بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

حق بر خواهد آمد و باطل رفتنی است

نگاهی به ره‌آورد اعتراض حسينی
"حق بر خواهد آمد و باطل رفتنی است"

. در شصتمین سال هجرت، عهد معاویه با امام حسن شكسته شد و یزید زمام امور را بدست گرفت.در پیمان نامه صلح امام حسن (ع) با معاویه، عهد شده بود تا فرزند ابی سفیان جانشینی برای خود نگمارد و خلافت را به خاندان پیامبر بازگرداند. اما، تاریخ به گونه ای دیگر رقم خورد و نور سیدگان اموی در شهوت قدرت، زمام خلافت و رهبری را از فرزندان پیامبر خدا برگرفتند و در پی اخذ بیعت اجباری، چشم پوشی از خلافت برحق خاندان پیامبر و مشروعیت دادن به عهد شكسته خود بودند.

كار بدستان اموی، امام حسین (ع) را به بارگاه خود فراخواندند و از او طلب بیعت با یزید بوزینه باز، شرابخواره و زنباره را كردند. و این تنها بیعت با یك حاكم نامشروع نبود كه نورسیدگان، مشروعیت دادن به نظام فاسد اموی را نیز از امام حسین (ع) بطور یكجا طلب می كردند. چه باك كه فرزند رسول خدا(ص) در چنین هنگامه ای پرفتنه، حج خویش را ناتمام گذاشت تا راه جهاد برای اصلاح امور امت پیامبر برگیرد و به فسادی كه خلافت و جامعه مسلمین را تهدید می كرد پایان بخشد.

و چنین بود حماسه مردی كه " هرگز ذلت را نپذیرفت" و سرمایه ایمان خود را فدای كنار آمدن و چشم پوشی از استمرار و استقرار نامشروع دولت برآمده از عهد شكسته شده نساخت. خانواده و یاران صادق را به میدان فرا خواند و در كارزار عاشورا نهیب زد كه " اگر دین ندارید لاآقل آزاده باشید.

راه حسین (ع) همواره پیام اصلاح و ایستادگی در برابر عهدشكنی ها،‌ فساد برآمده از فقدان نظارت بر حاكمان و عدم پذیرش حاكمان فاقد مشروعیت و مقبولیت را در اعماق وجدان ایمان مذهبی پیروان پیامبر و امام علی (ع) دمیده است. چنین است كه در هنگامه كنونی كه عهد و میثاق " میزان رای ملت است" شكسته شده است و پاسخی برای دارایی ها و اموال ملت نیست، اصلاح امور سرلوحه و برنامه اساسی عاشقان و پیروان امام علی(ع) وامام حسین(ع) است.

آنانكه ملت را به سكوت و پذیرش آنانیكه ملت را به زمامداری برنگزیده اند، دعوت می كنند بدانند بیعت مردم تنها بر میزان رای خودشان استوار است و هیچ ملتی حاضر نخواهد نشد كه خود را به هیچ انگارد. تاسوعا و عاشورا ما را می خواند كه برخیزیم و در اعتراضی حسین وار مشروعیت و مقبولیت را برجای راستنیش بنشانیم كه حقیقت همیشه زنده است و حق برخواهد آمد و باطل رفتنی است.

0 نظرات :: حق بر خواهد آمد و باطل رفتنی است

جديدترين ديدگاه خوانندگان