بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

اعتراض شدید بازماندگان دو معمار جمهوری اسلامی به تلویزیون حکومتی

اعتراض شدید بازماندگان دو معمار جمهوری اسلامی به تلویزیون حکومتی

. ادامه راه سبز«ارس»: در پی پخش سخنان گزینشی آیت الله خمینی (ره) از سیمای حکومتی و پخش سخنان غیر واقعی و موهن فلاحیان در مورد آیت الله منتظری ، سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی و احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری، درحمایت از افکار دو معمار جمهوری اسلامی با ارسال نامه های جداگانه ای به ضرغامی رئیس صداو سیما، نسبت به این برنامه ها اعتراض کردند. این دومین نامه حجت الاسلام احمد منتظری در اعتراض به ادامه اهانت و توهینهای صدا و سیما علیه این مرجع عالیقدر طی دوهفته گذشته است. سیدحسن خمینی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما، به ذکر نکاتی درباره برنامه ” شاخص” که در ایام دهه فجر پخش می‌شود، پرداخت و گفت معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

متن کامل این نامه که درایسنا منتشر شده، به این شرح است:


بسمه تعالی

جناب آقای عزت الله ضرغامی
رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی

با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازم است نکاتی را پیرامون برنامه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی در ایام دهه فجر یادآوردی نمایم. خوش داشتم این مطالب را مثل سابق و به طور شفاهی متذکر شوم ولی احساس می‌کنم اثر سخنان شفاهی کم شده و عمق تاثیرگذاری برنامه‌های تلویزیون به گونه‌ای است که محتاج تذکر کتبی است.

چنانکه از منابع موثق شنیده‌ام، برنامه‌ای تحت عنوان شاخص در تلویزیون پخش می‌شود و به گونه‌ای غیر صادقانه و تحریف‌آمیز، شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است. جامعه‌ جوان امروز ما به وسیله آن‌چه در این برنامه پخش می‌شود، شخصیت واقعی امام را نمی‌شناسد و تنها با شخصیت دست ساخته‌ صداوسیما آشنا می‌شود که متاسفانه فرسنگ‌ها با حقیقت امام که به فرموده‌ رهبری انقلاب همه هویت جمهوری اسلامی است، فاصله دارد.

در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و امام با استفاده از رسانه‌های بیگانه، هر لحظه چهره‌ای خشن و غیرانسانی و صد البته غیرواقعی از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌سازند، انتظار بیهوده‌ای نیست اگر چشم انتظار تبیین شخصیت جامع امام و امت امام در صداوسیما باشیم و ابعاد بلند معرفتی و ماهیت انسانی انقلاب را که بی‌شک در میان همه انقلاب‌های قرن حاضر، بیشترین ارزش‌های اسلامی و بشر دوستانه را آفریده، تصویر نماییم.
جای تاسف است که در صداوسیما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت که با اتکا‌ی به جوهره اسلامی و روح بلند مذهب شیعه اثنی عشریه آفریده شد، چشم پوشیده می‌شود و بدون اشاره به شرایط زمانی خاص به بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه قضایای گذشته همت می‌گمارید و به غلط درصدد مشابه‌سازی تاریخی هستید.

اینجانب جناب‌عالی را از علاقمندان امام راحل می‌شناسم و به حکم وظیفه فرزندی امام نسبت به این اشتباه فاحش صداوسیما و تصمیم گیرندگان چنین موضوعاتی، اعتراض جدی دارم و معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

امیدوارم احتیاجی به تصدیع بیشتر نباشد و دوستان واقعی امام وظیفه خویش را در قبال امام و تحلیل انقلاب اسلامی به انجام برسانند.

سید حسن خمینی
88/11/15



نامه انتقادی احمد منتظری به ضرغامی در رابطه با پخش سخنان فلاحیان

. ادامه راه سبز«ارس»: بدنبال اظهارنظرهای غیر واقعی علی فلاحیان در برنامه تلویزیونی، احمد منتظری با ارسال نامه ای به ضرغامی با انتقاد از پخش این سخنان پرسیده است آیا تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی به معنای تخریب اصل انقلاب نیست؟ در چنین شرایطی نسل دوم و سوم انقلاب چه قضاوتی در مورد انقلاب اسلامی و رهبر فقید آن خواهند داشت؟ آیا تخریب شخصیت یک عالم وارسته که مسئولین بلند مرتبه نظام شاگرد ایشان بوده اند به معنای تخریب نظام وانقلاب نیست؟ آیا تخریب شخصیت یک مرجع تقلید شیعه به معنای تخریب روحانیت و مرجعیت شیعه نیست؟


این نامه که در وبسایت آیت الله منتظری منتشر شد به شرح ذیل است :


ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی جناب آقای مهندس ضرغامی

پس از سلام _ پیرو پخش برنامه موهن "دیروز امروز فردا" از شبکه 3 سیما در تاریخ 17/11/88 موارد ذیل را یادآور می شوم:
1 - پس از پخش برنامه های مناظره که علیرغم وجود خط قرمزهایی که رعایت می شد، بسیار مفید و باعث امیدواری بسیاری از مردم شده بود اما متاسفانه اقدام به پخش برنامه های یک طرفه نمودید و تنها به قاضی رفتید و راضی برگشتید. امیدوارم این رضایت، خودتان را گمراه نکند و امر بر خودتان مشتبه نشود.

2 - آقای فلاحیان سالها وزیر اطلاعات بوده است و بعید است اطلاع نداشته باشد که نامه آیت الله منتظری در مورد کشتار مجاهدین خلق در تابستان 67 و به تاریخ 9/5/67 نوشته شده و به شکل کاملا محرمانه برای امام خمینی و سران سه قوه ارسال گردیده است و پخش این نامه از بی بی سی در تاریخ 5/1/68 هیچ ارتباطی با دفتر آیت الله العظمی منتظری نداشته است و آن مرحوم در خاطرات خود مفصل به آن پرداخته و توضیح داده اند که چرا این نامه پس از 7 ماه و درست یک روز قبل از برکناری ایشان از قائم مقامی رهبری از بی بی سی پخش می شود(خاطرات آیت الله منتظری، صفحه 669 تا 672).

3 - شما چندین بار اقدام به پخش نامه 6/1/68 امام خمینی نمودید، اگر واقعا امام خمینی را قبول دارید و نوشته های ایشان برای شما حجت است، در این زمینه 2 نامه به ایشان منتسب است؛ یکی 6/1/68 و دیگری 8/1/68. پس چرا و با چه هدفی از نامه دوم که آخرین نامه امام خمینی به آیت الله العظمی منتظری است صحبتی نمی کنید؟ آیا اگر نظرات مختلفی در مورد مساله ای ابراز شده باشد؛ آخرین نظر و آخرین نامه ملاک نیست؟

4 - مستند اصلی پخش شده تنها اعترافاتی است که مطابق روایات معصومین (ع) و فتاوای فقهای شیعه هیچ اعتبار شرعی ندارد. از باب نمونه، امام صادق(ع) از حضرت علی (ع) نقل کرده اند که آن حضرت فرمودند: "هر کس در حال تهدید و تخویف و حبس و کتک خوردن به چیزی اقرار نماید حدی بر او جاری نمی شود و اقرار او نافذ نمی باشد." (وسایل الشیعه، باب 7 از ابواب حد سرقت و دعائم الاسلام، جلد2صفحه 466)
مرحوم امام خمینی در جلد دوم "تحریر الوسیله" مساله 8 فرموده اند: "یکی از شرایط صحت و نفوذ اقرار، داشتن اختیار و عدم اکراه شخص است." همچنین در مساله 4 فرموده اند:" اقرار هیچکس بر علیه دیگران اعتباری ندارد."
با این حال چگونه شما برنامه ای تنظیم و پخش می کنید که مخالف روایات معصومین(ع) و فتوای مرحوم امام خمینی (ره) و دیگر مراجع معظم تقلید می باشد؟!

5 - این که آیت الله منتظری گفته باشند امام خمینی نامه ای نوشته که خواب را از چشم من گرفته و من هم نامه ای نوشتم تا خواب را از چشم ایشان بگیرم کذب محض است و بارها آیت الله منتظری به صراحت آن را تکذیب کرده اند و هیچ مدرکی برای اثبات آن غیر از ادعای رنج نامه و خاطرات وزیر وقت اطلاعات وجود ندارد که ادعایی بدون دلیل است.

6 - بیش از 20 سال است که روزنامه ها و صدا و سیما به طور یکطرفه علیه آیت الله منتظری مطلب پخش می کنند و تهمت های ناروا و دروغهای فراوان گفته اند، ولی هیچ گاه جوابیه های آن مرحوم و دفتر ایشان را منعکس نکرده اند، با این حال هنوز پس از اربعین آن مرحوم، احساس وظیفه می کنید ناجوانمردانه به ایشان حمله کنید. آیا این خود دلیل بر مظلومیت و حقانیت معظم له نمی باشد؟!

7 - تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی در سالگرد پیروزی انقلاب جای توجه و سوال بسیار دارد. آقای فلاحیان که می گوید سرویس های اطلاعاتی جهان در سازمانهای حساس نفوذ دارند، آیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی را جزء آن سازمانهای حساس نمی دانند؟ آیا تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی به معنای تخریب اصل انقلاب نیست؟ در چنین شرایطی نسل دوم و سوم انقلاب چه قضاوتی در مورد انقلاب اسلامی و رهبر فقید آن خواهند داشت؟ آیا تخریب شخصیت یک عالم وارسته که مسئولین بلند مرتبه نظام شاگرد ایشان بوده اند به معنای تخریب نظام وانقلاب نیست؟ آیا تخریب شخصیت یک مرجع تقلید شیعه به معنای تخریب روحانیت و مرجعیت شیعه نیست؟

جناب آقای ضرغامی، اگر به لوازم و عوارض کار خود واقف باشید و به پخش این نوع برنامه ها ادامه دهید این شائبه پیش می آید که به نظامی که خود از مسئولین آن محسوب می شوید اعتقادی ندارید. امید است که چنین نباشد و در تدارک خسارتهایی باشید که به اعتقادات جوانان وارد آمده و سازمان شما موجب آن بوده است.

والسلام علی من اتبع الهدی.
احمد منتظري



فلاحیان چه گفت؟!

گفتنی است علی فلاحیان در این برنامه در برنامه تلویزیونی به مساله مهدی هاشمی و عزل آیت الله منتظری پرداخته بود.

علی فلاحیان درباره اقدامات مهدی هاشمی سخن می گفت با اشاره به اینکه قتل هایی که بعد از انقلاب اتفاق افتاد به کشف و دستگیری مهدی هاشمی منجر شد افزود: خیلی ها می گویند شما زود با آنها برخورد کردید چرا که هاشمی سینه اش پر از اسرار بود.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مهدی هاشمی کار اصلاحی بود اظهار داشت: درست است که ابتدا منتظری مخالفت کرد ولی این منجر به عزل ایشان نشد و بعد از اعدام چند بار به بیت ایشان رفتم و یک بار هدیه ای به ایشان دادیم و ایشان با اصرار بنده یک تشکری از سربازان گمنام کردند و مساله تمام شد.

وی درباره فاصله ای که ایت الله منتظری ایجاد کرد گفت: می خواستیم که بیت ایشان با گروههایی مثل نهضت آزادی و منافقین ارتباط نداشته باشد و این شائبه ها را از بیت ایشان برطرف کنیم.

فلاحیان با اشاره به آیت الله ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بود و خودش گفت: تلاش کردیم آقای (ایت الله )منتظری برای تداوم رهبری حفظ شود.

وی افزود: قضیه مرصاد که پیش آمد امام دستور قاطع برای برخورد با منافقین دادند؛ در مورد افرادی که هنوز بر نظر قبلی شان بودند و می خواستند به خط مشی مسلحانه ادامه بدهند. ولی آقای منتظری مخالفت کرد و نامه داد و آن نامه به دست رادیو بی بی سی رسید. در آن شرایط ایشان به امام اعتراض کردند و در اینجا امام تحمل نکردند و امام پاسخ دادند که شما مسئولیتی ندارید و به درس و بحث بپردازید.

وی با اشاره به ادامه فعالیتهای علمی آیت الله منتظری در دوران مسئولیت اش در وزارت اطلاعات اظهار داشت: تا زمانی که من مسئولیت داشتم ایشان سخنرانی داشت و اجازه پخش نمی دادیم؛ چند بار سخنان ایشان پخش شد و واکنشهایی داشت ولی بعد از ما ایشان سخنرانی تندی کرد و حزب الله قم و جاهای دیگر به ایشان حمله کرد و محدودیت برای ایشان ایجاد شد.

فلاحیان درباره اقداماتی که آیت الله منتظری انجام می داد با اشاره به جو عجیب و غریبی که منافقین، جنگ و ترورها ایجاد کرده بود گفت: با منافقین برخورد می شد و برخی از خانواده های ایشان به بیت آیت الله منتظری می رفتند تا جایی که هیاتهایی از سوی آقای منتظری به زندان ها اعزام شدند در یکی از اینها با آقای لاجوردی برخوردهایی از سوی هیات بررسی ایشان شد.

وی افزود: فضایی در آن زمان ایجاد شده بود که با هر کس برخورد می شد به آنجا می رفت و نهضت آزادی ها که مورد قبول امام نبوده بودند در آنجا حضور داشتند و این نگرانی ایجاد شده بود که در آینده مسائلی برای جمهوری اسلامی پیش بیاید.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت رنج های زیادی برده شده بود با اشاره به برنامه های سرویس های جاسوسی گفت: کار جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی این است که بتوانند در جاهای کلیدی منبع داشته باشند. بیوت علما و وزارت خانه ها از جمله این مراکز است و هر سرویس موفق تر است که ارتباط بیشتری داشته باشد.

فلاحیان درباره برنامه های سرویسهای اطلاعاتی افزود: حضور در منطقه حریف از برنامه های سرویس های اطلاعاتی است و اینکه کارهایشان را بتوانند از زبان حریف بزنند و چون نهاد اساسی در جمهوری اسلامی مرجعیت است لذا این نهاد مورد توجه سرویس های اطلاعاتی است.

وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه عزل آقای منتظری را قبول کردند گفت: مردم بین امام و فرد دیگر فاصله قائل هستند؛ الان هم این مساله هست که همه امام را دریا می دانند و خود را کویر.

وی درباره یکی از ویژگی های امام خمینی گفت: امام عنصر فوق العاده با هوشی بودند که یک قدم جلوتر از ما بودند.

0 نظرات :: اعتراض شدید بازماندگان دو معمار جمهوری اسلامی به تلویزیون حکومتی

جديدترين ديدگاه خوانندگان