بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

فضای امنیتی در آستانه اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها

تهدید اصناف و فعالان اقتصادی از سوی دولت و متحدانش در مجلس:
فضای امنیتی در آستانه اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها
. ادامه راه سبز(ارس): اخلال در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، اقدام علیه منافع ملی و امنیت ملی کشور است. | فتنه‌گران برای عقیم ماندن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دست به کار شده‌اند. | مسئولان در مقابل فتنه‌گران اقتصادی قدعلم کرده و به شدت با این زالو صفتان اقتصادی برخورد کنند. | بازار را رصد خواهیم کرد و هر جا احساس شود تخلفی در حال شکل گیری است با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد. | طرح بازرسی و نظارت بر اصناف، با حضور 100 خودرو گشتی، تشدید شده است.
بگزارش گروه اقتصاد كلمه؛ با آنکه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادعا می‌کند که قصد ایجاد فضای امنیتی و پلیسی در بازار را نداریم، اظهارات تهدیدآمیز مدیران دولتی و نمایندگان حامی دولت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

رسول مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی امروز اعلام کرد که تصمیم نداریم در سطح بازار شرایط امنیتی و پلیسی ایجاد کنیم بلکه باید اجازه داد بازار و تولیدکنندگان کار خود را به طور طبیعی انجام دهند؛ اما وی در عین حال تصریح کرد: آنچه مسلم است بازار را رصد خواهیم کرد و هر جا احساس شود تخلفی در حال شکل گیری است با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وی همچنین از آغاز به کار رسمی ستاد کشوری بازرسی و نظارت اصناف، به عنوان آخرین مرجع در جهت مقابله با تخلفات احتمالی خبر داد و افزود: این ستاد در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، قاچاق کالا و احتکار فعال شده است اما یقینا برای اجرای بهتر قانون هدفمند کردن یارانه ها هماهنگی و همراهی کاملی را با دیگر بخش های مختلف اقتصادی کشورخواهد داشت چرا که اگر این همکاری شکل نگیرد قطعا در زمان اجرا لنگ خواهیم ماند.

همزمان، حسن رادمرد رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی هم از آغاز طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف خبر داد و گفت: مانور آمادگی با حضور ۱۰۰ خودرو گشتی به همراه نیروهای آموزش‌دیده در سطح شهر تهران برگزار می‌شود. بازرسان در این طرح اقدام به نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی خرده‌فروشی خواهند کرد.

به گفته وی، بازرسان با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان تولیدکنندگان و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها با افراد خاطی و متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

همچنین، وزیر بازرگانی نیز مانور اصناف را با هدف مقابله با سوءاستفاده احتمالی در بازار کالا همزمان با هدفمندی یارانه‌ها توجیه کرد و مدعی شد: این‌گونه مانورها موجب می‌شود تا افزایش قیمتی در بازار رخ ندهد و در حق مردم نیز اجحاف نشود.

غضنفری همچنین با تاکید بر اینکه اصناف خود کاملا به شرایط آگاه هستند و قول داده‌اند که قیمت کالاها را کنترل کنند، تصریح کرد: از این بابت هیچ گونه نگرانی نداریم.

در این حال، دو نماینده حامی دولت در مجلس نیز به تهدید کسانی که با طرح هدفمندی یارانه‌ها همکاری نکنند، پرداختند.

رضا رحمانی نماینده تبریز، اخلال در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اقدام علیه منافع ملی و امنیت ملی کشور! توصیف کرد و هنوز طرح هدفمندی آغاز نشده، خواستار اقدام قوه قضائیه در برخورد با مخالفان آن شد.

علی‌محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه هم به مدیران اقتصادی هشدار داد که مواظب باشند که فتنه‌گران برای عقیم ماندن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دست به کار شده‌اند!

وی ادعا کرد: فتنه‌گران اقتصادی که رد پای فتنه اخیر را دنبال می‌کنند، قصد دارند با اخلال در اقتصاد و ایجاد آشفته بازار طرح مهم هدفمندسازی یارانه‌ها را ناکام کرده و به اهداف شوم خود دست یابند.

بزرگواری همچنین خواستار آن شد که مسئولان در این زمینه هوشیار بوده و با قدرت و به دور از سهل‌انگاری در مقابل فتنه‌گران اقتصادی قدعلم کرده و به شدت با این زالو صفتان اقتصادی! برخورد کنند.

با این اوصاف، و با لحن تهدیدآمیز که اینچنین آشکارا از سوی دولت و متحدانش در مجلس به کار می‌رود، مشخص نیست رئیس سازمان تعزیرات، کدام فضای پلیسی و امنیتی را انکار می‌کند.

0 نظرات :: فضای امنیتی در آستانه اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها

جديدترين ديدگاه خوانندگان