بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نشريات سبز: «كـلـمـــه» شماره ۴۲ ؛ «اعتماد ملـّي» شماره ۲۱ ؛ «قلـم‌سبـز» شماره ۳۳ و ۳۴

آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي:
شماره ۴۲ روزنامه "كـلـمـــه" ؛ شماره ۲۱ روزنامه "اعتماد ملـّي" ؛ شماره ۳۳ و ۳۴ روزنامه "قلـــم سبـــز"

ادامه راه سبز(ارس): آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي مورخه يك شنبه و دوشنبه سوم و چهارم بهمن ماه ۱۳۸۹ جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم است و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند:

روزنــامــه «كــلـــمــــــه» شماره ۴۲
آمارهايي كه گم ميشوند!
روزنامه كلمه - دوشنبه چهارم بهمن - شماره 42

روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره ۳۴
دولت و فساد
جعفر پناهي با نقل قولي از عماد بهاور به قاضي مي گويد: اگر شجاعت داريد، قضاوت آخرت‌تان را به او واگذار كنيد!
سی و چهارمین شماره از روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، روز دوشنبه چهارم بهمن ماه ٨٩، با محوریت «اقتصاد» و عنوان "دولت وفســـاد"، منتشر شد و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، سرمقالۀ امروز قلم سبزِ اقتصادی، با عنوان "دولت و فساد"، خاطرنشان می سزد "شواهد موجود بیش از هر زمان دیگری رخنۀ فساد در عمق وجود دولت را تایید می کند. در واقع در گذشته هیچگاه فساد در دولت، ساختار یافته، رسمیت داده شده و به این میزان علنی نبوده است. خبرهایی نیز دال بر انتشار اسامی مقامات رسمی دولت توسط سایت ویکی لیکس است، که در بانک های سوییس حساب بانکی دارند."

در ادامه ضمن اشاره به گوشه های از فساد و سوء مدیریت و موارد مشابه، آمده است "... در چنین شرایطی، با آزادسازی قیمت ها، دامنه فقر و نابرابری گسترش یافته و گروههای بیشتری از مردم خصوصا طبقه متوسط، به زیر خط فقر سقوط می کنند و ...در مقابل نابسامانی ها نیز، بسیاری از مقامات در پاسخ به سوال درباره اینکه از کجا آورده اند، با فراغ خاطر به حمایت و تایید برخی از مقامات برای هرزه گری اقتصادی و مالی اشاره می کنند و تحت حمایت پولادین ایشان قرار می گیرند..."

اخباری از اقتصاد، اجتماع، سیاست و زندانیان سیاسی، در ستون های دیگر قلم سبز چهارم بهمن ماه مورد مرور و بازخوانی قرار گرفته است .

روزنامه قلم سبز - دوشنبه چهارم بهمن - شماره 34

روزنــامــه «اعتمادملـي» شماره ۲۱
تقدير كروبي از ايستادگي خانواده عرب سرخي
روزنامه اعتمادملي - يكشنبه سوم بهمن - شماره 21

روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره ۳۳
شماره سی و سوم از روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، یکشنبه سوم بهمن ماه ٨٩، با محوریت «زنان» و عنوان "افزایش زاد و ولد به قیمت کاهش کیفیت زندگی زنان"، منتشر و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، در سرمقالۀ امروز با نیم نگاهی به مخالفت های رئیس دولت به برنامه های تنظیم خانواده و کنترل جمعیت، و ادعاهای اخیر او مبنی بر اینکه "افزایش جمعیت باعث بهبود وضعیت مردم می شود"، به سخنان اخیر او در یزد اشاره می کند که مدعی شده بود "وقتی تعداد بچه ها در خانواده ای ۶ باشد، بچه ها نخبه می شوند... نخبگان درجه یک را ببینید، همه در خانواده های ۵ و ۶ و ٩ تایی بزرگ شده اند"، و ادامه داده بود که "شعار دو بچه کافی استف متعلق به نظام لیبرالیست و اومانیستی غربی است که می گوید بچه مزاحم است، برو لذت ببر... و اول انقلاب ٣۵ میلیون جمعیت داشتیم و امروز با ٧۰ میلیون جمعیت، وضع مردم بهتر است..."

این سرمقاله بعد از تحلیلی پیرامون این موارد و رویکرد به تحقیقات مراکز مختلف در خصوص این موضوع، در بخشی دیگر نیز خاطرنشان می کند "افزایش زاد و ولد و جمعیت باعث می شود که زنان بیشتر درگیر مسائل فرزندان خود باشند، و کمتر فرصت پیدا کنند تا در عرصه های اجتماعی حضور داشته باشند... و همین سبب می شود که به تدریج از موقعیت و منزلت شان در خانواده و جامعه کاسته شود... و یقینا یکی از دلالیلی که دولت محمود احمدی نژاد به طور جدی چنین طرحی را در مورد زنان پیگیری می کند، مقابله با زنان و دختران آگاهی است، که بدنه اصلی جنبش را تشکیل می دهند..."

اخباری از زندانیان سیاسی زن، جنبش زنان، و همچنین زندانیان سیاسی، در ستون های دیگر قلم سبز سوم بهمن ماه مورد پوشش و مرور و بازخوانی قرار گرفته است .
روزنامه قلم سبز - يكشنبه سوم بهمن - شماره 33

جهت مشاهده و چاپ فايلهاي pdf ، نيازمند نصب برنامه اكروبات ريدر در كامپيوتر خود مي‌باشيد
دانلود اكروبات ريدر ورژن 10x حجم 35 مگ: Acrobat-Reader-1000Xen.exe
دانلود اكروبات ريدر ورژن 5.5 حجم 8.6 مگ: Acrobat-Reader-505en.exe

0 نظرات :: نشريات سبز: «كـلـمـــه» شماره ۴۲ ؛ «اعتماد ملـّي» شماره ۲۱ ؛ «قلـم‌سبـز» شماره ۳۳ و ۳۴

جديدترين ديدگاه خوانندگان