بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

كروبي خطاب به رييس قضا: تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند

نامه سرگشاده مهدي كروبي به رييس قوه قضاييه:
تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند

ادامه راه سبز(ارس): مهدی کروبی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، از حضور شبانه صد موتورسوار به همراه چند روحانی نما در مقابل منزلش خبر داد که به فحاشی، هتاکی و برهم زدن آسایش و آرامش مردم منطقه می‌پردازند، از سویی به کف و سوت و فحاشی و سینه زنی می‌پردازند و از سوی دیگر برای مقام رهبری دعا می‌کنند!

وی خاطرنشان کرد که این افراد در نهایت به دنبال ورود به ساختمان و قتل ساکنان آن هستند. کروبی تاکید کرد که این رفتارها آبروی جمهوری اسلامی را می‌برد.

او بار دیگر خواستار تشکیل دادگاه علنی شد و نوشت: به یاری خداوند هیچ گونه تزلزلی در استواری مهدی کروبی در دفاع از حقوق برحق مردم ایران بوجود نخواهد آمد و تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند.

به گزارش سحام نیوز، آقای کروبی به دلیل حصر کامل خانگی و عدم توانایی ارسال نامه مستقیم به ریاست قوه قضائیه، این نامه را در اختیار سایت سحام نیوز گذاشته است تا بدین وسیله به دست لاریجانی و سایر مقامات مسئول برسد. متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آیت الله آملی لاریجانی
با سلام و عرض تحیت

متاسفانه مجدداً فجایع شب های قدر، البته با شدتی بیشتر؛ در حال رقم خوردن است. شب های متوالیست که تعداد صدنفر موتور سوار به همراه چند روحانی نما هر آنچه از دستشان برآمده و در توانشان بوده در جهت فحاشی، هتاکی و برهم زدن آسایش و آرامش مردم منطقه انجام داده اند. این افراد مراسم شان را با به کار بردن زشت ترین کلمات در رابطه با “به اصطلاح سران فتنه” و نیز برخی سران و مقامات حکومتی و خانواده آنان آغاز؛ و با دعا و طلب طول عمر برای “مقام رهبری” به پایان می رسانند! خلاصه اینکه با کف و سوت و فحاشی و سینه زنی و دعای فرج؛ به خیال خامشان در حال خدمت به اسلام و مسلمین هستند! جالب است این افراد با لحظه شماری برای پایان بردن کار فرهنگی شان به دنبال ورود به ساختمان و قتل ساکنین آن هستند!

ریاست قوه قضائیه

آسایش و آرامش از مردم منطقه گرفته شده و استرس و نگرانی برای ساکنین به صورت وحشتناکی بوجود آمده است. من برای آبروی حکومت به شما می گویم که این نوع رفتار از اسلام و جمهوری اسلامی و روحانیت عبور کرده و نگران این جریان بوده و هستم.

بنده درخواستی دارم از جنابعالی که به زودی و از طریق قانونی، وعده هایی را که در سخنرانی ها داده اند، عملی گردد و دادگاهی علنی تشکیل گردد تا کیفرخواست و دفاعیات مطرح گردد. باشد که در دادگاهی عادل و علنی، مردم به حقیقت آگاهی یابند.

در پایان به عوامل اصلی این محرکات مذبوحانه، اعلام می کنم که به یاری خداوند هیچ گونه تزلزلی در استواری مهدی کروبی در دفاع از حقوق برحق مردم ایران بوجود نخواهد آمد و تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند.

والسلام
مهدی کروبی
۱ اسفند ماه ۱۳۸۹

14 نظرات :: كروبي خطاب به رييس قضا: تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند

  1. بر اساس خبرهایی که شاهدان عینی در اختبار خبرنگار سحام نیوز قرار داده اند برخی از مناطق شهر تهران تجمعاتی آغاز شده است و نیروهای گارد ضد شورش نیز در برخی میادین حضور چشمگیر یافته اند.

    به گزارش سحام نیوز – در محورهای انقلاب – ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند.

    بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند.

    همچنین خبرهایی مبنی بر تجمعی در حوالی جام جم و فریاد الله اکبر شنیده می شود.

  2. مرگ بر ديكتاتور شهيد دزد

    ياحسين ما هم آمديم

  3. ۱۴:۵۰ تجمع مردم در برابر صداو سیما و سر دادن شعار الله اکبر.

  4. خطاب به عمال خودفروخته رژیم

    وای به روزگارتان اگر امروز دست کثیفتان به خون فرزندان وطن آلوده گردد که ما دیگر درس خود خوب آموخته ایم ... بدانید که سوم، هفتم و چهلم شهدایمان دوباره مانند آذرخش بر سرتان فرود خواهیم آمد ای بیمقداران...اینقدر می... آییم و می آییم و می آییم تا بمیرید !!!

    حالا اگر وجودش را دارید ما رابکشید... ما 10 برابر خواهیم رویید و شما 100 برابر به خود نفرین خواهید کرد ای خاینین به ایران زمین

    هان، چه شده شما را؟ خستگی و استیصال در چشمان گرگ صفتان موج میزند... درکتان می کنم... هر چه در توان داشتید رو کرده اید و ما را مصمم تر یافته اید... حتما شنیده اید که تجاوز، جنایت دیگر اثر ندارد؟

    شکر خدای پاک من که ایران بزودی از وجود ناپاکتان شسته خواهد شد...

    و درود بر آنهایی از شما که دلتان با مردمتان است، عزیزان به هموطنانتان بپیوندید . سرنگونی این رژیم استبداد زده بسیار بسیار نزدیک است...

    برخیز هموطن... برخیز تا به تلاشی دیگر میهن خود را دویاره آزاد کنیم

  5. به فرمان پيامبر دين رحمت و مهربابي محمد، براي نابودي دين تزوير و خشونت به ميدان مي آييم. ياحسين - ميرحسين

  6. آقا مثل مور و ملخ در ميدون ولي عصر كودتاچي مسلح به انواع سلاح سرد ريخته و با موتورهاي كراسشون تمام وروديهاي ميدان را بسته اند و هيچ آدم و ماشيني را راه نميدهند. واقعا حكومت با اين كارها داره نشون ميده كه چقدر از مردم وحشت داره

  7. ۱۶:۰۰ بنا به گزارش جرس، میدان ولیعصر شدیدا شلوغ شده و یگان های ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرده اند و جنگ و گریز خیابانی به سمت بلوار کشاورز و خیابان کریمخان شکل گرفته است.

    ۱۵:۵۸ به گزارش جرس، نیروهای گارد ضد شورش در برخی میادین پایتخت حضور چشمگیر یافته اند و محورهای انقلاب – ولی عصر، ولی عصر شمالی (حوالی جام جم و همچنین میدان ولی عصر)، میدان هفتم تیر و همچنین خیابان سهروردی، تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند.

  8. آقا من همين الان از سر كارم حوالي بازار رسيدم منزل حوالي توانير، فقط ميتوانم بگويم قربون حكومت نظامي. در طول مسير كه مردم مشخص بود كه به دنبال هم هستند تا در نقطه اي به هم برسند و تجمع كنند ولي تمام مسيري من آمدم جو شديد امنيتي بود و يك سري ماشينهاي بزرگ مشكي رنگ كه احتمالا متعلق به گارد ويژه باشد و تا به حال طي هيچ تظاهراتي من نديده بودم در سر هر چهار راه و ميدان به وفور به چشم ميخور و طبق معمول انواع و اقسام گله موتورسواران هم كه در طول مسير عربده كشي ميكردند و يك گروه آنها را در خ انقلاب ديدم كه همگي زنجيز و قمه در دست و به دور سرشان روي هوا مي چرخاندند كه نميدان مردم كجا جمع شده بودند و فقط صدايشان را مي شنيدم كه آنها را هو ميكردند. الان رسيدم خانه يك آبي به صورت ميزنم و ميروم به مردم ملحق شوم.

  9. مشاهده من هم اين است كه روز 30 خرداد پارسال(شنبه خونين بعداز از نماز جمعه خامنه اي) كه در خيابانها و در بين معترضان بودم و آنروز به اكثر خيابانها سر زدم و به يقين ميگويم امروز تعداد نيروهاي امنيتي و سركوب نظامي رژيم بيش از دو برابر سي ام خرداد پارسال است و شديدا ميخواهند مردم را تحريك كنند تا درگيري ايجاد كنند و در پياده رو مشاهده كردم گورزيلاها هاي نظام! با باتوم و شلاق خود به در و ويترين مغازه هاي خ وليعصر نزديك ميدان ميكوبند كه در جند مورد شيشه قدي ويترين مغازه داران خرد شد. اما آفرين به مردم كه تحت هيچ شرايتي با آنها درگير نميشوند و آرام به قدم زدن خود ادامه ميدند و اغلب هم در مسير با چند ضربه باتوم گودزيلاها هم نوازش ميشوند و اين آرامش مردم و پوزخندشان به اين روانيهاي حكومت ، آنها را خشمگين تر ميكند و كنترل اعصاب خود را از دست داده و روي به فحاشي ناموسي به عابران پياده آورده اند. حيدر قمه كشها هم در طول خ وليعصر سوار بر موتور خ وليعصر را از بالا به پايين و از پايين به بالا متر ميكنند اما خشمگين از اينكه تنوانسته اند يك خوراك براي خود بدست بياورند و دايم بهانه گيري ميكنند كه اوو چرا به من چپ نيگاه ميكني! بزنم رودت در بياد! :)). اما چيز جالبي كه مشاهده ميشد طداي الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور مردم بود كه اصلا معلوم نبود از كجا مي آيد و همين موضوع هم نيروهاي سركوب را گيج كرده و بيشتر عصبانيشان ميكند و لذا عابرين عادي پياده روها را نوازش ميكنند! فعلا همي تا بعد

  10. ۸:۳۰ یک شاهد عینی به رهانا گفت: «در خیابان میرداماد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کردند.»

    ۱۸:۱۵ به گزارش دانشجو نیوز، یک شهروند معترض بر اثر شلیک نیروهای امنیتی که مجهز به سلاح گرم بودند در میدان هفت تیر کشته شده و تعدادی از شهروندان حاضر در میدان هفت‌تیر مجروح شدند.

  11. نيروهاي نظامي مستقر در پياده روها از چهار راه ولي عصر تا ميدان وليعصر 9 بار جلوي من و برادرم و خواهر 9 ساله ام را گرفتند و كارت شناساني درخواست كردند و پرسيدند شما الان اينجا چه كار داريد و منزلتان كجا هست!. ما هم ميگفتيم آمده ايم براي عيد لباس بخريم. دفعه آخري يكيشون با پررويي گفت چرا دم خونه خودتون لباس نمي خريد و ادامه داد اينهمه روز حالا چرا امروز اومدين اينجا لباس بخريد. بعد بهش گفتم خوب هر روزي كه بياييم شما ميتونيد همين را بپرسيد و مگر امروز چه خبر است؟ كه اخرش گفت خودتو به خريت نزنين و زود از ايجا دور شين و ديگر تا آخر شب اينطرفها نمبينموتون كه اونوقت كار دستتون ميدم

  12. اون ماشينهاي مشكي جديد قفس مانند را هم به تعداد زياد ما هم مشاهده كرديم و با دقتي كه به آنها داشتيم متوجه شديم نيروهاي نظامي مجهر به سلاح گرم در داخل آنها هستند! و در ميدان 7تيز تعداد زيادي از آنها در چهار پنح سوي ميدان و حوالي امجديه مستقر بود. به نظر من حكومت با آوردن نيروهاي مسلح به سلاح گرم (بصورت مخفي) تصميم داشته برنامه و مكر و حيله اي جديد را بوجود آورد ولي فكر ميكنم تا اين لحظه ساعت 7:30 موقعيتي براي اجراي نقشه هاي پليد خود (حداقل تا آن محدوده هايي كه ما چرخيديم) بدست نياورده اند

  13. امروز با مشاهده ي نگاههاي خشمگين و رفتار وحشيانه ي نيروهاي سركوب و با مشاهده ي بازگشت قمه كشها و شعبون بيمخهاي رهبري در خيابانها متوجه شدم كه نظام در 25 شهريور ضربه بسيار سنگيني خورده. لو رفتن شهيد دزديشان هم ته مانده ابروي نداشته شان از بيخ بن برده كه همين هم سبب مضاعف شدن خشونت و نفرت نيروهاي مزدور حكومت نسبت به مردم گشته

    گامهايتان استوار باد همرهان
    مرحبا بر ملت ايران

  14. امروز از ساعت 3 به بعد علنا تجمع بيش از دو نفر ممنوع بود و با مشاهده 2 نفر بالا در خيابان و پياده روها؛ ماموران بلافاصله با انها برخورد ميكردند و كار تا بجايي رسيده بود كه حتي با مشاهده دو جوان در كنار يكديگر هم برخورد ميشد! و اين امر تا ساعت 8 شب كه من در خيابانها بودم ادامه داشت

جديدترين ديدگاه خوانندگان