بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

به خاطر افطاری دادن مقابل اوین حکم به تبانی علیه نظام دادند

همسر علی جمالی درگفت و گو با کلمه:
به خاطر افطاری دادن مقابل اوین حکم به تبانی علیه نظام دادند!

. ادامه راه سبز(ارس): علی جمالی ، عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته سیاسی سازمان دانش‌آموختگان ایران از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. براساس این حکم علی جمالی، که به اتهام توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور، تبلیغ علیه نظام و همچنین تجمع و تبانی برای بر هم زدن امنیت داخلی، محاکمه شده بود، در مجموع به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است. همه اینها پس از ملاقات جمالی از منزل مومنی رخ داد. سمیرا صدری همسر این زندانی سیاسی که یک معلم است در گفتگو با کلمه درباره فشار هایی که بر خود او آورده اند می گوید: من را تهدید کردند که از کار اخراج میشوم و متوجه شدم دو هفته بعد نیروی جایگزین آوردند و حراست آموزش و پروش گفت که وزارت اطلاعات نامه زده است شما صلاحیت تدریس ندارید. هرچه من اصرار کردم که لااقل این را کتبی بنویسید قبول نکردند . هیچ نامه یا دستور کتبی به من ندادند و به صورت شفاهی من را اخراج کردند و من ننتوانستم پیگیری کنم و بعد از ۶ سال سابقه کار به راحتی من رو اخراج کردند بدون اینکه بتوانم اعتراضی کنم.

گفت و گوی کلمه را همسر جمالی می خوانید.

علت دستگیری و محاکمه آقای جمالی چه بود؟

علی جمالی دبیر کمیته سیاسی سازمان تحکیم هستند و حدود ۶۸ روز پیش یعنی ۳۱ مرداد ماه نزدیک محل کارش بازداشت شد. یک هفته قبل از آن من و ایشان به بازجویی احضار شدیم . و به ما گفته اند که اگر هر فعالیتی انجام بدهید منجر به دستگیری علی می شود. و ما در پاسخ گفتیم که ما در قالب سازمان که از وزارت کشور مجوز دارد فعالیت می کنیم و تنها الان به جهت دوستی و نزدیکی از خانواده های زندانیان ادوار دیدار و دلجویی میکنیم.

آیا همسرتان در طول یکسال گذشته هم بازجویی یا بازداشت شده بودند؟

سال گذشته بارها از طریق تلفن تهیدید شده بودند ولی بازداشت نشدند اما چندباری هم من و هم ایشان برای بازجویی احضار شده بودیم.

در طول دو ماه گذشته وضعیت ایشان در زندان چگونه بود؟

۳۱ مرداد ماه زمانی که به اتفاق دوستان ادوار تحکیم قرار بود برای دیدار و دلجویی از خانواده آقای زیدآبادی به منزل ایشان برویم . آقای جمالی را بازداشت کردند و ما بی اطلاع از وضعیت ایشان بودیم. یک ماه در انفرادی بود و وقتی بازجویی هایش تمام شد به بند ۳۵۰ انتقال پیدا کرد و در این دو ماه درخواست ملاقات حضوری به دادستان دادیم اما جوابی به ما ندادند . دو هفته پیش که به دادگاه انقلاب رفتیم به ما گفتند که ۱۶ آذر تاریخ دادگاهش هست اما به یکباره به ما خبر دادند که ۲۵ مهرماه دادگاهش را تشکبل میدهند. در آن تاریخ دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به مدت ۲۰ دقیقه تشکیل شد و همسرم به اتهامات بسیار سنگینی چون اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی علیه نظام و توهین به رهبری و رئیس جمهور محاکمه شد.

مصادیق اتهامات همسرتان چه بود؟ آیا آقای جمالی به جز عضویت در کمیته سیاسی ادوار تحکیم فعالیت سیاسی دیگری هم داشت؟

خیر . ایشان تنها در چهارچوب سازمان دانشجویی تحکیم وحدت فعالیت میکردند و در واقع در خارج از این چهارچوب فعالیتی نداشتند. البته مثل بسیاری از مردم و دیگر اعضای تحکیم نسیت به دستگیری ها و حوادث یکسال گذشته اعتراض کرده بودند. مصادیق اتهامات خیلی مبهم بود و اصلا ارتباطی با موضوع اتهامی نداشت . مثلا مصداق اجتماع و تبانی علیه نظام را دادن افطاری جلوی زندان اوین عنوان کرده بودند که وکیل پرونده هم به شذت نسبت به عدم تناسب مضوعات اتهامی و موارد جرم اعتراض کرد اما توجهی نشد.

آیا فکر میکنید حکم ۴ سال زندان برای همسرتان ، نسبتی با دیگر احکام اعضای سازمان ادوار تحکیم دارد؟

بله . به نظر میرسد که این حکم ۴ سال مشابه احکام دیگر زندانیان ادوار هست. من احساس میکنم برای کسانی که عضو شورای مرکزی ادوار بودند بین ۴ تا ۶ سال تعیین کردند و همه اتهامات هم مشابه هست. این حکم های سنگین را برای همگی صادر کردند. اینکه گفته بشود آقای جمالی فعالیت دیگری غیر از ادوار داشته نبوده و تنها به قید حضور و عضویت اش در ادوار این حکم را به ایشان دادند.

الان شما درخواست تجدیدنظر داده اید؟ آیا امیدوار هستید که تاثیری در حکم صادره داشته باشد؟

امیدواریم که رای شکسته بشود. در عین حال کسانی هستند که همین حکم برایشان قطعی شده و الان نگران هستیم که تجدیدنظر تایید نظر بشود. تا زمانی که حکم تجدیدنظر صادر بشود امیدوار بودیم که ایشان را با وثیقه آزاد کنیم. امروز که به دادگاه انقلاب مراجعه کردم با برخورد بسیار بد و بهانه جویی ماموران مواجه شدم که حاضر به پذیرفتن قرار وثیقه نشد و به من گفتند، باید شما درخواست حکم تجدیدنظر کنید تا حکم قطعی اش بیاد و دوران محکومیتش شروع که شد شاید بهش مرخصی دادیم. در این هفته که حکم صادر کردند به ما گفتند سریع ببرید تجدیدنظر که حکم قطعی صادر بشود . در حالیکه من بقیه ی زندانیان را میبینم که دو ماه با بیشتر طول میکشه که تجدیدنظر بیاد . اما الان به من میگویند سریع درخواست بده که تا ده روز دیگه حکم قطعی اش بیاد.

برخورد قاضی و دادستان در جریان مراجعاتتون به دادگاه انقلاب چطور بود؟

قاضی های دادگاه انقلاب برای وکیل اعتباری قائل نیستند . وضعیتی که در دادگاه انقلاب میگذرد و بحث عدم استقلال قضات، عدالت دیگر بی معنا شده است. متاسفانه علیرغم تلاش فراوان نتوانستم دادستان را ببینم و قاضی پرونده هم برخورد خوبی نداشت. عضویت در یک سازمان به نام ادوار را بهانه کردند تا سنگین ترین احکام را صادر کنند. اتهامات و حکم ها همگی از پیش تعیین شده بوده است.

الان خود شما هم عضو سازمان هستید. آیا شما را هم تهدید کردند؟

من عضو شورای سیاستگذاری ادوار هستم . من در این ۶۸ روز نه تهدید نشدم . اما آخرین بار یعنی هفته قبل از بازداشت علی ، به من هم نلفنی تاکید کردند که باید همراه همسرم و پسرم نیکان برای بازجویی به اداره اطلا عات بروم . و خواستند حتما نوزاد پنج ماهه ام را بیاوریم. و ما سه نفری به دفتر پیگیری مراجعه کردیم.

چرا چنین موضوعی را از شما خواستند؟

بعد از مراجعه گفتند که ما میخواهیم اتمام حجت کنیم که اگر فعالیتتان را ادامه بدهید باهاتون برخورد می شود و بیشتر هم تاکید داشتند به برخورد به آقای جمالی .

آیا به تازگی با همسرتان ملاقات داشتید. واکنش ایشان نسبت به حکم صادره چه بود؟

بله . فقط در دوره یکماه انفرادی ممنوع الملاقات شدند ولی در یکماه اخیر ملاقات کابینی داشتند . ایشان نسبت به حکم اعتراض کردند و گفتند که موارد اتهامی را قبول ندارند و دیروز هم که بهشون ابلاغ شد اعتراض را نوشتند . این مصادیقی را که به کار رفته با عنوانین اتهامی تناقض دارد.

آیا شما هم شاغل هستید؟ بعد از به زندان افتادن همسرتان منبع درآمد شما کجاست؟

تا آبان سال گذشته حق التدریس آموزش و پرورش بودم ولی ۲۰ آبان بازجویی شدم و من را تهدید کردند که از کار اخراج میشوم و متوجه شدم دو هفته بعد نیروی جایگزین آوردند و حراست آموزش و پروش گفت که وزارت اطلاعات نامه زده است شما صلاحیت تدریس ندارید. هرچه من اصرار کردم که لااقل این را کتبی بنویسید قبول نکردند . هیچ نامه یا دستور کتبی به من ندادند و به صورت شفاهی من را اخراج کردند و من ننتوانستم پیگیری کنم و بعد از ۶ سال سابقه کار به راحتی من رو اخراج کردند بدون اینکه بتوانم اعتراضی کنم. همسرم هم کارمند یک شرکت خصوصی بودند که طبیعتا الان که سرکار نمی روند درامدی هم ندارند.

0 نظرات :: به خاطر افطاری دادن مقابل اوین حکم به تبانی علیه نظام دادند

جديدترين ديدگاه خوانندگان