بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

شهادت حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز در جریان مراسم اول اسفند + ويدئوهاي شيراز

شهادت حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز در جریان مراسم اول اسفند

ادامه راه سبز(ارس): در جریان تجمع اعتراضی مردم شیراز در یک اسفند یک دانشجو دانشگاه شیراز توسط نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

بر اساس گزارش‌های رسیده حامد نورمحمدی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز و از ساکنان خوابگاه شهید دستغیب این شهر در تجمع اعتراضی مردم شیراز در اول اسفند مقابل ساختمان شماره یک دانشکده مهندسی واقع در میدان نمازی در حین تعقیب و گریز به دست ماموران امنیتی به شهادت رسید. گفتنی است در روز یک اسفند شهر شیراز یکی از بزرگترین تجمعات اعتراضی خود را در یک سال و نیم بعد از انتخابات تجربه کرد.

این گزارش افزود "خانواده وی که تحت فشار روحی و نیز تهدیدهای نیروهای امنیتی قرار گرفته اند، روز دوشنبه به خوابگاه دستغیب دانشگاه شیراز آمده و وسایل وی را جمع آوری نمودند.". همچنين دوستان و هم‌دانشگاهیان حامد نورمحمدی برای «تهدید و توجیه» بامداد امروز به حراست دانشگاه شیراز احضار شده‌ و از مصاحبه و یا اطلاع‌رسانی در مورد وی منع شده‌اند.

نور محمدی دانشجوی خرم آبادی ترم چهار رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، ساکن خوابگاه دستغیب، دیروز یک اسفند در درگیری‌های شیراز توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

به گفته شاهدان عینی به رهانا: «حامد نورمحمدی از پل روگذر حد فاصل میدان دانشجو و میدان نمازی توسط ماموران امنیتی به پایین یرت شده و پس از برخورد ماشین در سطح خیابان پایین (خیابان ساحلی) جان خود را از دست داده است.»

به گزارش رهانا، خانواده‌ی این دانشجوی خرم آبادی امروز به شهر شیراز مراجعه کرده‌ و وسایل این دانشجو را تحویل گرفتند.

این در حالی است که حراست دانشگاه از هم دانشگاهی‌ها و دوستان وی خواسته است که با هیچ رسانه‌ای در مورد نحوه‌ی کشته شدن حامد نورمحمدی صحبت نکنند و آن‌ها را تهدید کرده است که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

چند ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن این دانشجو توسط خبرگزاری رهانا، خبرگزاری دولتی فارس در گفت‌وگویی با رئیس دانشگاه شیراز، مرگ حامد نورمحمدی را در اثر تصادف اعلام کرد و ذکر کرد که مرگ او هیچ ارتباطی با تجمع‌های روز گذشته نداشته است. هفته‌ی گذشته نیز خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های دولتی صانع ژاله را که در ۲۵ بهمن به دست نیروهای دولتی کشته شده بود را بسیجی عنوان کرده بودند، که این خبر توسط خانواده‌ی وی تکذیب شد.

در همین راستا دانشجویان دانشگاه شیراز، امشب برای اعتراض به کشته شدن این دانشجو به سر دادن شعار الله اکبر در محوطه‌ی خوابگاه‌های شیراز، مفتح و دستغیب خواهند پرداخت.

گفتنی است روز یکشنبه همچنین منابع خبری و شاهدان، از کشته شدن یک نفر در میدان هفتم تیر تهران خبر داده بودند، که بعد از ساعاتی رسانه های حاکمیت آن را تکذیب کرده و همان زمان تارنمای نیروی انتظامی ادعا کرد یک نفر در متروی تهران خودکشی کرده است.

گزارش ويدئويي از حمله نیروهای لباس شخصي و بسیجی به مردم شیراز در تظاهرات ۱ اسفند


حمله نیروهای بسیجی به مردم شیراز در تظاهرات 1 اسفند در خیابان ملاصدرا شیراز: ویدئو در شرایط سخت و در حین فرار ضبط شده. به گفته فيلمبردار اين ويدئو، پس از پایان ضبط یک بسیجی با شوکر برقی به سمت مردم حمله ور شد و جوانی را از پای درآورد... من هم همین جا بود که ضربه ی باتوم سختی رو تو کمرم احساس کردم.

تعدادي ديگري از گزارشات ويدئويي اعتراضات شيراز در يكم اسفند:
ويدئو1 - ويدئو2 - ويدئو3 - ويدئو4
جو پادگاني خيابانها در ۱ اسفند - شیراز سري۲

2 نظرات :: شهادت حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز در جریان مراسم اول اسفند + ويدئوهاي شيراز

  1. از فردا حكومتيان:

    خبرگزاری فارس: یک دستگاه پژو پارس که راننده‌ی مست و ضد انقلاب آن قصد جابجائی هشتاد کیلو تی.ان.تی در شیراز داشت از مسیر خود واقع در یک کوچه‌ی بن‌بست منحرف و پس از برخورد با دهها تریلی آتشنشانی و تانکر حمل سوخت که موجب واژگونی کامل آنها و تخریب ۹۴ واحد مسکونی شد متأسفانه با یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز که به قصد مقابله با آشوبگران از دانشگاه خارج شده بود برخورد کرد و موجب شهادت این عزیز به ضرب گلوله شد. لازم به ذکر است که راننده پس از انهدام کامل نصف شیراز با نارنجک خودکشی کرد.

    رادان: متأسفانه روز گذشته یکی از شهروندان شیرازی پس از برخورد با چندین دستگاه اتومبیل سرقتی بدون سرنشین که از فضا هدایت می‌شدند در نهایت با هوشیاری مأموران ما که خوشبختانه چون دیروز تمام شهرها در آرامش کامل بود دقیقاً همانجا حضور داشتند با یک دستگاه پژو پرشیا متعلق به یکی از اوباش منطقه‌ی فارس برخورد کرد و راننده در دم کشته شد. در حال حاضر کارآگاهان ما تلاش وسیعی را برای یافتن مقتول شروع کرده‌اند که در جریان این تلاش‌ها هشت‌صد و دوازده نفر از اراذل دستگیر و علت حادثه همچنان در دست بسسی است.
    خبرنگار: در دست چی چی؟
    رادان: بسسی!

    علی لاریجانی: جوجه تیغی‌های سیاسی با تحریک عمال تجاوزکار خود ساده‌انگار لوح مآبانه تصور می‌کنند که زیر گرفتن هم‌میهنان ما توسط خودروهای تولیدی فرانسه‌ی جنایتکار به انگاره‌ی خویش اینگونه وارد می‌نمایند که مقاومت ملت دلیر ایران قابل زیرگرفتنیست و تلاطم خواطر جریانات قابل شنیع و مورد منفور مقام معظم رهبری را دارد حال آنکه احساسات لطیف و نرم غیور اسلامی هرگزگاه از اندیشگان این ملت پاکیده نخواهد شد هر چند که ولو شاید چه‌بسا بلکه دست به راهپیبنتلبیملتنبائی بزنماید.

    سردار روزبهانی رئیس پلیس امنیت اخلاقی واحد ثبت احوال: حسب استعلام به‌عمل آمده کلاً ما سه تا پژو پرشیا در جهان داریم: یکی پارسال تو گردنه قوچک پیچ پیچید اون نپیچید افتاد پائین نسخه‌ی راننده پیچید، یکی مال یه خانوم دکتریه صبح میرفت کشتارگاه شب برمی‌گشت که اونم کهریزک که بسته شد دیگه هیچ جا نرفت به این نشون که سر بالائی موتورش سه کار می‌کرد اینا اینم عکسش، یکی دیگه هم در واقع پیکان بود منتها چون الآن نصف ماشینائی که داریم موتورش پیکانه الباقی هم اتاقش پیکانه همه فکر میکردن پژو پرشیاست که خوشبختانه سوء تفاهم‌ها رفع شد!

  2. به گزارش كلمه،در حالی که منابع خبری از کشته شدن یک دانشجو در حاشیه‌ی تجمع روز اول اسفند در شیراز خبر می‌دهند، فعال شدن مجدد خبرگزاری فارس در این زمینه و اشاره‌ی برخی منابع مستقل به (سپاهی بودن دایی این دانشجوی لرستانی) و حضور سریع او در شیراز، پیش از رسیدن دیگر اعضای خانواده!!!، این نگرانی را ایجاد کرده که این بار پروژه‌ی شهید‌دزدی در دستور کار قرار گیرد.

جديدترين ديدگاه خوانندگان