بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

آمریکا تحریم اینترنتی ایران را لغو کرد

آمریکا تحریم اینترنتی ایران را لغو کرد

. ادامه راه سبز«ارس»: شرکت‌های اینترنتی آمریکایی از این پس می‌توانند بدون نگرانی از مجازات‌های دولت آمریکا، خدماتشان را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور خدمات اینترنتی چون ارسال پیامک و اشتراک عکس به ایران موافقت کرد.

به گزارش نیویورک تایمز قرار است فردا سه‌شنبه 18 اسفند، مجوز رسمی صدور خدمات اینترنتی به ایران، کوبا،‌ و سودان توسط وزارت خزانه داری آمریکا صادر شود.

درپی صدور این مجوز، شرکت‌های اینترنتی ارائه‌دهنده خدماتی از این دست می‌توانند آزادانه نرم‌افزارهای خدماتی خود را به این کشورها صادر کنند. تا پیش از این تحریم‌های واشنگتن اجازه ارائه این خدمات را نمی‌داد.

لغو تحریم‌ها برای کمک به جریان آزاد اطلاعات

به گفته مقامات آمریکایی، کوبا، ایران و سودان، «جوامع بسته‌ای» هستند که حکومت‌های آنها اجازه دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را نمی‌دهند و لغو این تحریم‌های اینترنتی برای کمک به باز شدن این فضای بسته و آزاد سازی جریان اطلاعات در آنها صورت می‌گیرد.

پیشنهاد لغو تحریم‌های اینترنتی توسط وزارت امور خارجه و سنای آمریکا مطرح شده بود و ارزش این کار، به گفته نیویورک تایمز، تاکنون بارها ثابت شده‌است.

در جریان اعتراض‌های پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۳۸۸ و ممانعت از فعالیت رسانه‌های خارجی، شهروندان ایرانی به‌گستردگی به استفاده از توییتر، فیس‌بوک، ای‌میل و پیامک رو آوردند تا در جریان خبرهای اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه ایران قرار بگیرند.

این اقبال چنان گسترده بود که وزارت امور خارجه آمریکا از سرویس تویتر خواست که زمان تغییرات و تعمیرات در سایتش را از زمان اوج‌گرفتن اعتراض‌ها به زمانی دیگر عقب بیاندازد تا کاربران ایرانی بتوانند همچنان از این سرویس استفاده کنند.

0 نظرات :: آمریکا تحریم اینترنتی ایران را لغو کرد

جديدترين ديدگاه خوانندگان