بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0mid.arasnava.tk يا http://myyahoo.arasdotcom.tk

نیجریه اعلام كرد، سلاحها توقيف شده ایرانی‌ و مقصد هم نيجريه بوده! + تصاویر

نیجریه اعلام كرد، سلاحها توقيف شده ایرانی‌ و مقصد هم نيجريه بوده!
. ادامه راه سبز(ارس): وزیر خارجه نیجریه روز جمعه و پس از ملاقات با منوچهر متكی همتای ایرانی خود گفت اگر ایران قطعنامه های سازمان ملل متحد را نقض كرده باشد به شورای امنیت گزارش می دهد.


سیزده كانتینر حاوی راكت و مواد منفجره، دو هفته قبل توسط ماموران اطلاعاتی نیجریه در بندر لاگوس ضبط شد و شركت فرانسوی حمل كننده آن گفت كه این محموله در ایران بارگیری شده بود.

اودین آجوموگوبیا وزیر خارجه نیجریه در یك كنفرانس خبری گفت: "اگر نیجریه در این تحقیقات نتیجه بگیرد كه قوانین بین المللی نقض شده است، این كشور بعنوان عضو شورای امنیت دست به اقدامات لازم خواهد زد."

وی گفت ایران به مقام های امنیتی نیجریه اجازه داده یكی از افراد مظنون كه به سفارت ایران پناه برده بود را مورد بازجویی قرار دهد.

اما نفر دوم از اعضای سفارت و دارای مصونیت دیپلماتیك است.

وزیر خارجه نیجریه در پاسخ به این سوال كه آیا ایران در این ماجرا دخالت داشته است، اظهار امیدواری كرد كه "مصاحبه" با مظنون اول به روشن شدن این قضیه كمك كند.

وی افزود این محموله از ایران آمده و مدارك موجود و نیز مقام های ایران این موضوع را تایید كرده اند.

آجوموگوبیا گفت اگر مقام های ایران حاضر باشند مصونیت دیپلماتیك مظنون دوم را لغو كنند، نیجریه از او نیز بازجویی خواهد كرد.

در همین حال پی جی كراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفته است واشنگتن درباره موضوع این محموله با آبوجا در ارتباط است و آماده همكاری و كمك به روند تحقیقات است.


وی افزود: اگر این گزارشها صحت داشته باشد ممكن است به معنای نقض قطعنامه های شورای امنیت باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های متعددی علیه ایران در واكنش به خودداری این كشور از توقف غنی سازی اورانیم اعمال كرده است.

این تحریم ها نه فقط شامل مواد اتمی می شود، بلكه نقل و انتقال سلاح را نیز در بر می گیرد.

بر اساس قطعنامه های شورای امنیت كشورهای جهان باید موارد نقض تحریم ها را به شورا گزارش كنند.

منوچهر متكی وزیر خارجه ایران بدنبال انتشار خبر ضبط این محموله به نیجریه سفر كرد و به گفته مقام های نیجریه قول همكاری داد.


سازمان امنیت نیجریه حدود ۲ هفته پیش ۱۳ كانتینر حاوی سلاح های غیر مجاز را در بندر لاگوس كشف كرد. شركت "سی‌ام‌آ - سی‌جی‌ام" كه مسئول حمل این بار بود و مقر آن در فرانسه است می گوید كه كانتینرها توسط یك تاجر ایرانی در بندر عباس به عنوان مواد ساختمانی بارگیری و مهر و موم شده بود، و نام این شخص در هیچ یك از فهرست های افراد ممنوعه دیده نمی شد.

سازمان اطلاعات نیجریه روز چهارشنبه گفت كه مسیر حركت این محموله غیرقانونی را در ماه ژوئیه پیش از ورود آن به لاگوس تحت نظر داشت.


مریلین اوگار سخنگوی سازمان امنیت نیجریه گفت موادی كه در بارنامه ثبت شده بود شامل مصالح ساختمانی از جمله پشم شیشه بود و مقصد آن هم نیجریه بود "بنابراین هرگونه استدلالی دایر بر اینكه محموله به اشتباه به این كشور آمده است كذب است."

سلاح هایی كه در لاگوس به خبرنگاران نشان داده شد شامل راكت های 107 میلیمتری است كه برای ضربه زدن به هدف های ثابت به كار می رود و ارتش ها از آن برای پشتیبانی واحدهای پیاده استفاده می كنند.

1 نظرات :: نیجریه اعلام كرد، سلاحها توقيف شده ایرانی‌ و مقصد هم نيجريه بوده! + تصاویر

  1. گزارش نیجریه علیه ایران به شورای امنیت پس از"حل مساله"! توسط متكی

    وزیر امور خارجه نیجریه روز دوشنبه اعلام كرد كه كشورش در مورد نقض تحریم‌های شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی و ارسال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران به نیجریه، به سازمان ملل متحد گزارش داده است.

    به گزارش خبرگزاریها اودئین آجوموگوبیا، وزیر امور خارجه نیجریه،‌ روز دوشنبه، ۲۴ آبان، اعلام كرد كه به دنبال كشف محموله تسلیحاتی ارسالی در ماه گذشته از سوی ایران به نیجریه و پس از تحقیقات لازم، دولت نیجریه در راستای همسویی با تحریم‌ها، در مورد این اقدام جمهوری اسلامی به كمیته تحریم‌های شورای امنیت گزارش داد.

    آجوموگوبیا به خبرگزاری رویترز گفته است: به دنبال تحقیقات مقدماتی و به منظور همراهی با قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹، نماینده این كشور در سازمان ملل، مصادره و ضبط این اموال را به این شورا گزارش داده است. نیجریه پیش از این اعلام كرده بود در صورتی كه شواهدی مبنی بر نقض تحریم‌های سازمان ملل در محموله این كشتی باشد، موضوع را به شورای امنیت گزارش خواهد داد.

    این كشور در حالی در مورد ایران به شورای امنیت گزارش داده است كه روز گذشته منوچهر متكی، وزیر امور خارجه ایران با تأكید بر دست داشتن «یك شركت خصوصی!!!» در این ارسال اعلام كرد كه برای مسئولان و مقامات نیجریه مشخص شده است كه این ارسال ارتباطی به نیجریه نداشته است.

    متكی دیروز به رسانه ها اطمینان دادكه این سوتفاهم رفع شده است!!!.

جديدترين ديدگاه خوانندگان