بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

دادستان تهران: امیدواریم دستگیر شدگان در آستانه سال جدید‌ آزاد شوند

دادستان تهران: امیدواریم دستگیر شدگان در آستانه سال جدید‌ آزاد شوند

. ادامه راه سبز«ارس»: دادستان عمومی و انقلاب تهران ابراز امیدواری کرد، دستگیر شدگان حوادث اخیر آزاد شده و مردم در آستانه سال جدید بتوانند فرزندانشان را در آغوش بگیرند.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه بعثت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پرونده‌های متهمان بازداشت‌شده حوادث بعد از انتخابات تا پایان سال رسیدگی و تکلیف آنها مشخص خواهد شد؟ گفت: بعد از حوادث عاشورا دستگاه قضایی سیاست سخت گیرانه‌ای را در پیش گرفت و باعث شد کسانی که در تظاهرات این روز بازداشت شدند بدانند که برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

دادستان تهران به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: بعد از ۲۲ بهمن و با توجه به آن حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی تلاش شد که رافت اسلامی شامل حال بازداشت‌شدگان شده و در این راستا کلیه کسانی که تحقیقات مربوط به پرونده‌هایشان تکمیل شده و اتهامات سنگین نداشته باشند آزاد شوند و به ترتیب شاهد این آزادی‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی این برخورد دستگاه قضایی را از موضع ضعف آن دانستند اما باید بگوییم که چنین برخوردی از موضع قدرت صورت گرفته است و به هر حال خود این متهمان نیز ابراز پشیمانی کرده و ما نیز امیدواریم تمام افرادی که روز عاشورا، قبل و بعد از آن و یا حتی در روز ۲۲ بهمن بازداشت شده‌اند آزاد شده و مردم در آستانه سال جدید بتوانند فرزندانشان را در آغوش بگیرند.

دادستان تهران در خصوص تدابیر دستگاه قضایی برای چهارشنبه آخر سال نیز گفت: طبق روال سال‌های گذشته در چهارشنبه آخر سال در کلیه مجتمع‌ها قضات کشیک تا پایان شب در محل کار خود حضور خواهند داشت و از نیروی انتظامی خواسته‌ایم که با عوامل عمده تهیه و فروش مواد محترقه برخورد جدی کند.

جعفری دولت‌آبادی هشدار داد: قطعا کسانی که در این روز اقدام به انفجارهای مهیب کرده و موجب اخلال در نظم جامعه شوند بازداشت و محاکمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم با اقدامات مناسب خود به کاهش آسیب‌ها در این روز کمک کنند، افزود: ما بین شادی و اخلال در نظم تفاوت قائل هستیم، اما با انفجارهای مهیب و بستن راه‌ها و وارد آوردن خسارت به اموال عمومی به طور قاطع برخورد خواهیم کرد و در صورتی که مردم بتوانند با مراقبت از فرزندانشان از وقوع این حوادث پیشگیری کنند مطمئنا حادثه‌ای رخ نخواهد داد.

دادستان تهران همچنین درباره محاکمه عبدالمالک ریگی در تهران گفت: در رسیدگی به کلیه جرائم اصل بر صلاحیت محلی است و عمده جرائم ریگی نیز در سیستان و بلوچستان رخ داده و لذا اصل کلی این است که آنها خودشان صالح در به رسیدگی پرونده این متهم هستند.

وی با بیان اینکه در صورت درخواست احاله از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان، تحت شرایطی ممکن است رسیدگی به اتهامات این متهم در تهران صورت گیرد، اظهار داشت: در عین حال دستوراتی در خصوص اقدامات این متهم در مرجع قضایی سیستان و بلوچستان صادر شده و طبق موازین آنجا مورد رسیدگی قرار دهد.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حکم اعدام برادر عبدالمالک ریگی چه زمانی اجرا خواهد شد؟ گفت: این پرونده در سیستان و بلوچستان بوده و آنجا هم رئیس دادگستری و هم دادستان دارد که بهتر است از خود آنها در این‌باره سوال شود.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده آزمون دستیاری پزشکی گفت: در همان شب برگزاری امتحان گزارشاتی به دادستانی رسید و به عنوان اولین مرجع وارد موضوع شدیم و توانستیم با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات گسترده‌ای انجام داده و ۷ نفر را دستگیر کنیم که در حال حاضر ۴ نفر از آنها در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه این افراد به افشا و خرید و فروش سوالات امتحانی اعتراف کرده‌اند، گفت: امیدواریم با تحقیقاتی که انجام می‌دهیم ریشه این فساد خشکیده شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستگیر شده‌ها نقش بیشتری در این موضوع داشته و نمی‌توان گفت که از مسوولان برگزاری آزمون بوده است، افزود: افراد عمدتا با برقراری ارتباط‌های مختلف سوالات را به دست آورده بودند که امیدواریم با تحقیق از آنها ریشه‌ها را شناسایی و برای همیشه بخشکانیم.

دادستان تهران یکی از عوامل وقوع چنین موضوعی را فقدان سیستم‌های طراحی سوالات عنوان کرد.

0 نظرات :: دادستان تهران: امیدواریم دستگیر شدگان در آستانه سال جدید‌ آزاد شوند

جديدترين ديدگاه خوانندگان