بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

سقوط دو میلیون ایرانی به زیر خط‌ فقر

سقوط دو میلیون ایرانی به زیر خط‌ فقر
. ادامه راه سبز«ارس»: آقای احمدی‌نژاد عنوان داشته‌اند که رتبه هفدهم را داریم اما سوال این است که جایگاه ایران در بخش سلامت کجاست. اگر در جهان هفدهم هستیم، باید در بخش سلامت هم هفدهم باشیم اما در حال حاضر رتبه ایران در دنیا بالای 90 است. یعنی اینکه از سهم درآمد ناخالص داخلی کشور، بخش بسیار جزئی را برای سلامت مردم هزینه می‌کنیم که این وضعیت باعث ماندگاری بیماری در کشور می‌شود.

کلمه: در هفته‌های اخیر با جدی شدن بحث پرداخت نقدی یارانه‌ها و تورم ناشی از آن، کارشناسان حوزه‌های مختلف در مورد سقوط افراد بیشتری به زیر خط فقر هشدار داده‌اند البته پایین بودن سرانه درمان در بودجه فعلی هم مزید بر علت شده تا نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی از بودجه ضعیف بخش سلامت کشور، انتقاد کند و بگوید: «با توجه به شرایط تورمی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، حداقل دو میلیون ایرانی با روند کنونی هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند.»

دکتر مسعود مسلمی‌فرد در تشریح بودجه سال آینده بخش سلامت کشور گفته است: «متاسفانه بودجه ضعیف بخش سلامت با شعارهای دولت همخوانی ندارد و نمی‌توان با این اعتبارات، امراض و بیماری‌ها را از بین برد.»

مسلمی‌فرد که با مهر گفت‌و‌گو کرده است، تاکید می‌کند: «هر سال این مباحث از سوی کارشناسان حوزه سلامت مطرح و بازگو می‌شود اما متاسفانه دولتمردان و تصمیم‌گیران، موضوع سلامت را جدی نمی‌گیرند.»

پیش از این نیز دکتر علی‌اکبر کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم با اسفبار خواندن وضعیت نظام سلامت کشور و نارضایتی مردم از ادامه شرایط موجود، گفته بود که با این وضعیت که حاصل بی‌برنامگی در این بخش است به جایی نمی‌رسیم.

اما نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی معتقد است: «با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و بالا رفتن هزینه‌های جاری به‌طور قطع باعث خواهد شد که مردم در بخش سلامت کمتر هزینه کنند.»

بودجه بخش سلامت در سال آینده حدود نیم تا یک درصد افزایش دارد اما مسلمی‌فرد می‌گوید: «متاسفانه این افزایش با توجه به تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از کسری هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت که مربوط به امسال است، محاسبه کرده‌اند که غلط است.»

بسیاری از کارشناسان معتقدند که با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نظام سلامت کشور دچار آسیب خواهد شد و باید منتظر تشدید آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم. مسلمی‌فرد به وضعیت بد بیمارستان‌های دولتی در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: «سطح کیفی خدمات در مراکز درمانی پایین آمده است اما کسی پیگیر این مشکل نیست.»

پیش از این نیز، دکتر حسن حسنی بافرانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با عنوان این مطلب که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها همه حوزه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و بخش سلامت نیز مستثنا از این قاعده نیست، گفته است: «قطعا آثار منفی این برنامه به مراتب شدیدتر از نکات مثبت آن در بخش درمان کشور خواهد بود و دهک‌های پایین جامعه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.»

مسلمی فرد، نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در مورد جایگاه ایران در دنیا گفته است: «آقای احمدی‌نژاد عنوان داشته‌اند که رتبه هفدهم را داریم اما سوال این است که جایگاه ایران در بخش سلامت کجاست. اگر در جهان هفدهم هستیم، باید در بخش سلامت هم هفدهم باشیم اما در حال حاضر رتبه ایران در دنیا بالای ۹۰ است. یعنی اینکه از سهم درآمد ناخالص داخلی کشور، بخش بسیار جزئی را برای سلامت مردم هزینه می‌کنیم که این وضعیت باعث ماندگاری بیماری در کشور می‌شود.»

در حال حاضر ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود که این موضوع مغایر با قانون برنامه چهارم توسه کشور است چراکه مطابق برنامه چهارم توسعه باید ۷۰درصد از هزینه‌های درمانی را بیمه‌ها و دولت بپردازند، در حالی که آمارها خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی با اینکه در گذشته سالانه ۱٫۵ میلیون نفر در کشور با هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر سقوط می‌کردند، گفت: «قطعا این آمار با توجه به شرایط تورمی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، حداقل به دو میلیون نفر افزایش خواهد یافت.»

چنانکه نماینده سابق کارفرمایان در سازمان جهانی کار به تازگی اعلام کرده است که حذف یارانه‌ها، خط فقر را به بیش از یک میلیون تومان و نرخ تورم را نیز به ۴۰ درصد افزایش خواهد داد.

5 نظرات :: سقوط دو میلیون ایرانی به زیر خط‌ فقر

  1. سلام ممنون میشم شما هم منو بااسم موج سبز لینک کنی
    http://mojesabzz4.blogspot.com/

  2. لطفا انسانیت به خرج دهید دست از سر مردم برداریدخبرتون با واقعیت فاصله دراز دارد حال اینکه خودمان شاهدوضعیت 8ساله دولت اصلاحات بودیم!لااقل شما که با شعار ضد دروغ جلو امدید دست از دروغگویی بردارید!!!!

  3. جواب به مژده عزيز،

    در پاسخ به بخش اول سخن شما بايد عرض شود كه:

    "فبشر عبادالذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه"

    پس مژده بده بندگان مرا آن كساني كه به همه سخنان گوش فرا مي‌دهند و از نيكوترين و زيباترين پيروي مي كنند

    اما در پاسخ به بخش دوم سخن شما در مورد 8 سال دولت اصلاحات كه از آن ناليده ايد، بهتر نيست بجاي شعار دادن به مواردي كه ذهن شما را در مورد اصلاحات منفي نموه دهبپرداختيد تا ديگران هم فيض برده و شامل عبادالذين يستمعون القول گردند!

    و در آخر اينكه شما ميتوانيد با درج حقيقت "بجاي شعار" براي ديگران موارد دروغ را شفاف سازي نماييد البته اگر موردي در انكار حقايق وجود وجود داشته باشد!

    جاء الحق و زهق الباطل

    "الملک يبقی مع الکفر و لا يبقی مع الظلم"
    حكومت ممكـن است با كفر هـم پايدار بماند ولـي با ظلـم, پايدار نمـي ماند

  4. آقا يا خانم mozhdeh

    حقيقتي را كه ملت با گوشت و پوست و خون خود در حال لمس آن هستند را شما چگونه دروغ ميتوانيد بناميد؟!!!!

    مطمئن باشيد مردم با شعارهاي امثال شما و رييس كذابتان شكمشان سير نميشود و به قول معروف با حلوا حلوا گفتن دهان شيرين نمي گردد.

    واقعيت آن چيزي است كه 90% مردم در حال لمس آن هستند ولاغير!

  5. ای فتنه گرها !!! سیاه نمایی نکنید! کورید؟ عزت ایران مقتدر اسلامی را نمی بینید؟

    دستاوردهای دولت مهرورز را با هم مرور می کنیم:

    * رتبه ی سوم خطرناک ترین کشور برای وبلاگ نویسان

    * خودکشی زنان : رتبه سوم جهان

    * رتبهٔ دوم در زمينه اعدام در جهان

    * رتبه اول در آمار مهاجرت نخبگان

    * آزادي مطبوعات : ايران رتبه ۱۷۲ از ۱۷۵كشور

    * زندانی کردن روزنامه نگاران :در جهان رتبه ۱۶۸

    * در زمینه فساد دولتی رتبه 88

    * از نظر شاخص توسعه انساني گذرنامه جمهوری اسلامی در آخر جدول جهانی اعتبار

    * رتبه ۱۲۳ جهان در تامین سلامت مردم

    * از نظر نرخ تورم در میان 225 کشور، 219 بوده است. بالاتر از آنگولا

    * در «انتهای جدول» جاذبه های تجاری

    * سهم زنان در مدیریت: رتبه جهانی 101 میان 120 کشور

    * رتبه 144 فضای کسب و کار جهان

    * رتبه جهانی در سرعت اینترنت: از 186رتبه 172

    و ...ا

    همانطور كه ملاحظه ميكنيم عددهاي ما خيلي بزرگه! پي ايران از همه بزرگتره حتي خيلي بيشتر از رتبه هفدهم طرف!

جديدترين ديدگاه خوانندگان