بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

روز قدس در شیراز: بیش از صد زخمی، نتیجه حمله بسيجيان به مسجد قبا

تهاجم بسيجيان در روز قدس به مسجد قباي شيراز:
بیش از صد زخمی، نتیجه حمله بسيجي ها به مسجد قبا

. ادامه راه سبز(ارس): گزارش‌های رسیده از شیراز حکایت از آن دارد که در حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی به مسجد قبا در شیراز، دست کم صد نفر زخمی شده اند.

امامت این مسجد را آیت الله علی محمد دستغیب از اعضای مجلس خبرگان بر عهده دارد که از روحانیون مخالف دولت و منتقد رهبر جمهوری اسلامی است.

گزارش سایت «حدیث سرو» نزدیک به آیت الله دستغیب حاکی است که حمله کنندگان به مسجد قبا بعد از مراسم روز قدس به محل این مسجد آمدند و به ضرب و شتم نمازگزاران حاضر پرداختند.

تصاویر منتشر شده از این درگیری نشان می دهد ضرب و جرح حاضران در مسجد چنان شدید بوده که باعث شکستگی سر و دست و خونریزی شدید آنها شده است.

این درگیری در شرایطی صورت گرفته است که به دستور شورای تامین استان فارس، که وظیفه تصمیم گیری در حوزه های امنیتی را بر عهده دارد از بامداد روز جمعه اطراف این مسجد حصارکشی شده بود و دسترسی به آن ممکن نبود.

از سوی دیگر سایت‌های نزدیک به دولت ایران در گزارش های خود ادعا کرده اند این هواداران آیت الله دستغیب بوده‌اند که به جمعیت معترض جمع شده در مقابل مسجد قبا حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

تجمع‌کنندگان مقابل مسجد قبا به سخنان آیت الله دستغیب در مراسم شب بیست و سوم رمضان معترض بودند که در آن بار دیگر از رهبر جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج انتقاد کرده بود.

آیت الله علی محمد دستغیب، در این سخنرانی، از بسته شدن مسجد قبا انتقاد کرد و گفت که «ما هر جا که باشیم خدا را می پرستیم، گذاشتند در این مسجد نماز بخوانیم، می خوانیم، نگذاشتند، هر جا شد نماز خودمان را می‌خوانیم.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت که ما بنا داریم به همین وضعی که هست باشیم، [اگر] گذاشتند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم، [اگر] نگذاشتند و دهانمان را بستند و دست و پایمان را بستند دیگر پیش خدای تعالی تکلیفی نداریم.

این عضو مجلس خبرگان که پیش از این به صراحت از مخالفان حکومت حمایت کرده و از آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده است در سخنرانی خود گفته که در ایران کارهای خلاف شرع انجام می‌شود و حرف ما این است که کار خلاف قران و سنت و انسانیت صورت نگیرد.

او با اشاره به حمایت بسیج و سپاه از حکومت، گفت که سپاه و بسیج تنها بخش کوچکی از مردم هستند و به حصر درآوردن مسجد قبا را «برگه سیاهی» برای حکومت ایران دانست.

این نخستین بار نیست که مسجد قبا مورد حمله هواداران دولت آقای احمدی نژاد قرار می گیرد. پیش از این و در دی ماه گذشته نیز یک بار دیگر این مسجد مورد حمله نیروهای نزدیک به حکومت قرار گرفت و نهایتا به طور موقت پلمپ شد

آیت الله مخالف

آیت الله علی محمد دستغیب، عضو مجلس خبرگان، از معدود آیت الله‌هایی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به طور آشکار از برخورد حکومت با مخالفان انتقاد کرد و از دیگر مراجع تقلید و عالمان دینی خواست در برابر خشونت با مردم ساکت ننشینند.

این عضو مجلس خبرگان در کنار آیت الله صانعی همچنان به ابراز مخالفت با سیاست‌های حکومت پرداخته است و مسجد قبا را در شیراز به یکی از معدود کانون های مخالفان دولت زنده نگه داشته است. مسجدی که همچون بیت آیت الله صانعی از تعرض هواداران حکومت در امان نمانده است.

او از منتقدان ولایت فقیه و شیوه رهبری آیت الله خامنه ای است و پیش از این در انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی گفته است که نمی شود یک نفر هفتاد میلیون نفر را اداره کند و ولی فقیه هم باید در چارچوب قانون اساسی قرار بگیرد.

مردمك

2 نظرات :: روز قدس در شیراز: بیش از صد زخمی، نتیجه حمله بسيجيان به مسجد قبا

  1. خدایا! من هم مسلمانم ولی در اسلام من دروغ و ظلم نيست. من هم نماز می‌خوانم ولی نماز نمی‌خوانم که به آخر نماز برسم که با بلندترين صدا برای رهبرم دعای خير کنم تا شعله نفاق آن درون را بسوزاند. روزه می‌گيرم ولی نه روزه‌ای که دهان را ببندم ولی زبان ريا را باز کنم. چهره‌ام را به خواسته تو آراسته می‌کنم ولی نه آن آراستگی که موجب وحشت ديگران شود. در سجده‌هايم سرم را چنان به مهر نمی‌کوبم که پيشانيم خالکوبی شود تا مرا به خاطرش پست و مقامی بدهند. امر به معروف و نهی از منکر را بهانه‌ای برای عمل به منکر خود نميکنم.

    خدايا از اين طرف ها رد شدی نگاهی به قوم مظلوم خود بينداز. از تو گله کردم ولی روی بر نگرداندم و هنوز می گويم: الهی آمين!

  2. وجه تشابه حاکمیت ، با دزدی که ، اره به ماتحتش فرو کردند !

    آورده اند که در روستایی سالیان سال هیچ جرم و جنایتی رخ نداده و تمامی مردمان آن آبادی در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی میکردند . تا اینکه یکی از این روزها خروسی در ده گم میشود . خبر گوش به گوش بین آبادی های مجاور میچرخد تا اینکه دزد خروس را همراه با خروس در یکی از روستاهای اطراف دستگیر میکنند و به پیش کدخدا میبرند . کدخدا سوال میکند که چرا دزدی کردی ؟ دزد جواب میدهد : به پیر به پیغمبر ، به حضرت عباس من دزدی نکرده ام . کدخدا میگوید : پدر سوخته ی ملعون این خروس را که با چشمانم میبینم را باور کنم ؟ یا قسم حضرت عباس تو را ؟ الغرض دستور میدهد که او را به درختی ببندند تیغ اره ای به ماتحت اش فرو کنند و نگهبانی را هم بگمارند که هر یک ساعت مقداری تیغ اره را در ماتحت دزد فرو کنند و یک ساعت بعد به همان مقدار بیرون بکشند . اهالی ده قرض از این حکم را جویا میشوند ، کدخدا جواب میدهد که : دخول تیغ اره جرم دزدی اوست و بیرون کشیدنش جرم قسم دروغش . وصف الحال امروز حاکمیت هم مصداق همان دزدی است که هم خروس را دزدیده و هم قسم دروغ میخورد ، پس جرمش اینست که اره به ماتحتش فرو کنند . اگر خیابان ها را خالی کند و مجوز راهپیمایی بدهد خود را در برابر میلیون ها تلویزیون و رسانه خار و خفیف خواهد دید ، و اگر مجوز ندهد مجبور از ترس مردم و جنبش سبز مشتی عمله ی روز مزد استخدام کند تا به جای مردم معرفی نماید و خیابانها را پر کند از مشتی سپاهی ، بسیجی و چماقدار که مبادا با حرکتی از جانب مردم روبرو شود . جنبش سبز با تظاهرات میلیونی سال گذشته ثابت کرد که در اکثریت است و امروز همین قدر که شما را در خیابانها نگاه دارد برایش پیروزی محسوب میشود . وجود نظامیان در گوشه و کنار خیابانها و ایجاد شدن جو حکومت نظامی در شهرها نشان از حقانیت جنبش است . چه در خیابان باشد و چه نباشد . و اما آن دسته از کیک و ساندیس خوران یا به نوعى مدعی یان حمایت از حاکمیت آیا تا به حال از خود نپرسیده اند که اگر به واقع آن چیزی که بیش از ۱ سال است که در بوق و کرنا کرده اند و از بام تا شام در تمامی رسانه های دولتی تبلیغ میکنند حقیقت داشته باشد ، و به قول خودشان فتنه سرکوب شده و همه چیز در امن و امان است پس این حملات سفیهانه به منازل مراجع قم و شیراز نشانه چیست ؟ فرستادن شعبان بی مخها به خانه کروبی نشانه چیست ؟ قشون کشی خیابانی و حکومت نظامی ، حمله به مسجد قبا ، زدن ، سوختن ، و کشتن نشانه چیست ؟ بگذارید من برایتان بگویم . این نشانه درد است . آری این همان تیغ اره ی تجویزی ی کدخدا است که چه داخل شود و چه خارج با درد و خونریزی همراه است . این درد گوارای جانتان باد !!!

جديدترين ديدگاه خوانندگان