بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

یکی برای آقای دکتر کمی اقتصاد بگوید

یکی برای آقای دکتر کمی اقتصاد بگوید
امیر علوی


مراسم 22 بهمن ... میدان آزادی

به حول..... قوه ی .......الهی.... توانسته ایم .......در 31 سال پس از انقلاب.... به نقل از منابع خود اونها....... هفدهمین ….قدرت…. اقتصادی….. دنیا.....باشیم.....من.....به شما.......قول میدم.....بعد از…. اجرای.......برنامه ..... چهارم توسعه....ایران عزیز...ایران سر بلند...ایران استوار.....تبدیل به… دوازدهمین…. قدرت ....اقتصادی.....جهان خواهد شد.!

تکبیر: الله اکبر... الله اکبر ....الله اکبر... مرگ بر ضد ولایت فقیه ... مرگ بر آمریکا....مرگ بر اسرائیل!

....

حسابداری درآمد ملی: معیارهای کلی برای تعیین ارزش بازاری کالاها، خدمات تولید شده طی یک دوره یک ساله در اقتصاد را مشخص می سازد که عبارتند از:

تولید ناخالص ملی GNP

تولید خالص ملی NNP

درآمد ملی NP

به صورت کاملا مختصر و ساده هر کدام از معیارهای فوق به صورت زیر محاسبه می شود:

GNP=NNP + Depreciation (استهلاک)

NNP=NI+مالیات های غیر مستقیم

NI=سود + بهره + اجاره + دستمزدها

GDP چیست؟

Gross Domestic Production یا تولید ناخالص داخلی، مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی تولید شده طی یک دوره یکساله در داخل کشور است.

تفاوت GDP با GNP در چیست؟

در GDP ملیت نقش ندارد و ملاک سرزمین است در حالیکه در GNP ملیت نقش دارد.

GDP = GNP + خالص درآمد تولید از خارج

آیا می توان از GNP برای مقایسه رفاه اقتصادی بهره جست؟

خیر – 1) به علت اینکه پیامدهای منفی ناشی از آلودگی های محیط زیست که به صورت رقم منفی در محاسبه آن لحاظ نمی شود و حتی هزینه های ناشی از مبارزه با این پدیده های در کاهش GNP موثر است. 2) به این دلیل که فعالیت های غیر بازاری در آن لحاظ نمی شود و اگر در کشوری فعالیت های خانگی (تولید خانگی) بیشتر باشد (نظیر کشور چین) GNP پایین تر خواهد بود.

پس معیار GDP از GNP بهتر است ولی باز برای مقایسه رفاه اقتصادی از GDP با در نظر گرفتن قدرت خرید یکسان (Purchasing Power Parity) که به آن GDP-PPP گفته می شود، استفاده نمی شود، بلکه از سرانه GDP که از حاصل تقسیم GDP بر جمعیت کشور بدست می آید بهره می گیرند.

شاخص های دیگر رفاه اقتصادی در کشور ها کدامست؟

1- شاخص HDI: یا Human Development Index که هر چند وقت یک بار از طریق سازمان ملل متحد برای کشور های مختلف محاسبه می شود که یک اندازه گیری مقایسه ای بر اساس پارامترهایی نظیر : امید به زندگی (Life expectancy) ، سواد (Literacy) ، تحصیلات (Education) و استانداردهای زندگی (Standards of living) است.

2- شاخص آزادی اقتصاد: که میزان کنترل و یا عدم کنترل های دولتی در اقتصاد کشورها را نشان می دهد.

3- و شاخص های دیگری نظیر :شاخص رشد تولیدات صنعتی، شاخص بیکاری، شاخص تورم، شاخص قدرت خرید مردم و ...

آقای دکتر چه می گوید:

به نقل از منابع خود اونها ما هفدهمین قدرت برتر اقتصادی دنیا هستیم.

منابع خوداونها یعنی کدام منابع؟

من همه ی دیروز رو در اینترنت سرچ کردم تا این منابع خودشون رو که آقای دکتر فرمودند پیدا کردم :

International Monetary Fund, database for 2008

World bank, July 1, 2009 PPP GDP 2008

... اما در چه چیز هفدهم دنیا هستیم؟

کشور ما در تولید ناخالص داخلی با فرض قدرت خرید یکسان یعنی همان GDP PPP که در بالا به آن اشاره شد(که در نظر گرفتن درآمدها بدون توجه به وسعت جغرافیایی یا جمعیت داخلی است) در رده هفدهم دنیا قرار دارد جالب است بدانید در این رده بندی کشور هایی نظیر سوئد، سویس و نروژ که همیشه جزو 10 کشور مرفه دنیا هستند، به ترتیب در رتبه های : 32، 38 و 41 قرار دارند. جایگاه کشور استرالیا نیز در رده 18 بعد از ایران است.

(این مطلب مثل این می ماند که بیائیم و درآمد یک خانواده 20 نفری را با درآمد یک خانواده 2 نفری مقایسه کنیم و بگوییم چون درآمد آن خانواده 20 نفری بیشتر است پس ثروتمند تر است در حالیکه ظاهرا آن خانواده 20 نفری با مشکلات اقتصادی فراوانی روبروست.)

از لحاظ معیار اصلی رفاه اقتصادی، یعنی سرانه GDP چه رتبه ای داریم؟

به نقل از همان منابع خودشون رتبه ایران در این شاخص (GDP PPP (Per Capita جایگاه 71 دنیا است.

از لحاظ شاخص HDI ایران چه وضعیتی دارد؟

در این شاخص که به شاخص توسعه یافتگی نیز معروف است ایران در میان 182 کشور جهان در رتبه 88 است.

از لحاظ رشد تولیدات صنعتی چه طور؟

69

از لحاظ آزادی اقتصاد چی؟

رتبه 168 یعنی از آخر دهم بعد از کشورهایی نظیر کره شمالی، زیمباوه، کوبا، برمه ، ونزوئلا و اریترا Eritrea !

آقای دکتر....... یا کمی اقتصاد بخوان.... یا اندک شعوری هم برای ما قائل باش!

منبع:

International Monetary Fund, database for 2008

World bank, July 1, 2009 PPP GDP 2008

خودتان سرچ کنید:

list of countries by GDP PPP

list of countries by GDP PPP (per capita)

3 نظرات :: یکی برای آقای دکتر کمی اقتصاد بگوید

  1. اسب تازی شده مجروح به زیر پالان
    طوق زرین همه در گردن خر می بینم

  2. آخر مردك وقتي ملتي درحال دست و پنچه نرم كردن با فقر هستند چگونه اينگونه با دروغ و لاپيشوني گري سعي در نشان دادن معكوس آنرا داري؟!

    ديگر چشم و گوش و شكم ملت كه به خودش دروغ نمي گويد مردك حرامي دجال!

    به اميد پايان يافتن حكومت دروغ

  3. بابا این بیچاره تو توهمه اذیتش نکنید . همه اینا رو هم تو خواب میبینه اصلا بگو ما قدرت اول دنیا هستیم کنتور که نداره . آمار درستم که تو این مملکت نداریم

جديدترين ديدگاه خوانندگان