بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

خبرنامه: اخبار 24 ساعت گذشته 89/07/01 (فايل pdf)

برنامه الكترونيكي 89/076/01:
مهمترين اخبار 24 ساعت گذشته

. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه پنجشنبه، یکم مهر 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در نيز آورده شده است و برای مشاهده متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از ارجح ترين خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين نيز در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

دانشجویان در آستانه آغاز سال تحصیلی: انقلاب فرهنگی جدید، پروژه ای شکست خورده است
در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاهها، ٢٨ تن از دانشجویان دربند در زندان های اوین و رجایی شهر با انتشار بیانیه ای اعلام کردند تلاش برای به انقیاد کشیدن و یکدست سازی دانشگاه، در قالب یک انقلاب فرهنگی جدید، پروژه ای پیشاپیش شکست خورده است.

همزمان چندین تشکل و جریان دانشجویی دانشگاههای کشور، از سیاست های دولت در سرکوب دانشگاه و ایجاد فضای امنیتی انتقاد کرده و بر "تداوم مبارزات جنبش دانشجویی با استبداد" تاکید کردند.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

کاریکاتور - خودسانسوری
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

عکس - همیشه سبز
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

انتقاد کمیتۀ بین المللی حمایت از حقوق درویشان و دانشجویان ایران از علی مطهری در تحریف تاریخ
در پی ارسال و انتشار نامه علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس به محمود احمدی نژاد پیرامون اقدامات کوروش کبیر و رویکرد انتقادی وی به اقدامات تاریخیِ کوروش، تشکلی تحت عنوان «کمیتۀ بین المللی حمایت از حقوق درویشان و دانشجویان ایران»، با انتشار بیانیه ای نسبت به این موضوع از خود واکنش نشان داده و ضمن برشمردن "اشتباهات تاریخی" وارده در نامه مطهری، از "تحریف تاریخ توسط وی انتقاد کرد.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

آقای دبیرکل! نسبت به نقض حقوق بشر در ایران فعالانه تر برخورد کنید؛ نماینده بفرستید
نامه خانواده های زندانیان سیاسی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی رجایی شهر در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل از او خواستند تا اکنون که احمدی نژاد در سازمان ملل حضور دارد از او در خصوص عملکرد دولت در حوزه حقوق بشر و زندانیان سیاسی سوال کند.

آنان در این نامه با اشاره به منشور حقوق بشر کوروش و تبلیغات صورت گرفته از سوی احمدی نژاد در خصوص این منشور خطاب به بان کی مون نوشتند: " ما همسران و خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی از شما تقاضا داریم نسبت به نقض حقوق بشر در ایران فعالانه تر برخورد کنید و در دیدار با آقای احمدی نزاد همان حساسیتی را که نسبت به زندانی شدن سه شهروند آمریکایی در ایران نشان می دهید، نسبت به وضعیت عزیزان ما که بدون ارتکاب گناه یا نقض قانون در پشت میله های زندان گرفتار هستند، مبذول فرمایید."
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

تقدیر کروبی از صبر و استقامت محسن امین زاده
مهدی کروبی با حضور در منزل محسن امین‌زاده، با خانواده وی دیدار و ابراز همدردی کرد.
به گزارش سحام نیوز، روز گذشته خانواده محسن امین زاده میزبان مهدی کروبی بودند. مهدی کروبی در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای آقای امین زاده و آزادی هرچه سریعتر وی از زندان، برای خانواده ایشان صبر و استقامت را خواستار شد.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

پس از انتقاد در جشن خانه سینما، پروانه ساخت فیلم فرهادی لغو شد
بنا به گزارش منابع خبری جرس، سخنان اصغر فرهادی فیلمساز منتقد، در چهاردهمین جشن خانه سینمای ایران که از سوی روزنامه کیهان با انتقاد شدید مواجه گردید، موجب شد تا مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سینما در وزارت ارشاد اسلامی، بصورت مستقیم دستور لغو پروانه ساخت فیلم جدید او (جدائی نادر و سیمین) را صادر کند؛ در حالیکه تاکنون بیست در صد از آن نیز فیلمبرداری شده است.

گفتنی است فرهادی هنگامی که تندیس کارگردان برگزیده جشن خانه سینما را برای فیلم "درباره الی" از دست رخشان بنی اعتماد دریافت کرد، در سخنانی کوتاه با نام بردن از بهرام بیضائی که مدتی است فیلم نمی سازد و امیر نادری که سالهاست در آمریکا به کار مشغول است و با اشاره به مهاجرت گلشیفته فراهانی بازیگر فیلم خود که در هالیوود به سر می برد و جعفر پناهی فیلمساز که پس از انتخابات ریاست جمهوری ماهها زندانی بود، آرزو کرد روزی برسد که هیچ سینماگر و بازیگر ایرانی به خاطر فشارهای سیاسی و اجتماعی مجبور به مهاجرت نشود، فیلمسازان مجبور به مهاجرت شده به وطن برگشته و بتوانند دوباره فیلم بسازند وهیچ فیلمسازی به خاطر عقاید سیاسی و فرهنگی اش، زندانی نشود و از حقوق فردی و شهروندی مثل حق مسافرت به خارج از کشور و شرکت در فستیوال ها برخوردار باشد.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

احمد قابل: اکنون مطمئن شدم که علت بازداشتم تبعات افشای اعدام های مشهد بود
اسقبال و تشکر زندانیان عادی از احمد قابل به خاطر افشای وقایع زندان
احمد قابل مجتهد نواندیش که هفته گذشته و پس از افشای اعدام های خودسرانه ، شتابزده ،دسته جمعی و پنهانی زندان وکیل آباد مشهد برای بار دوم طی یکسال اخیر بازداشت شد ، در ملاقات با همسرش از انتقالش به بند 6.1 این زندان خبر داد.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

روسيه تحويل سامانه دفاعى اس- ۳۰۰ به ايران را به حال تعلیق در آورد
رييس ستاد نيروهاى مسلح روسيه روز چهارشنبه گفت كه مسكو موشک هاى سامانه دفاع ضد هوايى اس – ۳۰۰ را به ايران تحويل نخواهد داد و وزير دفاع ايران نيز گفته كه ساخت اين سامانه را در دستور كار داريم.

ژنرال نيكلاى ماكاروف در سخنانى كه خبرگزارى هاى روسى آن را منتشر كرده اند، تحويل اين سامانه دفاعى را نقض تحريم هاى سازمان ملل عليه جمهورى اسلامى ايران دانسته كه روسيه نيز آنها را تاييد كرده است.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

خوش چهره به جمع استادان بازنشسته پیوست
در ادامه روند بازنشستگی اجباری استاتید منتقد دانشگاه‌ها، محمد خوش چهره اقتصاددان و از چهره‌های شاخص اصولگرا پس از گذشت 23 سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران به جمع اساتید بازنشسته پیوست که حکم بازنشستگی این استاد دانشگاه تهران از اول مهر ماه شکل اجرایی به خود می گیرد.

به گزارش مهر، محمد خوش چهره دارای دکتری تخصصی توسعه و برنامه ریزی اقتصادی از دانشگاه Strathclyde انگلستان، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و چهره اقتصادی مجلس هفتم بود. این اقتصاددان در کنار فعالیت علمی به عنوان یک فعال سیاسی نیز شناخته شده و ریاست اصولگرایان مستقل مجلس در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

افشين حسين پناهی بازداشت شد
افشين حسين پناهی، برادر انور حسين پناهی زندانی سياسی در طی روزهای گذشته توسط ماموران امنيتی بازداشت شد.

به گزارش هرانا، افشين حسين پناهی که پيگيری پرونده برادرش را بر عهده داشته است در طی دو سال گذشته بارها توسط وزارت اطلاعات احضار و يا بازداشت شده است.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

خانه آزادی، خواستار لغو حکم زندان و شلاق شیوا نظر‌آهاری شد
سازمان مدافع حقوق بشر "فریدم هاوس" یا "خانه آزادی" روز سه شنبه صدور حکم حبس و شلاق برای شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر در ایران را محکوم کرده و خواستار تغییر این حکم و آزادی سریع خانم نظر آهاری شده است.

به گزارش رادیوفردا، این سازمان آمریکایی که مقر آن در واشنگتن است به صدور حکم شش سال حبس در زندان ایذه و ۷۴ ضربه شلاق برای شیوا نظر آهاری، سخنگوی کمیته گزارشگران حقوق بشر در ایران، اعتراض کرده و پائولا شریفر، مدیر اجرایی موقت این سازمان از ایران خواسته است تا به مسئولیت‌های بین‌المللی خود پایبند بوده و نظر آهاری را سریعا آزاد کنند.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

گروه بریک خبر داد: پیشنهاد صدور قطعنامه علیه تحریم‌های یك‌جانبه در مجمع عمومی سازمان‌ملل
در آستانه نشست گروه ١+۵ و بحث در مورد پرونده اتمی جمهوری اسلامی، وزیر خارجه برزیل از نشست و تلاش گروه موسوم به «بریك»، شامل كشورهای برزیل، روسیه، هند و چین برای تصویب قطعنامه علیه سیاست تحریم‌ یك‌جانبه در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش رویترز، سلسو آموریم، در این زمینه خاطرنشان کرد "كشورهای عضو گروه بریك از مجمع عمومی سازمان ملل خواهند خواست تا كشورهایی را كه اقدام به وضع تحریم‌های یك جانبه علیه دیگر كشورها می‌كنند، مورد سرزنش قرار دهد. "
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

آخرین وضعیت صفایی فراهانی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان قلب
همسر محسن صفایی فراهانی در مورد آخرین وضعیت سلامتی او اظهار داشت: ایشان از سه شنبه هفته گذشته (24شهریورماه) و پس از گذشت مدت دو هفته از بروز عارضه قلبی در زندان برایشان و پس از پیگیریهای فراوان و مکرر در بخش مراقبتهای ویژه (CCU) یکی از بیمارستانهای تخصصی قلب تهران بستری و تحت نظر قرارگرفته اند.

به گزارش پارلمان‌نیوز، وی افزود: مهندس صفایی فراهانی تا تاریخ 24شهریور برخلاف اخبار منتشرشده در برخی رسانه ها، در هیچ بیمارستانی بستری نشده بودند و تنها برای دو نوبت معاینه و آزمایش پزشکی در بیمارستان‌های مدرس و طالقانی حاضرشده و بلافاصله مجدداً به زندان اوین بازگردانده شده بودند.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

نوید محبی از فعالان کمپین یک میلیون امضا، بازداشت شد
نوید محبی، وبلاگ‌نویس و فعال کمپین یک میلیون امضا، از روز ۲۷ شهریورماه بازداشت شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی در منزل پدری‌اش در شهرستان آمل، طی یورش هشت نیروی امنیتی بازداشت شده و هم اکنون به زندان ساری منتقل شده است.
... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 516 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه: اخبار 24 ساعت گذشته 89/07/01 (فايل pdf)

جديدترين ديدگاه خوانندگان