بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

آغاز به کار خــبرنامۀ "آییــنه"؛ تبلور شـــهروند سبــــز

آغاز به کار خــبرنامۀ "آییــنه"؛ تبلور شـــهروند سبــــز

. ادامه راه سبز«ارس»: گروهی از فعالان و حامیان جنبش سبز، دست به انتشار خبرنامه ای مبتکرانه و مختص به جنبش سبز زده و بصورت هفتگی - یا در مناسبت های خاص- و در راستای انعکاس اخباری از حاشیه و متن جنبش سبز آنرا منتشر خواهند کرد.

دست اندرکاران و انتشار دهندگان این خبرنامۀ اینترنتی که «آیینه» نام دارد، در تلاش هستند در فرصتی مقتضی آن را خارج از فضای مجازی و اینترنتی نیز منتشر نمایند. (آدرس اينترنتي اين خبرنامه: http://khabarnameh88.blogspot.com)

از نکات قابل توجه در این خبرنامه، بخش آلبومهای عکس منحصر به فرد از جنبش سبز تحت عنوان «شهروند سبز» می باشد و امکان اشتراک شدن و دریافت مرتب آن از هم اکنون فراهم می باشد.

عناوین این شماره از نشریۀ آیینه، اخبار مربوط به دانشجویان و زندانیان سیاسی؛ درباره حکم اعدام ولیان و نظر مراجع دراین باره؛ درباره سانسور مسئله ای به نام "فقر" توسط دولت و چند خبر از اقتصاد و کارگران و سندیکاها می باشد.

این خبرنامه که شنبه ها منتشر می شود:

دانلود pdf (قطع A4)
دانلود pdf (قطع A5)
فهرست مطالب آيينه اين هفته:

+ گزارشی از کهریزک و دادگاه آن (که به نظر میرسد به نتیجه نخواهد رسید)
+ خبر:
- زندانیان سیاسی
- بازداشت های این هفته
- کوتاه از دانشجویان سیاسی
+ کوتاه از مصطفی تاجزاده

توضيح در مورد پرينت هفته نامه:

آیینه در دو قطع A5 و A4 ارائه می شود. ( یک برگه A5 نصف A4 است.)

قطع A4

+ محاسن:
- تمام مطالب بر یک روی صفحه قرار داده شده و شما به راحتی بدون تغییر تنظیمات پرینتر می توانید آیینه را پرینت بگیرید.

+ معایب:
- از پشت برگه A4 هیچ استفاده ای نمی شود.
- به دلیل قطع به نسبت بزرگ برگه، توزیعش مقداری مشکل است. برگه را باید تا بزنید.

قطع A5

+ محاسن:
- از یک برگه A4 برای پرینت دو آیینه استفاده میکنید. پشت و روی برگه پر شده و در استفاده از برگه صرفه جویی می شود.
- قطع A5 نصف A4 است و در تنظیمات ما هم برگه به یک سوم قطع A5 تبدیل می شود. یعنی یک ششم قطع A4 (جیبی!). بنابراین مناسب ترین قطع برای توزیع است. (به عکس ها دقت کنید)

+ معایب:

شاید برخی دوستان با پرینت گرفتن برگه A5 مشکل داشته باشند که در ذیل توضیح داده می شود:


1. 2. 3.

پرینت قطع A5

- برگه A4 را از وسط با تیغ یا قیچی ببرید. حالا دو برگه A5 دارید.
- تنظیمات پرینتر خود را از حالت پیش فرض A4 خارج کرده، روی A5 قرار دهید.
- صفحه اول آیینه را بر یک روی برگه پرینت کنید.
- برای پرینت صفحه دوم، برگه ای که یک طرف آن پرینت شده را بدون چرخاندن و از روی سفید آن برای پرینت قرار دهید و صفحه دوم را پرینت بگیرید.
- حالا از روی خط تا، برگه را تا بزنید. (مطابق شکل)

0 نظرات :: آغاز به کار خــبرنامۀ "آییــنه"؛ تبلور شـــهروند سبــــز

جديدترين ديدگاه خوانندگان