بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

حماسه پشت حماسه

حماسه پشت حماسه

. 22 بهمن سال 1388 هم گذشت،باز هم مردم به خیابان ها آمدند تا با انقلاب بیعت کنند به مانند سی سال گذشته،اما نه کمی صبر کنید...

22 بهمن امسال چند تفاوت اساسی با 22 بهمن سالهای پیش داشت:

1.انقلابیون سال 57 که سالها برای انقلاب زحمت کشیده بودند اکنون یا در گوشه ی زندانند یا در خانه ی خویش اسیرند.

2.کسانی بر مصدر امور قرار گرفته اند که کوچکترین ارتباطی با انقلاب مردمی 57 نداشته و ندارند و تنها به دنبال منافع خویشند.

3.سالهای قبل تنها موافقین و محتاجان نظام به خیابانها می آمدند و بدون هیچ مشکلی به راهپیمایی و شعارهای خویش مشغول بودند، به قول معروف مشت محکمی بر دهان آمریکا می زدند...!

آنها که مخالف بودند در خانه می نشستند و خون دل می خوردند.اما امسال از جمعیت موافقان کاسته بر مخالفین و منتقدین افزوده شد،با یک تفاوت که دیگر مخالفین نمی توانند به راحتی تظاهرات کنند و شعارهای خویش را سر بدهند.

هزینه ی این تظاهرات باتون و زندان و شکنجه است!

هشت ماه حضور مداوم در صحنه،نشان از آگاهی مردم ما دارد،نشان از مردمی دارد که به فکر آیندگان هستند،نشان از مردمی دارد که استبداد خسته شده اند،نشان از مردمی دارد که می گویند:"یا مرگ یا وطن".مردمی که جان بر کف دست گرفته اند به جنگ تباهی آمده اند،مردمی که خشونت می بینند اما خشونت نمی ورزند،مردمی که مرگ را فقط برای دیکتاتوری می خواهند نه یک فرد خاص.مردمی که هشیارند که چه می خواهند و چه نمی خواهند،مردمی که پیشوایشان منتظری است،کسی که حقوق انسانی را از حقوق اسلامی بالاتر و عزیزتر دانست.مردمی که نماد مبارزاتشان بهزاد نبوی،چریک پیر است.مردمی که همه را از کوچک و بزرگ تنها از دید حقوق مساوی بشر می نگرند.

به گمان من کوتاچیان دیگر کاملا متوجه شده اند که این جنبش سبز را دیگر سر باز ایستادن نیست و مقاومت آنها تنها بر خواست های مردم می افزاید.

چنان که سردار سعید قاسمی(سرداری که معلوم نیست در جبهه حضور داشته یا نه!!) در برنامه ی وقیح "دیروز،امروز،فردا" اعتراف کرد که اگر این جنبش را سرکوب کنیم تا سالها می توانیم به دیکتاتوری خود ادامه دهیم.

دو شب قبل از 22 بهمن دکتر محمدرضا تاجیک،استاد دانشگاه،مشاور اسبق آقایان خاتمی و موسوی را به برنامه "تحلیل خبر" میاورند تا جریان اصلاحات و جنبش سبز را محکوم کند.همان مردی که تا قبل از زندان رفتن از طرفداران سرسخت جنبش سبز بود.

اما دیگر این پروژه ها تکراری و خنده آور شده است،چه کسی باور کرد که استاد تاجیک به میل خود آن سخنان را می زد،همه چیز را می توانستی از چشمانش بخوانی که او را وادار به چنین کاری کرده اند.

حال آنکه به قول یکی از نویسندگان جرس کسی از استاد محترم دانشگاه(دکتر محمد رضا تاجیک) انتظار نداشت که به سان تاج زاده و نبوی چریک وار برخورد کند و شکسته نشود.

با این سخنان هم هیچ از منزلت تاجیک کم نشد و اگر هم سطح دیگر زندانیان نباشد،هیچ از آنها کم ندارد.

پیکر بیمار دکتر بهشتی را از ترس اینکه اتفاقی در زندان برایش نیفتد تحویل خانواده اش می دهند،هنگامی که با فرزند شهید بهشتی اینگونه رفتار می کنند دیگر چه امیدی افراد معمولی!

حضور گسترده ی مردم در خیابانها پیمانی دوباره بود با آرمانهای جنبش سبز.

تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول
آخر بسوخت جانم در کسب این فضایل
(حافظ)

خواهران و برادرانم! مقاومت ما تا به امروز ستودنی و درخور صد دست مریزاد است.

اما هنوز ما در نیمه های راه هستیم،هنوز باید نفسی تازه راه را بپماییم،همانگونه که مهندس موسوی در بیانیه شماره 9 ذکر کردند،ما در راهی گام نهاده ایم که قطعا به سعادت می رسیم اما ممکن متحمل رنج ها و درد های بسیاری تا پایان راه شویم،که چاره اش جز صبر و مقاومت نیست،به راستی باید راه سبز امید را زندگی کرد.تا به امروز نشان داده ایم که اینگونه ایم و تا پایان باید اینگونه باشیم.

در آخر درود می فرستم بر سه بزرگوار موسوی،کروبی و خاتمی که همچنان بر عهدی که با مردم بستند پایدارند و جدا از مردم حرکت نمی کنند و از همه مهم تر به مردم دروغ نمی گویند،آنچه هستند و می خواهند صراحتا مطرح می کنند.

به حرمت خون عزیزان،
بهاران می رسد ز راه،ای دوستان!
در قفس ها می گشاییم،
پرندگان سفید آزادی را پرواز می دهیم.
نسیم بهاری پشت در است،
باد سرد زمستانی را تاب بیاور.
مستان در راهند،
در میکده ها را بگشایید،
تا پیله ی از جام آزادی ما را مست کند.
بهاران سبز می رسد ز راه... . (فرياد)
ف.م.فریاد

11 نظرات :: حماسه پشت حماسه

  1. بمیرم برات اخی روت کم شد، ابروت رفت
    این همه سبز سبز کردی هیچ کس نیومد
    اشکال نداره تو باز پررو تز این حرفایی ادامه بده از رو که نمیری

    بدبخت ندای الرحمان جنبشتون بلند شده

    ههههههههههههههه

  2. ناشناس جان، شما 8 ماه است كه نداي اناالحق! سر مي دهيد بوي الرحمن آمد و باز از رو نميرويد! خوش باش!

  3. جناب ناشناس
    جوجه رو آخر پاييز ميشمرن
    خواهي ديد كي نداي الرحمنش بلند ميشه
    دير و زود داره ولي ما به هدفمون ايمان داريم و بهش ميرسيم
    هميشه حق پيروز و باطل رفتنيه
    اينو يادت باشه و آويزيه گوشت كن
    باچرنديات شما و دست و پا زدنتون ما مصمم تر از گذشته ميشيم

  4. اگر می خواید حکومت رو عوض کنید باید از روی جنازه ما عبور کنید شما اینو آویزه گوشت کن که ما پشت سر رهبریم و بازیچه دست هیچ بیگانه ای نمیشیم .

    این مردم جوابتون رو تو 22 بهممن دادن

    چرا نمخواید آگاه بشید چرا نمی خواید بفهمید که حق با مردم چراصف خودتون رو از صف دشمن جدا نمیکنید
    همین آقایونی که این سایتها رو مدیریت میکنن خودشون عروسک خیمه شب بازیه آمریکا و اسرائیل هستن

    خدا رحمت کنه امام رو همونی که شماها ازش دم میزنید یکبار تو سخنرانی هاش گفت که :هرگاه دیدید که دشمن شما را تحسین میکند بدانید که حتما یک غلطی کرده اید

  5. باز تلویزیون نگاه کردی حمید جان؟
    مشتی بر دهان استکبار و ابر قدرتها و ما همیشه در صحنه ایم و شما فتنه گر و اغتشاش گر و بیگانه هستین و حماسه بصیرت و اتحاد و... فراموش کردی بگی!! اضافه کن چیزی تو دلت نمونه! حیف که نمیشه با شماها با منطق و عقل و انسانیت حرف زد! حیف... ولی اگه ورق برگشت نبینم که تو هم برگشتی!!

  6. حميدرضا جان

    تو مويي بيني و ما پيچش مو!

    عزيزجان كسي نگفته كه پشت كي وايسا يا واينسا! آزادي خود تصميم بگيري. اما وقتي پشت كسي ايستادي فكر كن بعدش كه چه؟! چه ميشود ؟! براي چه؟! آيا موعود؟ ولي موهود هم پاكي ميخواهد نه نفرت! اشتباه در مغرهايتان فرو كرده اند! منجي با صداقت مي آيد و نه با خون!

    اما من ميدانم چرا ايستادم! هدف دارم! آزادي، عدالت، اسلام حقيقي و نه طالباني! تازه براي بعد از رسيدن به اينها هم هدف دارم! عدم انحراف، آموزش پاكي و پاك ماندن در راه هدف به نسلهاي آينده، به فرزندم، و به فرزندت، و اگر توانستم به خودت! و بر عكس تو براي ظهور او با پاكي و عدالت و صداقت و دوستي و انسانيت و... بستر فراهم خواهم كرد

    الملك يبقى مع الكفر و لا يبقى مع الظلم
    اندكي صبر سحر نزديك است

  7. خاک بر سر همه تون که نفهمیدین چه کلاهیسر تون رفته !
    بیچاره ها ! بدبخت ها ! خودتونو که هیچی ، خار مادرای مردتونو دارن از زیر خاک می کشن بیرون تا ترتیبشونو بدن ! اونم با تمسک به اسلام و خدایی
    که جند دهه فقط به نفع اونا داره فتوا می ده .
    خودتون اینقدر عقل نداشتین که از خودتون سوال کنین این چه خداییه که همه اش پشتیبانقشر مفتخور آخونده؟
    دیشب داشتم به یه مداح می گفتم تو چه جور مداحی هستی که واسه امام حسین روضه می خونی و بعدش هم پول می گیری ؟ بهم گفت شیخا که خیلی بیشتر پول می گیرن !
    گفتم شیخا از پدر سوخته گیری و مادر قحبه گیری شونه ، تو چرا پول می گیری که می گی عاشق امام حسینی ؟؟؟

    مجید جان ... سمنو

    ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۸

  8. """آنها بصیرت کافی ندارند ! علی رغم همه بوق هایی که می زنند به دلیل تحجر ذاتی رهبران و کوته نظری موجود در نگاه ها، ایدئولوژی ها و تحلیل ها، به همین بوق ها اکتفا می کنند. دست و پایشان را گم کرده بودند وقتی 25 خرداد حادث شد! آنقدر گم کردند که حتی نماز عید را در مصلی نخواندند !!! نمی دانستند چه شده و چه خواهد شد! 8 ماه طول کشید تا خود را با آنهمه ابزار قدرت که در دست دارند، به نقطه استقرار بازگردانند، آن هم با انجام جنایاتی که روی تاریخ را سفید کردند ! آن هم به نام دین و با خرج همه مقدسات دینی از امام گرفته تا عاشورا

    آنها بصیرت کافی ندارند و بگذارید فکر کنند و دل خوش دارند که قدرت دو روزه در اختیار آنهاست و همینکه در 22 بهمن نماد سبز به دست و پای مردم ندیدند و فقط عکس آقا را دیدند و آن را در تلویزیون پخش کردند، همه قدرت و اقتدار دست آنهاست . آن هنگامی غافلگیر می شوند که چشم باز می کنند که دیگر دیر شده است ."""

  9. آقا کی خواست نظام رو سرنگون کنه ؟! هیچ کی هم با رهبر شما(آیت الله یه شبه) و یا رییس جمهورتان (دکتر صلواتی ) کار نداره با خیال راحت ایران رو نابود کنید . اما داداش - این نیز بگذرد-

  10. ما د اداش!
    هرچی بدبختی میکشیم از همون آیت ا.. یه شبه و دوستان زبلشه! مگه میشه با اونا کاری نداشته باشیم؟؟

  11. خیلی جالبه شما از بحث منطقی صحبت میکنید ولی با نوشته هاتون اون رو نقض میکنید

    چرا فقط بلدید تخریب کنید خوب منطقی حرف بزنید با همم بحث میکنیم این که مشکلی نیست

جديدترين ديدگاه خوانندگان