بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

کهریزک؛ جدال درونی مثلث معروف لاری‌جانی‌ها

کهریزک؛ جدال درونی مثلث معروف لاری‌جانی‌ها

. ادامه راه سبز «ارس»: اگر قرار بوده که از ماجرای بازداشتگاه کهریزک عبرتی گرفته شود باید آن را در رفتار و گفتار مسولان دید نه اینکه برخی با گذشت چند ماه از این ماجرا و در حالی که هنوز مراسم اولین سالگرد کشته شدگان این بازداشتگاه برگزار نشده و مهر باطل شدن شناسنامه آنان خشک نشده و لباس سیاه بر تن خانواده های محسن روح الامینی و امیرجوادی فر و محمد کامرانی است این حق را برای خود قائل شوند که این ماجرا را مشمول مرور زمان بدانند و از کنار آن بگریزند و بگذرند و این انتظار را هم داشته باشند که افکار عمومی آنان را همراهی کند و تازه اگر کسی اعتراضی هم کرد او را به بزرگ نمایی برای رسیدن به هدفی دیگر متهم کنند.

«مجلس در ماجرای کهریزک گول خورد چرا که برخی سعی کردند با بزرگ کردن مسئله کهریزک، مسئله اصلی یعنی اقداماتی که بعد از انتخابات صورت گرفت پوشانده شود»؛ اشتباه نکنید این را نه روح الله حسینیان تازه بازگشته به مجلس که در زمان قرائت گزاش کمیته ویژه به دلیل استعفای ناشی از افسردگی در محل کارش حضور نداشت گفته و نه نامه جدیدی است از طرف سعید مرتضوی دادستان سابق تهران دراعتراض به نفس تشکیل کمیته ای که او را متهم شماره یک جنایت کهریزک خوانده است برای تبرئه خود؛ بلکه این جمله را برادر بزرگتر لاریجانی ها بیان کرده است.

محمد جواد لاریجانی در حالی نهادی که باید در راس امور باشد را «گول» خورده دانسته که دستور تشکیل کمیته ارائه دهنده گزارش درمورد وضعیت بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات و خصوصا بازداشتگاه کهریزک را علی لاریجانی برادر کوچکتر اوبه عنوان رییس مجلس شورای صادر کرده است. دستوری که لاریجانی کوچکتر بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی صادر کرده بود.

جالب آن که محمد جواد لاریجانی که تازه از جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که یکی از دستور جلسه هایش را به وقایع پس ازانتخابات ایران اختصاص داده بود بازگشته ، انتقادش به «بزرگ نمایی» در ماجرای جنایات کهریزک را در جلسه جامعه اسلامی مهندسان که دبیرکلی آن را نایب رییس مجلس ؛یعنی محمد رضا باهنر بر عهد دارد بیان کرده است.

انتقاد محمد جواد لاریجانی که بر مسند ریاست رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ؛یعنی قوه ای که مسوولیت آن را برادر دیگر او یعنی صادق لاریجانی بر عهده دارد نشسته است به گزارش کمیته ویژه مجلس در حالی است که دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و بررسی وضعیت آن را مقام رهبری صادر کرده بود.

البته محمد جواد لاریجانی توضیح نداده است که اگر ماجرایی مانند کهریزک که در آن دست کم سه جوان ایرانی و بر اساس اظهارات روح الامینی – پدر یکی از کشته شدگان این بازداشتگاه – چهار نفر به طرز تاسف باری کشته شده اند و دادسرای نظامی ۱۲ نفر را در این رابطه بازداشت و سه نفر را به قتل عمد متهم کرده مهم نیست و نیاز به بزرگ نمایی و پیگيری مداوم و مستمر توسط مردم ، رسانه ها و جریان ها و فعالان سیاسی واجتماعی ندارد پس چه چیزی باید در اولویت بررسی قرار گیرد.

باز هم رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه توضیح نداده که چگونه مجلسی که از فیلتر شورای نگهبان گذشته و اکثریت مطلق آن در اختیار محافظه کاران و هم جریان های او قرار دارد در ماجرایی با این ابعاد و به این گستردگی و عمق به این راحتی ها «گول خورده» است.

در زمانی که تازه از راز وجود و چند و چون رفتار با بازداشت شدگان در کهریزک پرده برداشته شده بود بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما در گزارشی با عنوان« تلخ اما عبرت آمیز» تصاویری را از بازداشتگاه کهریزک و بازدید مسولان از آن پخش کرد. عنوان «تلخ اما عبرت آمیز» این گزاش را باید عنوان درستی دانست. «تلخ»ی این بازداشتگاه نه تنها امروز که تا روزگاران پابرجاست بر کام و جان این مردم خواهد بود اما «عبرت» آمیزی آن را زمان مشخص خواهد کرد. به راستی چه کسانی باید از این فاجعه «عبرت» می گرفتند. مردم و یا بازداشت شدگانی که در این بازداشتگاه نگهداری می شدند نمی توانند مرجع این عبرت آموزی باشند و روی صحبت با مسولان قضایی ،امنیتی ، انتظامی و نظامی بوده است.

ببرزاده کهریزکی

نزدیک به نه ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم و اعلام محمود احمدی نژاد به عنوان پیروز این انتخابات وهفت ماه و نیم از افشای نحوی برخورد با بازداشت شدگان این بازداشگاه می گذرد؛ دو ماه نیز از گزارش کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در مورد بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات با محوریت بازداشتگاه کهریزک هم گذشته اما نه تنها خبری از محاکمه متهمان و خصوصا متهم اصلی این پرونده ؛یعنی دادستان سابق تهران نیست که مرتضوی هم چنان در مسند معاونت دادستان کل کشور و سمت دولتی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نماینده احمدی نژاد در این ستاد قرار دارد و تازه گفته می شود که علاقه مند است به خدمت هم زمان در گمرک نیز بپردازد! از طرفی شنیدن چنین موضع گیری هایی از جانب افرادی هم چون محمد جواد لاریجانی که دو برادرش در راس دو قوه از سه قوه قرار دارند و خودش هم در سمت ریاست ستاد حقوق بشر قوه قضاییه قرار دارد عبرت آمیز بودن کهریزک را در سایه ای از ابهام قرار می دهد.

اگر قرار بوده که از ماجرای بازداشتگاه کهریزک عبرتی گرفته شود باید آن را در رفتار و گفتار مسولان دید نه اینکه برخی با گذشت چند ماه از این ماجرا و در حالی که هنوز مراسم اولین سالگرد کشته شدگان این بازداشتگاه برگزار نشده و مهر باطل شدن شناسنامه آنان خشک نشده و لباس سیاه بر تن خانواده های محسن روح الامینی و امیرجوادی فر و محمد کامرانی است این حق را برای خود قائل شوند که این ماجرا را مشمول مرور زمان بدانند و از کنار آن بگریزند و بگذرند و این انتظار را هم داشته باشند که افکار عمومی آنان را همراهی کند و تازه اگر کسی اعتراضی هم کرد او را به بزرگ نمایی برای رسیدن به هدفی دیگر متهم کنند.

به هر حال در گزارش مجلسی که ریاست آن را «علی» لاریجانی بر عهده دارد ، به قوه قضاییه ای که ریاست آن را «صادق» لاریجانی بر عهده دارد به صراحت وضعیت بازداشتگاه کهریزک شرح داده شده است. به نظر می رسد که بازداشتگاه کهریزک به موضوع درون خانوادگی لاریجانی ها بدل شده است. یکی گزارش را تنظیم کرده ، دیگری مرجع رسیدگی کننده است و برادر ارشد لاریجانی ها آن را با اتفاق های دیگر سبک، سنگین می کند.

قصه غصه کهریزک

محمد جواد ، صادق و علی ؛ این مثلث برادران لاریجانی است که شاید بتوان آن را معروف ترین مثلث ایران دانست.

سه برادر که دو نفر از آنان در راس دو قوه از سه قوه مملکت قرار دارند و یکی نیز تلاش می کند به عنوان استراتژیست خانواده ای که دو قوه را در اختیار دارد شناخته شود.

باید دید جدال درونی این مثلث معروف به چه سر انجامی خواهد رسید.

سروش فرهادیان

0 نظرات :: کهریزک؛ جدال درونی مثلث معروف لاری‌جانی‌ها

جديدترين ديدگاه خوانندگان