بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

ذوالنور: خیلی خوشحال می شویم فرزندان هاشمی محاکمه شوند

ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
خیلی خوشحال می شویم فرزندان هاشمی محاکمه شوند

. ادامه راه سبز «ارس»: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ضمن استقبال از محاکمۀ فرزندان هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد "ما خوشحال نیستیم فرزندانِ ‌هاشمی محكوم شوند، ولی خوشحال می‌شویم كه محاكمه شوند و هاشمی باید دفاع خود را از فرزندانش بردارد." این مقام عالی رتبه سپاه همچنین مدعی شد "امروز موسوی، کروبی و سران فتنه، به مرده‌های سیاسی تبدیل شده‌اند و در زندان هستند، ولی این زندان به وسعت همه ایران است و زندانبانان آنها مردم هستند، اگر با برخی‌ از اینها برخورد شود، به قهرمانان ملی تبدیل خواهند شد."

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مجتبی ذالنور، شامگاه دوشنبه در مراسمی که تحت عنوان «نشست بصیرت» در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، ضمن اهانت و حملات مستقیم به جنبش سبز مردم ایران و رهبران آن، اصولگرایان مخالف دولت، منتقدین رهبری، خانواده هاشمی رفسنجانی و حتی بیت رهبر فقید انقلاب را نیز مورد انتقاد و حمله قرار داد.

دفاع از رهبری؛ ولایت که وکالت نیست

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در ابتدای سخنان خود ضمن حمایت از رهبر جمهوری اسلامی و حمله به منتقدین وی، متذکر شد " اگر امروز چهار نفر آمدند و به رهبر ایراد گرفتند که باید کنار برود، مگر ولایت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواه است که ایشان کنار بکشند؟ ولایت که وکالت نیست که کنار بروند...در بسیاری از موارد خواص و دانشمندان به علت نداشتن بصیرت لازم دچار لغزش می‌شوند اما یک روستایی که حتی نمی‌داند اینترنت چیست، بصیرت دارد... ما در زمینه بصیرت در جامعه خوب عمل نکرده‌ایم؛ چرا که توانستیم که یک فوتبالیست را به مردم خود بشناسانیم، اما نتوانسته‌ایم رهبری را آن طور که باید معرفی کنیم؛ هنوز هم بعد از ۲۰ سال بعضی سؤال می‌کنند که چگونه شد که رهبر انقلاب که حجت‌الاسلام بود، یک شبه آیت‌الله العظمی شد؟ ما می‌گوییم که آیا تأیید ۸۰ مجتهد خبرگان برای تأیید اجتهاد یک شخص کافی نیست؟

سبزها برای خود شهید درست کردند

ذوالنور در ادامه سخنان خود، حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را نیز مورد اشاره قرار داده و ضمن حمله به معترضین به نتایج انتخابات و تغییر جایگاه شاکی و متهم، خاطرنشان ساخت "در جریان پس از انتخابات، اینها آمدند و اعتماد مردم که سرمایه اصلی کشور بود را هدف قرار دادند که متعاقب آن امنیت کشور را به چالش بکشند؛ این ها دقیقا اصل نظام را هدف گرفته اند، چرا که اعتماد را از جامعه گرفته‌اند...جریان مخالف گاهی آنچنان تشکیلاتی عمل می‌کند که باید به آن ها نمره بیست داد، چرا که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده‌ها را کرده‌اند؛ همیشه پشت هم بوده‌اند و برای خود شهید درست کردند."


وی همچنین خطاب به حاضرین گفت: " اگر بصیرت شما نبود، دیگران در دوران اصلاحات همه چیز را برده بودند."
فرزندان هاشمی؛ گاهی آقایان زیر بار زور می‌روند

وی، در بخش پرسش و پاسخِ این مراسم، با اشاره به بحث محاکمۀ فرزندان هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: "اگر زور، پدرِ زور باشد، گاهی آقایان زیر بار آن می‌روند و در هر صورت ما امیدواریم که قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کند... ما خوشحال نیستیم فرزندان ‌هاشمی محكوم شوند، ولی خوشحال می‌شویم كه محاكمه شوند تا وضعیتشان روشن شود... اگر پاك بودن فرزندان ‌هاشمی در دادگاه ثابت شود ما هم دفاع خواهیم كرد، ولی اگر آنها مشكل دارند، چرا باید در فضایی قرار بگیرند كه مردم روحانیت را زیر سئوال ببرند، ما می‌‌گوییم ‌هاشمی دفاع خود را از فرزندانش بردارد تا بگوییم كه گناه فرزندان ربطی به پدر ندارد. " ذالنور افزود: "هاشمی باید دست از حمایت از فرزندان خود بکشد و نباید با طناب پوسیده آنها به چاه برود. "

از مواضع آقای لاریجانی گله داریم و ناراحت هستیم

جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه، در پاسخ به پرسشی پیرامون مواضع رئیس مجلس خاطرنشان كرد: "ما از مواضع علی لاریجانی گله داریم و ناراحت هستیم، جایی كه رهبری در وسط میدان درگیری آمده، معنی ندارد كه لاریجانی هم این طرف و هم آن طرف را داشته باشد....وقتی رهبری می‌‌گوید كه خواص مواضع خود را شفاف بگویند، یعنی اینكه لاریجانی طوری صحبت كند كه كسانی كه علیه نظام شعار می‌‌دهند، علیه ایشان نیز پر رنگ شعار دهند. "

اگر با برخی‌ها برخورد شود به قهرمانان ملی تبدیل خواهند شد

ذوالنور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینكه "چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود"، ادعا کرد "برخورد با سران فتنه فقط پای قوه قضائیه نیست بلكه شورای امنیت ملی هم می‌‌تواند نقش داشته باشد، این توپ باید از زمین قوه قضائیه خارج شود. فكر نكنید كه اگر برخورد نمی شود، اسناد و مدارك كافی وجود ندارد، و یا نظام نمی‌تواند این افراد را ساكت كند، چرا که نظام بزرگ‌تر از این افراد را سر جای خود نشانده است. "


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، با تغییر جایگاه متهم و شاکی خاطرنشان کرد: "اگر ما در آن زمان با این افراد برخورد می‌‌كردیم آتش فتنه حقیقت را می‌‌سوزاند. باید بپذیریم که ۱۳ میلیون به رئیس جمهور رأی ندادند و وقتی افكار عمومی با این آقا همراه بود، اگر با وی برخورد می‌شد، این امر آتش فتنه را عمیق‌تر می‌‌كرد؛ برخورد باید متناسب با سوژه باشد، اگر با برخی‌ها برخورد شود به قهرمانان ملی تبدیل خواهند شد. "

موسوی و کروبی الان در زندان هستند

ذوالنور با فرافکنی و پوشاندن پوستین وارونه به وقایع ده ماه اخیر، مدعی شد: "اگر الآن هم این‌ها را زندانی کنیم، بعد از یک هفته حس ترحم در جامعه شروع می شود؛ و در ضمن مگر نمی‌دانید که موسوی و کروبی اکنون در زندان هستند؟ امروز سران فتنه به مرده‌های سیاسی تبدیل شده‌اند و امروز آنها در زندان هستند، ولی این زندان به وسعت همه ایران است و زندانبانان آنها مردم هستند، امروز آنها هر كجا كه می‌‌روند از مردم كتك می‌‌خورند، همه دیدند كه در روز راه پیمایی ۲۲ بهمن آقای موسوی هنوز رئیس جمهور نشده میراث بنی‌صدر را به ارث برد و با پوشش از بین مردم فرار كرد!"


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، همچنین خاطرنشان کرد: "موسوی و کروبی اگر در زندان باشند، تا آش و سوپشان سرد باشد، فریاد می‌کنند که حقوق بشر از بین رفت، ولی الآن به هر کجا می روند کتک می خورند و این هم هیچ هزینه‌ای برای نظام ندارد."


وی ادعا کرد "ما نه تنها از سقوط هاشمی، بلکه از سقوط موسوی و کروبی هم نگرانیم و معتقدیم که سقوط‌شان به نفع نظام نیست،چرا که یک نفر از انقلاب جدا و به اردوگاه دشمن ملحق می شود و ما دعا می کنیم که این ها روشن شوند."

جبهه مشارکت فرزند نامشروع کارگزاران بود

ذوالنور مواضع هاشمی رفسنجانی را مجددا مورد حمله قرار داده و گفت: "‌هاشمی را نباید با موسوی و كروبی مقایسه كنیم، همه می‌‌دانند كه «اصلاحات» مرهون دولت ‌هاشمی است و «مشاركت» فرزند نامشروع كارگزارانی بود كه در دامن دولت‌ هاشمی شكل گرفت، نگرانی ما زمانی است كه ‌هاشمی به ستون خیمه ضد انقلاب‌ تبدیل شود...هاشمی گفته است اگر مردم رهبری را نخواهند باید كنار برود، من از ‌هاشمی می پرسم که مگر مردم در انتخابات بین شما و آقای احمدی‌نژاد، او را انتخاب نكردند، پس چرا شما كنار نرفتید ؟ "

به سخن پیامبر استناد کردند، اما ایشان رهبری است

ذوالنور با اعتراف به اینکه هاشمی توصیۀ پیامبراسلام به امام علی را مورد استناد قرار داده بود که "اگر مردم تورا نخواستند خود را به مردم تحمیل نکن"، خاطرنشان کرد "اما این سخن برای قبل از قبول ولایت است و زمانی که ولایت را کسی قبول کرد که نباید کنار برود. "


وی با انتقاد از نامۀ قبل از انتخاباتِ هاشمی به رهبری پیرامون اهانت های احمدی نژاد در مناظره‌های انتخاباتی، خاطرنشان کرد "آقای هاشمی، اگر هم احمدی‌نژاد اشتباه کرده چرا از او شکایت نمی کنید؟ شما که نفوذتان در قوه قضاییه کم نیست. "


ذالنور ادامه داد: هاشمی در موقع رأی دادن از اطرافیان می‌پرسد کُد موسوی چند است؟ آن وقت می‌گوید من در انتخابات دخالت نکردم؛ یا همسر ایشان به همه می‌گوید من به موسوی رأی دادم و اگر هرکس غیر از موسوی انتخاب شود، تقلب شده است؛ و وقتی خبرنگاری از ایشان می پرسد اگر این گونه شود مردم باید چه کنند؟ ایشان از همان جا فرمان آشوب و حضور مردم در کف خیابان‌ها را می‌دهند. "

فرزند واقعی امام کسی است که...

حجت الاسلام ذوالنور در انتقاد از مواضع سید حسن خمینی نیز، ابتدا خاطرنشان کرد: "البته آنگونه كه آقایان می‌‌خواستند نشد، چرا که می‌‌خواستند از سید حسن آقا استفاده ابزاری کنند، ولی آنگونه كه توقع داشتند نشد ...بهتر این بود که زمانی که بعضی شعار های ساختار شکنانه می‌دادند، ایشان به عنوان یادگار امام موضع‌گیری می‌کرد؛ اما باید توجه داشت که فرزندان واقعی امام کسانی اند که آرمان های امام را حفظ کنند. "

این مقام روحانی عالی رتبه در سپاه، مجددا برای مرتبه چندم طی ماههای اخیرخاطرنشان کرد "ما در زمینه موشک های بالستیک به توانمندی های بالایی دست یافته ایم... دشمن اگر بخت خود را امتحان كند، گرد و خاك موشك‌های ما از قلب تل‌آویو بلند می‌شود."

0 نظرات :: ذوالنور: خیلی خوشحال می شویم فرزندان هاشمی محاکمه شوند

جديدترين ديدگاه خوانندگان