بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نشريات سبز: «كـلـمـــه» شماره ۴۳ ؛ «اعتماد ملـّي» شماره ۲۳ ؛ «قلـم‌سبـز» شماره ۳۶

آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي:
شماره ۴۳ روزنامه "كـلـمـــه" ؛ شماره ۲۳ روزنامه "اعتماد ملـّي" ؛ شماره ۳۶ روزنامه "قلـــم سبـــز"

ادامه راه سبز(ارس): آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي مورخه شنبه نهم بهمن ماه ۱۳۸۹ جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم است و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند:

روزنــامــه «كــلـــمــــــه» شماره ۴۳
كارگران زنده مي‌ماندند اگر سنديكا داشتند
روزنامه كلمه - شنبه نهم بهمن - شماره 43

روزنــامــه «اعتمادملـي» شماره ۲۳
حمله قلبي مهدي محموديان در زندان
روزنامه اعتمادملي - شنبه نهم بهمن - شماره 23

روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره ۳۶
سخني با وزير اطلاعات دولت كودتا
روزنامه قلم سبز - شنبه نهم بهمن - شماره 36


خلاصه اخبار 24 ساعت گذشته


اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی زندان گوهردشت به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان

در پی انتقال ناگهانی زندانیان سیاسی زندان گوهردشت (رجایی شهر) به یکی از بندهای سخت و بدون امکانات زندان، روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه ٨٩، خانواده های زندانیان سیاسی که برای ملاقات با عزیزانشان به آن زندان مراجعه کردند، متوجه شدند که ملاقاتهای حضوری به کابینی تبدیل شده و تعدادی از آنها در همین رابطه دست به اعتراض زدند و از رفتن به ملاقات کابینی خوداری کردند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، میرزایی، یکی از مسئولین سالن ملاقات نیز، با تهدید و به کار بردن الفاظ زشت، سعی داشت مانع گسترش اعتراضات خانواده ها شود؛ ولی خانواده ها به اعتراضات خود ادامه داده و خواستار توقف محدودیتها علیه عزیزانشان شدند.

گزارش ها از زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) حاکی از آن است که مسئولان این زندان به دنبال انتقال دهها تن از زندانیان سیاسی آن زندان به سالن ۱۲ بند ۴ و ایجاد بند ویژه امنیتی، درصدد فشار مضاعف و همچنین اعمال محدودیت های بیشتر بر این دسته از زندانیان هستند .

مدير کل سياسی وزارت کشور: فعالیت بنیاد باران غیرقانونی است
در ادامه فشارها و اِعمال محدودیت ها علیه اصلاح طلبان، مدير کل سياسی وزارت کشور و دبیر كمیسیون ماده ده احزاب، امروز پنجشنبه هفتم بهمن ماه ٨٩، فعاليت بنياد باران را که توسط محمد خاتمی اداره می‌شود، "غيرقانونی" اعلام کرد.

به گزارش سایت باشگاه خبرنگاران، محمود عباس‌زاده مشکينی، گفت: "بنياد باران از مرحله طرح درخواست و عنوان مجموعه شرايط قانونی برای بررسی و صدور مجوز و غيره و طی کردن يک مسير طبيعی و قانونی مرسوم برخوردار نيست که اين برخلاف شعار قانون‌گرايی است."

وی ادعا کرد "دولت به اصطلاح اصلاحات در واپسين ايام فرصت مديريتی خود پيش از تحويل دولت به منظور پی‌گيری برنامه‌های خود تلاش کرده بود با استفاده از فرصت و با عجله نهادهايی را بسازد."

هزینه ۴۰۰ ميليارد تومانی برای ساخت پايگاه‌های بسيج
یکی ازفرماندهان ارشد بسیج اعلام کرد "امسال ۴۰۰ ميليارد تومان برای ساخت پايگاه‌های بسيج در سطح کشورهزينه شده و طبق برنامه پنجم، سالانه همین مقدار برای بسیج در نظر گرفته شده است."

به گزارش ايرنا، سردار مهدی جمشيدی، مسئول بسيج عشايری در این زمینه خاطرنشان کرد "تا پايان برنامه پنجم توسعه (سال ۱۳۹۵) و بر اساس تصويب مجلس، سالانه ۴۰۰ ميليارد تومان برای هزينه در برنامه‌های عمرانی پايگاه‌های بسيج کشور اختصاص يافته است." این مقام ارشد نظامی و بسیج، همچنین خاطرنشان کرد که اين مبلغ معادل کل اعتبار بسيج در سال ۸۹ می باشد.

روح الامینی: مجدانه پی گیر محاکمه آمران جنایات کهریزک هستیم
با گذشت چند ماه از انتشار گزارش، کیفرخواست و حکم دادگاه حوادث بازداشتگاه کهریزک – که فقط به چند تن از ماموران و عاملان اشاره شده بود- پدر محسن روح الامینی، از جانباختگان بازداشتگاه کهریزک، از تداوم پی گیری این پرونده خبر داد و تاکید کرد "هر چند هنوز محاکمه صورت نگرفته، اما ما مجدانه پی‌گیر محاکمه آمران هستیم."

به گزارش روزنامه خراسان، عبدالحسین روح‌الامینی که پسرش محسن روح‌الامینی به همراه رامین آقازاده قهرمانی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و بواسطۀ شکنجۀ ماموران بازداشتگاه کهریزک جان باختند، به این روزنامه گفته است "پی‌گیری پرونده جنایت بازداشتگاه کهریزک باعث شد افرادی که روزگاری در بالا‌ترین سمت‌های قضایی مسئولیت داشتند تعلیق شوند و همین تعلیق شدن از مقام قضایی قابل تامل است، هر چند هنوز محاکمه صورت نگرفته و ما مجدانه پی‌گیر محاکمه آمران هستیم، ولی در ‌‌نهایت حکم قانون را هرچه باشد می‌پذیریم چون نمی‌خواهیم ذره‌ای فرا‌تر از قانون جلو برویم."

وی به صراحت از محمود احمدی‌نژاد به خاطر انتصاب سعید مرتضوی به عنوان «معاونت رئیس جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» انتقاد کرده و خاطرنشان کرد "واگذاری مسئولیت مهم دولتی به مرتضوی در واقع بی‌احترامی به خون کشته‌شدگان جنایت کهریزک بود."

سیداحمد هاشمی نژاد: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات شرایط دارند
سیداحمد هاشمی نژاد اصولگرایان را به دو دسته با منطقی و عاقل – سنتی افراطی بی منطق تقسیم بندی کرد و گفت:" معتقدم اختلاف نظر و شکاف جدی فی مابین این دو جریان شکل گرفته است و تلاش برای ایجاد وحدت میان آنها بی فایده است."

به گزارش تغییر، سیداحمد هاشمی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن آنکه احمدی نژاد را فردی قانون گریز و مخالف قانون اساسی می خواند، افزود: " ایشان هم به مجلس اهانت کرده اند هم به قوه قضائیه و هم به مجمع تشخیص مصلحت و در واقع به رهبری نظام اهانت کرده اند و هیچ کس هم نیست که بازخواست کند.

وی در ادامه افزود: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات شرایط دارند؛ اقبال عمومی و شرکت مردم در انتخابات آتی قطعا در دستان شخص رهبری انقلاب است.

این روحانی اصلاح طلب توصیه کرد: بهتر آنست که حاکمیت زمینه حضور مردم را فراهم کند. یعنی این فضای التهاب و استرس و ترور شخصیتها و بگیر و ببندها را جمع کنند و فضای کشر را تلطیف کنند تا حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم. همه ی جناح ها و گروه های سیاسی می دانند که حضور وسیع مردم است که باعث تثبیت نظام و مانور نظام در داخل و خارج بخصوص در قبال دشمنان نظام خواهد بود.

احمدی نژاد: دست مخالفان دولت آنقدر خالی است که مسائل را بزرگ می کنند
محمود احمدی نژاد معتقد است "دست مخالفان دولت آنقدر خالی است كه جابجایی یك نفر در دولت را به موضوعی بزرگ تبدیل كرده و یا دولت را متهم به بی‌توجهی به احزاب می‌كنند در حالی كه ضعف ساختار احزاب مانع از پذیرش عمومی آنها شده است. "

رئیس دولت همچنین روزنامه تحت امر دولت (ایران) را، "رسانه‌ای مستقل و آزاد" خواند که به زعم وی در "خط مقدم جبهه عدالت طلبان قرار دارد و باید پیام این جبهه را به بهترین وجه ممكن و متفاوت از الگوهای غربی منتشر كنند."

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد كه صبح پنجشنبه هفتم بهمن ماه در مراسم هفدهمین سالگرد انتشار روزنامه ایران و در جمع كاركنان آن موسسه سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز با عبور از مستكبران در مسیر استقرار عدالت جهانی و حركت جهانی امام زمان قرار گرفته ایم و در حساس‌ترین شرایط جهانی، ماموریتی مهم بر عهده داریم و از تهدیدهای دشمنان واهمه ای وجود ندارد."

انتخابات نهمین دوره مجلس، زمستان سال آینده برگزار می شود
در حالی که از ماهها پیش گروههای اصولگرا فعالیتهای انتخاباتی خود را شروع کرده اند، معاون سیاسی وزیر کشور از زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس در بهمن یا اسفند ماه سال 90 خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'سيد صولت مرتضوي' افزود:رايزني هايي نيز در اين زمينه در حال انجام است و مكاتبات وزارت كشور در خصوص برگزاري انتخابات با شوراي نگهبان از اواخر فروردين تا اويل ارديبهشت سال 90 رقم خواهد خورد.
وي تاكيد كرد:با انجام رايزني ها و مكاتبات با شوراي نگهبان به احتمال فراوان زمان برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در بهمن يا اسفندماه سال 90 خواهد بود.

درخواست اتحادیه اروپا: مقامات ایران اجرای حکم اعدام را متوقف کنند
همزمان با اعدام ده نفر
به گزارش منابع حقوق بشری، فرهاد تارم، اهل روستای لورکان دشت بیل اشنویه در تاریخ چهارشنبه ششم بهمن ماه ٨٩، به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد و همزمان منابعی دیگر گزارش دادند که روز پنجشنبه در زندان قزل‌حصار کرج و زندان ارومیه ۱۰ شهروند دیگر به جرائمی غیر سیاسی اعدام شده اند.

در همین زمینه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا از مقامات جمهوری اسلامی خواست که فوراً اعدام های محکومان به مرگ در این کشور را متوقف کند و در اسرع وقت اجرای مجازات اعدام در ایران را به حال تعلیق درآورد.

شعله ور شدن اعتراضات مردمی در یمن
همزمان با تونس، اردن و مصر
در ادامه خیزش های مردمی در کشورهای عربی که بعد از پیروزی قیام تونس فاز جدیدتری یافته و کشورهای اردن و مصر را فراگرفته، روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه نیز، هزاران تن از مردم یمن، مجددا با حضور در خیابانهای صنعا خواستار بهبود وضعیت اقتصادی، علاج تورم و بیکاری و همچنین اصلاحات سیاسی شدند و بنا به گزارش برخی منابع خبری، همزمان مخالفت خود را با موروثی شدن حکومت اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، از صبح پنجشنبه هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار اصلاحات سیاسی در کشور شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات مخالفت خود را با موروثی شدن حکومت یمن و مادام العمر شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهوری کنونی اعلام کردند.

خبرنگار تلویزیون الجزیره اعلام کرد : تظاهرات مردم یمن از صبح پنجشنبه در چهار منطقه صنعا پایتخت آغاز شد و مردم شعارهایی در مخالفت با موروثی شدن حکومت و ضرورت اصلاحات سیاسی در کشورشان سر می دادند.

مخالفت با مرخصی سعید متین پور،روزنامه نگار زندانی
سعید متین پور نویسنده، روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجان و حقوق بشر نزدیک به دو سال است که بدون استفاده ازحق مرخصی در زندان اوین به سر می برد و همچنان با مرخصی وی مخالفت می شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، این زندانی ۳۵ ساله و متولد شهر زنجان است . وضعیت جسمی این روزنامه نگار نامناسب است و با وجود گواهی پزشکان همچنان مسوولان زندان از دادن مرخصی درمانی به او خودداری می کنند .

متین پور که فارغ‌التحصیل فلسفه از دانشگاه تهران است این روزها دچار کمر درد شدید است. در مدت بازداشتش نیز به عفونت ریه مبتلا شده بود که به علت عدم مداوا در زندان تبدیل به بیماری مزمن و حاد شده است .

تداوم حبس احسان عبده تبریزی در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون یک روز مرخصی
احسان عبده تبریزی ،دانشجوی دکترای تاریخ همچنان در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کلمه، او از زندانیان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته است که بیش از یک سال است در زندان اوین به سر می برد، او چندی پیش در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد .

احسان عبده تبریزی دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه دورهام انگلستان به اتهام ارتباط با بیگانه به دو سال حبس، برای توهین به رهبری به دو سال حبس و به دلیل حضور در تجمع روز عاشورا به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.


آخرين شماره نشريات سبز را همواره مي‌توانيد از منوي سمت راست ارس مشاهده و دريافت نماييد

0 نظرات :: نشريات سبز: «كـلـمـــه» شماره ۴۳ ؛ «اعتماد ملـّي» شماره ۲۳ ؛ «قلـم‌سبـز» شماره ۳۶

جديدترين ديدگاه خوانندگان