بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

بيانيه فراکسیون خط امام(ره) مجلس در رابطه با حوادث "عاشوراي خونين"

بيانيه فراکسیون خط امام(ره) مجلس در رابطه با حوادث "عاشوراي خونين":
امام فرموده بودند پس از من به احتمال قوی برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت‌هایی بزنند و به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند


. ادامه راه سبز«ارس»: در پی جسارت‌های چند روزه اخیر به سالار شهیدان و امام راحل، فراکسیون خط امام مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از سکوت مسئولان، رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا در این رابطه، تاکید کردند که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی درخصوص گروههای سازمان ‌یافته كه بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند برخورد جدی به عمل آوردند.

به گزارش پارلمان‌نیوز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

نهضت حسینی در طول تاریخ اسلام و تشیع همواره الهام‌بخش امت اسلامی برای مبارزه با ظلم و تامین‌كننده عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران بوده است و انقلاب اسلامی ملت ایران به جد وامدار آموزه‌های محرم و عاشورا می باشد. ولی عاشورای امسال در فضای پرتنش سیاسی كشور حال و هوای دیگری یافت و پس از حركت های مشكوكی كه در آستانه این ماه پیروزی خون بر شمشیر در اهانت به امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت (كه علیرغم امكانات وسیع دستگاه‌های امنیتی و اعلام مقامات قضایی درخصوص دستگیری عوامل آن متاسفانه هیچگاه به مردم معرفی نشدند) و متعاقبا شاهد حمله تعدادی افراد سازمان‌یافته به حسینیه جماران در شب عاشورا و حین برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان بودیم كه هم به امام حسین (ع) و هم به امام خمینی (ره) جسارت شد و در مقابل این جسارت و هتك حرمت به مقدسات مردم و امام، متاسفانه شاهد هیچگونه عكس العملی از سوی مسئولان و رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا نبودیم.

بی تفاوتی و سكوت در مقابل این قانون‌شكنی‌ها و عدم امكان ابراز نظر به اقشاری كه ضمن پایبندی به ارزشهای اسلام و انقلاب انتقاداتی به وضع موجود داشتند، زمینه‌ساز حوادث تلخی شد كه عده‌ای معدود با سوء‌ استفاده از التهابات سیاسی در روز عاشورا دست به حركتهای ساختارشكنانه بزنند و با مداخله گروهها و افراد غیرمسئول تعدادی از هموطنان بیگناه كشته و مجروح گردیدند.

فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی ضمن اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و ابراز تاسف از قانون‌شكنی‌هایی كه از یك‌سو به نام طرفداری از اسلام، امام حسین (ع) و امام خمینی و از سوی دیگر جمعی ساختارشكن صورت گرفته و می‌گیرد بر ضرورت ریشه یابی دقیق و غیرجانبدارانه این حوادث در جهت تامین منافع ملی و وحدت جامعه تاكید می‌نمالید. در این راستا:

1.لازم است رسانه ملی كه متاسفانه در چندماه گذشته عملكردی قابل انتقاد و برخلاف مصالح ملی و معیارهای عدالت و بی‌طرفی نشان داده است، ضمن گزارش صادقانه همه ابعاد حوادث اخیر، از فضاسازی یكسویه و متناسب با خواست و اراده عناصر افراطی اجتناب نموده و فضای لازم را برای طرح نظرات و دیدگاههای مختلف فراهم نماید.

2. از دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی انتظار دارد درخصوص گروههای سازمان یافته كه بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند و در زمینه‌سازی حوادث اخیر نقش غیرقابل انكاری داشته اند برخورد جدی به عمل آورده و ماهیت آنها را برای مردم روشن نمایند.

3. به مسئولان امنیتی و قضایی كشور هشدار می‌دهیم از هرگونه جهت‌گیری یك جانبه و افراطی در برخورد با رقبای سیاسی و منتقدان دولت و دستگیری گسترده دلسوزان نظام و انقلاب به بهانه‌های مختلف اجتناب نموده و به این نكته تلخ در گفتار حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 23/8/1361 ”27 محرم‌الحرام 1403“ به عنوان یك هشدار جدی توجه نمایند كه فرمودند:”احتمال قوی می‌دهم كه پس از من برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت‌ها كه من آنرا ناروا می‌دانم بزنند و به آتشی كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند.“

0 نظرات :: بيانيه فراکسیون خط امام(ره) مجلس در رابطه با حوادث "عاشوراي خونين"

جديدترين ديدگاه خوانندگان