بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

مجمع روحانیون مبارز حمله وحشیانه به منزل آقای کروبی را محکوم کرد

بيانيه مجمع روحانیون مبارز در محكوميت حمله وحشیانه به منزل کروبی:
ابزار و ادوات مهاجمان فقط در اختیار نیروهای رسمی است
. ادامه راه سبز(ارس): مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت حمله به بیت حجت الاسلام مهدی کروبی تاکید کرد: بی‌تفاوتی نیروهایی که مسؤول امنیت و نظم جامعه‌اند در برابر رویدادهایی اینچنین می‌تواند آثار وحشتناکی را به بار آورد که بیشترین لطمه آن به اصل نظام و ارزش‌ها و موازین پایه‌ای آن است

در اين بيانيه آمده است: در آستانه روز جهانی قدس که مؤمنان نفرت خویش را از جنایات اسرائیل ابراز می‌کنند، بار دیگر در جمهوری اسلامی که میراث ارجمند حضرت امام و نوید دهنده استقرار نظامی مبتنی بر عدل و انصاف است شاهد رفتار جنایت آمیزی بودیم که عده‌ای تخریب‌گر و هتاک و مجهز به ادوات و ابزاری که فقط در اختیار نیروهای رسمی است از خود نشان دادند.

به گزارش پايگاه رسمي اطلاع رساني مجمع روحانيون مبارز متن بيانيه بدين شرح است:

بسمه تعالی

در شب مبارک قدر که بهار دعا و استغفار به درگاه حضرت حق است و نیز در آستانه روز جهانی قدس که مؤمنان نفرت خویش را از جنایات اسرائیل ابراز می کنند، بار دیگر در جمهوری اسلامی که میراث ارجمند حضرت امام و نوید دهنده استقرار نظامی مبتنی بر عدل و انصاف است شاهد رفتار جنایت آمیزی بودیم که عده ای تخریب گر و هتاک و مجهز به ادوات و ابزاری که فقط در اختیار نیروهای رسمی است از خود نشان دادند. امری که تاکنون بارها اتفاق افتاده است و باعث وهن نظام و تخریب شخصیت ها و اهانت به خدمتگزاران صدیق انقلاب و روحانیت معظم و حاکمیت جریانی منحرف است که با امنیت کامل و بدون پای بندی به معیارهای قانونی و شرعی به اقدامات ویرانگر خود ادامه می دهد و متأسفانه به اعتراض دردمندانه یاران واقعی امام و دوستداران حق و عدل هم در این زمینه تاکنون وقعی نهاده نشده است.

حمله وحشیانه به بیت یار دیرین انقلاب و شخصیت رنج کشیده ای که عمر خود را در دفاع از آرمانهای امام و انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است یعنی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی و تخریب منزل و تیراندازی به سوی آن و سردادن شعارهای وقیحانه، حادثه ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. بی تفاوتی نیروهایی که مسؤول امنیت و نظم جامعه اند در برابر رویدادهایی اینچنین می تواند آثار وحشتناکی را به بار آورد که بیشترین لطمه آن به اصل نظام و ارزش ها و موازین پایه ای آن است.

مجمع روحانیون مبارز ضمن محکوم کردن این جنایت و اظهار همدردی با یاران امام به خصوص جناب آقای کروبی از مسؤولان ذی ربط می خواهد که بدون هر گونه تعلل و تأخیر در شناسایی عوامل این جنایت و برخورد با آنان اقدام کنند و نگذارند که بیش از این به امنیت جامعه و حیثیت اسلام و نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد آید.

مجمع روحانیون مبارز
1389/6/12

4 نظرات :: مجمع روحانیون مبارز حمله وحشیانه به منزل آقای کروبی را محکوم کرد

  1. بيانيه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه در محكوميت حمله به بيت نهدي كروبي

    امنیت از حقوق اولیه شهروندان است . نخستین وظیفه هر حکومت ایجاد امنیت برای همگان می باشد.

    به تعبیرامیرالمؤمنین (ع) حکومت چه حق باشد یا باطل ، شهروندان چه مومن بوده یا کافر. وظیفه حکومت ایجاد امنیت برای همگان است و اولین فایده هر حکومت ایجاد امنیت برای شهروندان خود است.( نهج البلاغه خطبه ۴۰) و لذا آن حضرت آنگاه که امنیت یک غیر مسلمان که در حیطه حکومت آن حضرت و در پناه اسلام زندگی می کند به خطر افتاد و خلخال از پای یک زن ذمی ربوده شد، فرمود: اگر از این پس مسلمانی از غم چنین حادثه ای بمیرد، چه جای ملامت است که در دیده من شایسته تکریم است. (نهج البلاغه، خطبه ۲۸)

    متأسفانه مدتی است که شاهد نقض امنیت افراد جامعه از سوی عده ای شناخته شده و سازمان یافته با عنوان لباس شخصی هستیم که با حمله به اشخاص، اجتماعات آرام و بالاتر از همه حمله به بیوت مراجع عظام، امنیت را از جامعه سلب نموده اند و اخیراً هم در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و لیالی قدر، بصورت مکرر و سازمان یافته و در امنیت کامل به بیت جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی هجوم بردند. شخصی که سالها قبل از انقلاب و پس از آن در خدمت انقلاب، امام و نظام بوده است و مورد توجه و احترام خاص امام راحل(قدس سره) بود. هتاکان با شعار، تخریب و ایذا، امنیت ایشان، خانواده و همسایگان را از بین بردند در حالی که نیروهای امنیتی نظاره گر عمل آنان بودند.

    علاوه بر این حادثه دردآور در شبهای قدر ماه مبارک رمضان، به حسینیه حضرت آیت الله دستغیب درشیراز هم مورد حمله و هتک قرار گرفته و از سوی شورای تأمین استان برای بستن حسینیه ایشان اقدام کردند.

    مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.

    و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
    مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

  2. نوه حضرت امام خمینی (ره) به دیدار مهدی کروبی رفت.

    سید یاسر خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب، پس از شکسته شدن حصر منزل مهدی کروبی، با شیخ اصلاحات دیدار کرد.

    به گزارش سحام‌نیوز، سید یاسر خمینی در این دیدار پس از بازدید از خسارت ها و ویرانی ها، ابراز نگرانی شدید خود را از این رفتارها اعلام کرد. نوه امام خمینی که با هدف دلجویی از مهدی کروبی به دیدار وی رفته بود این رفتارهای غیر انسانی را به شدت محکوم کرد.

  3. در تماس سيد محمد خاتمي با مهدي كروبي: ین رفتارها مایه وهن نظام است

    بگزارش پايگاه رسمي اطلاع رساني سيد محمد خاتمي، در پی تعرض صورت گرفته به منزل حجت الاسلام و المسملین مهدی کروبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در تماسی تلفنی این اقدام را محکوم کرد.
    رئیس‌جمهور سابق کشورمان در این تماس ضمن اظهار تاسف شدید از تعرض به این یار انقلاب و خدمتگزار مردم و محکوم کردن تخریب‌ها و هتاکی‌های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذی ربط در رسیدگی و پیگیری این حادثه زشت و تلخ برخورد و با مسببان و عاملان آن به وظیفه خود عمل کنند.

    خاتمی در این تماس تاکید کرد: با کمال تاسف عدم برخورد جدی با چنین پدیده‌ای باعث جری‌تر شدن قانون شکنان و هیاهوگران شده است.

    وی خاطر نشان کرد: این رفتارها بیش از هر چیز باعث وهن نظام و لطمه دیدن انقلاب است.

  4. عبدالله نوری: انقلاب را این رفتارهای حاکمیت نابود می‌کند، نه توطئه‌های بیگانگان

    در پی هتک حرمت خانواده و حریم خصوصی مهدی کروبی توسط عده‌ای از بسیجیان و لباس ‌شخصی‌ها، عبدالله نوری در گفت‌وگو با وی، اقدام لباس شخصی‌ها را محکوم کرد.

    به گزارش جرس در این گفتگو عبدالله نوری با محکوم کردن هتاکی و اهانت نسبت به مهدی کروبی و خانواده وی گفت: این نوع جنایت ها و دست زدن به اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی، دلیل نبود عقلانیت و ذبح فضائل اخلاقی توسط اربابان قدرت و ثروت برای بقا در مسند به هر قیمت است.

    عبدالله نوری در ادامه بیان کرد: حاکمیت هیچ علاقه ایی به پاسخگویی نسبت به اعمال و رفتار خود ندارد و هر سوال کننده و منتقدی را به هر شکل سرکوب می‌کند و یا با برچسب های نخ نمائی چون برانداز، جاسوس و یا عامل آمریکا و اسرائیل متهم می‌کند در حالی که رفتار و اعمال حاکمیت برای نابودی انقلاب و نظام و تهی کردن آن از فضائل اخلاقی و معنویات بسیار موثرتر از نقشه ها و توطئه های بیگانگان است.

    وزیر کشور دوران اصلاحات در ادامه افزود: امروز پس ازچندین سال درآمد افسانه ایی نفت کشور در حوزه های مختلف با بحران‌های جدی روبروست، چتر فقر و محرومیت بسیار گسترده تر شده، بیکاری و کم رنگ شدن فضائل اخلاقی در میان جامعه خصوصا جوانان دغدغه امروز اکثر خانواده‌ها ست، رشد توسعه و سازندگی در صنایع و کشاورزی بسیار کند شده، به دروغ اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی رو به رشد و خوب بیان می‌شود؛ در حالی که مردم با آگاهی و درایت خود و نگاه به زندگی خود و فرزندان و اطرافیان‌شان خلاف آن را احساس می‌کنند.

    وی ادامه داد: حاکمیت با توجه به بحران مدیریت در حوزه های مختلف چاره ایی جز ایجاد بحران‌های خودساخته جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات زیربنائی سیاسی، اقتصادی و بین المللی ندارد.

    نوری تصریح کرد: چگونه حاکمیت مدعی است اکثریت جامعه پشتیبان اوست ولی نه تنها بر اساس قانون اساسی به معترضان و منتقدان اجازه هیچ نوع تجمع و اعتراضی را نمی‌دهد حتی نسبت به آنها دست به اعمال مذبوحانه و غیر انسانی می‌زند، یک روز درخیابان ها و نسبت به مردم و جوانان که تنها جرمشان سئوال از رای شان است جنایت و حرمت شکنی صورت می‌دهند، یک روز برای نشان دادن اقتدار نظام زندان ها از زنان و مردان این آب و خاک پر می شود وبرای پروژه اعتراف گیری از هیچ خلافی و اهانت و حرمت شکنی کوتاهی نمی کنند، روزی بر بیوت مراجع و علمای آزادی خواه و منتقد می تازند و اهانت روا می دارند، روزی برای اساتید ودانشگاهیان فرهیخته و منتقد فضای گفتگو وانتقاد را تنگ می‌کنند، روزی درحضورتمام ارکان حکومت ودر روز بزرگداشت امام بریادگارامام آن می‌کنند که خود لایق آنند و امروز نیز حقوق بگیران و دست نشاندگان جنایتکار همزمان با شب‌های قدر و روزهای عزای امیرالمومنین و نیز روز قدس یک بار دیگر پرده حیا را می‌درند و نسبت به شما و بیت محترم شما دست به هتک حرمت و پرده دری و اعمال غیراخلاقی می‌زنند و روی خوارج و جلادان اسرائیل را سفید می‌کنند، جرم شما، موسوی، خاتمی، منتظری، دستغیب، صانعی، خیل عظیم آسیب دیدگان بی نام و نشان و تمام آزادیخواهان، عبور از خط قرمز حکومت یعنی دفاع از کرامت و آزادی انسان و انتقاد از استبداد و خودکامگی است.

    در ادامه عبدالله نوری برحمایت قاطع خود از مهدی کروبی تاکید کرد و آمادگی خود را نسبت به همراهی با وی اعلام داشت.

    در این گفتگو مهدی کروبی با تاکید بر مواضع خود گفت: نسبت به راه و هدف خود ایمان دارم و از مسیر دفاع ازحقوق مردم و منافع ملی ایران به هیچ وجه کوتاه نخواهم آمد.

    شیخ اصلاحات تاکید کرد: با بروز اعمال غیر انسانی جنبش پویا و با درایت مردم ایران جهت احقاق حقوق خود مصمم ترمی‌شود و از ارعاب و سرکوب مستبدان نمی هراسد.

جديدترين ديدگاه خوانندگان