بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

دیدار صمیمانه جوانان و دانشجویان در ‌آستانه ۲۲ بهمن با نخست وزیر امام

دیدار صمیمانه جوانان و دانشجویان در ‌آستانه ۲۲ بهمن با نخست وزیر امام


. ادامه راه سبز«ارس»: در آستانه ۲۲بهمن ماه و سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز مهندس میرحسین موسوی در دیداری صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان سراسر کشور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش کلمه در این جلسه ابتدا بیانیه جمعی از دانشجویان و جوانان حامی مهندس موسوی توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و سپس نخست وزیر محبوب امام با تیریک ایام دهه فجر به تحلیل چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی وآنچه که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم اتفاق افتاد، پرداختند. در بخشي از بيانيه آمده است: «امروز ما نسل جوان ایران هستیم که بر همان عهد و میثاقی که پدرانمان با خمینی کبیر بستند مانده ایم.شعار آن روز – که خواسته امروز ایرانیان و به راستی سبزترین شعار نیزهست –استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که جلوه تمام نمای خواسته های یک ملت بزرگ بود.دولتی برخواسته از اراده ای خاص با ضعیف ترین عملکرد در طول سالهای پس از انقلاب استقلال و میراث گرانبهای امام و شهیدان را به مسلخ برده، تمامیت خواهان که مطرودین امام راحل بودند با چوب و چماق و باتوم و … بهترین های این مرز و بوم را به بند کشیده اندو به دنبال اسیری فکر و ذهن مردمند.»

مشروح سخنان میر حسین موسوی در این دیدار تا ساعاتی دیگر در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

به گزارش کلمه متن کامل بیانیه جمعی از دانشجویان و جوانان حامی مهندس موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

صفحات تاریخ ایران یادآور سلحشوری های دلیرمردان و شیرزنانی ست که جان خود را در راه مبارزه با دیو خودکامگی و استبداد فدا کرده اند و پرچم این نهضت نسل به نسل بر دوش فرزندان پاک این کهن دیار بوده است.

سی و یک سال پیش زمانی که انقلاب اسلامی ایران در میان موجی از امید و ایمان به پیروزی رسید همه نیک می دانستند که راهی بس طولانی و دشوار در راه تحقق کامل آرمان های انقلاب داریم.

امروز ما نسل جوان ایران هستیم که بر همان عهد و میثاقی که پدرانمان با خمینی کبیر بستند مانده ایم.شعار آن روز – که خواسته امروز ایرانیان و به راستی سبزترین شعار نیز هست –استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که جلوه تمام نمای خواسته های یک ملت بزرگ بود.

بی تردید ترتیب این خواسته ها نیز در این شعار نهفته است. استقلال از بیگانگان به عنوان مهمترین عامل غرور ملتی به بزرگی تاریخ، آزادی از هر آنچه جسم و روح و فکر انسان و انسانیت انسان را به بند می کشد و نهایتا جمهوری اسلامی با تمام اصول و ویژگیهای آن که در کلام بزرگان و معماران آن نهفته است.

امروز به دلایل گوناگون که ملت ایران و به خصوص جوانان از همه بیشتر به آن آگاهند و با گوشت و پوست این دلایل را لمس میکنند روح این شعار مورد خدشه جدی قرار گرفته است.دولتی برخواسته از اراده ای خاص با ضعیف ترین عملکرد در طول سالهای پس از انقلاب استقلال و میراث گرانبهای امام و شهیدان را به مسلخ برده، تمامیت خواهان که مطرودین امام راحل بودند با چوب و چماق و باتوم و … بهترین های این مرز و بوم را به بند کشیده اندو به دنبال اسیری فکر و ذهن مردمند و از جمهوری اسلامی نیز جمهوریت از اسلامیت و اسلامیت از جمهوریت غریب تر و تنها تر مانده است.

از این رو در ۲۲بهمن در حالی که بسیاری از دوستان و همکلاسی هایمان و اساتید عزیزمان در زندان هستند، با نمادهای سبزمان که برگرفته از آموزه های دینی واعتقادات مذهبیمان است به خیابان ها می آئیم و برای تحقق کامل استقلال،آزادی وجمهوری اسلامی یک صدا و بلند تر از همیشه فریاد بر می آوریم و به اقتدار گرایان نشان خواهیم داد که دیر یا زود جمهوری اسلامی را از بند آنان آزاد خواهیم کرد.

با صلابت و آرامش و با پرهیز از خشونت در راه سبزمان قدم برخواهیم داشت و خوب می دانیم که پیروز نهایی این مبارزه تاریخی هستیم و ایمان داریم که خون برشمشیر پیروز است.

جمعی از دانشجویان و جوانان حامی مهندس موسوی

1 نظرات :: دیدار صمیمانه جوانان و دانشجویان در ‌آستانه ۲۲ بهمن با نخست وزیر امام

  1. همه با هم در مسیر راهپیمایی 22 بهمن و میدان آزادی و صورت دیکتاتور و مزدورانش را با چراغ های قوه سبز یا لیزرهای کوچک اسباب بازی سبز رنگ - یا سبز رنگ شده با پارچه سبز یا رنگ بر دریچه نور چراغ - سبز سبز کنیم . اطلاع رسانی کنید همه چراغ بدست بیایند
    نابینایی در شب؛چراغ به دست و سبو بر دوش ؛بر راهی می رفت.یکی اوراگفت:تو که چیزی نمی بینی چراغ به چه کارت می آید؟گفت:چراغ از بهر کور دلان تاریک اندیش است تا به من تنه نزنند و سبوی مرا نشکنند!!!

جديدترين ديدگاه خوانندگان