بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم جنجال و اتهام‌زنی صدا و سیما را محکوم کرد

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بمناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه:
"مردم صفوف سبز خود را برای مبارزه‌ای قانونی منسجم‌تر کنند"



آمریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند.

در حوزه و دانشگاه ها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام اینان با تزویرشان از درون، محتوای انقلاب و اسلام را نابود می کنند اینها با قیافه حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را به بی دین معرفی می کنند باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم و همچنین کسانی دیگر که به هر چه روحانی و عالم است حمله می کنند و اسلام آنها را اسلام آمریکایی معرفی می کنند»

(صحیفه امام ،ج21، ص87)

مردم بزرگ ایران و دانشجویان و دانشگاهیان محترم،

اینک در آستانه 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم ، روزی که جامعه دینی و علمی ، دانشجو و طلبه ، روحانی اصیل و مستقل و آگاه و دانشگاهی هوشیار و فرزانه ، پیش از هر زمانی نیازمند به همدلی و همکاری است، حرکتی که لزوم پیوند و هماهنگی میان دین و دانش ، اخلاق و قدرت، معنویت و تخصص را می طلبد و لازم است که به جای شعار، حرکت های عینی و عملی در این راستا تحقق یابد و این اهداف در سایه همدلی و تلاش همگانی جامه عمل بپوشد. متأسفانه در این روزها شاهد حوادث تلخ و ناگوار در کشور هستیم که تحمل آن برای هر دردمند متدین و انقلابی دشوار است.

معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیان گذار وحدت حوزه و دانشگاه ، کسی که قدرت را در لباس اخلاق می طلبید، حکومت را با اتکای مردم، اسلام را با جمهوریت آن می خواست. وحدت همه مسلمین و اهتمام به آرای مردم و تکیه بر انتخابات صحیح و آزاد را همواره گوشزد مسؤلین می کرد. و بارها بر حراست از آراء مردم تأکید می ورزید، این گونه شخصیتش تحریف و تخریب و وسیله سوء استفاده و اهداف و اغراض سیاسی عده ای قدرت طلب قرار می گیرد و صدا و سیما جمهوری اسلامی آن را با جنجال و اتهام زنی به شکلی زشت، اشاعه می دهد. که موجب سوء استفاده های رسانه های بیگانه می گردد. مسئله ای که اصل آن ثابت نشده و تردیدهای جدی در آن وجود دارد، و بر فرض که توسط فردی ناآگاه و یا مغرض انجام شده باشد، نباید اشاعه شود. البته این شیوه از استنادهای خلاف واقع، از صدا و سیما تازگی ندارد و در پرونده این تشکیلات که مردمی و ملی بودن خود را از دست داده، فراوان است. در جریان قتل های زنجیره ای برنامه چراغ درست می شود. و خشونت های انجام گرفته در برابر مردم را به خود آنان، نسبت می دهند و دفاع آنان از آراء مردم و نقد رفتار حکومتگران را بهانه براندازی نرم خوانده و بهانه ای برای سرکوب و اعمال خشونت و دستگیری های خارج از قانون رسمی کشور و مشوش جلوه دادن مبارزات اصیل آنان قرار می دهد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ، با پاسداشت از اندیشه های سبز و ضد استکباری و ضد استبدادی امام خمینی(ره) در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه و در آستانه ماه حماسه حسینی(ع)، ضمن محکوم کردن این حرکت و هر رفتاری که توهین به آن شخصیت والامقام باشد، از دانشجویان و مردمی که این چنین در راستای احیای حقوق و ارزشهای اولیه انقلاب اسلامی و اندیشه های اصیل امام عزیز تلاش دارند، تشکر می کند و درخواست دارد که با حفظ و همبستگی و تلاش جدی در پیوند حوزه و دانشگاه، صفوف سبز خود را برای مبارزه ای قانونی در کسب حقوق اساسی و آزادی های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی منسجم تر کرده و مواظب عناصر فرصت¬طلب و نفوذی برای تحریف این حرکت نورانی و حق طلبانه باشند. در خاتمه از خداوند متعال علوّ درجات شهید بزرگوار؛ سمبل وحدت حوزه و دانشگاه آیت الله مفتح را خواستاریم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
22/9/88

0 نظرات :: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم جنجال و اتهام‌زنی صدا و سیما را محکوم کرد

جديدترين ديدگاه خوانندگان