بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

سخنان مهندس موسوی ديدار با اعضای فراکسیون خط امام مجلس + عكس

سخنان مهندس موسوی در ديدار با اعضای فراکسیون خط امام مجلس:
امام زمینه حضور همه جناح‌ها و سلائق را فراهم می‌کرد

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از پارلمان نيوز: صبح امروز جمعی از اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در روزی که به دیدار بهارانه اعضای این فراکسیون با شخصیت‌های سیاسی اختصاص داشت، به دیدار مهندس میرحسین موسوی رفتند.

در ابتدای این دیدار، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس با تبریک سال جدید به نخست‌وزیر مورد حمایت امام راحل ابراز امیدواری کرد که سال جدید قرین خیر و برکت برای ملت بزرگ ایران و نیز خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات و همه دلسوزان انقلاب اسلامی ایران باشد.


محمدرضا تابش سپس اظهار داشت: سال گذشته ملت در دفاع از دستاوردهای انقلاب و با حضور پرشکوه در انتخابات سنگ تمام گذاشت اما متاسفانه پاسخ درخوری نشنید و حاکمیت معامله خوبی با ملت انجام نداد.


وی سپس با اشاره به انتخاب نام خط امام(ره) برای فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس افزود: ما به عنوان اعضای این فراکسیون می‌بایست مبلغ و معرف اندیشه‌ها و راه امام باشیم.

نماینده اصلاح‌طلب اردکان تصریح کرد: متاسفانه این روزها در کشور چهره‌ای از امام راحل به‌ویژه در صدا و سیما ارائه و به تصویر در می‌آید که جفای بزرگی در حق ایشان است و با پخش گزینشی فرمایشات ایشان بدون اشاره به فراز و فرودهای آن و اینکه مربوط به چه زمان یا کدام اتفاق است این سئوال را برای نسل جوان ایجاد کرده است که این امامی که همه آنقدر از او تعریف می‌کنند این است؟


تابش با اشاره به مسئولیت طولانی مهندس میرحسین موسوی در مقام نخست‌وزیری در دوره حیات امام خمینی(ره) از او خواست تا به عنوان یکی از یاران امام راحل گوشه‌هائی از مشی ایشان در تعادل بخشی به روابط بین قوا و نیز روش و منش امام راحل در امر حکومت داری را بیان نماید.

در ادامه، مهندس موسوی با تبریک سال نو به نمایندگان حاضر در جلسه و آرزوی سربلندی ملت بزرگ ایران، ضمن ایراد سخنانی، بخشی از خاطرات خود در این خصوص را بیان نمود.


وی گفت: علی‌رغم حمایت موثری که امام راحل از دولت و اینجانب به‌عمل می‌آوردند، هیچ تصمیمی که مربوط به سرنوشت مردم بود، به تنهایی اتخاد نمی‌کردند و برای اتخاد تصمیم با کسانی که لازم بود مشورت می‌کردند و اصولا برای مشورت خود در این‌گونه تصمیمات وظیفه‌ای شرعی و عقلی قائل بودند.


نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس افزود: برای نمونه خاطرم هست در آن زمان مسأله‌ای در مورد رفع برخی محدودیت‌ها برای انتقال برنج از شمال کشور به تهران و دیگر مناطق مطرح شده بود و دوستان مصر بودند که این محدودیت‌ها برداشته شود تا قیمت پائین بیاید و در جلسه سران قوا، دوستان به اجماع رسیدند که این محدودیت‌ها رفع شود اما من به دلایلی همچنان مخالف بودم. این مسأله به اطلاع حضرت امام رسید و به ایشان گفته شد که سران قوا موافق این تصمیم هستند اما موسوی مخالف است، امام هم در پاسخ گفتند هرچند که چشم من آب نمی‌خورد که قیمت‌ها کاهش یابد ولی آنچه تصمیم اکثریت است انجام شود.


موسوی تصریح کرد: امام راحل علی‌رغم منزلت بی‌نظیری که در بین مردم داشتند و همچنین اختیارات و توانایی‌هایی که بر اساس قانون و اقبال مردم به ایشان دارا بودند و نیز نگاه تیز و دقیق به مسائل، باز هم در مسائلی که به سرنوشت ملت مربوط می‌شد همواره مشورت با سران قوا و نخبگان در آن امر را در اولویت قرار می‌دادند و نظر شخصی یا یک گروه خاص را مبنا قرار نمی‌دادند. تشکیل جلسات سران قوا در آن زمان که هنوز مجمع تشخیص مصحلت وجود نداشت و سپس تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام (قبل از تثبیت آن به عنوان یکی از اصول قانون اساسی در بازنگری آن ) ناشی از همین روحیه و تفکر امام راحل بود.


نخست‌وزیر مورد تائید امام راحل یادآور شد: یکی از دلایل کارآمد بودن نظام و عبور از بحران‌ها در آن زمان به این رویه و نیز ارتباطی که به‌طور مستقیم مردم با نظام و حاکمیت و رهبری داشتند بر می‌گشت، به اضافه اینکه تصمیمات هم عقلانی و با مشورت جمعی اتخاد می‌شد.

وی سپس به بیان خاطره دیگری از آن دوران پرداخت و گفت: در اواخر دوران عمر امام راحل بودیم و دورنمای آینده برای من نیز این بود که تغییر و تحولاتی رخ خواهد داد و من دیگر نخواهم بود. بر اساس همین تحلیل هم نگرانی‌هایی درباره مشکلاتی که احتمالا بعد از تغییر و تحولات ممکن بود رخ دهد داشتم و یکی از آن‌ها ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور بود، لذا در یکی از جلسات سران قوا پیشنهاد اختصاص ارز برای خرید گندم و پرکردن سیلوها را مطرح کردم که مورد توجه آقایان هم بود و به اجماع رسیدیم، قرار شد نامه‌ای خدمت امام بنویسیم و ایشان را نیز در جریان موضوع قرار دهیم و از امام کسب تکلیف کنیم، نامه خدمت ایشان تقدیم شد و امام خمینی(ره) در پاسخ به این نامه نوشتند اگر نظر جمع آقایان موافق است برداشت شود.


موسوی ادامه داد: علی‌رغم اینکه امام می‌توانستند این جمله را به این صورت ننویسند و صرفا موافقت خود را اعلام کنند ولی باز هم ایشان بر خرد جمعی تکیه داشتند و مایل بودند (وبلکه اصرار داشتند ) این مسأله به‌عنوان یک اصل مطرح و مراعات شود. به‌طور کلی ایشان همواره این اصل را رعایت می‌کردند که تصمیمات هرچه بیشتر به سمت مسیرهایی برود که در آن از عقل جمعی و مجاری قانونی استفاده گردد و استثناءها کمتر شود.


میرحسین موسوی سپس به وقایع سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در این جریانات و حوادث بعد از انتخابات متناسب با این رویه و مشی امام به عقل جمعی رجوع می‌شد و این راه و منش امام راحل که نگاهی وسیع به قضایا داشتند و تنها یک فرقه یا جناح را نمی‌دیدند عمل می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم.

موسوی با بیان خاطره دیگری افزود: یادم هست همواره در انتخابات‌ مجلس، وضعیت انتخابات اصفهان از حساسیت بالایی برخوردار بود و نتایج آن مورد توجه مسئولان بود، امام راحل هم به هر حال یک انسان بودند که ممکن بود از یک تفکر بیشتر خوششان بیاید و از تفکر دیگری کمتر، در یکی از انتخابات‌های مجلس هنگامی که نتایج اعلام ‌شد و من اسامی منتخبان اصفهان را به آگاهی ایشان رساندم، امام خمینی(ره) با یک لبخندی فرمودند اصفهان را هم آنها بردند که این برخورد بسیار خوب امام با این قضیه مورد توجه بسیاری از حاضران در آن جلسه قرار گرفت.


وی یادآور شد:امام راحل زمینه حضور همه جناح‌ها و سلائق را فراهم می‌کرد و مانع از حضور کسی نمی‌شد و این مردم بودند که با رای خود زمینه در مسئولیت قرار گرفتن یک گروه یا تفکر را فراهم می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار همچنین با بیان خاطرات دیگری در زمینه نحوه تصمیم گیری حضرت امام (ره) در مورد واگذاری اختیارات تعزیرات حکومتی به دولت و سپس واگذاری مجدد آن به قوه قضائیه و نیز چگونگی تصمیم‌گیری در خصوص مواردی که برای بازنگری قانون اساسی در سال 1368 از سوی امام ابلاغ شد، تاکید مکرر و دائمی امام بر مشورت و خرد جمعی و ضرورت عمل به قانون را یادآوری کرد و معرفی این شیوه‌ها را اقدامی مناسب در معرفی خط امام و منش و روش ایشان ارزیابی کرد.


نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس سپس در رابطه با نحوه معرفی امام راحل در صدا و سیما گفت: این نوع تبلیغ در واقع ویران کردن پایه‌های نظام است چرا که رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند یعنی هم متاسفانه صدا و سیمای ما و هم رسانه‌های ضدانقلاب فراری از یک سخن امام راحل، بدون اشاره به موقعیت تاریخی بیان آن سخن و با هدف القاء چهره و منشی خاص از امام مطرح می‌کنند که این موجب ترسیم چهره‌ای غیر واقعی از امام می‌گردد و برداشت و ذهنیتی ناقص و نادرست از امام را در مخاطبان به‌ویژه نسل جوان ایجاد می‌کند و به نظر من رسانه‌های بیگانه و صدا وسیما دراین مورد دو تیغه یک قیچی هستند که به مخدوش کردن چهره نورانی امام راحل می‌پردازند.

وی تاکید کرد: اگر امام آنچنان که بود معرفی و شناسانده می‌شد مشروعیت نظام بیشتر می‌شد اما متاسفم که برخی از این ظرفیت بزرگ استفاده نمی‌کنند و برعکس ریشه‌های نظام را با این نوع تبلیغ مورد حمله و تخریب قرار می‌دهند.


موسوی خاطر نشان کرد: حوادث و جریانات سال گذشته موجب بازگشت به این واقعیت شد که خوب است یک‌بار دیگر به گذشته نگاه شود و با مبنا قرار دادن عقل جمعی و الگو قرار دادن امام آنگونه که بود و نه آنگونه که توسط برخی رسانه‌ها معرفی می‌شود گذشته را جبران کرد

0 نظرات :: سخنان مهندس موسوی ديدار با اعضای فراکسیون خط امام مجلس + عكس

جديدترين ديدگاه خوانندگان