بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نگرانی خانواده عیسی سحرخیز از اعتصاب غدا و شکنجه های او

نگرانی خانواده عیسی سحرخیز از اعتصاب غدا و شکنجه های او:
آقای خامنه ای مسوول همه وقایع بعد از انتخابات است

. ادامه راه سبز «ارس»: روزآنلاين نوشت، خانواده عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال سیاسی که از 14 تیرماه در سخت ترین شرایط در بازداشت است در گفتگو با روز فاش کردند که وی در پیامی از زندان اعلام کرد که آیت الله خامنه ای، مسول همه وقایع بعد از انتخابات است و او به خاطر عملکرد و رفتار رهبر جمهوری اسلامی در زندان است.

این روزنامه نگار که مدت کوتاهی بود از سلول های تنگ انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود به تازگی، بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شده، پیداست از نظر بازجویان همکاری نمی کند. به همین جهت هم سحرخیز اعلام کرده است که در اعتراض به شرایط فعلی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

عیسی سحرخیز، روز 14 تیرماه در حالی که در شمال ایران بازداشت شد که هشت مامور امنیتی به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و دنده قفسه سینه او را شکستند. در تمام مدت بازداشت نیز از درمان دنده شکسته این روزنامه نگار جلوگیری به عمل آمد چنانچه همسر او اعلام کرد دنده همسرش بد جوش خورده و به شدت او را اذیت میکند.

خانواده سحرخیز در گفتگو با روز از وضعیت این روزنامه نگار ابراز نگرانی کردند انها از انتقال مجدد او به سلول انفرادی و اعتصاب غذای او به شدت نگران هستند.

مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز، روز گذشته در گفتگو با روز از لاغری شدید پدرش خبر داده و گفت: در آخرین دیداری که مادرم با پدر در زندان اوین داشته او را نزدیک به 20 کیلو لاغر دیده که به طور مداوم سرفه می کرده و به شدت ضعیف شده است اما وضع روحی او خوب و همچنان مقاوم است.

وی افزود: پدرم نیمه های شب صدای ناله زنی را شنیده که این ناله تا صبح ادامه داشته و از صاحب صدا می پرسد که چرا ناله میکند و قضیه چیست. آن زن می گوید بیماری ام اس دارد و زندانی سیاسی است. همین مکالمات باعث می شود که بازجو، پدرم را به عنوان تنبیه به خاطر ارتباط گرفتن با یک زندانی دیگر! به سلول انفرادی بفرستد و پدرم اکنون در زندان انفرادی به سر می برد.

بر اساس این گزارش اکنون یک زن مبتلا به بیماری ام اس که وضعیت بسیار نامساعد و نگران کننده ای دارد به اتهام سیاسی در بند 209 زندان اوین به سر می برد اما آقای سحرخیز نتوانسته است از هویت این زن زندانی به خانواده اش سخنی بگوید.

پیش از این نیز یکبار عیسی سحرخیز را به عنوان تنبیه، نیمه های شب، چندساعتی بدون جوراب و کفش در حیاط زندان اوین نگهداشته بودند و این در حالی بود که سرمای نیمه شب اوین در برهه زمانی فعلی به شدت آزار دهنده و زیر صفر است.

به گفته مهدی سحرخیز، پدرش بعد از این برخوردها تصمیم گرفته است که به خاطر شرایط بسیار بدی که در زندان دارد دست به اعتصاب غذا بزند اما او پیش از این اقدام در پیامی از داخل زندان به خانواده اش اعلام کرده است که تمام وقایع اخبر، زیر نظر خود آقای خامنه ای انجام می شود و رهبر جمهوری اسلامی مسول همه این وقایع است.
مهدی سحرخیز در این زمینه گفت: پدرم در این پیام گفته است که او به خاطر انتقاد از تصمیم های آقای خامنه ای در زندان است.

وی همچنین خبر از تماس تلفنی دو دقیقه ای آقای سحرخیز با همسرش در روز پنج شنبه داده و گفت: مادرم سعی کرده او را متقاعد کند که اعتصاب غذا نکند چون به شدت بنیه اش ضعیف است و حال جسمی اش اصلا خوب نیست. سرفه های خشک داشته و روزی ده قرص میخورد و به گفته مادرم اگر اعتصاب غذا کند چون داروها را نیز قطع می کند احتمالا از دست خواهد رفت. اما گویا پدرم فقط گفته که چند روزی اعتصاب غذا را عقب میاندازد و اگر به خواسته های او توجه نکنند و به شرایط بسیار بدی که در آن قرار دارد خاتمه ندهند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

فرزند عیسی سحرخیز افزود: ما به شدت نگران او هستیم، دارند او را از بین می برند و به قول مادرم نه رسانه ای در ایران وجود دارد که اطلاع رسانی کند و نه خبری می توان از داخل زندان گرفت می ترسیم داخل زندان از بین برود و خبردار نشویم. تنها ارتباط همان تلفن هست که برای دو دقیقه صحبت کردن نیز 20 باربه پدرم میگویند قطع کن و.... از طرفی پدرم نیز خیلی از موارد و خبرها را به مادرم نمی گوید تا ما نگران نشویم و ما می ترسیم وضعیت پدرم خیلی بدتر از این باشد که ما میدانیم.

وی از مراجعه مادرش به دادستان تهران خبر داده و گفت: مادرم به دفتر دادستان رفته و بعد از 4 ساعت انتظار توانسته مسول دفتر دادستان را ببینید وضعیت پدرم را گفته و درخواست ملاقات کرده اما مسول دفتر دادستان تنها یک برگه به او داده و گفته که پر کن خبر میدهیم! او هم پر کرده اما خبری نشده، یک نامه به دادستان داده اما هیچ جوابی نداده اند و انگار که سنگی را بیندازی ته چاه و صدایی در نیاید دقیقا هیچ انعکاسی ندارد و هیچ جوابی نمیدهند.

مهدی سحرخیز تصریح کرد که پدرش به خاطر انتقاد از دیکتاتوری آقای خامنه ای در زندان است و هر اتفاقی برای او بیفتد مسولیت آن مستیقا برعهده رهبر جمهوری اسلامی است.

عیسی سحرخیز از بنیانگذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ایران و مدیر مسئول نشریه توقیف شده آفتاب است. این روزنامه نگار سرشناس، در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، برای مدتی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ بود و به دستور سعید مرتضوی به اتهام آن که به روزنامه زن اجازه داده خلاف نظر مرتضوی منتشر شود، برکنار شد.
سحرخیز که از منتقدان سرسخت محمود احمدی نزاد و دولت وی به شمار میرود، سه ماه بعد از افتادن به زندان با اتهام های توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور روبرو شده است.

سحرخیز به عنوان نماینده مدیران مسئول روزنامه ها در هیات نظارت بر مطبوعات، چند بار با محسنی اژه ای که نماینده قوه قضائیه در این هیات بود درگیر شد. در یکی از این دفعات محسنی اژه ای ابتدا قندانی را به سوی این روزنامه نگار پرتاب کرد و سپس او را گاز گرفت. سحرخیز با افشای این موضوع باعث شد تا این روحانی که خود را متین و موقر نشان می داد رسوا شود و بعدا نیز از وی به دادگاه شکایت برد که به جائی نرسید.

محسنی اژه ای و سعید مرتضوی در همه این سال ها بدترین دشمنان سحرخیز بودند.

0 نظرات :: نگرانی خانواده عیسی سحرخیز از اعتصاب غدا و شکنجه های او

جديدترين ديدگاه خوانندگان