بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

حسين شريعتمداري، جاهل!، یا فاشیست و خائن!؟

حسين شريعتمداري، جاهل!، یا فاشیست و خائن!؟؟

. ادامه راه سبز(ارس): حسین شریعتمداری را چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا شریعتمداری فردی جاهل است که خود را متعهد می‌داند نقش «بدمن» را در جمهوری اسلامی ایفا کند، یا این‌که او را باید به عنوان فردی «خائن» به کشور و به مانند یک فاشیست تمام و کمال ارزیابی کرد؟

دوشنبه 20 اردیبهشت اعلام شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران نظر خود را در مورد شکایات مطرح شده علیه مدیر مسوول روزنامه کیهان اعلام کرده‌اند. هیات منصفه دادگاه مطبوعات، حسین شریعتمداری را در اغلب شکایت‌های مطرح شده، «به اتفاق آراء» و در بقیه موارد «با اکثریت آراء» از اتهامات وارده، مبرا و برکنار دانستند. کافی است این خبر را کنار خبر دیگری که حمید رسایی، نماینده‌ هوادار احمدی‌نژاد در مجلس، دو روز پیش اعلام کرد، قرار گیرد. مطابق آن خبر، جمعی از نمایندگان مجلس به رییس قوه قضاییه نامه نوشته‌اند و نسبت به «احضار رسانه‌هاي افشاءكننده جريان فتنه» و «احضار رسانه‌هاي انقلابي به‌دليل عمل به وظيفه‌ ذاتي خود» كه «برخلاف عدالت است» اعتراض کرده‌اند.

نهایت ساده‌اندیشی است که شریعتمداری را با دستگاه عریض و طویلی که دراختیار دارد (موسسه کیهان) و با حمایت‌های آشکار و پنهانی که از او صورت می‌گیرد (پخش حملات و اتهامات او به شیرین عبادی و شاکیانش در دادگاه مطبوعات از سیمای جمهوری اسلامی یک نمونه است) شخصی معمولی و جاهل به مسائل روز و کشور دانست که با نگاهی معتقدانه به ولایت مطلقه فقیه، سینه‌چاک حکومت شده و ابایی ندارد که خود را «بدمن» معرفی کند. منافع اقتصادی و منزلتی حسین شریعتمداری از جمهوری اسلامی هم هرچند قابل صرف‌نظر کردن نیست، اما نمی‌تواند توضیح‌دهنده‌ مواضع و رفتارهای سیاسی و مطبوعاتی او باشد.
وقتی شریعتمداری در روزنامه‌اش بدون هیچ هراس و واهمه‌ای از محکمه‌های این‌جهانی و آن‌جهانی، علیه محمد خاتمی (که نجابت‌ و مرام سیاسی‌اش اظهر من الشمس است) شمشیر می‌کشد و بدترین تهمت‌ها را روانه‌ او می‌کند، باید حکایت را جوری دیگر خواند. دوشنبه ششم اردیبهشت، شریعتمداری در سرمقاله‌ دشنام‌نامه‌اش، پس از آن‌‎که «سران فتنه» را به‌صورت کلی مورد تفقد قرار داد، بی‌محابا خاتمی را آماج فحش‌هایش کرد و او را «وطن‌فروش و خیانتکار» دانست:

«خاتمي در پي آن است كه دست هاي خود را بالا ببرد، بي آن كه هزينه خيانت خود را بپردازد و مجازات وطن فروشي خويش را تحمل كند! ... آيا نظام و مردم مي پذيرند؟ معلوم است كه پاسخ منفي است. كسي مانع توبه او نيست ... اما خيانت- مخصوصاً خيانت به اسلام و مردم مسلمان، آنهم در همراهي با بيگانگان- نمي تواند بي مجازات و مكافات باقي بماند، چرا كه كمترين آثار سوء آن، تجري به خيانت از سوي افراد مشابه در حال يا آينده و تلقي كم هزينه بودن توطئه از سوي دشمنان است. خيانت كار بعد از مكافات مي تواند در ميان مردم به زندگي عادي خود ادامه دهد، ولي بديهي است كه مجرمان را پيشنماز نمي كنند و به امور حساس نمي گمارند...»

هیچ عاقل منصفی، این‌طور بی‌پروا، شخصی مثل خاتمی را هدف اتهام و ناسزا قرار نمی‌دهد مگر آنکه جاهل باشد یا خائن یا فاشیست.

شریعتمداری نشان داده است که یک فاشیست و تمامیت‌خواه تمام و کمال است. او و هم‌قبیله‌ای‌هایش، هیچ فکر و نظر و گروهی را جز عقیده و باند خود نمی‌پذیرند و تحمل نمی‌کنند. جاده‌ سیاست همانطور که خودش هم به صراحت گفته است، جاده‌ای یک‌طرفه است و او در این جاده، راننده‌ای بی‌ترمز که فرمان را از جا در آورده و به بیرون افکنده است. هرکس که اندکی با زاویه دید او و باند تمامیت‌خواهش، اختلاف نظر پیدا کند، «غیرخودی» است. حتی اگر پسر آیت‌الله مطهری باشد یا احمد توکلی، نماینده افراطی راست در ابتدای انقلاب و نماینده منتقد امروز.

شریعتمداری اما فقط یک فاشیست و تمامیت‌خواه محض نیست. رفتارهای سیاسی و مطالب و عملکرد او علیه شخصیت‌های ملی (ملی به‌معنای عام کلمه) آشکارکننده‌ ماهیت یک «خائن» به ایران است. از نظر شریعتمداری همه‌ نیروهای ملی و معتقد به رشد و آبادی و آزادی و استقلال ایران (از اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها و چپ‌های ملی ، تا مشروطه‌خواهان خارج و اصلاح‌طلبان داخل و ...) «غیرخودی و خائن و خیانتکار»اند. این ادعا را از آن روی سکه باید خواند: آیا چنین شخصی (حسین شریعتمداری البته مصداق و نماینده‌ یک باند مافیایی و قبیله‌ تمامیت‌خواه است) را نمی‌توان «خائن» دانست؟ چه کسی مثل او و همفکرانش آب به آسیاب منافع راست افراطی در اسرائیل می‌ریزند؟ چه کسانی جز آنها، از ایران «سرزمین سوخته» بجای می‌گذارند؟ وقتی کارد قتل عام و حذف مخالفان و منتقدان در دست شریعتمداری به محمد خاتمی می‌رسد، کدام عاقل منصفی در «ضدملی» بودن شریعتمداری و اقدامات خائنانه‌ او (به عمد یا غیرعمد، دانسته یا ندانسته) شک می‌کند؟ ماجرا دو رو بیشتر ندارد: یا شریعتمداری آگاهانه به خیانت به ایران همت گماشته یا آنکه ناآگاهانه ابزار و ملعبه‌ دست دشمنان ایران شده است. نتیجه یکی است: شریعتمداری به عنوان یک خائن به ایران خود را در تاریخ سیاست این کشور تعریف کرده است.

حسین شریعتمداری روزنامه‌نویسی جاهل نیست. او فاشیستی به تمام معناست که خیانت به ایران را در قالب دفاع از ولایت مطلقه فقیه و ادامه بقای راست‌های افراطی در حکومت تعقیب می‌کند.

او می‌توانست فقط یک تمامیت‌خواه باشد، اما وقتی با شدید و غلاظ‌ترین تهمت‌ها، شخصیت‌های ملی ایران (از عبادی و باقی و سحابی تا موسوی و کروبی و خاتمی) را هدف فحش و تهمت قرار می‌دهد و خائن خطاب می‌کند، تکلیف مخاطب روشن است. خواننده‌ کیهان باید انتخاب کند که شریعتمداری «خائن» و «وطن‌فروش» است یا آنها که هدف دشنام‌ها و تهمت‌های او واقع می‌شوند.

شریعتمداری فاشیستی خائن به ایران است که نه از محکمه‌های جمهوری اسلامی ترسی دارد (که به اتفاق هیات منصفه‌ دادگاه‌های نمایشی، تبرئه‌اش می‌کنند و همفکرانش در مجلس برای حمایت از او مراسم تجلیل برپا می‌کنند و به رییس قوه قضاییه نامه می‌نویسند) و نه از محکمه‌های قیامت هراسی دارد (که اگر داشت این‌طور بی‌پروا تهمت و ناسزا و دروغ نمی‌پراکند).

در مرام او، «هدف، وسیله را توجیه می‌کند.» پس از پراکندن هیچ فحش و کذب و اتهامی، برضد منتقدان و مخالفان مرامش، ابا نمی‌کند.

چیزی که امیدوارکننده است آنکه: حقیقت درنهایت آشکار خواهد شد و تاریخ ماهیت خائنانی چون شریعتمداری را بر همگان عیان خواهد ساخت.
جلال یاحقی

0 نظرات :: حسين شريعتمداري، جاهل!، یا فاشیست و خائن!؟

جديدترين ديدگاه خوانندگان