بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

رضايت دولت از افزايش قيمت ارز!؛ ادامه اعتصاب طلافروشان؛ اعلام قيمت بنزين يك ساعت قبل از گران شدن!

قیمت طلا و دلار باز هم افزایش یافت

. ادامه راه سبز(ارس): قیمت هر مثقال طلای 17 عیار در ایران 153 هزار و 900 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز با افزایش 2 درصدی مواجه بوده است. هر دلار امریکا نیز با افزایش قیمت مواجه شد و امروز یک هزار و 100 تومان به فروش رفت. این در حالی است که قیمت آن در بازارهای جهانی با کاهش 5 درصدی مواجه شده است.

بنا به گزارشها، به دنبال اعتراضات صورت گرفته به نحوه محاسبه قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی اصناف مختلف که با اعتصاب صنف طلافروش در روزهای اخیر به اوج رسیده، صنف ساعت فروشان هم امروز مغازه‌های خود را باز نکردند.

همچنين وزیر اقتصاد اعلام کرد که قیمت نهایی بنزین یک ساعت قبل از افزایش قیمت، اعلام خواهد شد!

قیمت طلا در بازارهای جهانی بار دیگر افزایش یافت و هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به یک هزار و ۳۱۹ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش ایلنا، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در ایران ۱۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز با افزایش ۲ درصدی مواجه بوده است.

پیش‌بینی می‌شود قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار تا ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان نیز افزایش یابد. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز امروز به ۱۶۳ هزار و ۷۲۰ تومان رسید که باز نسبت به روز گذشته از روند روبه رشدی برخوردار بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار طی ساعات آینده بیش از یک هزار تومان دیگر هم افزایش یابد و به ۱۶۴ هزار و ۷۹۰ تومان برسد. امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد که پیش‌بینی می‌شود قیمت آن طی ساعات آینده به ۳۵ هزار و ۷۶۰ تومان برسد.

قیمت سکه همچنان رو به بالا

قیمت سکه نیز همچنان با افزایش مواجه است و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت آن طی روزهای آینده با رشد قابل توجهی برخوردار شود.

البته گروه دیگری از کارشناسان و فعالان بازار عقیده دارند با عرضه سکه به بازار از سوی بانک کارگشایی روند رو به رشد قیمت سکه تا حدودی متوقف می‌شود. هر سکه تمام بهار آزادی در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود طی ساعات آینده با هزار تومان افزایش به ۳۵۱ هزار تومان برسد. قیمت هر نیم سکه نیز ۱۷۳ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی می‌شود که هر نیم سکه در ساعات آینده ۱۷۵ هزار تومان به فروش برسد. هر ربع سکه نیز امروز در بازار ۸۸ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی شده است افزایش ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت این نوع سکه در ساعات آینده‏ قیمت آن را به ۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان برساند.

قیمت دلار هم رو به بالا رفت

هر دلار امریکا نیز با افزایش قیمت مواجه شد و امروز یک هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رفت. این در حالی است که قیمت آن در بازارهای جهانی با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است.

امروز هر دلار کانادا نیز یک هزار و ۱۴۰ تومان و هر یورو نیز یک هزار و ۵۲۰ تومان در بازار ارز کشور معامله شد. هر پوند انگلیس نیز یک هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رفت.

دولت از افزایش نرخ ارزهای خارجی بخاطر جبران ولخرجي هايش رضایت دارد:
سود 80 هزار میلیارد ریالی دولت از افزایش نرخ ارزهای خارجی

آفتاب: طی روز های گذشته افزیش بی‌سابقه در نرخ ارزهای خارجی خصوصا دلار، یورو و درهم امارات، بازارهای کشور را به هم ریخت و بحران عجیبی در قیمت طلا و کالاها ایجاد نمود.

در حالی‌که شایعات دلیل افزایش نرخ دلار و ارزهای خارجی را قطع همکاری‌های بانکی کشور امارات با بانک‌های ایرانی می‌دانند، واقعیت حاکی از افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها دولت و تمایل دولت به افزایش نرخ ارزهای خارجی است؛ چرا که درآمدهای دولت به‌صورت دلاری و یورویی است اما مخارجش به‌صورت ریالی و با افزایش نرخ ارزهای خارجی دولت می‌تواند کسری بودجه خود را جبران نموده و هزینه‌هایش را پوشش دهد.

محاسبات نشان می‌دهد دولت از افزایش نرخ ارزهای خارجی بیش از 75 هزار میلیاردر یال سود برده و از افزایش این نرخ‌ها رضایت دارد و تمایلی به کاهش نرخ ارزهای خارجی نخواهد داشت.

درحالی‌که بر اساس قانون بودجه 1389 فروش دلار توسط دولت 985 تومان تعیین شده اما از ابتدای امسال نرخ دلار در شبکه بانکی 1050 تومان بوده و در حال حاضر به 1130 تومان رسیده که 15 درصد بیش از رقم تعیین شده در بودجه است.

به این ترتیب با احتساب درآمد 60 میلیارد دلاری دولت از صادرات نفت و میعانات گازی و پتروشیمی با فرض فروش به میانگین 1100 تومان تا پایان سال حداقل 65 هزار میلیارد ریال سود اضافه نصیب دولت خواهد شد.

از سوی دیگر دولت از کالاهای ورودی نیز تعرفه دریافت می‌کند و سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال از کالاهای مالیاتی عوارض و مالیات می‌گیرد که با احتساب 10 درصد افزایش نرخ دلار؛ درآمد دولت از کالاهای وارداتی به دلیل افزایش نرخ دلار حداقل 10 هزار میلیارد ریال اضافه خواهد شد.

در اثر افزایش نرخ ازهای خارجی درآمد دولت از عوارض صادرات و سایر محل‌ها هم اضافه خواهد شد و در صورت محاسبات دقیق سود دولت بیش از 80 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به این ترتیب برنده اصلی افزایش نرخ ارزهای خارجی دولت بوده و سود خوبی از این تحولات به جیب زده است و ظاهرا افزایش هزینه‌ها و کسری بودجه دولت به قدری زیاد است که دیگر شاهد کاهش قابل ملاحظه نرخ ارزهای خارجی در شبکه بانکی و بازار آزاد کشور نخواهیم شد.

اعتصاب طلافروشان ادامه دارد؛ ساعت‌فروشان هم مغازه‌ها را بستند!

به دنبال اعتراضات صورت گرفته به نحوه محاسبه قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی اصناف مختلف که با اعتصاب صنف طلافروش در روزهای اخیر به اوج رسیده، صنف ساعت فروشان هم امروز مغازه‌های خود را باز نکردند.

پایگاه خبری سفیر در این باره گزارش داد که امروز بسیاری از مغازه‌های راسته بازار ساعت‌فروشان در بازار تهران تعطیل بود.

‏بر اساس این گزارش، اعتراض صنف طلافروشان نیز که از هفته گذشته با بستن مغازه‌هایشان آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

جهان نیوز نیز در این باره به نقل از یک طلافروش باسابقه نوشت: ما هر روز به بازار می‌رویم اما وقتی می‌بینیم بازار بسته است برمی‌گردیم. این طلافروش همچنین با اشاره به شایعه حمله اوباش به طلافروشان در هفته گذشته، گفته است: اتحادیه طلا هم به مغازه داران می‌گوید بروید مغازه‌ها را باز کنید و ما هم می‌گوییم که اگر باز کنیم شما امنیت ما را برقرار کنید.

وزیر اقتصاد: قیمت بنزین را یک ساعت قبل از گران شدن اعلام می‌کنیم!


وزیر اقتصاد اعلام کرد که قیمت نهایی بنزین یک ساعت قبل از افزایش قیمت، اعلام خواهد شد!

به گزارش فارس، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خود با خبرنگاران درباره اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که از اول آبان‌ماه قیمت بنزین ۴۰۰ تومان خواهد شد، گفت: بله صبر کنید آبان‌ماه ببینید قیمت چقدر می‌شود « حتماً شاید» بشود، اما زمان اجرای یارانه‌ها در مراحل مختلف اعلام خواهد شد و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در زمان اجرا اعلام می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: همان گونه که ۱۵ سال پیش در سازمان وقت برنامه و بودجه بودیم وقتی می‌خواستیم ۲۰ درصد قیمت بنزین را تغییر دهیم یک ساعت قبل از آن اعلام می‌کردیم در هدفمند‌ی یارانه‌ها هم همین گونه خواهد بود.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد خودکفایی در تولید بنزین گفت: آنچه مسلم است کشور اسلامی به یک ادعا جامه عمل پوشانده و ظرفیت مهندسی کشور نشان داد خیلی سریع به خودکفایی بنزین دست پیدا کردیم،علی رغم آنچه در خارج از مرزها به عنوان تنگنا و تحریم مطرح بود امروز خودکفایی در بنزین حاصل شده که جا دارد از مهندسان و متخصصان صنعت نفت تشکر شود.

حسینی در مورد تشکیل ستادی برای خدشه وارد کردن به قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد که اگر بخش عمده‌ای از منابع کشور به صورت قاچاق وارد یا از کشور خارج می‌شود پس تعدادی ذی‌نفع دارد که گرچه دولت دنبال حفظ منافع کشور است اما گروه‌های ذی‌نفع نیز دنبال منافع خود هستند تا توفیق دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در عمل کاسته شود و از این موضوع نباید غافل بود. بنابراین ستادی با مسئولیت وزیر کشور این تحرکات را زیر نظر دارد و کمیته مربوطه در راستای مقابله با ستاد خدشه به هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در طرح هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کرده‌اند، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که دقیقا از چه زمانی هدفمندی یارانه‌ها شروع می‌شود گفت: هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده و امروز در تمام استان‌های کشور حساب خانوارهای متقاضی دریافت یارانه گشایش یافته، ۹۰ درصد خانوارها فرم پر کردند و ۸۶ درصد از آنها اعلام حساب برای دریافت یارانه‌ها کرده‌اند که در مجموع ۸۰درصد افراد کشور متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: از نیمه دوم مهر ماه به تدریج حساب خانوارها در استان‌ها شارژ می‌شود و وقتی در نیمه دوم مردم به حساب های خود مراجعه کنند پاسخ این را دریافت می‌کنند که به هر خانوار چقدر یارانه‌ تعلق گرفته است.

وی تأکید کرد: البته حساب‌های یارانه‌ها قابل برداشت نیست تا زمانی که اصلاح قیمت‌ها انجام شود که آن هم موقعی خواهد بود که در همان زمان اعلام خواهد شد.

4 نظرات :: رضايت دولت از افزايش قيمت ارز!؛ ادامه اعتصاب طلافروشان؛ اعلام قيمت بنزين يك ساعت قبل از گران شدن!

  1. معاون وزیر بازرگانی: قیمت برنج و روغن افزایش یافته، اما ربطی به هدفمند کردن ندارد!!!

    افزایش قیمت‌ برنج و روغن بی‌ارتباط با هدفمند کردن یارانه‌ها است، افزایش قیمت روغن ناشی از قیمت‌های جهانی و افزایش قیمت برنج ناشی از حوادثی مانند سیل پاکستان است.

    معاون توسعه داخلی وزیر بازرگانی با تایید افزایش قیمت روغن و برنج، افزایش قیمت روغن را ناشی از قیمت‌های جهانی و منطقی دانست و افزایش قیمت برنج را تنها مربوط به برنج‌های وارداتی ناشی از حوادثی مانند سیل پاکستان عنوان کرد!!!. او همچنین افزایش قیمت‌ روغن را بی‌ارتباط با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ذکر و تصریح کرد: هرچند ذخایری وجود دارد؛ اما نیازی نیست که برای این موضوع به بازار ورود کنیم!!!.

  2. صفهای طویل برای خرید دلار؛ در ده سال گذشته بی سابقه است!

    بازار ارز داخلی از روز پنجشنبه به طور کامل در حالت تعطیلی قرار دارد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم مبادله ارز در این بازار عامل اصلی تعطیلی چند روزه بازار داخلی ارز بوده است.

    در حالی که بانک کارگشایی اقدام به فروش دلار به قیمت یک هزار و ۸۵ تومان کرده است، اما هیچ‌یک از خریداران دلار اقدام به فروش دلار در بازار ارز نکردند.

    یکی از صرافان در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: بازار ارز داخلی کاملاً مبهم و پرتلاطم است؛ چرا که در حال حاضر خریداران دلار به امید افزایش بیش از پیش قیمت آن، اقدام به فروش ارز و دلار نکردند.

    این صراف ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود رکورد قیمت دلار که روز پنجشنبه به هزار و ۳۰۰ تومان رسید، بار دیگر شکسته شود.

    در حال حاضر خریداران بسیاری در محل بانک‌هایی که اقدام به فروش دلار و ارز کرده‌اند تجمع کرده و صف‌های طویلی را تشکیل دادند.

    به گفته یکی از خریداران دلار، این موضوع در طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

    یکی دیگر از خریداران دلار به خبرنگار ایلنا گفت: اعلام اجرای طرح تحول اقتصادی که امروز نیز سخنگوی اقتصادی دولت بر آن تاکید کرد، باعث شده است تا خریداران بیشتری تمایل به خرید دلار کرده و نسبت به عدم فروش آن برای افزایش قیمت دلار اقدام کنند.

    براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که بازار دلار و حتی طلای ایران طی هفته آینده روزهای پرتلاطمی را پشت سر بگذارد.

  3. یک نماینده حامی دولت، مخالفان هدفمند کردن یارانه‌ها را به مجازات تهدید کرد!

    یک عضو کمیسیون امنیت ملی با تهدید مخالفان هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مربوط به امنیت ملی کشور است و مجلس نیز در آن کوتاه نخواهد آمد و برای اخلالگران مجازات مناسبی در نظر گرفته خواهد شد.

    محمد کرمی‌راد در گفت‌و‌گو با فارس ادعا کرد: جریان فتنه و کسانی که با دولت اصولگرا مخالفند، قصد دارند تا مانع اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها شوند.

    وی با تاکید بر اینکه ضرر و زیان عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مردم می‌رسد، افزود: عده‌ای می‌خواهند تا به هر نحوی ناکار‌آمدی دولت را رقم زنند و با اقداماتی از قبیل سیاه‌نمایی و جوسازی به هدف خود برسند و در این کار عظیم ملی و ضروری کارشکنی کنند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: معاون وزیر رفاه با قاطعیت گفت که این قانون اجرا خواهد شد.

    وی با عنوان اینکه جنگ روانی ایجاد شده توسط جریان فتنه در مقطعی کارساز خواهد بود، تاکید کرد: وقتی مردم شاهد روند صحیح و سالم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شدند به عملکرد دولت که قصد خدمت‌رسانی به مردم را دارد، صحه خواهند گذاشت و سیاه‌نمایی‌ها خنثی خواهد شد.

    نماینده کرمانشاه با اشاره به اینکه اراده جدی دولت مبنی بر اجرای این قانون در هر شرایطی است، گفت: علاوه بر اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به قانون تبدیل شده است دولت نیز اجازه نخواهد داد اخلالگران در اجرای روند اجرای این قانون به اهداف خود برسند.

    وی افزود: دولت، مجلس و دستگاه قضا باید مراقب و حساس باشند؛ این قانون نقطه عطفی برای ورود به طرح تحول اقتصادی است و طرح تحول اقتصادی بیانگر حرکت جامعه به سمت پویایی و تعالی است.

    کرمی‌راد با عنوان اینکه وقتی دستگاه‌های امنیتی مطلع شدند که جریان فتنه قصد اخلال در روند اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را دارد راه‌های مقابله را دنبال خواهند کرد، اظهار داشت: این مسئله مربوط به امنیت ملی کشور است و مجلس نیز در آن کوتاه نخواهد آمد و برای اخلالگران مجازات مناسبی در نظر گرفته خواهد شد.

  4. پشت پرده بازار ارز:
    تزریق ارز به بازار و جمع آوری ریال توسط دولت برای پرداخت یارانه ها


    در حالی که از روز دوشنبه هفته گذشته بازار طلا و ارز تهران که قلب اقتصاد کشور محسوب می‌شود، با شوک شدیدی مواجه شد و قیمت ارز با جهشی بی سایقه بیش از صد تومان در یک روز افزایش یافت، خبرنگار “آینده” جزئیات پشت صحنه این اتفاق نگران کننده را تشریح کرد.

    بنابراین گزارش، اگرچه در ظاهر سعی شد اتفاقات کم اثری چون اعتصاب طلافروشان و رشد قیمت طلا در بازار جهانی عامل این شوک جلوه داده شود، اما شواهد نشان می دهد این عوامل نقش چندانی در جهش قیمتی در بازار ارز تهران نداشته است، چرا که اعتصاب طلافروشان اثری بر بازار ارز ایجاد نمی کند و رشد قیمت طلا نیز بر قیمت ارز اثری منفی دارد، نه افزایش دهنده.

    اما برخی شواهد حاکی از نقش بانک مرکزی در این پروژه دارد؛ به ویژه آنکه بانک مرکزی در دو روز نخست شوک با سکوت کامل شاهد افزایش قیمتها بود و سپس با افزایش قیمت رسمی دلار به ۱۰۶۹ تومان سعی در تثبیت بازر در این قیمت دارد.

    بر اساس شنیده ها، با نزدیک شدن به نیمه دوم مهر و زمان واریز نقدی یارانه به حساب مردم، دولت نیاز به مقادیر هنگفتی ریال دارد که یکی از راههای تامین آن، تزریق ارز به بازار و جمع آوری ریال می‌باشد.

    این میزان تزریق ارز که بالغ بر میلیاردها دلار می باشد، درصورتی که بدون زمینه سازی صورت می گرفت، موجب کاهش ارزش دلار و تامین نشدن ریال مورد نیاز دولت می گردید. اما با تمهیدات صورت گرفته حتی در صورت تزریق چند میلیارد دلار به بازار نیز بر اثر فضای روانی به وجود آمده، نه تنها بازار این ارز را جذب می کند، بلکه بر اثر شرایط ایجاد شده پس از شوک هفته گذشته، قیمت فروش ارز به جای حدود هزار تومان در اوایل هفته گذشته حدود هزار و صد تومان به فروش خواهد رفت و درآمد ریالی دولت از فروش ارز، ده درصد افزایش می یابد.

    از سوی دیگر گفته می شود تمایل مدیران بانک مرکزی به کاهش واردات و در نتیجه کاهش مصرف ارز موجب شده است شرایط ثبت سفارش و تهیه ارز دشوار گردد و بانک مرکزی که با مشکل تبدیل و انتقال درآمدهای ارزی به داخل کشور مواجه است، برخلاف رویه حاکم بر اکثر دستگاههای اجرایی که قصد دارند با تسهیل واردات و کاهش تعرفه، سطح عمومی قیمتها را پایین نگه دارند، قصد دارد برای حمایت از تولیدات داخلی و کاهش واردات در این مسیر مانع ایجاد کند. هرچند این رویه بانک مرکزی ممکن است به افزایش قیمت کالاهای وارداتی و در نتیجه افزایش تورم منجر شود.

    شايان ذكر است ‌که بر اساس قانون بودجه 1389 فروش دلار توسط دولت 985 تومان تعیین شده اما از ابتدای امسال نرخ دلار در شبکه بانکی 1050 تومان بوده و در حال حاضر به 1130 تومان رسیده که 15 درصد بیش از رقم تعیین شده در بودجه است. به این ترتیب برنده اصلی افزایش نرخ ارزهای خارجی دولت بوده و سود خوبی از این تحولات به جیب زده است و ظاهرا افزایش هزینه‌ها و کسری بودجه دولت به قدری زیاد است که دیگر شاهد کاهش قابل ملاحظه نرخ ارزهای خارجی در شبکه بانکی و بازار آزاد کشور نخواهیم شد.

جديدترين ديدگاه خوانندگان