و گاز اشک آور و نیز دستگیری و ضرب و شتم افراد دارای نماد سبز که به صورت منفرد قصد پیوستن به راهپیمایی را داشتند، نشان داد که مشکل جریان حاکم نه راهپیمایی غیر قانونی است و نه شعار های هنجار شکن. مسئله و مطلوب این جماعت این است که هیچ صدای مخالف و بلکه هیچ صدای متفاوتی از هیچ کس نباید بلند شود.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن سپاس مجدد از مردم شریف و آگاه به خاطر حضور راهپیمایی 22 بهمن نسبت به ادامه رفتارهای غیرقانونی و نقض گسترده حقوق و آزادی های قانونی و شرعی هشدار داده و خواهان آزادی هرچه سریعتر زندانیان به ویژه دستگیرشدگان روز 22 بهمن است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
27/11/88

0 نظرات :: مجاهدين انقلاب: مصادره حضور مردم در ۲۲ بهمن قبیح است

جديدترين ديدگاه خوانندگان