بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

گزارشات ويدئومردمي از يكم اسفند، آرايش جنگي نيروهاي زرهي و پياده حكومت عليه حضور مردم در شهرها

گزارشات ويدئومردمي از يكم اسفند ، پاسداشت مردمي هفتم شهداي سبز 25 بهمن

ادامه راه سبز(ارس): يكم اسفند حضور مردم در خيابانها براي پاسداشت هفتم شهداي سبز 25 بهمن صانع ژاله و محمد مختاري فر بود، با مشاهده آرايش جنگي نيروهاي زرهي و پياده نظام در تهران و شهرهاي بزرگ عيله حضور مردم، و با نگاههاي خشمگين و رفتار وحشيانه و حضور بيسابقه نيروهاي سركوب و با مشاهده ي بازگشت قمه كشها و شعبون بيمخهاي وابسته به مكان خاص! در خيابانها، همگي نشانگر آن بود كه نظام در 25 بهمن ضربه بسيار سنگيني از مردم خورده اند. لو رفتن شهيد دزديشان هم ته مانده ابروي نداشته شان را از بيخ بن برده بود و به همين هم سبب ، مضاعف شدن خشونت و نگاه پر از خشم و نفرت و خون طلب نيروهاي مزدور حكومت نسبت به مردم در اين روز انكار ناپذير بود. اما مردم باز هم آمده بودند. هر چند كه رسانه هاي كودتاگران و سيماي رهبري اعلام كردند شهر در امن امان است و مردمي هم كه به خيابان آمدنده اند مشغول خريد البسه عيد هستند! :-))










همراهاني كه در كار با 4shareh راحت تر هستند ميتوانند كليه فيلمهاي يك اسفند را در "اينجا" مشاهده و دريافت نمايند

1 نظرات :: گزارشات ويدئومردمي از يكم اسفند، آرايش جنگي نيروهاي زرهي و پياده حكومت عليه حضور مردم در شهرها

  1. به رغم تاکید مسئولان بر شکل نگرفتن تجمعات در کشور، در تجمعات گسترده دیروز در شهر رشت، نزدیک به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند..

    به گزارش بامداد خبر، هم‌زمان با راهپیمایی‌های پراکندهٔ مردم معترض در تهران، کردستان، مهاباد، شیراز، اصفهان و مشهد، صد‌ها نفر از شهروندان گیلانی نیز در خیابان‌های مرکزی شهر رشت حضور یافتند اما با فضایی شبیه حکومت نظامی از سوی نیروهای سرکوب‌گر مواجه شدند.

    بر اساس این گزارش، از حدود ساعت دو بعدازظهر دیروز (یکشنبه اول اسفند) نیروهای نظامی، بسیج و امنیتی در رشت با اشغال خیابان مطهری منتهی به میدان صیغلان و ضرب‌وشتم مردم، از هرگونه شکل‌گیری تجمع اعتراضی و سردادن شعار جلوگیری کردند.

    یک شاهد عینی با اشاره به وضعیت بی سابقه امنیتی و حضور چشم‌گیر نیروهای لباس‌شخصی در میان مردم، گفت که صد موتورسوار مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم با خشونت تمام مانع جمع شدن چهار نفر در کنار هم در طول خیابان مطهری می‌شدند و تنها در یکی از معدود دفعاتی که جمعی پنجاه نفره از معترضان در مقابل مجتمع تجاری رضا گرد هم آمدند با محاصره و ضرب‌وشتم، آنان را دستگیر و سوار بر ون‌های ویژه به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

    ===========

    یکی از افراد بازداشت‌شده در تجمع دیروز – اول اسفندماه – که نیمه شب گذشته آزاد شده، در گفت و گو با کلمه، تعداد تقریبی بازداشت‌شدگان دیروز را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

    به گفته‌ی وی، اکثر بازداشت‌شدگانی که او مشاهده کرده، در محدوده‌ی خیابان و میدان آزادی، و توسط پلیس امنیت دستگیر شده بودند و بسیاری از آنها در ساعات پایانی دیشب و بامداد امروز آزاد شدند.

    او که دیشب از مقر نیروی انتظامی فاتب واقع در ضلع جنوبی میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر جنوبی آزاد شده، خاطرنشان می‌کند که همزمان با دستگیری، مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته؛ و تاکید می‌کند که در زمان بازداشت برخورد بدی با آنها صورت نمی‌گرفت، مگر کسانی که به گفته‌ی او “بلبل زبانی” می‌کردند که به شدت کتک می‌خوردند.

    به گفته‌ی او، تلفن‌های همراه همه‌ی بازداشت‌شدگان توقیف شده و به آنها گفته شده که بعد از عید برای پس گرفتن آنها مراجعه کنند.

    همچنین یک کارگر که او هم دیشب از همین محل آزاد شده، با ابراز تعجب از رفتارهایی که در زمان بازداشت دیده، به برخورد خشن ماموران اشاره می‌کند و می‌گوید: اینها خودشان هم کسی را قبول نداشتند و به همه فحش می‌دادند، خودم شنیدم که حتی به امام هم توهین می‌کردند.

    به گفته‌ی او، افرادی را که قبلا هم سابقه‌ی بازداشت داشته‌اند و یا به هرحال می‌خواستند نگه دارند، به مقر اصلی پلیس امنیت منتقل می‌کردند. او می‌گوید که تنها مردان در این محل بازداشت بوده‌اند و زنان را از ابتدا به جای دیگری – احتمالا بازداشتگاه وزرا – منتقل کرده‌اند.

جديدترين ديدگاه خوانندگان